וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: מוכנים לקלאסיקו?

6.10.2012 / 12:45

בארסה וריאל? בריידי והפטריוטס מחכים לפייטון ודנבר. עוד במחזור ה-5: דרבי פנסילבני, ג'טס - יוסטון, אינדי - גרין ביי

לאורך העשור האחרון, בכל פעם שהיה מתפרסם לוח המשחקים השנתי של ה-NFL, חובבי המשחק בכל רחבי העולם היו רצים ליומנים ומסמנים תאריכים עם משחקים גדולים, כאלה שאסור להחמיץ. אחד מהם היה הדו קרב השנתי בין טום בריידי לפייטון מאנינג, מפגש בין שני הקוורטרבקים הגדולים של העשור הראשון של המילניום, כזה שתמיד הבטיח ותמיד גם קיים. בשנה שעברה המפגש נמנע מאיתנו, עם פציעתו של פייטון, אבל השבוע הוא חוזר בגדול, כשמאנינג וקבוצתו החדשה דנבר, מגיעים למשחק עצום בפוקס בורו.

בכלל, זה הולך להיות יום ראשון מטורף. אינדיאנפוליס מחכה לגרין ביי, וושינגטון לאטלנטה המושלמת, הדרבי של פנסילבניה בין פיטסבורג לפילדלפיה, ניו אורלינס מול סן דייגו ולקינוח, יוסטון נטולת ההפסדים אצל הג'טס הלחוצים במאנדיי נייט. רגע לפני שיוצאים לדרך בסקירה, כולכם מוזמנים לתת למדור טפיחה וירטואלית קלה על השכם, לאחר 10 מ-14 בשבוע שעבר (כולל הניצחון של מינסוטה בדטרויט וזה של פילדלפיה על הג'איינטס). לצד ההימור המוצלח על סנט לואיס בחמישי, אנחנו על 36 מ-63 ועם 57.1 אחוזי הצלחה (איפה אנחנו ואיפה סאם בראדפורד...), נעבור לראות מה הרשתות מציעות לנו.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Gary Weipert, AP
הולך להיות שמח בפוקסבורו. בריידי/AP, Gary Weipert

19:00:

FOX: פיטסבורג - פילדלפיה
METV: קנזס סיטי - בולטימור

22:05-22:25:

FOX: קרולינה - סיאטל
METV: ניו אינגלנד - דנבר
5+ לייב: סן פרנסיסקו - בפאלו

בין ראשון לשני, 2:20, ESPN:

ניו אורלינס – סן דייגו

בין שני לשלישי, 2:30, ESPN:

ניו יורק ג'טס – יוסטון

שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרז רנדי מוס. AP
מוס והניינרס מחכים לבפאלו/AP

20:00: בלי פגאנו, עם אמונה

סינסינטי (1:3) – מיאמי (3:1)

הבנגאלס עוד לא הרשימו העונה בצורה יוצאת דופן, אבל הם מוצאים את הדרך לנצח והרצף החיובי שלהם כבר עומד על שלוש, אולי בדרך לפתיחת עונה פנטסטית במיוחד. מצד שני, את המשפט הזה אי אפשר להגיד בכלל על מיאמי, שדווקא משחקת לא רע בשבועיים האחרונים, אבל משלמת שכר לימוד גבוה על ריאן טניהיל והפסידה שני משחקים ברציפות בהארכה. אגב, אם תציצו בדירוג היארדים לתופסים, תגלו במקום הראשון את בריאן הארטליין המפתיע מהדולפינים ומעניין מה יהיה להגנת סינסי הקשוחה לעשות מולו.

התחזית: הבנגאלס מריחים הזדמנות לדהור קדימה בבית. סינסינטי

אינדיאנפוליס (2:1) – גרין ביי (2:2)

הקולטס חוזרים משבוע החופש בצל החדשות העצובות על מחלת הלוקמיה ממנה סובל מאמנם צ'אק פגאנו. המאמן, שייאלץ לעבור טיפולים בשבועות הקרובים, יפנה את מקומו למתאם ההתקפי של הקבוצה ברוס ארינאס והקולטס ינסו להתאקלם למציאות החדשה. זה לא יהיה פשוט מול הפאקרס, שמשחקים לא טוב בינתיים, אבל נהנו מהרבה אופי בניצחון הדחוק על ניו אורלינס ושבו למאזן חצוי. שבוע לפני המשחק האדיר שלהם ביוסטון, ארון רוג'רס והחבורה רוצים לשמר את המומנטום ועל הדרך, גם את מצב הרוח של הקוורטרבק, שמתחיל להיכנס לעניינים אחרי פתיחת עונה צולעת. גרג ג'נינגס פצוע ולא צפוי לשחק בגרין ביי.

התחזית: יש מצב להפתעה? לא, אבל זה לא יהיה רחוק. גרין ביי מנצחת

קנזס סיטי (3:1) – בולטימור (1:3)

למשחק הזה בהחלט יש אפשרות להתפתח למשהו לא נעים. הגנת בולטימור לא הבריקה עד כה, אבל הראתה שיפור ניכר בניצחון על קליבלנד ותגיע אחרי שבוע וחצי של מנוחה. מנגד, סאם קאסל גם הוא לא בדיוק בשיאו, אלא שאצלו לא נראה שיש יותר מדי לאן להתרומם. הצ'יפס לא הצליחו למנף את הניצחון המפתיע בניו אורלינס וחטפו בראש בבית מסן דייגו, כשההגנה שלהם פשוט לא מסוגלת להתמודד עם שום דבר. ג'ו פלאקו, שנראה טוב ומדורג שלישי ביארדים במסירה עד כה, יחגוג על האין הגנה הביתית ואילו בולטימור תצטרך להתמודד עם הכושר המצוין של ג'מאל צ'ארלס, שמעמיד למעלה מ-100 יארד בממוצע למשחק על הקרקע.

התחזית: ריי לואיס הולך ליהנות, כמו גם בולטימור כולה. רייבנס

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Darron Cummings, AP
איך הוא יסתדר בלי המאמן שלו? לאק/AP, Darron Cummings

קליבלנד (4:0) – ניו יורק ג'איינטס (2:2)

גם על המשחק הזה כתוב "לא כוחות". קליבלנד היא אחת משתי הקבוצות היחידות בליגה שטרם ניצחה ולמרות שהיא לא מפסידה בהפרשים גדולים מדי, התחושה סביב הבראונס היא שעם ברנדון ווידן, לפחות כרגע, יהיה קשה מאוד להשיג משהו. התחושה הזו עלולה להתגבר כשווידן יפגוש באלופה העצבנית, שספגה הפסד שני העונה, אחרי החטאת בעיטת שדה ברגעי הסיום מול פילדלפיה השנואה. הג'איינטס יוצאים בשבוע הבא למשחק ענק בסן פרנסיסקו ובכלל, ההגרלה הצפויה להם קשה בצורה יוצאת דופן ולמעשה, זה המשחק הכי קל שנותר להם על הלוח עד לסיום העונה, כך שהם ממש לא מתכוונים לשמוט אותו.

התחזית: ניו יורק תטייל לניצחון

פיטסבורג (2:1) – פילדלפיה (1:3)

כיף, כיף, כיף. הדרבי של פנסילבניה מפגיש שתי קבוצות מצוינות, שכל אחת מהן תגיע למשחק הזה במצב רוח שונה והשאלה הגדולה היא איך הן יצאו ממנו. פיטסבורג נחה בשבוע שעבר, מנוחה מאוד נחוצה אחרי ההפסד המתסכל באוקלנד, שם הסטילרס שמטו ניצחון מבין הידיים. הקבוצה של בן רות'לסברגר לא רגילה להיות במאזן שלילי ויודעת שבבית הקשה שלה, כל הפסד עלול לעלות ביוקר בהמשך. פילדלפיה לעומתה, על הגל. האיגלס לא מדהימים מפתיחת העונה, אבל מוכיחים כמויות של אופי, בדיוק המתכון להגיע רחוק בפלייאוף. שלושת הניצחונות שלהם עד כה היו בהפרש כולל של ארבע נקודות ולקראת שורה של משחקים לא פשוטים, הם ישמחו לשמור על הפער מהיריבות לבית.

התחזית: בשבוע שעבר הלכנו עם האיגלס וצדקנו. הפעם זה נראה גדול עליהם. פיטסבורג

וושינגטון (2:2) – אטלנטה (0:4)

גם בבירה הולך להיות שמח במיוחד. הרדסקינס עם רוברט גריפין השלישי, הם קבוצת הריצה הטובה בליגה בינתיים ובמשחק האחרון מול טמפה ביי, הם גם גילו שבילי קאנדיף לפעמים מצליח לכבוש שערי ניצחון דרמטיים. המפגש של RG3 מול הגנת הפאלקונס אמור לייצר הרבה יארדים מקומיים, אבל אטלנטה החזקה דוהרת קדימה והיא עדיין ללא הפסד. מאט ריאן סיפק סיומת מטורפת מול קרולינה וסידר שער מנצח גם עבור הקבוצה שלו. בעונתו החמישית בליגה, ריאן נראה כמו מי שעשה את קפיצת המדרגה המתבקשת, על מנת להפוך לקוורטרבק עלית אמיתי. הוא מוביל את דירוג הרייטינג ובעיקר מראה משבוע לשבוע שאפשר לסמוך עליו.

התחזית: גבולי מאוד, אבל זה יישאר בוושינגטון

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. John Bazemore, AP
יכול לשמור על שלמות בבירה? מאט ריאן/AP, John Bazemore

22:05-22:25: חזרה למקורות

קרולינה (3:1) – סיאטל (2:2)

מה נאמר ומה נגיד על המשחק המצ'עמם הזה? בביתם הרועש הסיהוקס די טובים, בחוץ הרבה פחות והם יגיעו לשארלוט, שם קאם ניוטון שוב נותר מתוסכל על הספסל וראה את ההגנה שלו מפסידה את המשחק לאטלנטה בשניות הסיום. קרולינה בעוד עונה אנמית וניוטון יצטרך להתחיל לעלות את הרמה שלו בקרוב מאוד. לראסל ווילסון, שמוביל את התקפת המסירה החלשה בליגה, עוד יש לא מעט ימי חסד ובינתיים, הוא נסמך על הכושר הטוב של מרשואן לינץ' הרץ לצידו.

התחזית: העיקר שייגמר. קרולינה

ג'קסונוויל (3:1) – שיקגו (1:3)

הדובים עשו ניצחון ענק בדאלאס במאנדיי נייט, עם הרבה מאוד הגנה (שחטפה חמישה כדורים) ועם השילוב הקטלני של ג'יי קאטלר את ברנדון מרשל בחלק הקדמי. כפרס, הם זוכים לעוד טיול מהצפון לדרום, הפעם לפלורידה החמימה ולמשחק נוח על הנייר מול הג'אגוארס. בליין גאברט כרגיל בספק אצל המארחת ולא שאיתו זה תענוג גדול מדי לראות את ג'קסונוויל, שכלל לא היוותה יריב לסינסינטי במשחקה האחרון. שיקגו תקווה שמאט פורטה, שחזר בשבוע שעבר אחרי פציעת קרסול, יכנס לכושר משחק מלא וישלים יחד עם מייקל בוש את התקפת הריצה האיכותית.

התחזית: גם עם חצי פורטה ורבע קאטלר, שיקגו לוקחת את זה בלי בעיה

מינסוטה (1:3) – טנסי (3:1)

חיכינו וחיכינו, אבל הגיע הזמן להוריד את הכובע בפני הווייקינגס. אם חשבנו שההפתעה מול סן פרנסיסקו הייתה מקרית, הגיעה הניצחון הענק של מינסוטה בדטרויט והבהיר שה-NFC צפון הוא ארבע-ראשי העונה. הויקינגים מציגים הגנה מצוינת, שחטפה 13 נקודות בלבד בכל אחד משני הניצחונות האחרונים. כריסטיאן פונדר ממעט לטעות, אדריאן פיטרסון בכושר טוב ופרסי הארווין מוביל את הספיישל טים, כמו גם את סוללת התופסים. טנסי, אחרי הניצחון הפרוע על דטרויט, חזרה לסורה עם תבוסה שלישית העונה, הפעם ביוסטון. הטייטאנס משחקים פוטבול לא טוב וג'ייק לוקר נפצע בפעם השנייה העונה, כך שהוא בספק. בגזרת החדשות הטובות, כריס ג'ונסון סופסוף הצליח לתת משחק נורמלי ואולי הוא ייצא לדרך חדשה.

התחזית: לא נלך נגד מינסוטה כל עוד היא בכושר כזה, בטח לא במשחק הזה

אדריאן פיטרסון שחקן מינסוטה וייקינגס מוצא מהמגרש. Andy King, AP
מי יעצור את ארדריאן פיטרסון והסגולים?/AP, Andy King

ניו אינגלנד (2:2) – דנבר (2:2)

האמת, לא כולנו חשבנו שעוד נזכה לראות את הקלאסיקו הזה. פייטון היה פצוע והתחושה הייתה שניאלץ להישאר רק עם זכרונות העבר ממפגשי הפאר שלו ושל אינדיאנפוליס עם ניו אינגלנד של בליצ'יק ובריידי. לשמחת הכל, מספר 18 חזר במדים חדשים והוא יגיע עם הברונקוס לאצטדיון בו חטפו בראש בפלייאוף האחרון, אז עוד עם המשיח טיבו מאחורי הסנטר. זה הולך להיות דו קרב אדיר, למרות ששתי הקבוצות בוודאי ציפו להגיע אליו עם מאזן טוב יותר. העונה של פייטון ובריידי נראית די דומה עד כה: ניצחון יפה בפתיחה, שני הפסדים מתסכלים והתפוצצות בשבוע שעבר. מאנינג ודנבר פירקו את אוקלנד, בריידי והפטריוטס היו בדרך להפסד, אבל נכנסו לזון מטורף במחצית השנייה וקרעו לגזרים את בפאלו. מעניין יהיה לראות את ברנדון בולדן, הרץ של ניו אינגלנד, שהגיע משום מקום, היה ענק מול הבילס וכעת מחכה לו הגנת הריצה החזקה של הברונקוס. נו, מתי מתחיל?

התחזית: האם פייטון עוד מסוגל לנצח בפוקסבורו? כן, אבל לא הפעם. ניו אינגלנד

סן פרנסיסקו (1:3) – בפאלו (2:2)

הניינרס הבהירו שוב למה הם נחשבים בעיני רבים לקבוצה הטובה בליגה. ההפסד למינסוטה נשכח כלא היה והחבורה מהמפרץ רמסה בחוץ את הג'טס, עם תצוגה התקפית והגנתית מעוררת התפעלות. בפאלו לעומת זאת, ובכן, היא בפאלו. איך הבילס הצליחו להתפרק בצורה כזו בשבוע שעבר? גם לאוהדים הגדולים ביותר שלהם אין ממש הסברים. כל מה שרע בבפאלו יצא החוצה ברבע שעה מביכה במיוחד מול הפטריוטס ולא נראה שהתרופה הטובה ביותר היא משחק חוץ במפרץ. אלכס סמית' עדיין לא מרבה למסור, אבל מי שלא עושה לא טועה והניינרס לוקחים את המשפט הזה לצד החיובי. מעבר לכך, הריצה וההגנה עובדות נהדר וסן פרנסיסקו ממשיכה במרדף אחרי אריזונה המפתיעה.

התחזית: זה הולך להיות לא נעים. סן פרנסיסקו

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס. Justin Edmonds, GettyImages
קדימה חבר'ה, תעשו לנו שמח. פייטון מאנינג/GettyImages, Justin Edmonds

ניו אורלינס (4:0) – סן דייגו (1:3), בין ראשון לשני, 2:20

הסיינטס היו קרובים מאוד לניצחון ראשון העונה, וגדול במיוחד, אבל הפסידו בצורה מתסכלת לגרין ביי בחוץ. עכשיו הם יקוו לא ליפול למאזן משפיל במיוחד, עוד יותר מזה בו הם מחזיקים וכדי לעשות זאת, הקדושים יצטרכו לעבור את פיליפ ריוורס והצ'ארג'רס, שנראים הרבה יותר טוב מאשר בעונה שעברה והביסו את קנזס סיטי במחזור שעבר. התקפת המסירה של ניו אורלינס מתפקדת כרגיל ודרו בריס שוב בקצב של למעלה מ-5,000 יארדים לעונה, אבל לקבוצה אין ריצה ואין הגנה וככה אי אפשר לנצח. עם הקהל הביתי שלהם והביטחון מהמשחק הטוב בויסקונסין, לסיינטס אסור ליפול שוב.

התחזית: יש גבול והוא עובר כאן. ניו אורלינס

ניו יורק ג'טס (2:2) – יוסטון (0:4), בין שני לשלישי, 2:30

עד ליום ראשון שעבר התחושה הכללית הייתה שהג'טס אולי לא מושלמים, אבל בבית הם פייבוריטים מול כל קבוצה שמגיעה לתפוח הגדול. אלא שהמשחק מול סן פרנסיסקו, בו הסילונים הושפלו עד עפר, הוכיח אחרת וכעת הם פוגשים את הטקסאנס המושלמים, שנראים גדולים עליהם בכמה מידות. בלי דארל ריוויס וכעת גם בלי סנטוניו הולמיס, הסילונים נראים מפורקים לחלוטין. יוסטון מצוינת בכל עמדה במגרש כמעט ובעיקר בהגנת המסירה, שצפויה להתעלל לא מעט במארק סאנצ'ז. האם זה יהיה המשחק בו יועבר הלפיד לטים טיבו?

התחזית: הג'טס יודעים להרים את עצמם ממצבים לא קלים, אבל זה גדול עליהם. יוסטון

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully