וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בלאומית: מחפשים אלטרנטיבה

מקסים גוזמן, אתר "השישית"

9.10.2012 / 11:28

הפתח תקוואיות רעות, הפתעת העונה דועכת וממוצע השערים בירידה. הליגה השנייה מחפשת מועמדות לעלייה. וקצת כדורגל

one

היה דרבי?

לאחר הדרבי הפתח תקוואי התקבלו דיווחים רבים על אוהדי הפועל פתח תקוה שנתקעו דקות ארוכות מחוץ לקופות עד שהצליחו להיכנס. האוהדים שכן הצליחו להיכנס בוודאי מקנאים בהם, אם הם בכלל זוכרים שהם נכחו במשחק. מילים כמו חושך, כלום וביזיון יחמיאו לתצוגה המחרידה שנראתה במושבה. ממכבי ציפינו לעליונות מקצועית, מהפועל למוטיבציית שיא אבל מה שקיבלנו משתי הקבוצות הוא בעיקר שתי נורות אדומות ובוהקות. ה-0:0, היכולת והרפיון הכללי הם סימנים מדאיגים מאוד – לגבי עתידן של הקבוצות, לגבי מה שנראה מהליגה בהמשך הדרך ובעיקר לגבי הכדורגל שלנו. ככה לא נראה דרבי.

דני פרדה מכבי פתח תקוה עם אייל שן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
מילים כמו חושך, כלום וביזיון יחמיאו לתצוגה המחרידה שנראתה במושבה. אסוס ופרדה/ברני ארדוב

יבנה חוזרת למציאות

עוד בלון שהתפוצץ בשבת האחרונה הוא זה שהחל לרחף מעל שמי יבנה מתחילת העונה. העולה החדשה קיבלה תחילה את תווית המרעננת הרשמית, מאוחר יותר את ההפתעה הנעימה ולאחר התצוגה האיכותית מול מכבי פתח תקוה במחזור שעבר הפכה למועמדת לגיטימית לעלייה. בשבת הגיע המבחן הגדול הבא שלה מול הפועל ראשון לציון, והיא כשלה בו כישלון חרוץ. יבנה עשתה סימנים של שאיפות עם יתרון 1:0, אבל התפרקות מנטלית ומקצועית הובילו לספיגת שלושה שערים ולחזרה של יבנה לממדיה הטבעיים. כפי שהיא נראתה, ליבנה לא מגיע לעלות ליגה העונה. מצד שני, כששתי המועמדות הבכירות לעלייה נותנות כזאת תצוגה במשחק המרכזי, למי כן מגיע?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אורן ניסים שחקן מכבי יבנה. ניב אהרונסון
ליבנה לא מגיע לעלות ליגה. אורן ניסים/ניב אהרונסון

כמו יין משובח

הסתייגות קטנה מהמשפט האחרון של הפסקה הקודמת. למרות הפסד להפועל ירושלים (המרשימה בפני עצמה) במחזור שעבר, אייל לחמן החזיר את הפוקוס לשחקני ראשון לציון, תדרך אותם כראוי והצליח ליירט יריבה נוספת מהצמרת. בתוך כל האוויר החם שיוצא ממלאבס, אנשים שוכחים שגם הכתומים היו רק בעונה שעברה חלק מליגת העל. לפי איך שהיא נראית מתחילת העונה, ולפי איך שנראות יריבותיה, אל תתפלאו אם הם יהיו חלק ממנה גם בעונה הבאה.

אייל לחמן מאמן הפועל ראשון לציון. קובי אליהו
החזיר לשחקניו את הפוקוס. לחמן/קובי אליהו

הדבר הגדול הבא

אז הפתח-תקוואיות מאכזבות, יבנה לאט לאט דועכת, על מי נשאר לשים עין בליגת המשנה? שישה מחזורים מפתיחת העונה, לאט ובשקט, יש עדיין שתי קבוצות בלתי מנוצחות, והן טרם הוזכרו בדיונים על העולות הפוטנציאליות. הפועל רעננה והפועל נצרת עילית אמנם לא הציגו יכולת מרהיבה או תוצאות ששוות כותרות בעיתונים, כשהמחזור האחרון הוא עוד דוגמה לכך (1:1 לרעננה מול אום אל פאחם, 0:0 לנצרת עילית מול סקציה נס ציונה), אבל 10 נקודות בשלב זה של העונה הוא לא דבר של מה בכך. במחזור הבא נצרת עילית מארחת את מכבי פתח תקוה ורעננה את בני לוד. כנראה שאחריו כבר נדע אם הן שוות אזכור.

שחקני הפועל רעננה חוגגים. ברני ארדוב
יש לה פוטנציאל לעלייה? רעננה/ברני ארדוב

1.5

זה ממוצע השערים למשחק במחזור האחרון בליגה הלאומית. 1.5 הוא ממוצע לא מדהים, אבל גם לא נורא. מצד שני, אם לוקחים בחשבון שבשניים ממשחקי המחזור הובקעו ארבעה שערים, מקבלים את התמונה האמיתית. לא פחות מארבע תוצאות 0:0 ושישה משחקים שהסתיימו ללא הכרעה יצרו את המצב העגום הזה. נכון, כשאנחנו צופים בליגה הלאומית אנחנו לא מצפים ליכולת מרהיבה או למהלכים בלתי נשכחים. אבל אם כבר לרוב הקבוצות אין שאיפות עלייה, והרמה היא פחות או יותר זהה, דחילק, שחקו כדורגל.

ניל אברבנל שוער הפועל ראשון לציון מול וויליאם אווסו שחקן הפועל כפר סבא. מגד גוזני
מה עם קצת כדורגל? אברבנל מול אווסו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully