וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "ראובן חייב לדלג על 'קטנות'"

שחקני הקבוצה מזהים את הבעיה האמיתית וסיפרו: "האוטובוס בחזרה לקרית אליעזר נשאר ריק, השארנו את הצוות המקצועי עם הזרים והלכנו". בקבוצה מגבים את המאמן

one

בשבוע שעבר התברר שמאז עונת 1954/55, שהחלה בחודש פברואר, מכבי חיפה לא הייתה במצב בו צברה נקודה אחת בלבד בארבעה משחקים. בניגוד לעונה הנוכחית, בה חיפה עשתה היסטוריה גדולה, אז הניצחון הגיע במחזור החמישי ואילו כעת, לאחר עוד תוצאה מאכזבת אמש (שבת) בדמות 0:0 מול הפועל עכו ומשחק חמישי ללא ניצחון ליגה, הלחץ סביב הקבוצה הולך וגדל.

אוטובוס השחקנים, שעשה את דרכו חזרה מעכו לקרית אליעזר, היה כמעט מיותם. רוב השחקנים הודיעו שהם מגיעים הביתה באמצעות חברים, משפחה או ברכבם הפרטי של שחקנים אחרים, עובדה שאולי לא מצביעה על הבעיה במכבי חיפה אבל מאותתת עד כמה הכישלון הפך למנת חלקם של השחקנים.

"כשנגמר המשחק כולם התפזרו. חלק נסעו ברכב אחד, אחרים ברכב אחר. כשדיברנו בינינו, התברר שרובנו בכלל לא נמצאים באוטובוס. אם אתה שואל אותי, היו שם זרים ומעט מאוד שחקנים. הייתה תחושה כאילו שהשארנו את הצוות המקצועי לבד עם הזרים, כדי להתמודד עם מה שקרה. זה בכלל לא נעים. האם זו הבעיה? בוודאי שלא, הבעיות הרבה יותר מורכבות". שני שחקנים שנסעו יחד ולא באוטובוס, היו גוסטבו בוקולי ועידן ורד, שלא נכללו בסגל.

כשהתבקשו לתת דוגמאות, השחקנים הפתיעו. לא רק שהם מזהים מה הבעיה של מכבי חיפה, הם אפילו מוכנים לתת עצות למאמן שלהם איך לצאת מהמשבר: "הבעיה הכי גדולה היא שאנחנו חייבים מאמן שיידע לשמור עלינו. אסביר לך בדיוק למה אני מתכוון", פתח אחד מהם במונולוג, "שחקן כדורגל צריך שמאמן ייתן לו ביטחון, ראובן הוא לא מסוג המאמנים שאוסף את השחקנים. לפעמים נוצר מצב בו שחקן עושה פעולה לא נכונה והוא תוקף אותו. אתה רוצה דוגמה? לפני המשחק בגביע הטוטו נגד עכו, שמואל שיימן פיהק באסיפת הקבוצה. לא משהו שמישהו ראה או שמע. עטר פנה אליו בנוכחות כל השחקנים והעיר לו, שיימן נלחץ וזה גמר אותו. הוא יצא במחצית".

"באימונים, פעולה לא טובה גוררת עצירה מוחלטת של האימון. הוא לא מדלג על קטנות ושחקנים לא אוהבים את זה. אני אומר את זה לטובתו, יש מצבים שאנחנו רוצים יותר שהוא ישמור עלינו. חסרה לפעמים מילה טובה, חסר לנו שהוא יבוא לשחקן ויגיד לו 'תעשה מה שאתה רוצה במגרש, אתה קבוע אצלי בהרכב'", אומר שחקן אחר, "קח את אייל משומר, עד לפני כמה ימים הוא הרגיש בטוח בהרכב, אבל פתאום משום מקום הוא לא בסגל. ורד למשל, ירד לספסל ומשם ליציע, שזה לגיטימי. אבל מה קרה עכשיו? גם למשומר וגם לדגני אין ביטחון. דגני אומר: 'זה משחק ראשון שלי, אם אנחנו לא מנצחים אני בבעיה', ומשומר אומר: 'עכשיו אני אשתדל יותר', אבל כשהוא יחזור, חלק מהביטחון לא יחזור איתו".

"קח את שלומי אזולאי. יכול להיות שהוא נותן גול בבאר שבע והוא לא מתורגל בהרכב? אתה חושב ששחקנים לא לוקחים ללב דברים כאלה? מה שאני מנסה לומר, מאמן צריך לקחת 13-14 שחקנים וללכת איתם עד הסוף. אם אני לא שם, לא תהיה לי בעיה עם זה. מה שקרה אתמול עם פיליאבסקי הפתיע אפילו אותו. פעם אחת לא סופרים אותו ורגע אחרי הוא בהרכב. אסור שדברים כאלה יקרו. רוטציה רחבה מתאימה לקבוצה שמשחקת במקביל באירופה, לא לקבוצה שמצפים ממנה להחזיר את תואר האליפות".

אתמול כזכור, נשמעה ביקורת על הקשר חן עזרא. בצוות המקצועי טענו שהוא מכדרר יותר מדי, אחרים טענו כי הוא עדיין לא מציג משחק תכליתי,שיעזור לחיפה להתגבר על המשבר, אבל השחקנים לא מציגים את העניין הזה כבעיה המרכזית, אלא כחלק קטן ממנה. "עד עכשיו ראובן הוא המאמן שזוכה להכי פחות ביקורת מקודמיו וצריך להודות לקהל ובמידה מסוימת גם לתקשורת. כבר אמרנו שבזמנים אחרים, אצל מאמנים אחרים, המצב היה אחרת. צריך לנצל את זה לניצחון מהיר, אחרת יהיה כאן בלאגן שלא זכור כבר שנים".

אמש, בפעם הראשונה הושמעה ביקורת כלפי היכולת של הקבוצה. "תוצאה לא טובה אפשר לתרץ בפעם הראשונה והשנייה, לא בפעם החמישית. המצב שלנו לא טוב וזה בלשון המעטה", אמר שחקן בקבוצה בצאתו מהמגרש.

אבל יש גם נקודת אור לעטר. במועדון הוסיפו אתמול: "אין כל סיבה לדון במעמדו של עטר גם הערב. שפת הגוף שלו משדרת לחץ, אבל לא עוסקים בעתידו". כך, לפי שעה, הגיבוי בנוגע לעמדת המאמן נמשך. בשבת תארח הקבוצה את הפועל רמת גן והנשיא יעקב שחר סיפר למקורביו כי הוא משוכנע שעטר ישיג את הניצחון הראשון. בעוד שבועיים ממתינה הפועל תל אביב, אבל היא לא תארח את הירוקים בבלומפילד בשל עונש רדיוס עם קהל. "מצד שני, שני ניצחונות ותעשו 'דיליט' על כל מה שאמרנו", אמרו בקבוצה.

מכבי חיפה ממשיכה לפשל: צפו ב-0:0 מול הפועל עכו

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully