וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיליון ההרשעות של אחמד מידו

29.9.2012 / 7:00

הסתכסך עם מאמנים, רב עם נשיאים, הכה אוהדים וברח מכל קבוצה שדרשה ממנו להיאבק על מקומו בהרכב. כך הדרדר מי שנחשב בעבר לאחד מהכשרונות הגדולים בכדורגל העולמי

באפריל האחרון נכנס אחמד חוסאם, או מידו בשמו המוכר יותר, למשרדו של נשיא זמאלק המצרית, ממאדו עבאס, וביקש לברר מדוע מספר משכורות שלו עוכבו. הנשיא הזועם השיב לו בכעס שבגלל שהוא בקושי שיחק, בכלל לא מגיע לו לקבל כסף, והחלוץ, כהרגלו לא נשאר חייב והשיב בטונים גבוהים משלו. עבאס הודיע שמידו סיים את דרכו בזמאלק, אבל דווקא מאמן הקבוצה חסן שחאטה, שגם לו היסטוריה של דם רע עם החלוץ, הצליח לרכך את הנשיא.

מספר שבועות לאחר מכן פגשה קבוצת הפאר המצרית יריבה מרוקנית בליגת האלופות של אפריקה, ומידו לא נכלל בהרכב. החלוץ העצבני החליט להחרים את האימונים ואחרי שלושה ימים גם שחאטה ויתר. בהודעה רשמית, מסר המועדון: מידו הוא כבר לא שחקן זמאלק. בגיל 29 נטל החלוץ פעם נוספת את מקל הנדודים ועד מהרה מצא קבוצה חדשה: בארנסלי מליגת המשנה באנגליה, הקבוצה ה-11 בקריירה שלו.

מי שהוזכר בצעירותו כמועמד להגיע לאימפריות כמו ברצלונה ויובנטוס, מי שכששיחק ביחד עם זלאטן איברהימוביץ' (אייאקס) ודידייה דרוגבה (מארסיי) נחשב לבעל פוטנציאל גדול לא פחות מזה שלהם, מי שב-10 השנים האחרונות שולמו עליו למעלה מ-34 מיליון יורו, נמצא היום במקום רחוק מאוד מהמקום אליו ציפו רבים שיגיע.

כדי להבין כיצד מידו הגיע דווקא לבארנסלי, דווקא בגיל בו הוא עדיין היה אמור להיות קרוב לשיאו, די במבט חטוף על ההיסטוריה של אחד מהפושטקים הגדולים בכדורגל העולמי בעשור האחרון.

שחקן ווסטהאם בשנת 2010, אחמד חוסאם מידו. GettyImages
נמצא במקום רחוק מאוד מזה שהיה אמור להיות בו כרגע. מידו במדי ווסטהאם, אחת מ-11 התחנות בהן עבר/GettyImages

5.3.2002 - ויכוח קולני בין מידו למאמנו באייאקס, רונאלד קומאן, במגרש האימונים, הסתיים בהשארתו של החלוץ שהגיע מגנט הבלגית, מחוץ לסגל במשחק הליגה נגד ויטסה ארנהם. המצרי הכעוס ארז מזוודה והמריא הביתה, לקהיר. באייאקס סלחו לו והבהירו שהוא עדיין חלק מהקבוצה, וקומאן אמר: "כל מה שאני מוכן להגיד בנושא זה שכדורגל הוא ספורט קבוצתי".

14.9.2002 - מידו בן ה-19 הוחלף על ידי רונאלד קומאן אחרי 32 דקות במשחק ליגה נגד כרונינגן, בטענה שהוא לא משקיע מספיק מאמץ. אחרי ששמע באימון המסכם לפני המשחק הבא נגד זוולה, שהוא לא מתוכנן לעלות בהרכב, הוא הודיע חגיגית לטלוויזיה ההולנדית: "בחלון ההעברות הבא אעזוב את אייאקס, 100 אחוז שזה יקרה". כעבור יומיים הוא התנצל בפני קומאן והמנהל הספורטיבי, לאו בינהאקר.

21.2.2003 - אייאקס הוציאה הודעה רשמית: מידו יישלח לקבוצת המילואים של המועדון "משיקולים משמעתיים". החלוץ ששבוע לאחר מכן חגג יום הולדת 20, כבש 18 שערים בכל המסגרות עד אותה נקודה, אבל הצוות המקצועי ברשות רונאלד קומאן, מאס בהתנהגות שלו והעדיף שקט במתקן האימונים, על פני היכולת שלו. כעבור שבועיים החלוץ המצרי הושאל לסלטה ויגו הספרדית עד תום העונה ובקיץ נמכר למארסיי.

אחמד חסאם מידו, שחקן אייאקס בשנת 2002. AP
התעצל, התנצל, נשלח למילואים ולבסוף הושאל ונמכר. מידו במדי אייאקס/AP

13.4.2004 - חודשים ספורים בלבד אחרי שנרכש מאייאקס, הצהיר החלוץ שהתקשה לכבוש מקום של קבע בהרכב מארסיי, שהוא מעוניין לעזוב. אביו הוסיף שמן למדורה כשאמר: "הבן שלי הצטרף למארסיי כי הוא חשב שמדובר במועדון שאפתני שרוצה לזכות בתארים, אבל הוא הבין שזה לא המצב". בקיץ הוא נמכר לרומא האיטלקית.

6.9.2004 - מידו זומן למשחק חשוב של נבחרת מצרים נגד קמרון במוקדמות הגביע העולמי 2006, אבל הוא ורומא הודיעו שהוא פצוע, והוא נשאר באיטליה. יממה לפני המשחק בקהיר, החלוץ נטל חלק במשחק אימון של הג'אלורוסי והרגיז את המצרים. בחלק מהעיתונים הוא כונה "בוגד", אלפי אוהדים קראו נגדו במהלך המשחק נגד קמרון ומאמנה האיטלקי של הנבחרת, שחקן העבר האגדי מריו טארדלי שכבר שבע מרורים מהחלוץ בחודשים לפני כן, אמר: "אין לו מקום בסגל שלי, אני לא חושב שאזמין אותו שוב".

13.2.2005- החלוץ בן ה-21, עכשיו שחקנה של טוטנהאם, אליה הוא הושאל מרומא אחרי חצי עונה בלבד בבירת איטליה, כינס מסיבת עיתונאים בקהיר ואמר: "באתי במיוחד מאנגליה כדי להתנצל על כל הטעויות שלי. הנבחרת נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי. אני מודה שלא הייתי מנומס ביחס שלי כלפי התקשורת המצרית, אבל היום אני אדם מנוסה יותר ואני יודע שלא אגיע לשום מקום בלי תמיכת העיתונאים". ההתאחדות המצרית הודיעה שהיא מקבלת את ההתנצלות ומידו שוב זמין לנבחרת.

שחקן רומא בשנת 2004, אחמד חוסאם מידו, מול שחקן לצ'ה, סולימאן דיאמונטה. New Press, GettyImages
אחרי חצי שנה במארסיי, הודיע שהוא רוצה לעזוב ובהמשך נמכר לרומא. אחרי חצי שנה ברומא, החליט שהוא רוצה לעזוב והושאל לטוטנהאם. מידו במדי הג'אלורוסי/GettyImages, New Press

7.2.2006 - התקרית המפורסמת מכולן. מידו פתח בהרכב נבחרת מצרים שפגשה את סנגל בחצי גמר אליפות אפריקה, אבל הוחלף על ידי עמאר זאקי שגם כבש בהמשך את שער הניצחון. בזמן שעשה את דרכו לעמדת החילופים, החלוץ נראה כשהוא מסנן דברים בעצבנות יתרה וכשהוא הגיע בסמוך לספסל הנבחרת, הוא ניסה לתקוף את המאמן חסן שחאטה, כינה אותו "חמור", ורק חברים אחרים בצוות המקצועי מנעו עימות פיזי. מידו נזרק מהסגל והושעה לחצי שנה מהמדים הלאומיים. התקרית הזו המשיכה לככב בכותרות במצרים זמן ארוך.

30.9.2006 - לקראת המשחק בין טוטנהאם לפורטסמות' החליט מידו להתחבב על אוהדי התרנגולים על ידי הטחת עלבונות באחד משנואי ליבם: "בכל הכנות, סול קמפבל הוא הבלם הכי חלש ששיחקתי נגדו". מאמנו, מרטין יול, כעס: "אמרתי לו שידבר על המגרש ולא מחוצה לו. בהתחשב ברגשות של אוהדי טוטנהאם כלפי קמפבל, האמירות שלו היו לא רק חסרות כבוד, אלא גם חסרות אחריות". הארי רדנאפ, אז על הקווים של פומפי, הוסיף: "אני בטוח שהדברים של מידו הביכו את הנהלת טוטנהאם ואת הצוות המקצועי שלה. כדורגלן מקצוען לא מדבר ככה על עמית למקצוע".

21.5.2007 - קצת פחות משנה אחרי שהמעבר שלו מרומא לטוטנהאם הפך לקבוע, התראיין מידו לטלוויזיה המצרית ואמר: "אני לא מרוצה בספרס, עשיתי טעות כשהצטרפתי לקבוצה. אני יודע שהדברים שאני אומר עכשיו עשויים לגרום לי בעיות". כשלושה חודשים לאחר מכן הוא נמכר למידלסברו.

31.8.2008 - החלוץ המצרי עזב את אצטדיון ריברסייד בכעס אחרי ששמע שהוא מתוכנן לפתוח את המשחק של מידלסברו נגד סטוק סיטי על הספסל. המאמן גארת' סאות'גייט שיגר מסר מפויס: "הוא משתדל מאוד להסוות את הרגשות שלו, אבל לא תמיד מצליח. הוא היה מתוסכל ואני מבין את זה. היחסים בינינו טובים מאוד". בינואר הבא מידו הושאל לוויגאן עד סיום העונה.

21.7.2009 - בשעה טובה ובאיחור של שבועיים, מידו הצטרף לאימוני טרום העונה של מידלסברו. אחרי שהבריז מהאימונים ללא הודעה מוקדמת וללא הסברים, המועדון מצפון-מזרח אנגליה קנס אותו במשכורת של שבועיים והמאמן גארת' סאות'גייט הסביר: "מי שלא יתאמן, לא יקבל שכר". כעבור כחודש הוא הושאל עד סוף העונה לקבוצה בה גדל, זמאלק המצרית.

6.3.2010 – בסוף ינואר החליטו מידו וזמאלק לסיים את הרומן למרות שנותרה עוד כחצי שנה עד תום תקופת ההשאלה שלו. הוא חזר למידלסברו והושאל לווסטהאם. בראיון גלוי הצהיר: "אני מוכן להתווכח עם כל מי שאומר שבכל מקום בו שיחקתי היו לי בעיות. היו כמה אכזבות, אבל בכל מקום? לא. אני לא חושב שיש מישהו שיכול להטיל ספק בגישה שלי. בכל מקום בו שיחקתי עבדתי קשה".

שחקן מידלסברו ב-2008, אחמד חוסאם מידו. GettyImages
שמע שהוא לא בהרכב למשחק נגד סטוק ועזב את האצטדיון. בתחילת העונה הבאה, הבריז מהשבועיים הראשונים של האימונים. מידו במדי מידלסברו/GettyImages

16.8.2010 - החלוץ המצרי, עדיין תחת חוזה במידלסברו שניסתה להיפטר ממנו, הופיע ביום בהיר אחד במתקן האימונים של קייסריספור, ללא הזמנה, "כדי להתרשם מהמועדון" שהתעניין בו לפני מספר שבועות. בקבוצה הטורקית זעמו והדובר אמר לציטוט: "לקחו לו חודשיים להתייחס לפנייה שלנו ופתאום הוא הגיע למועדון בלי הזמנה. מידו הוא אולי שחקן טוב, אבל הוא אגואיסט ויש לו בעיות קשות בגישה. לא נחתים שחקן כזה". לבסוף הוא הושאל שוב, הפעם לאייאקס.

4.1.2011 - ארבעה חודשים בלבד אחרי שחזר לאייאקס ולעבודה משותפת עם המאמן מרטין יול, עזב החלוץ המצרי את הקבוצה. יול התפטר בדצמבר והוחלף על ידי פרנק דה בור, ומידו שהבין שהוא לא בתכניות, הגיע לסיכום עם ראשי המועדון על שחרור מהקבוצה. למרות שטען ש"יש לי הצעות מספרד ואנגליה", הוא חתם לבסוף לשלוש וחצי שנים בזמאלק. לצערו הרב, טעות בירוקרטית של ראשי המועדון, מנעה ממנו ללבוש את מדי הקבוצה עד תחילת העונה הבאה.

15.10.2011 - החלוץ המצרי נשלח לשבוע בבית הכלא אחרי שנמצא אשם ביחד עם חברו לקבוצה, שיקבאלה (מחמוד עבדלראזק), בהכאת שלושה סטודנטים וגרימת נזק לרכב בו נסעו. שני הכדורגלנים נשפטו ביולי למאסר של חודש, אבל אחרי שהגישו ערעור, בית המשפט הפחית את משך העונש לשבוע.

21.7.2012 – אחרי שמיעט לשחק בזמאלק בגלל פציעות, עודף משקל ויכולת לא טובה, ונזרק מהמועדון בגלל הברזה ללא אישור מהאימונים, מידו חתם בבארנסלי. בעיות משמעת עדיין לא היו שם, אבל באוגוסט האחרון הוא נפצע במשחק אימון נגד דונקסטר. נכון לכתיבת שורות אלו, מידו עדיין לא רשם ולו דקת משחק אחת בקבוצה הצנועה מליגת המשנה באנגליה.

שחקן זמאלק מידו. רויטרס
נזרק למאסר של שבוע אחרי שנמצא אשם בהכאת סטודנטים והשחתת הרכב בו נסעו ביחד עם שחקן נוסף של זמאלק. מידו במדי הקבוצה המצרית/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully