וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בלאומית: מי יבנה בית

ניר קפלן, אתר "השישית"

2.10.2012 / 8:14

מכבי יבנה מוכיחה שהיא שייכת לליגה של הגדולות, בתחתית מלחמת עולם ולמה הדרבי כל כך קריטי עבור מכבי פתח תקוה?

משחק העונה 1

מתחילת העונה מלווים חובבי הלאומית את מכבי יבנה. התוצאות הטובות התחילו להצטבר, ולאחר שהוכיחה את עצמה מחזור אחר מחזור, מצאה את עצמה העולה החדשה בסיטואציה מפתיעה – משחק העונה מול מכבי פ"ת. רבים חשבו לפני שריקת הפתיחה שמדובר במשחק של "להיות או לחדול" עבור יבנה. הזדמנות להוכיח שהיא שייכת לליגה של הגדולות אל מול אפשרות ריאלית מאוד של התרסקות וחזרה למציאות. היכולת הגבוהה שהוכיחה והתוצאה המכובדת (2:2) קבעו כמעט סופית – יבנה כאן כדי להישאר עד הסוף. למה כמעט? כי בשבוע הבא מחכה לה עירוני ראשל"צ, מועמדת רצינית לעלייה בפני עצמה.

שחקני מכבי יבנה חוגגים. ניב אהרונסון
ועכשיו - ראשון לציון. שחקני יבנה חוגגים/ניב אהרונסון

משחק העונה 2

וגם למטבע הזה יש שני צדדים. לאחר שפתחה את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים, נראה היה שמכבי פ"ת בדרכה הבטוחה לליגת העל. היכולת לא הייתה מזהירה, אבל הקלישאה של לקחת נקודות גם בתקופות קשות נכנסה לפעולה ובבית משפחת לוזון האמינו שהיכולת עוד תשתפר. ובכן, לא רק שהיא לא השתפרה, גם התוצאות נעלמו. משני המחזורים האחרונים הוציאו המלאבסים רק שתי נקודות, כשבשבוע הבא מחכה לה הדרבי הגדול, עוד משחק שניצחון בו לא מובן מאליו. מקבוצה שבורחת לליגה, עלולה מכבי פ"ת להפוך לסתם עוד גורם במאבקי העלייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עומר גולן שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
היכולת לא השתפרה וגם התוצאות נעלמו. עומר גולן/ניב אהרונסון

משחק העונה של התחתית

בחצי השני של הטבלה, הלפני-אחרונה הפועל כפ"ס גברה על האחרונה הפועל אשקלון 0:2, במשחק בין שתי קבוצות שמייצגות את שתי הסכנות הגדולות שמרחפות מעל קבוצות בינוניות ומטה בכדורגל שלנו. אשקלון הפכה בשנים האחרונות להשתקפות של בעליה פרוספר אזגי, איש שתקריות אלימות וגזעניות הן דבר שבשגרה עבורו. ההנהלה השכונתית חלחלה עם הזמן גם לדשא, וכיום אשקלון לא נמצאת בסכנה מקצועית, אלא בסכנה קיומית, כשלא ברור מי מנהל את הקבוצה בפועל. גם כפר סבא נמצאת על פי תהום, עם דיווחים בלתי פוסקים על אי-יכולתו של הראל רייכמן להזרים כספים לקבוצה. חומר למחשבה עבור קבוצות שמחפשות בכוח את המשיח שיגאל אותן מהבינוניות.

אסי דומב מאמן הפועל כפר סבא. נמרוד סונדרס
סכנה קיומית, ולא רק מקצועית. אסי דומב, מאמן כפר סבא/נמרוד סונדרס

האור בקצה המנהרה

אבל בניגוד לספינה הטובעת מאשקלון, עוד קיימת תקווה עבור הפועל כפר סבא. בהנחה שרייכמן אכן יחזיר את הקבוצה לאגודה, שם מאוד מעניין נזרק לחלל האוויר בכל הנוגע לרכישת הקבוצה – שמו של יצחק שום. קשה לחשוב על פיצוי הולם יותר עבור הגיהנום שעברו האוהדים הירוקים בשנים האחרונות – ריקון נכסים ע"י אלי טביב, ירידת ליגה, ביקורים תכופים אצל וייצמן-יער, אושרי לוי, לירון זרקו, עלייה כמעט-בטוחה שהסתיימה במפח נפש ולקינוח היכולת הזוועתית שמציגה הקבוצה העונה. נראה שאין דבר בריא יותר עבור המועדון מאשר לקיחת המושכות ע"י איש שאין ספק שהמועדון יקר לליבו ושכוונותיו טהורות. יכול להיות שהפיתרון של כפר סבא היה כל כך ברור שכולם פספסו אותו – היא רק הייתה צריכה שהסמל שלה יחזור לעשות סדר.

יצחק שום מאמן אלקי בכדורגל. קובי אליהו
בוא הביתה, שומי/קובי אליהו

הטבלה לא משקרת

לסיום, בתוך כל הרפש שהוצג בליגה הלאומית מתחילת העונה, מומלץ להעיף מבט אל עבר הצמרת. בין מכבי פ"ת שבמקום הראשון לסקציה נס ציונה שבמקום השביעי מפרידות 3 נקודות בלבד. מקום אחד אחריה ממוקמת הפועל פ"ת, שסביר שגם תשתלב במאבקי העלייה ככל שהעונה תתקדם. יחד עם הכדורגל החיובי שראינו במשחק בין מכבי פ"ת ליבנה, נחמד לראות שלפחות מהבחינה הספורטיבית, הליגה מצליחה לשמור על הקסם שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully