וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: תודו שהתגעגעתם

בריידי ומאנינג סיפקו קונצרט, הפטריוטס ניצחו 21:31 את דנבר. אינדיאנפוליס הדהימה את גרין ביי. בריס שבר שיא של 52 שנה

אחרי הקלאסיקו של ספרד כולם חיכו לקלאסיקו של ה-NFL בין טום בריידי לפייטון מאנינג. ממש כמו כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי, צמד הכוכבים הכי גדולים של הליגה לא איכזבו וסיפקו ערב נהדר של פוטבול משובח, שהסתיים בניצחונם של בריידי וניו אינגלנד, 21:31 על פייטון ודנבר.

עוד קודם לכן, בסדרה הראשונה, אנדרו לאק, בעונתו הראשונה בליגה, הצעיד את אינדיאנפוליס לקאמבק אדיר בבית ולניצחון 27:30 על גרין ביי המפורקת, והראה ששיתוף הפעולה שלו עם התופסים של הקולטס, ובמיוחד רג'י ויין, עוד יחזיר לאוהדי אינדי את החיוך לפנים.

אנדרו לאק רג'י ווין שחקני אינדיאנפוליס קולטס. Joe Robbins, GettyImages
שיתוף פעולה שעוד ייתן לקולטס הרבה דיבידנדים. לאק עם רג'י ויין/GettyImages, Joe Robbins

מאט ריאן ואטלנטה כבר במאזן 0:5 לאחר ניצחון קשה 17:24 בוושינגטון. רוברט גריפין השלישי נפצע ונטש את המשחק. ההגנה של ניו יורק ג'איינטס לא מתקתקת עדיין, אבל איליי מאנינג, ויקטור קרוז ואחמד בראדשו הצעידו את האלופה לניצחון 27:41 על קליבלנד. בולטימור עברה בסגנונה הלא חינני את קנזס סיטי 6:9, מאט קאסל מהצ'יפס נפצע במחצית השנייה ויצא. מיאמי הפתיעה בסינסינטי ויצאה עם ניצחון 13:17, פיטסבורג גברה בשנייה האחרונה על פילדלפיה 14:16 משער שדה של שון סוויזאם.

בסדרה השנייה, סיאטל חזרה למאזן חיובי עם 12:16 בקרולינה. שיקגו פירקה את ג'קסונוויל עם 3:41. סן פרנסיסקו לא התקשתה גם היא להביס את בפאלו, 3:45. מינסוטה המצוינת טיילה ל-7:30 מול טנסי.

במשחק המרכזי של הערב ניצחה ניו אורלינס לראשונה העונה, 24:31 את סן דייגו. אבל האירוע הגדול באמת של המשחק היה הטאצ'דאון הראשון של הקוורטרבק דרו בריס - שמסר לאנדזון במשחק ה-48 ברציפות ושבר את שיאו בן ה-52 שנה של ג'וני יונייטס.

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Nick Wass, AP
הדרך לא משהו, התוצאות כן. פלאקו/AP, Nick Wass

אינדיאנפוליס (2:2) - גרין ביי (3:2) 27:30

רגע לפני שפייטון מאנינג שיחק בפוקסבורו כשהוא לא לובש את מדי אינדיאנפוליס, שלח אנדרו לאק מסר מרגיע לאוהדי הקולטס: יש מלך חדש בעיר. הקוורטרבק שנבחר ראשון בדראפט רשם הישג ראשון בקריירה הצעירה שלו ב-NFL, כששחרר את הפרסות מפיגור 21:3 לניצחון 27:30 על הפאקרס האבודים.

לגרין ביי אין הגנה, אין קו התקפה ואין אופי, אבל כל זה לא ממש מעניין את הקוורטרבק של אינדי. לאק לא התרגש מבליצים ומניסיונות גיחה של הליינבקרים, שיגר כדורים לכל עבר שהאחרון שבהם, 35 שניות לסיום, מצא את רג'י ויין, שהצליח איכשהו לחצות את האנדזון עם הידיים. לאחר המרה מוצלחת של דונלד בראון לשתי נקודות הצליח ארון רוג'רס להביא את הפאקרס למצב של שער שדה, אבל מייסון קרוסבי אפילו לא היה בכיוון והניצחון הלך לקולטס.

לאק סיים עם 362 יארד ב-31 מ-55, שני טאצ'דאונים ואיבוד אווירי, ויין היה היעד העיקרי עם 212 יארד ב-13 תפיסות וטאצ'דאון. 243 יארד, שלושה טאצ'ים ואיבוד לרוג'רס, שתי תפיסות לג'יימס ג'ונס באנדזון.

פיטסבורג (2:2) - פילדלפיה (2:3) 14:16

הדרבי של פנסילבניה לא היה גדול במיוחד, אבל הסטילרס לא ממש זוכרים את כל זה. בן רות'לסברגר הצעיד את פיטסבורג בפיגור לדרייב, שבסיומו בעט שון סוויזאם לשער שדה מ-34 יארד כשעל השעון לא נותר זמן. ביג בן סיים עם 207 יארד ללא טאצ'דאון, והשאיר את העבודה על הקרקע לרשארד מנדנהול, שהגיח 14 פעמים ל-81 יארד וטאצ'דאון. 175 יארד ושתי מסירות של מייקל ויק לטאצ'דאון, אבל הקוורטרבק של האיגלס, שרץ ל-16 יארד, גם איבד שני כדורים ואיתם הזדמנות לייצר מומנטום שהיה מעניק לפילי ניצחון, אולי.

ניו יורק ג'איינטס (2:3) - קליבלנד (5:0) 27:41

איליי מאנינג, אחמד בראדשו ו-וויקטור קרוז לא נרגעים עד שהג'איינטס נכנסים לפיגור של 60-70 טאצ'דאונים. גם שניים, בעצם, מספיקים. הבראונס הובילו 0:14, ואז נכנס הטריו לפעולה. מאנינג (259 יארד) וקרוז היכו שלוש פעמים בשמיים, בראדשו טחן 200 יארד והוסיף טאצ'דאון על הקרקע. 291 יארד, שני טאצ'דאונים ושני איבודים לברנדון ווידן בקליבלנד, כשאת שתי התפיסות באנדזון רושם ג'וש גורדון.

מייקל ויק שחקן פילדלפיה איגלס. John Amis, AP
לא מפסיק עם השטויות. מייקל ויק/AP, John Amis

וושינגטון (3:2) - אטלנטה (0:5) 24:17

זה לא היה משחק גדול של מאט ריאן, אבל קוורטרבק טוב צריך לדעת לנצח וזה בדיוק מה שעשה מאטי אייס. הוא סיפק שני טאצ'דאונים, אחד מתוכם לטוני גונזאלס הנצחי (123 יארד, איזה איש!), והוביל דרייב מנצח שבסיומו הגיח מייקל טרנר לאנדזון. ריאן סיים עם 345 יארד ב-34 מ-52 וגם איבוד אווירי.

וושינגטון מודאגת לא רק מההפסד, אלא גם מאובדנו של רוברט גריפין השלישי, שנחבל בראשו בניסיון ריצה בתחילת המחצית השנייה ולא שב למגרש. הוא ייבדק במהלך הלילה. מחליפו קירק קאזינס שיגר הומראן ל-77 יארד לסנטנה מוס, אבל ידו הייתה קצרה מלנצח. 115 יארד על הקרקע לאלפרד מוריס המצוין בוושינגטון.

סינסינטי (2:3) - מיאמי (3:2) 17:13

הדולפינס הנאיבים יכלו לנצח במשחקים קודמים אבל איבדו את היתרון. לא הפעם. מיאמי עלתה ל-6:17, החזיקה מעמד גם אחרי טאצ'דאון של איי ג'יי גרין ושמרה על הניצחון. 223 יארד באוויר לריאן טנהיל, רג'י בוש סיים עם 48 יארד וטאצ'דאון במיאמי. בסינסינטי, זה לא היה משחק שאנדי דלטון ישמח לזכור (234 יארד ב-26 מ-43, טאצ'דאון ושני איבודים, 65 יארד וטאצ'דאון לגרין.

קנזס סיטי (4:1) - בולטימור (1:4) 9:6

ג'ו פלאקו ממשיך לשקר לכל העולם ואשתו כשהוא טוען שהוא קוורטרבק מהטופ 5, אבל בינתיים ההגנה שלו בולמת את חצי הביקורת מלהגיע אליו, או לפחות מרככת אותם. הרייבנס שיחקו נורא בהתקפה, אבל שיתקו את מאט קאסל האנמי, שבנוסף גם נפצע ונטש במחצית השנייה. שלושה שערי שדה של ג'סטין טאקר עשו את ההבדל במשחק עלוב, בו הצטיין רק ג'מאל צ'רלס מהצ'יפס, שהגיח ל-140 יארד ב-30 נשיאות על הקרקע. 92 יארד ושני איבודים לקאסל, פלאקו סיים עם 187 יארד ואיבוד אווירי ברייבנס.

טוני גונזאלס שחקן אטלנטה פאלקונס. rick osentoski, AP
כמה דלק יש לאיש הזה במיכל. טוני גונזאלס/AP, rick osentoski

קרולינה (4:1) – סיאטל (2:3) 16:12

בשקט בשקט, גם סיאטל חוזרת למאזן חיובי ומציגה עונה טובה מאוד, אחרי ניצחון קצת יפה, קצת מוזר וקצת מכוער בשארלוט. הפנת'רס לעומת זאת, ממשיכים להראות לא טוב בכלל ולא מציגים שום התקדמות ביכולת שלהם, בעיקר קאם ניוטון. השחקן בעל השם האלוהי קפטן מונרלין (אמיתי לגמרי), העלה את קרולינה ליתרון עם חטיפה בפתיחת המחצית השנייה, אבל גולדן טייט, שם מגניב לא פחות, החזיר בטאצ'דאון משלו. ניוטון קיבל כדור עם יארד אחד לעבור עד לאנדזון, אבל כשל. ההגנה כמעט הצילה אותו עם סייפטי דקה לסיום והכדור חזר לניוטון, שהפעם פימבל והמשחק נגמר. ראסל ווילסון ניצח עם 19 מ-25 ו-221 יארד, ניוטון החפיר עם 12 מ-29 ו-141 יארד.

ג'קסונוויל (4:1) – שיקגו (1:4) 41:3

התקפת הדובים לא הייתה בשיאה, בעיקר לא במחצית הראשונה, אבל ההגנה עשתה את העבודה וזה הספיק מול היריבה הלא קיימת מפלורידה. המחצית הראשונה הסתיימה ב-3:3 מדכא, אבל הברס התפוצצו אחרי המנוחה, עם 38 נקודות ללא מענה והשלימו ניצחון חוץ שני תוך שישה ימים. זה החל צ'רלס טילמן סידר להם חטיפה שהלכה כל הדרך לאנדזון, לפני שג'יי קאטלר מצא את אלשון ג'פרי וברנדון מרשל באנדזון בזה אחר זה. עוד פיק סיקס, הפעם של לאנס בריגס ולקינוח, ריצת 46 יארד של ארמנדו אלן לטאצ'דאון האחרון. קאטלר סיים עם 292 יארד ב-23 מ-39, 144 מתוכם לאהובו ברנדון מרשל. מאט פורטה תרם 107 על הקרקע. ובג'קסונוויל? שממה. בליין גאברט סיים עם 142 יארד במסירה, מוריס ג'ונס דרו עם 56 בריצה.

סן פרנסיסקו (1:4) – בפאלו (3:2) 3:45

הבילס ממשיכים להתפורר לאיטם וקשה להאמין שהם בנו יותר מדי על המשחק הזה במפרץ, אבל אולי הם קיוו לצאת ממנו בשלום. זה לא עבד, כי אחרי 20 דקות צמודות וממצב של 3:3, הניינרס הפציצו 42 נקודות ללא מענה, כולל שלושה טאצ'דאונים של אלכס סמית' (אחד מהם 43 יארד לקייל וויליאמס, האחרים למייקל קראבטרי ומריו מנינגהאם) ושלושה בריצה, של פרנק גור, הקוורטרבק המחליף קולין קפרניק ואנתוני דיקסון והכריעו את המשחק במהרה. סמית' סגר עוד משחק מוצלח על 303 יארד ב-18 מ-24 טובים. קראבטרי וורנון דייויס חגגו עם 113 ו-106 באוויר בהתאמה. גור הוסיף 106 על הקרקע. ריאן פיצפטריק היה חלש עם 126 יארד ואיבוד בבפאלו.

מינסוטה (1:4) – טנסי (4:1) 7:30

אין כבר מילים כדי להחמיא ליכולת שמציגה מינסוטה, אבל המחמאה הגדולה ביותר היא העובדה שאחרי לא מעט שנים ולמעשה מאז פרישתו של ברט פארב, הווייקינגס מגיעים כפייבוריטים למשחקים, בעיקר מהסוג הזה, מול יריבה חלשה כל כך. ההגנה של מיניסוטה לא נתנה לטייטאנס לנשום ועצרה את מאט האסלבק על 200 יארד וטאצ'דאון בודד, כשכריס ג'ונסון חוזר להעליב את המשחק עם 24 יארד ב-15 נשיאות. ההתקפה מנגד, שומרת על אמינות בלי להיות מבריקה במיוחד ונהנתה מ-258 יארד באחוזים טובים וצמד של כריסטיאן פונדר, 108 מהם לפרסי הארווין. אדריאן פיטרסון הוסיף 88 בריצה, בלייר וולש השחיל שלושה שערי שדה והווייקינגס עם עוד ניצחון.

ורנון דייויס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
איזה כיף לפגוש את בפאלו. ורנון דייויס/AP, Paul Sakuma

ניו אינגלנד (2:3) – דנבר (3:2) 21:31

הרבה זמן, יותר מדי זמן, לא קיבלנו משחק בין טום בריידי לפייטון מאנינג. מה שהפך לשגרה ולערב הכי חגיגי אולי מלבד הסופרבול בעונת הפוטבול, נקטע בשנה שעברה עם הפציעה שהשביתה את פייטון והחשש היה שהקלאסיקו בין השניים הללו לא ישוב עוד. אלא שהחששות התבדו, בריידי ומאנינג חזרו לעמוד זה מול זה ובהחלט היה שווה לחכות.

זה לא היה משחק פוטבול ענק, שייכנס לספרי ההיסטוריה, אבל בעוד לא מעט מהקוורטרבקים המובילים בליגה נמצאים בתקופה לא טובה העונה, שני הוותיקים האלה הוכיחו שמה שהם שכחו, לא הרבה ילמדו אי פעם. בריידי העלה את הפטריוטס על הלוח לקראת סוף הרבע הראשון, עם מסירה לווס וולקר שהצטיין הפעם. מאנינג השווה בדרייב הבא, כשמצא באנדזון את ג'ואל דריסן. עד למחצית, שיין ורין הגיח לעוד טאצ'דאון מקומי ולמרות שדנבר מנעה אחד נוסף, הפטריוטס ירדו ביתרון מבטיח 7:17, שצמח עם שתי גיחות לאנדזון תוך 18 שניות, אחת של בריידי עצמו ואחת של סטיבן רידלי אחרי פאמבל של מאנינג.

זה היה נראה גמור, אבל מאנינג כבר יצא כמה פעמים מבורות ענקיים, בין היתר מול ניו אינגלנד. הקאמבק החל עם דרייב אדיר של 90 יארד בשלוש וחצי דקות, בסיומו אריק דקר תפס כדור באנדזון. שמונה דקות לסיום, ניו אינגלנד החליטה ללכת על דאון רביעי מוזר, בריידי פימבל ופייטון אירגן עוד טאצ'דאון מהיר. הבא לפאמבל אצל המארחת היה סטיבן רידלי, אבל רגע לפני שזה באמת נהיה צמוד, וויליס מגהאי איבד את הכדור והמשחק הסתיים.

בניו אינגלנד, בריידי סיפק 223 יארד ב-23 מ-31 וטאצ'דאונים במסירה וריצה. סטיבן רידלי ממשיך להוכיח את כוחו עם 151 יארד ולפטריוטס סופסוף יש משחק ריצה. ווס וולקר פירגן עם 13 תפיסות ל-104 יארד. מאנינג כאמור, היה גדול עם 345 יארד, 31 מ-44, שלושער ופאמבל, אחד מבין שלושה של הברונקוס. דמריוס תומאס היה הנהנה העיקרי, עם 188 יארד באוויר. ולנו נשאר רק לקוות שזה לא היה המפגש האחרון בין השניים האלה.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elsa, GettyImages
היה כיף. נתראה בשנה הבאה? בריידי/GettyImages, Elsa

ניו אורלינס (4:1) - סן דייגו (2:3) 24:31

סופסוף לסיינטס יש ניצחון וגם הוא הושג בהרבה דם, יזע ודמעות, אבל הסיפור המרכזי של הערב היה הטאצ'דאון הראשון במשחק של הקוורטרבק דרו בריס - שמסר לאנדזון במשחק ה-48 ברציפות ושבר את שיאו בן ה-52 שנה של ג'וני יונייטס. "לא היה יכול להיכתב תסריט טוב יותר לרגע הזה", סיכם בריס. "לשבור את השיא, לנצח ובאופן שבו ניצחנו. הדבר המדהים בשיא הוא שהוא מתפרש על ארבע שנים ברציפות".

במשחק עצמו, סן דייגו המשופרת באה לשחק, אבל נכנעה לתצוגה גדולה של בריס. פיליפ ריוורס הפציץ מהצד השני עם שני טאצ'דאונים במחצית הראשונה לאקס ניו אורלינס רוברט מיצ'ם, אבל בריס ענה בשניים משלו. ריאן מת'יוס הגיח לאנדזון בתחילת המחצית השנייה והעלה את הצ'ארג'רס ליתרון עשר, אבל המארחים הגיבו ב-17 נקודות ללא מענה כדי לנצח. המספרים הנהדרים מראים 370 יארד, ארבעה טאצ'דאונים ואיבוד לבריס, כשקולסטון תופס ל-131 (ושלושה ט"ד) ודבארי הנדרסון מוסיף 123. ריוורס נתן 354, צמד ואיבוד. מלקולם פלויד תפס ל-108 יארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully