וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: סנט לואיס ניצחה באטלנטה, בולטימור בטקסס

6.10.2012 / 6:45

האלופה עדיין בחיים, אחרי 3:6 גדול, שהושג בין היתר בזכות טעות שיפוט חמורה. האוריולס הדהימו עם 1:5 בארלינגטון

אטלנטה ברייבס – סנט לואיס קרדינלס 6:3

וואו. אם המשחק הראשון של פלייאוף 2012 מהווה איזושהי אינדיקציה לקראת מה שצפוי לנו בהמשך אוקטובר, הרי שזה הולך להיות אחד הפלייאופים הכי דרמטיים ומיוחדים שהליגה הזו ראתה אי פעם. בסופו של לילה ארוך (בין שישי לשבת), האלופה סנט לואיס הצליחה להאריך את העונה שלה לפחות בעוד שלושה משחקים ותקבל הזדמנות להמשיך ולהגן על התואר ב-NLDS, סדרת חצי הגמר, שם תפגוש את וושינגטון. הדרך לשם כאמור, הייתה מאוד לא שגרתית.

הקרדינלס, שידועים בתור אחת הקבוצות עם האופי הכי ייחודי בליגה, ניצבו בפני משוכה קשה בדמות כריס מדלן, שעלה לגבעה עבור המארחת, לאחר שאטלנטה ניצחה בכל 23 הפעמים האחרונות בהן הוא פתח. מדלן אכן הגיע חד, כאשר מהעבר השני קייל לוהש פותח את המשחק לא רע בעצמו, אבל נכנע להומראן של דייויד רוס המפתיע, שסידר 0:2 לאטלנטה באינינג השני.

התפנית הגיע באינינג הרביעי. צ'יפר ג'ונס, במה שהסתבר כמשחקו האחרון בקריירה, ביצע טעות גדולה ולא הצליח לייצר דאבל פליי, מה שהשאיר את האופציות פתוחות בפני הקרדינלס והם ענו עם שלוש ריצות ונטלו את ההובלה. בתחתית האינינג הגיע רגע המחלוקת הראשון של המשחק, כשאנדרלטון סימונס מאטלנטה חבט לבאנט, שבילבל את הגנת סנט לואיס והכניס שתי ריצות. אלא שבדרכו של סימונס לבסיס הראשון הוא רץ בתוך המגרש, הכדור פגע בקסדתו ושינה כיוון והמהלך בוטל, כשסימונס נפסל והרצים מוחזרים לאחור.

אטלנטה נותרה בהלם מהטעות שלה וסנט לואיס ניצלה זאת והגדילה את היתרון ל-2:6. הברייבס צימקו עם ריצה בודדת ואז, הגיע הרגע המכריע של המשחק, שכנראה ייזכר למשך שנים רבות בענף. הרליבר של סנט לואיס מיצ'ל בוגס העלה רצים לבסיס הראשון והשני וסימונס, הגיבור הטראגי של המשחק, חבט פופ אפ פשוט. אלא שפיט קוזמה ומאט הולידיי התבלבלו ביניהם וסימונס הגיע לבסיס, מה שיצר מצב של בסיסים מלאים עם אאוט אחד. אבל רגע, יש תפנית. שנייה לפני שהכדור פגע בקרקע ואולי אפילו מעט אחרי, שופט השדה השמאלי סם הולברוק סימן על אאוט אוטומטי של סימונס, בשל האינפילד פליי רול, למרות שהכדור עצמו נחת כ-15 מטרים בתוך האאוטפילד, אך הכוונה היא מה שקובעת כאן.

למי שלא מכיר, החוק הזה, אמור למנוע מההגנה להשיג אאוטים מרובים וקלים בעזרת עזיבת הכדור בפופ אפים בתוך האינפילד. ככזה, הוא אמור לסייע כמובן להתקפה, אך זה לא היה המקרה כאן. הקהל של אטלנטה השתולל והחל להשליך חפצים למגרש, מה שהוביל לעצירת המשחק לכ-20 דקות. מנג'ר אטלנטה פרדי גונזאלס השתמש בזכותו והציב את המשחק תחת מחאה, מה שאומר שהוא נבחן על ידי הליגה, אך זו מיהרה לדחות את הטענות, שכן מדובר בפסיקה שהיא שיקול דעת של שופט ולא הפרה של חוקי המשחק.

כשהמשחק חודש לבסוף, אטלנטה הצליחה לצמק ואף הגיעה לשני מצבי שוויון פוטנציאלים, אבל ג'ייסון מוטה הכיש את מייקל בורן עם בסיסים מלאים כדי לסיים את האינינג השמיני במצב קריטי והוא היה זה שגם סגר את הסיפור, לא לפני שצ'יפר ג'ונס הצליח להשיג את החבטה האחרונה בקריירה הנהדרת שלו. סנט לואיס, עם שש חבטות בלבד, אבל אפס טעויות לעומת השלוש של אטלנטה, ממשיכה הלאה. הברייבס שוב המומים בתום משחק ביתי שמסיים להם את העונה, כמו ב-2011. לוהש זכה בניצחון עם חמישה ושני שליש ושש הכשות, הרצף של מדלן נשבר והוא סיים עם שישה ושליש וארבעה סטרייקאאוטים.

טקסס ריינג'רס - בולטימור אוריולס 5:1

המשחק השני אומנם עבר ללא טעויות שיפוט, אבל איזו הפתעה ואכזבה ציפו ליושבי ארלינגטון. בולטימור המשיכה את מסע הקסם יוצא הדופן שלה, כשהגיעה לטקסס והפכה רשמית את הריינג'רס לקבוצה הכי לוזרית שיש.

אחרי שני הפסדים בוורלד סירייס, האחרון שבהם דרמטי במיוחד, הריינג'רס שוב נפלו בגדול, הפעם הרבה יותר מוקדם. הם הפסידו שבעה מתוך תשעת המשחקים האחרונים בעונה הסדירה, הדרדרו למשחק הווילד קארד וגם כאן, לא ניצלו את הביתיות והם הולכים הביתה. באק שואולטר לעומת זאת, יפגוש את היאנקיז המוכרים גם לו וגם לקבוצה שלו.

שתי הקבוצות עלו על הלוח כבר באינינג הראשון, שהסתיים ב-1:1. יו דרוויש, שפתח עבור הריינג'רס, היה טוב עם שישה ושני שליש לצד שבעה סטרייקאאוטים, אבל סבל מפציעה בצווארו ונאלץ לצאת, מה שאיפשר לאוריולס לחגוג. אדם ג'ונס שבר שוויון בשישי עם חבטת הקרבה, נייט מקלאות' הכניס ריצה בשביעי ואילו באינינג התשיעי, סינגל של מני מצ'אדו ועוד הקרבה, הפעם של מקלאות', סגרו את הסיפור.

לריינג'רס היה צ'אנס אחרון עם בסיסים מלאים בתחתית האינינג, אבל ג'ים ג'ונסון הצליח לגרום לדייויד מרפי לחבוט אאוט פשוט והאוריולס נוסעים לתפוח הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully