וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: שחקן העבר אלכס קראס הלך לעולמו

10.10.2012 / 17:00

התאקל שנבחר לנבחרת העשור של שנות ה-60', זכור בעיקר מתפקידו בסיטקום "וובסטר" ומת ממחלת כליות בגיל 77 בל.א.

אלכס קראס, אחד מכוכבי הליגה הכי גדולים של שנות ה-60, שהפך לאחר מכן לשחקן מפורסם גם מחוץ למגרש, על מסכי הטלוויזיה והקולנוע, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 77.

קראס, ששיחק כתאקל הגנתי, כונה "הברווז המשוגע". הוא נבחר במקום העשירי של דראפט 1958 על ידי דטרויט ליונס, במדיה שיחק לאורך כל הקריירה, עד לפרישה ב-1970. עם הליונס, הוא הגיע רק פעם אחת לפלייאוף, אולם נבחר ארבע פעמים לפרו בול (1959, 60, 61 ו-65) ואף נכלל בנבחרת העשור של שנות ה-60.

הוא הושעה מעונת 1963 בשל בעיות הימורים ומספר שנים לאחר מכן, כשחזר לליגה והתבקש על ידי שופט המשחק לבחור את אחד מצידי המטבע בהטלה לפני המשחק, סירב בטענה ש"אסור לו להמר". קראס סיים את הקריירה עם 161 משחקים ב-NFL, בהם השתלט על 16 פאמבלים וחטף ארבעה כדורים.

לאחר שקריירת הפוטבול שלו הגיע לקיצה, קראס עבר לעסקי השעשועים. בין היתר, הוא הופיע בתפקיד קטן ובלתי נשכח בתור מונגו בפארודיית המערבונים של מל ברוקס "אוכפים לוהטים", היה מועמד לגלם את דמותו של קרלו ריצי בסרט "הסנדק" ובעיקר, זכה לתהילתו בתור ג'ורג' פפאדופולוס, אביו המאמץ של הנער השחור וובסטר לונג, מהסיטקום "וובסטר", ששודר בין 1983 ל-1989.

קראס היה בין השחקנים שהצטרפו לתביעה נגד הליגה בגין פציעות מהם סבלו בשנותיהם על המגרש. הוא סבל ממחלת כליות, שהחמירה בימים האחרונים. אמש הובהל לבית חולים בלוס אנג'לס והיום הודיעה המשפחה על מותו.

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully