וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: 2:3 מטורף לטוטנהאם על מנצ'סטר יונייטד

מערכת וואלה! ספורט

29.9.2012 / 20:24

ניצחון ראשון לתרנגולים באולד טראפורד מאז 1989. צ'לסי גברה על ארסנל 1:2 ושמרה על הפסגה. ליברפול הביסה את נוריץ' 2:5

ספורט 2

המחזור השישי באנגליה יצא לדרך היום (שבת) בצורה נהדרת, כאשר צ'לסי גברה 1:2 בדרבי על ארסנל, הנחילה ליריבתה הפסד בכורה דווקא בבית ושמרה על פסגת הפרמיירליג לשבוע נוסף. מאוחר יותר, מנצ'סטר סיטי הצליחה לחזור מפיגור בקרייבן קוטג' כדי לנצח 1:2 חשוב מאוד את פולהאם. ליברפול סוף סוף השיגה ניצחון בכורה בליגה עם 2:5 על נוריץ'. איתי שכטר לא שותף בהפסד נוסף של סוונסי, הפעם 2:0 לסטוק סיטי. הדובדבן הגיע במשחק שסגר את היום, כשטוטנהאם עצרה את מנצ'סטר יונייטד עם 2:3 משוגע לגמרי באולד טראפורד - הניצחון הראשון שלה בתיאטרון החלומות מאז הקמת הפרמיירליג - והשכיחה כמעט לגמרי את פתיחת העונה הרעה שלה.

חואן מאטה שחקן צ'לסי. Richard Heathcote, GettyImages
נהנה מהרבה מזל בדרך לשער הליגה הראשון שלו. חואן מאטה/GettyImages, Richard Heathcote

ארסנל - צ'לסי 2:1

שנתיים חיכתה אלופת אירופה לניצחון בדרבי, והוא הגיע בצורה מתוקה למדי, במגרשה הביתי של ארסנל. התותחנים שכבשו שתי שישיות תוך שבוע וחצי, קיוו כי יוכלו להימנע מהפסד ראשון ולהוכיח כי מקומם בצמרת הגבוהה אחרי התיקו אצל מנצ'סטר סיטי, הרבו להחמיץ במחצית השנייה ונעקצו משני מצבים נייחים של חואן מאטה, שבישל לפרננדו טורס (20) והבקיע בעצמו (53). ז'רביניו (42) השווה זמנית בשער נאה, אבל ארסן ונגר ירד מתוסכל לחדרי ההלבשה וגם איבד את אבו דיאבי שנפצע בפתיחה.

ארסנל החלה טוב יותר עם איומים על השער מצד סנטי קאסורלה ואבו דיאבי, שנאלץ לצאת בגלל פציעה בדקה ה-17 ופינה את מקומו לאלכס אוקסלייד צ'מברליין. למרות השליטה של המארחים, השער הגיע מן העבר השני. מאטה שלח כדור חופשי לרחבה, טורס הקדים את לורן קוסיילני ומהאוויר המשיך פנימה וקבע 0:1 בדקה ה-20. שלוש דקות לאחר מכן טורס יכול היה להשלים צמד, אבל התמהמה מול השוער ויטו מאנונה ואיבד את הכדור לקוסיילני שהגיע מאחור. בדקה ה-38 הגיע המהלך היפה של המשחק, כשאזן הזאר פרץ בקו ימין, מנע מהכדור לצאת וחיפש ראש של שחקן כחול בעזרת ראבונה מרהיבה, אך קוסיילני ניקה. ארבע דקות לאחר מכן הגיע השוויון, כשאוקסלייד צ'מברליין מצא ברחבה את ז'רביניו, שהסתובב וירה לרשת הגבוהה. אוסקר וטורס הספיקו עוד לבעוט החוצה עד סיום המחצית המצוינת, בה צ'לסי ספגה לראשונה אחרי 373 דקות.

המחצית השנייה נפתחה בדומה לראשונה, ושוב צ'לסי היא זו שהשיגה את השער. מאטה סובב בשמאל כדור חופשי לרחבה שעבר את כולם, ליטף את קוסיילני ונעצר ברשת. שוב כדור חופשי של מאטה (שער ליגה ראשון העונה) עושה שמות בהגנת ארסנל, וצ'לסי עם 1:2 בדקה ה-53. ארסנל לא ויתרה ובדקה ה-59 נגיחה של פודולסקי נהדפה על ידי צ'ך בזינוק נפלא. גם המחליף אוליבייה זי'רו נתקל בצ'ך בדקה ה-72, והלחץ של המארחים נמשך עם נגיחה של קוסיילני לקורה בדקה ה-83, אם כי המהלך נפסל בגלל נבדל. ז'ירו חתם את רצף ההחטאות בתוספת הזמן, כשכבר עבר את השוער ובעט לרשת החיצונית. החטאה ענקית של החלוץ הצרפתי שעדיין לא כבש בליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ז'רביניו שחקן ארסנל מבקיע לרשת צ'לסי, לצידו לוקאס פודולסקי. GettyImages
שער שוויון נאה שלא הספיק. ז'רביניו/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד - טוטנהאם 3:2

דצמבר 1989 - זו היתה הפעם האחרונה שטוטנהאם ניצחה באולד טראפורד. אם מוסיפים לכך את העובדה שהניצחון הביתי האחרון של התרנגולים על השדים האדומים התרחש גם הוא אי שם במאי 2001, ניתן לנסות ולהבין את גודל ההישג של החבורה של אנדרה וילאש בואש הערב. אחרי עונה שנפתחה בצורה מאכזבת למדי, הכישרון הגדול של טוטנהאם מתחיל לתת את אותותיו, ולפתע לקבוצה מלונדון כבר שלושה נצחונות רצופים. ויונייטד? היא רושמת הפסד ראשון אחרי שישה משחקים בכל המסגרות ונראית הרבה פחות מאיימת, כחודש לפני הקרב הגדול מול צ'לסי.

אלכס פרגוסון בחר להותיר על הספסל את ווין רוני ולפתוח עם רובין ואן פרסי כחלוץ יחיד, אולם הדקות הראשונות היו שייכות באופן בלעדי לאורחת, וכבר אחרי שתי דקות נכנס יאן ורטונגן לרחבה עם דריבל מצוין ומפתיע, ניצל את האדישות של ריו פרדיננד ובעט כדור שהוסט על ידי ג'וני אוואנס ועשה דרכו פנימה. יושבי אולד טראפורד לא האמינו, ולאחר חצי שעה החלום הרע הפך לסיוט: גארת' בייל הנפלא קיבל את הכדור ממוסא דמבלה קצת אחרי קו מחצית המגרש, התקדם באין מפריע לתוך הרחבה וברגל ימין הכניע את אנדרס לינדגראד כדי לקבוע 0:2.

בפתיחת המחצית השניה החליף רוני את ריאן גיגס, וסידר לנו שלוש דקות מטורפות לגמרי של כדורגל. זה התחיל בדקה ה-51, כשהמחליף שלח כדור רוחב לנאני, וזה צימק ל-2:1. אלא שטוטנהאם הגיבה תוך פחות מדקה, ומהעבר השני שוב חור גדול בהגנה אפשר לקלינט דמפסי להגיע ראשון לריבאונד אחרי בעיטה של גארת' בייל, ולקבוע מול שער ריק 1:3 ללבנים. יונייטד לא הרימה ידיים וצימקה מיד ל-3:2, כשבישול יפה של ואן פרסי מצא את שינג'י קגאווה שבעט שטוח לפינה והשיב לסגנית האלופה את התקווה. הדקות הבאות היו כל כולן אדומות: רוני הפציץ את המשקוף (דקה 62), ואן פרסי כבש שער שנפסל בטענת נבדל מוצדקת (דקה 63), ספק-פנדל שלא ניתן הטריף את פרדיננד וחבריו (דקה 65), סקולס סחט הצלה גדולה מבראד פרידל (82), גם פטריס אברה נגח לבד לגמרי ברחבה אל ידיו של השוער (86), אך בסופו של דבר הלחץ הגדול לא נשא פרי. טוטנהאם רושמת ניצחון חוץ גדול, וההגנה של מנצ'סטר יונייטד נראית פגיעה מתמיד.

יאן ורטוגנן שחקן טוטנהאם חוגג שער. Shaun Botterill, GettyImages
איזה ניצחון גדול. ורטונגן והחברים חוגגים/GettyImages, Shaun Botterill

פולהאם - מנצ'סטר סיטי 2:1

אחרי שתי תוצאות 1:1 רצופות בליגה והדחה כואבת מגביע הליגה עם הפסד 4:2 בבית לאסטון וילה, הצליחה מנצ'סטר סיטי לחזור לעצמה ולצאת ממצב קשה בקרייבן קוטג' כדי לנצח 1:2 את פולהאם ולשמור על הפער מצ'לסי המוליכה על ארבע נקודות. סרחיו אגוארו ואדין דז'קו המחליף כבשו את השערים לקבוצה של רוברטו מאנצ'יני.

הקבוצה המקומית עלתה ליתרון בדקה ה-10 לאחר שג'ון ארנה ריסה ספק הוכשל ברחבה על ידי פאבלו סבאלטה. מלאדן פטריץ' הקרואטי בעט את הפנדל עם הרבה ביטחון פנימה וקבע 0:1. בדקה ה-43 הצליחה סיטי לאזן כשבעיטה של קרלוס טבס מ-16 מטר פגעה בדויד סילבה ושינתה מעט את הכיוון, שוורצר הצליח להדוף, אך סרחיו אגוארו היה זריז והגיע ראשון כדי לדחוק פנימה את ה-1:1. בדקה ה-87 הצליחה סיטי לכבוש את שער הניצחון כשאדין דז'קו המצוין בעט פנימה משמונה מטר אחרי טעות קשה של ריסה בהגנת פולהאם.

בריאן רואיס שחקן פולהאם מול סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. Paul Gilham, GettyImages
קשה, אבל ניצחון חשוב מאוד. אגוארו/GettyImages, Paul Gilham

נוריץ' - ליברפול 5:2

אחח, כמה שהמייטי רדס היו זקוקים למשחק אחד כזה, כדי לפרוק את כל התסכול והעצבים שנאגרו בערימות באנפילד מתחילת העונה. שתי נקודות מחמישה משחקים היו לליברפול עד כה העונה, ולמזלה עמדה מולה יריבה חלשה מאוד בדמותה של נוריץ' סיטי, ולמזלה היא גם קיבלה את לואיס סוארס בשיא הכושר והוא החזיר עם שלושער ענק ובישול והוביל את ברנדן רוג'רס לניצחון בכורה כמאמן ליברפול. כמה שהוא חיכה לזה.

המייטי רדס עלו ליתרון כבר אחרי 68 שניות. גלן ג'ונסון פרץ מאגף שמאל למרכז והכניס מסירת עומק שנבלמה וחזרה ללואיס סוארס, שהסתדר עם השומר שלו ובעט מ-18 מטר כדור שטוח פנימה כדי לקבוע 0:1. בדקה ה-38 כבש סוארס את השני שלו ושל ליברפול כשחטף כדור מאחד שחקני ההגנה של המארחת, פרץ קדימה ובעט עם הפאלש מ-16 מטר לפינה וזה 0:2.

ליברפול פתחה את המחצית השנייה כמו את הראשונה כשסוארס חדר לרחבה בקלות אחרי מסירת עומק של ראהים סטרלינג, יישר למרכז, שם המתין נורי שאהין שדחק מקרוב פנימה וזה 0:3. בדקה ה-57 כבשה ליברפול את הרביעי וסוארס את השלישי שלו, לאחר שמסירת עומק של שאהין מצאה את החלוץ האורוגוואי, שהשתלט על הכדור ובעט מ-16 מטר עם הרבה רגש לפינה הרחוקה. סטיב מוריסון עוד צימק לזכות המארחת בדקה ה-61, אבל סטיבן ג'רארד כבש את החמישי של ליברפול בדקה ה-68 אחרי בישול של סטרלינג והשלים את החגיגה של האורחת. גרנט הולט צימק בדקה ה-87 כדי להמתיק מעט את טעם ההשפלה.

משחקים נוספים:

אברטון - סאות'המפטון 1:3
לאברטון: ליאון אוסמן (25), ניקיצה ילאביץ' (32 ו-38), לסאות'המפטון: גאסטון ראמירס (6)

רדינג - ניוקאסל 2:2
לרדינג: ג'ימי קבה (58), נואל האנט (62), לניוקאסל: דמבה בה (59 ו-83)

סטוק סיטי - סוונסי 0:2
לסטוק סיטי: פיטר קראוץ' (12 ו-36)

סנדרלנד - וויגאן 0:1
לסנדרלנד: סטיבן פלטשר (51)

לואיס סוארס שחקן ליברפול. Julian Finney, GettyImages
שלושער פנטסטי. סוארס/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully