וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

1.10.2012 / 15:42

ב-AL פתרו כמה חידות מיקום, רק כדי לקבל כמה חדשות. הומר ביילי נתן הצגה. עידן ויניצקי מסכם שבוע, רגע לפני ההכרעות

שלושה ימים בלבד נותרו לנו עד לסיום עונת ה-MLB המותחת הזו ואם יש משהו אחד שכבר אפשר להעיד עליו, הרי שזו העובדה שהניסוי הצליח וכרטיס הווילד קארד השני בהחלט יצר הרבה מאוד אקשן. השלב הבא יהיה להפוך את משחק הווילד קארד לסדרה, על מנת שכל הסיפור יהיה הוגן יותר עבור הקבוצות שפילסו את דרכן למעמד, אבל בתור התחלה, נסתפק בעובדה שיש לנו עדיין עניין בעונה הסדירה, למרות שהיא נגמרת כבר בליל רביעי הקרוב. סיכום השבוע האחרון שלנו לפני הפלייאוף יבדוק מה שלום הקבוצות שהולכות להיות איתנו גם בחודש שהחל היום ומה הם עדיין יכולות לעשות בשלושת המשחקים שנותרו להן העונה.

סי סי סבאתיה שחקן ניו יורק יאנקיז. Hannah Foslien, GettyImages
זה לאיגמר עד שהגבר השמן לא ישיר. סי סי סבאתיה/GettyImages, Hannah Foslien

AL:

תמונת מצב:

מזרח:

בולטימור 67:92 (עלתה לפלייאוף)
ניו יורק יאנקיז 67:92 (עלתה לפלייאוף)

מרכז:

דטרויט 73:86
שיקגו וויט סוקס 76:83 (3 משחקים מאחור)

מערב:

טקסס 66:93 (עלתה לפלייאוף)
אוקלנד 68:91 (2)

ווילד קארד:

בולטימור/יאנקיז 67:92
אוקלנד 68:91
טמפה ביי 71:88 (3)
לוס אנג'לס איינג'לס 71:88 (3)

זה לקח הרבה מאוד זמן, אבל נראה שב-AL הדברים סופסוף הוכרעו, לפחות מבחינת חמש הנציגות של החטיבה בפלייאוף. בולטימור, היאנקיז וטקסס הבטיחו את מקומן הלילה (בין ראשון לשני) ואילו אוקלנד ודטרויט צפויות להיות בפנים, אולי אפילו כבר אחרי ליל המשחקים הקרוב, אלא אם כן יקרו מהפכים יוצאי דופן.

במזרח, בולטימור וניו יורק עדיין דבוקות זו לזו וייתכן שהן ייפגשו למשחק מכריע על הבית ביום חמישי בבולטימור, מה שיהפוך את המשימה של המפסידה שם להרבה יותר קשה, שכן מיד לאחר מכן מצפה לה מפגש מול אוקלנד ככל הנראה, במשחק הווילד קארד. שתי נציגות המזרח מקדימות את אוקלנד במשחק אחד בלבד ואם ייעקפו על ידי האייז ועדיין יסיימו בשוויון, ייתכן מצב בו אחת מהן תשחק שלושה משחקים בשלוש ערים שונות תוך שלושה ימים, שכן מול שתיהן אוקלנד מחזיקה ביתרון הביתיות במשחק הווילד קארד. לא סימפטי.

לבולטימור נותרה סדרת חוץ קשה מאוד מול טמפה ביי, שיודעת שרק סוויפ שלה ואפס ניצחונות של אוקלנד עד לסיום יתנו לה את הווילד קארד, בעוד היאנקיז יארחו את השטיח מבוסטון. הרד סוקס ישמחו לקלקל ביאנקי סטדיום, אבל קשה לראות אותם עושים את זה.

אדם ג'ונס שחקן בולטימור אוריולס. Greg Fiume, GettyImages
מי תיקח את המזרח? ואיפה זה יציב אותה? אדם ג'ונס/GettyImages, Greg Fiume

במערב, טקסס קרובה לקחת את הבית. הריינג'רס הסתבכו מעט השבוע, חלקו סדרה ביתית עם אוקלנד והפסידו אחת כזו ללוס אנג'לס, אבל הניצחון במשחק האחרון מול האיינג'לס קבע הפרדת כוחות, שלח אותם לפלייאוף וכנראה את האיינג'לס הביתה. החל מהלילה טקסס מגיעה לאוקלנד, כשניצחון בודד ייתן לה את הבית ובמקביל, היא מנהלת מאבק על המאזן הטוב בחטיבה. אם אוקלנד תצליח לבצע סוויפ, היא תזכה בבית. מצד שני, היא צריכה להיזהר שלא לחטוף אחד כזה, כי טמפה ביי (שכאמור מארחת את בולטימור) והאיינג'לס, שנוסעים לסיאטל, עדיין לא הרימו ידיים באופן סופי. מייק טראוט קבע השבוע היסטוריה, כשהפך לרוקי הראשון שרושם עונה של 30 הומראנים ו-40 גניבות בסיס והוא ממשיך למצב את שמו במאבק ה-MVP.

מצב מעניין במיוחד יכול להיווצר במקרה של שוויון משולש על המאזן הטוב בחטיבה בין בולטימור, היאנקיז וטקסס או אוקלנד. במקרה כזה, שוברי שוויון פנימיים מסובכים יקבעו מי תיסע לאן ומתי, אבל עוד חזון למועד.

במרכז, שם התנהל מאבק אדיר בין דטרויט לוויט סוקס לאורך החודש האחרון, הדברים נראים די סגורים. אחרי הרבה מאוד קירטועים, הטייגרס הוכיחו שהם קבוצה טובה יותר מהגרביים. הוויט סוקס בהתפרקות טוטאלית ועומדים על 9:2 בשבוע וחצי האחרונים, מה שאיפשר לדטרויט לברוח ליתרון שאמור להספיק. הטייגרס טאטאו את קנזס סיטי ושמטו משחק בודד מול מינסוטה והם זקוקים לעוד ניצחון בקנזס סיטי, בסדרה שמתחילה הלילה. שיקגו מגיעה לקליבלנד ותקווה לעשות את הבלתי ייאמן.

בדטרויט, אחרי שסיימו כמעט סופית את העבודה, מתפנים לתמוך במיגל קבררה שנמצא על סף השלמת הטריפל קראון. מיגי מוביל בבטחה את דירוג הכנסות הרצים, שווה לג'וש המילטון עם 43 הומראנים (מספר שחקנים צמודים אליהם בדירוג) ומוביל ב-0.2 עשיריות על ג'ו מאוור באחוזי חבטה (גם כאן, מספר שחקנים עוד לא ויתרו). הסדרה בקנזס סיטי תתמקד בעיקר סביב הניסיון שלו להפוך לראשון מאז קארל יסטרמסקי ב-1967 שרושם הישג סטטיסטי נהדר כזה.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. kathy kmonicek, AP
ממשיך להילחם על מקומו בהיסטוריה. קבררה/AP, kathy kmonicek

NL:

תמונת מצב:

מזרח:

וושינגטון 63:96 (עלתה לפלייאוף)
אטלנטה 66:93 (עלתה לפלייאוף)

מרכז:

סינסינטי 63:96 (זכתה בבית)

מערב:

סן פרנסיסקו 66:93 (זכתה בבית)

ווילד קארד:

אטלנטה 66:93
סנט לואיס 73:86
לוס אנג'לס דודג'רס 75:84 (2)

החטיבה הזו הרבה יותר נינוחה ושני דברים מרכזיים קרו בה השבוע. אטלנטה הצטרפה לחבורת העולות לפלייאוף, כשהיא עושה זאת בסטייל עם ווקאוף הומראן של פרדי פרימן וניצחון על מיאמי. אחרי ההתפרקות בסיום העונה שעברה, הברייבס חוזרים לפלייאוף וכשמקבילים את מצבם לזה של בוסטון, שהלכה לאיבוד בצל אירועי ספטמבר 2011, אי אפשר שלא להעריך את הכוחות הנפשיים והמנטליים של הקבוצה מג'ורג'יה ואת היכולות של צוות האימון שם.

צ'יפר ג'ונס, שיזכה לשחק בפלייאוף אחרון לפני הפרישה הצפויה, מיהר להסביר: "בשנה שעברה ניסינו להיאחז במקום שלנו, השנה היינו בשליטה. אף פעם לא פיקפקנו בעצמנו, ידענו שמה שקרה בעונה שעברה הייתה תקלה". אטלנטה, שתסגור את העונה בפיטסבורג, צפויה לסיים שנייה בבית, אלא אם היא תעשה סוויפ ו-וושינגטון תחטוף אחד כזה בבית מול פילדלפיה, אבל הברייבס פייבוריטים במשחק הווילד קארד בכל מקרה ואם יהיו בעיות, הם תמיד יכולים לשלוח למגרש את כריס מדלן. הבחור עשה היסטוריה השבוע, כשהפך לראשון בתולדות הליגה שהקבוצה שלו מנצחת ב-23 משחקים רצופים בהם פתח. הוא גם הפך לרביעי בהיסטוריה שסוגר עונה על 0:9 כפותח.

צ'יפר ג'ונס שחקן אטלנטה ברייבס. David Goldman, AP
לברייבס מגיעות כל המחמאות. ג'ונס/AP, David Goldman

הדבר המשמעותי השני שקרה השבוע הוא כמובן הנו היטר של הומר ביילי מסינסינטי. אומנם פיטסבורג מפורקת לחלוטין וסגרה עונה 20 על מאזן שלילי (שיא ליגה), אבל עדיין, צריך לתת כבוד לבחור, שנתן הצגה עם עשרה סטרייקאאוטים לצד הולכה בודדת. ביילי ניצח בפעם ה-13 העונה ויחד עם ג'וני קווטו (19 ניצחונות), מאט לאטוס (13) וברונסון ארויו (12), ההגשה של סינסי מאיימת במיוחד וממוקמת רביעית בליגה ב-ERA ושנייה בפתיחות איכותיות. ביילי תפר את פיטסבורג במגרשה הביתי ושבר שני נאחסים ארוכים: נו היטר ראשון של סינסינטי מאז 1988 וראשון אי פעם באצטדיון של הפייראטס. שבעה נו היטרים כבר נזרקו העונה, שווה לשיא כל הזמנים מעונות 1990 ו-1991 והמגישים ממשיכים לשלוט בליגה.

המרכז והמערב הוכרעו מזמן, מה שמותיר אותנו רק עם מאבק הווילד קארד השני. סנט לואיס קרובה לסגור את הדלת והיא כנראה תקבל הזדמנות לשמור על התואר שלה. הקרדינלס עשו השבוע 2:4, כולל ניצחון בסדרה קריטית מול וושינגטון. הדודג'רס נלחמים בחירוף נפש וניצלו עד תום את הסדרות הקלות מול סן דייגו וקולורדו, כדי לנצח חמישה רצופים ולהישאר בחיים, אבל הפיגור הוא שני משחקים והם יזדקקו לנס. סנט לואיס מארחת את סינסינטי, לוס אנג'לס את סן פרנסיסקו והתקווה הגדולה של הקבוצה מעיר המלאכים היא העובדה שהרדס עוד נאבקים על המאזן הטוב בחטיבה, שם הם מצויים בשוויון מול וושינגטון. אולי עוד צפויה איזו דרמה בגזרה הזו.

בייסבול בוואלה! ספורט

הומר ביילי שחקן סינסינטי רדס. Justin K. Aller, GettyImages
חלק משמעותי מההגשה המפחידה של סינסינטי. הומר ביילי סוגר נו היטר/GettyImages, Justin K. Aller

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully