וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו עם אוברדוביץ' ופיאנג'יאני היה להן קשה

10.10.2012 / 16:00

פנאתינייקוס וסיינה איבדו הקיץ לא רק את המאמנים, אלא גם את כל הסגל. האם שתי האימפריות של היורוליג בדרך לקריסה?

- שחקן פנאתינייקוס דימיטריס דיאמנטידיס. רויטרס
נשאר לבד. דיאמנטידיס/רויטרס

פנאתינייקוס

העונה שעברה

שנה אחת בלבד אחרי שהחזירה לעצמה את אליפות היורוליג, רשמה פאו עונה קטסטרופלית במונחים שלה, שכללה את איבוד אליפות יוון אחרי תשע שנים. הירוקים נכנעו 3:2 לאולימפיאקוס בסדרת גמר מתוחה מתמיד, ובזירה האירופית הם צלחו את הסדרה הדרמטית מול מכבי תל אביב ברבע הגמר אך הפסידו לצסק"א מוסקבה בפיינל פור. כמובן שהזכייה בגביע היווני לא ניחמה אף אחד באתונה, בטח לא אחרי שהיריבה המושבעת שלהם דהרה לזכייה מדהימה ביורוליג.

הקיץ

החשש הגדול של אוהדי פנאתינייקוס היה עזיבתם של הבעלים ת'נאסיס ופאבלוס ינאקופולוס, שנפגעו קשות מהמשבר הכלכלי במדינה. האחים המיליארדרים אומנם נשארו, אך הפחיתו משמעותית את תקציב הקבוצה. הקשיים של הכלכלה היוונית העלו את המיסוי על חוזי הספורטאים מ-25% מהשכר ל-50%, כך שמצבן של כל קבוצות הליגה הורע, ופאו סבלה מכך עוד יותר מאולימפיאקוס, כיוון שהינאקופולוסים עוסקים בעיקר במסחר פנים, בעוד שבעלי האדומים, משפחת אגילופולוס, סוחרת בעיקר עם חברות מחוץ למדינה.

מאמן פנאתינייקוס ז'ליקו אוברדוביץ'. קובי אליהו
קדנציה של 13 שנים הגיעה לסיומה. אוברדוביץ'/קובי אליהו

מי נטש

בפעם הראשונה במילניום הנוכחי ביצעה פנאתינייקוס שינוי על הקווים, וכמה חודשים אחרי עזיבתו של זליקו אוברדוביץ', עדיין קשה לדמיין את הספסל הירוק ללא השועל הסרבי. מאז עונת הבכורה שלו במועדון ב-2000, שהסתיימה בגמר הבלתי נשכח של בו קבר עודד קטש את מכבי תל אביב, אוברדוביץ' הפך לשם נרדף לפנאתינייקוס, ולמרות ההערכה המקצועית הרבה שיש ביוון לשחקן העבר של המועדון שמונה למחליפו, ארגיריס פדולאקיס, את האישיות של אוברדוביץ' אי אפשר להחליף.

לפדלוקאיס יהיה סגל חדש כמעט לחלוטין, אחרי שמכבי תל אביב החתימה את דייויד לוגן, שרונאס יאסיקביצ'יוס חזר לברצלונה, מייק באטיסט ורומיין סאטו עברו לפנרבחצ'ה\אולקר, סטרטוס פרפרוגלו ערק לאולימפיאקוס, ניק קליית'אס ואלכס מאריץ' נדדו לקובאן, קוסטאס קיימאקוגלו ויאן וויוקאס הרחיקו עד קאזאן, וסטיבן סמית' חתם בוירטוס בולוניה.

מי נשאר

דימיטריס דיאמנטידיס וקוסטס צרצאריס. וזהו.

מי הגיע

השם הגדול ביותר שנחת באואקה הוא כמובן סופוקליס שחורציאניטיס, וקשה לדעת כיצד יעכל הקהל הירוק את חציית הקווים של הענק היווני, למרות שהיא כללה שנתיים בגלות במכבי תל אביב. בין השמות החדשים המוכרים בישראל אך לא מחוצה לה נמצאים גם דרווין קיצ'ן וסטפון לאזמה, שיחבור בקו הקדמי להילטון ארמסטרונג. הרכש הכי מבטיח של פאו הוא רוקו לני אוקיץ', הרכז המוכשר שלא הבריק במדי פנרבחצ'ה\אולקר, כשמספרד הגיעו אנדי פאנקו, ה-MVP של הליגה הספרדית אשתקד שכיכב בלאגון, ומייקל בראמוס מגראן קנאריה. אליהם יצטרף הלוחם הליטאי יונאס מאצ'יוליס שהגיע מסיינה, ובין המקומיים החדשים בסגל ניתן למצוא את ואסיליס קסאנטופולוס מפאנליניוס, חאריס יאנופולוס מפרישטרי וגאיוס סקורדיליס מאיקרוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מייק באטיסט שחקן פנאתינייקוס מול אנדריי קירילנקו צסק"א מוסקבה. רויטרס
אפילו עמוד התווך עזב. באטיסט/רויטרס

המכה הכי קשה

לאוברדוביץ' תמיד היו כוכבי על בסגל, אבל הלב הפועם של פאו היה מייק באטיסט. הסנטר האמריקאי היה הדרק שארפ של אואקה במשך תשע שנים, אלא שבמקום לפרוש במדי הירוקים הוא עזב לטובת הפרויקט השאפתני של פנר, ואחרי שקלע 9.6 נקודות למשחק בעונה החולפת גם בגיל 34, ברור שלא מדובר במעבר לצורך עונת פרישה

החשש

אחרי שקטפו 11 אליפויות יוון וחמישה גביעי יורוליג ב-13 שנות שלטונו של אוברדוביץ', בפנאתינייקוס יוכלו להתמודד עם שנה שחונה מתארים, אבל לא במחיר של תפיסת ההגמוניה בליגה על ידי אולימפיאקוס. למעט מדי שחקנים בסגל הנוכחי יש ניסיון ביורוליג מכדי לעשות משהו בזירה האירופית, ואולי כדאי לפאו להתפלל להמשך השבתת הליגה המקומית, כי על פי יחסי הכוחות הצפויים, לא תהיה להם תשובה לשכנים מפיראוס. בנוסף, לאחר שנים של הערצה מהולה בעוינות, אוהדי מכבי תל אביב סוף סוף יעזו להסתכל מלמעלה על מכונת התארים הירוקה: להמר על הבריאות הרופפת של סופו? להחתים שחקן ממכבי ראשון לציון?? לתת לרכז המבטיח שלך לעזוב לקובאן??? לדייויד פדרמן זה לא היה קורה...

הימור

דיאמנטידיס יסחוב אותם על גבו עד לרבע גמר היורוליג, ולא יותר מזה.

שחקן סיינה, בובי בראון (ימין) מול שחקן קליבלנד קאבלירס, טריסטן תומפסון. AP
קבוצה חדשה לגמרי. בראון/AP

סיינה

בעונה שעברה

הדעיכה של הטוסקנים החלה עוד במהלך העונה שעברה, בה רשמו לא פחות משמונה הפסדי ליגה בעונה הרגילה באיטליה, כמות לא אופיינית לשליטה הבלעדית של ארץ המגף בשנים האחרונות, וגם ביורוליג סיינה נעצרה מוקדם מהרגיל עם הפסד 3:1 בסדרת רבע הגמר מול אולימפיאקוס, האלופה שבדרך. בניגוד לפנאתינייקוס, היא הצליחה לשמור על תואר האליפות, השישי ברציפות, כשגברה 1:4 על מילאנו בסדרת הגמר, ואף להשלים דאבל נוסף עם ניצחון דחוק על קאנטו בגמר הגביע.

הקיץ

המשבר הכלכלי לא פסח גם על איטליה, וגם כאן הפגיעה לא הייתה דומה בכל הקבוצות. בעוד שמילאנו התחזקה ברכש מרשים וקאנטו המשיכה להתחמש, סיינה, שהספונסר העיקרי שלה הוא הבנק מונטפסקי שנקלע לקשיים, איבדה את השלד שהפך אותה לאימפריה והתסבוכת הכספית מנעו ממנה להנחית מחליפים הולמים. האלופה האיטלקית מעולם לא התהדרה בהחתמות נוצצות במיוחד כמו פאו, אבל נראה שכמות הכישרון בסגל שלה היא הקטנה מזה שנים.

סימונה פיאנג'יאני מאמן סיינה. רויטרס
אגדה בטוסקנה. פיאנג'יאני/רויטרס

מי נטש

את האות לגל העזיבות נתן סימונה פיאנג'יאני, שנחשב בטוסקנה לאגדה לא פחות גדולה מזו של אוברדוביץ' באתונה. המאמן שהגיע לסיינה ב-2006 והצעיד אותה לגבהים בלתי נתפסים הסתכסך עם ההנהלה ועזב לפנרבחצ'ה\אולקר. גם אותו החליף עוזרו הוותיק, לוקה באנצ'י, שצבר ניסיון כעוזרו של פיאנג'יאני גם בסיינה וגם בנבחרת איטליה, אך נזרק למים הקרים ללא ניסיון אמיתי כמאמן ראשי.

בראש רשימת העוזבים מהעונה שעברה נמצא שון סטונרוק, האיש והרעמת השיער הכל כך מזוהה עם סיינה, שהודיע על פרישה בגיל 35. בו מקאלב ודייויד אנדרסן, שני כוכבי הקבוצה אשתקד שהפכו לשניים מהשחקנים המחוזרים ביבשת, חברו לפיאנג'יאני בפנרבחצ'ה\אולקר, רימאס קאוקינאס העדיף את ז'לגיריס, ניקוס זיסיס נדד לבילבאו, מרקו יאריץ' חזר ל-NBA וחתם בשיקגו ויונאס מאצ'יוליס שהספיק לשחק חודש אחד בקבוצה בסיום העונה עבר כאמור לפנאתינייקוס.

מי נשאר

לא פחות מארבעה אמיצים: דייויד מוס, תומאס רס, מרקו קאררטו ולוקה לצ'ת'אלר.

מי הגיע

השמות המרכזיים ברשימת הקניות של סיינה הקיץ הם בובי בראון שהגיע מאולדנבורג, דניאל האקט שהצטיין אשתקד בפזארו ומאט ג'אנינג שכיכב בקאסלה. בין ההברקות האפשריות נמצאים ויקטור סניקידזה, המעופף הגיאורגי שהגיע מוירטוס בולוניה, ומרסלוס קמפ, הסווינגמן המגוון שלקח אשתקד את אליפות טורקיה עם בשיקטאש כשחקן שישי. עוד צורפו הקומבו גארד הסרבי אלכסנדר ראסיץ' מריטאס וילנה והפורוורד האסטוני קריסטיאן קאנגור, שנרכש כבר בקיץ שעבר אך הושאל לוארזה. ברשימת הרכש הלא מבטיח נמצאים הסנטר הקרואטי הדועך מריו קאסון, ולא אחר מאשר בנג'מין אזה, הסנטר הניגרי שבילה שש שנים במדי סיינה לפני שעבר לפני שנתיים לחימקי מוסקבה, ומשם המשיך לעונה איומה בארמאני מילאנו, אחריה שקל לפרוש בגיל 31, ולבסוף חזר הביתה לטוסקנה.

שחקן סיינה בו מקאלב מול שחקני סיינה דאביס ברטאנס (24), אלכסנדר צ'פין (6). רויטרס
העדיף להצטרף לפיאנג'יאני בפנר. מקאלב/רויטרס

המכה הכי קשה

בגיל 27, אחרי עונת שיא של 16.9 נקודות למשחק ביורוליג ב-61% מהשדה, בו מקאלב בחר ללכת בעקבות סימונה פיאנג'יאני, האיש שנתן לו את המפתחות מיומו הראשונה בסיינה בקיץ 2010. הקהל האיטלקי נשבה בקסמו של הרכז המלהיב, שחוזר נמרצות על ידי סן אנטוניו הקיץ לפני שחתם בפנר, שם לצד הסגל היומרני שנבנה סביבו הוא עתיד לגרום לסיינה להתגעגע אליו עוד ועוד.

החשש

ביורוליג סיינה החלה לדשדש כבר תחת פיאנג'יאני, ואל תופתעו אם ביאנצ'י יתקשה להוליך אותה אפילו לשלב ההצלבה לאור כמות השינויים בסגל. מה שיותר מטריד אותו כרגע הוא איבוד רצף ששת הדאבלים הנהדרים של הקבוצה, כשמילאנו וגם קאנטו בונות על החזרת הסקודטו. התבוסות לקאנטו בסופר קאפ האיטלקי ולסן אנטוניו במשחק קדם עונה הבהירו את חומרת המצב למי שעדיין ראה בסיינה אחת מאריות הכדורסל האירופי, אבל עד כה היא צלחה עם שני ניצחונות את שני מחזורי הליגה הראשונים באיטליה.

הימור

המסורת והגאווה תספיק להם כדי לרשום הופעה שישית ברציפות בטופ 16, אבל שם הם ייעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully