וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורונטו ראפטורס: חיים על קו התפר

יובל שפירא

4.10.2012 / 15:23

מחממים את הפרקט: עם קייל לאורי ולנדרי פילדס טורונטו מציגה קו אחורי טוב, אבל רק אם הבעיות בצבע יפתרו לראפטורס יהיה סיכוי לחזור לפלייאוף, אחרי ארבע שנים שחונות

שחקני טורונטו ראפטורס חוסה קלדרון עם דמאר דרוזן. רויטרס
יטעמו סוף-סוף פלייאוף בסוף העונה? דרוזן וקלדרון/רויטרס

מאזן בעונה שעברה: 23:43.

סיימה את העונה: במקום ה-11 במזרח ומחוץ לפלייאוף.

מה מי מו

חמישייה: קייל לאורי, לנדרי פילדס, דמאר דרוזן, אנדרה ברניאני, יונאס ולנצ'יונאס.

ספסל: אמיר ג'ונסון, חוזה קלדרון, טרנס רוס, אד דיוויס, לינאס קלייזה, דומיניק מקגוויר, אהרון גריי, ג'ון לוקאס, אלן אנדרסון, קווינסי אייסי.

מאמן: דווין קייסי, עונה רביעית כמאמן ראשי בליגה.

מועמד לפריצה: קייל לאורי הוא אחד משבעת הרכזים הטובים בליגה, ולכן מותר לבחור גם לאחר עונה בה הוא כבר פרץ לכאורה. העונה שעברה הייתה המשכה של מגמה שהחלה כבר לפני שתי עונות, כאשר לאורי אט אט מנצל את ההזדמנויות שקיבל ומייצב עצמו כרכז-על. לאורי היה אחד השחקנים הטובים בליגה עד שנפצע, ועד שמקהייל החליט בזדוניות לא להחזיר אותו לרוטציה כשהחלים; באותה עת, לאורי העמיד את אחת מהקומבינציות הקטלניות והנדירות שיכול להעמיד שחקן NBA: היכולת לייצר שתי שלשות למשחק באחוזים גבוהים ולהגיע לקו 4.5 פעמים למשחק ולקלוע אותם במעל 86%. רק דרון וויליאמס הציג בעונה שעברה קומבינציית נתונים דומה, וגם הוא עשה זאת ביעילות נמוכה יותר מלאורי. זאת רק דוגמה לכמה יעיל ומסוכן משחק ההתקפה של לאורי, ובהתחשב בעובדה שכשפתח, הוא היה לאחד מעשרת המוסרים הטובים בליגה, ושהוא מהשומרים 'על הכדור' הטובים לעמדה שלו, אז זה בכלל לא נורא שסטיב נאש (בהתחשב בגילו) לא הגיע, ולא נורא שקלדרון נשאר, ולא אומר כלום שיוסטון בחרו לוותר עליו בשביל ההרפתקה האסייתית שלהם. או במילים אחרות: לאורי העונה, על אפם וחמתם של כולם.

מועמד לדעיכה: בטורנטו ישנו רכז נוסף, כזה שירוויח כמעט כפול מלאורי העונה, ושב-2011/12 יצטרך להשלים עם תפקיד חדש לשארית הקריירה שלו ב-NBA : רכז מחליף. קלדרון אינו רכז רע – הוא יודע להפיץ את הכדור ברמה גבוהה, הוא קולע כמעט באחוזי סטיב נאש, ולא מאבד יתר על המידה. אולם בעונה האחרונה הוא השלים סופית תהליך הידרדרות שנמשך כבר מספר שנים, ההגנה שלו הפכה מרעה לפושעת. התוצאה – בעונה האחרונה הוא היה, בממוצע, נחות מהרכז שעמד מולו כל משחק, ובליגה רווית רכזים, זה פשוט כבר לא מספיק טוב. מכיוון שלאורי נמוך מדי כדי לשמור על מספרי שתיים גבוהים, וקלדרון לא מספיק טוב, הרכב המציג את השניים זה לצד זה יהיה מחזה נדיר. בהיעדר פציעה של לאורי, הדקות של קלדרון ידלדלו משמעותית, כשהחוזה של הספרדי יפוג בסוף העונה, הוא יצטרך להתמודד עם שחר של בוקר חדש.

אקס פקטור: מערכת היחסים בין אמיר ג'ונסון ליונאס ולנצ'יונאס. הראשון הוא שחקן שהציג שבועיים מצוינים לצד העלמות מוחלטת בשאר חלקי העונה, השני הציג לראווה כישרון נדיר במדי ריטאס וילנה ואופי בוסרי באליפות אירופה. העתיד של טורונטו קשור קשר עז ליכולת של ולנצ'יונאס, שעשוי להתפתח לאחד הריבאונדרים הטובים בליגה, ולחיה נדירה – גבוה עם אוריינטציה הגנתית מובהקת וצפונה מ-75% מהעונשין. אולם, מכיוון שבעיית העבירות של הליטאי, והקושי בהסתגלות ללוח הזמנים העמוס של הליגה, יולידו כאבי גדילה, ההווה של טורונטו קשור קודם כל לאמיר ג'ונסון. ייתכן שלעיתים אד דיוויס יגנוב גם הוא דקות בעמדת הסנטר, כאשר דווין קייסי יחליט שהוא רוצה לחזור על הניסוי הלא מוצלח של ברניאני בעמדה מספר חמש, אולם בסופו של יום, עמדת הסנטר תתעצב כחלוקת דקות בין אמיר לליטאי התמיר – הראשון יצטרך לספק באופן יציב דקות טובות כל ערב, כדי שהשני יוכל להבריק ללא לחץ בשאר הזמן.

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: טרייד על אמיר ג'ונסון וקלדרון מניב איזה דני גריינג'ר או רודי גיי מקבוצה מבולבלת, אד דיוויס מתגלה כאחד שיכול לעזור בעמדה מספר חמש, ולנצ'יונאס מוכיח לכולם שהוא לא צריך עזרה, כשהוא סוגר 30 דקות לערב, כאחד מסנטרים הצעירים והטובים בליגה. טורונטו מפתיעה בסיבוב הראשון בפלייאוף עוד קבוצה שלא סופרת את לאורי, והעתיד טוב יותר מהעבר.

תסריט פסימי: אמיר ג'ונסון נשאר עד סוף החוזה שלו, אף קבוצה לא מוכנה לקחת את קלדרון כחוזה נגמר ואחרי הטרייד דד-ליין טורונטו קונה את החוזה שלו ומפספסת עוד סיכוי להשתפר. לאורי מפתיע את מי שכן סופר אותו, ונעלם, ועונת הרוקי של הליטאי התמיר בעיקר יוצרת השוואות לזו של שאראס. טורונטו נופלת לתחתית הליגה, כאשר אורלנדו שארלוט ושות' מונעות ממנה בחירה גבוהה באמת בדראפט הבא.

תחזית: בזכות ברניאני, שהוכיח בעונה שעברה כי הוא שחקן כדורסל טוב; בזכות השיפור בעמדת הרכז; בזכות השדרוג שמביא איתו פילדס; ובזכות שהקו הקדמי השנה הוא לא מהרעים בליגה - בזכות כל אלו טורונטו יכולה להיות קבוצת פלייאוף העונה. אולם בפועל המציאות תהיה שונה: לאורי ייפצע או שקייסי יעשה שטויות וייתן יותר מדי דקות לקלדרון, ולנצ'יונאס יתקשה במיוחד להישאר במגרש, ואמיר ג'ונסון פשוט ימשיך להיות לא מספיק טוב. בגלל כל אלו אנחנו נראה עוד עונה של כמעט פלייאוף, כמו הרבה עונות לאחרונה. המשמעות, דכדוך בקנדה ופחות מדי כדורים בלוטרי.

לפורום NBA בוואלה!

מחממים את הפרקט: הבית הדרום מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully