וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: טעון שיפוט

29.9.2012 / 10:00

השופטים הרגילים חוזרים כשהסיינטס הלחוצים מגיעים לגרין ביי, הפטריוטס המבוהלים לבפאלו והניינרס החזקים אל הג'טס

מצד אחד, גרין ביי, דטרויט, ניו אורלינס, ניו אינגלנד, פיטסבורג ודנבר. מצד שני, מינסוטה, אריזונה, סיאטל, בפאלו וסן דייגו. אם היינו צריכים לקחת הימור עיוור לגבי השאלה לאיזה צד יש מאזן חיובי ולאיזה שלילי, אין ספק שהיינו בוחרים בראשון כחיובי, אבל המציאות של שלושת המחזורים הראשונים של העונה שונה לגמרי ומופרעת לחלוטין. לצער כולם, זה לא ממש היה הנושא שבלט בכותרות הליגה במחזורים הראשונים, אלא דווקא שביתת השופטים. בשעה טובה, זו הסתיימה והזברות הרגילים ישובו לנהל משחקים החל מהשבוע. מעניין אם מאמני ושחקני הליגה באמת יתלוננו פחות. קשה להאמין.

נחזור לפוטבול. שופטים בצד, יש לא מעט קבוצות ברחבי הליגה שנואשות לניצחון. ניו אינגלנד מגיעה לבפאלו, שם הפסידה בשנה שעברה והיא לא רוצה להיכנס לבור של 3:1, כמו גם דנבר, שתארח את אוקלנד. במשחק בין שתיים מהקבוצות הכי לחוצות בליגה, תמתין גרין ביי לניו אורלינס נטולת הניצחון ומלבד זאת, צפויים כמה משחקים ענקיים בין ניו יורק ג'טס לסן פרנסיסקו, פילדלפיה וניו יורק ג'איינטס היריבות הגדולות ודאלאס, שתארח את שיקגו. בגזרת המושלמות, אריזונה פוגשת את מיאמי, יוסטון את טנסי ואטלנטה את קרולינה ובגזרת הממש לא מושלמים, עשינו 6 מ-15 בהימורי השבוע שעבר ויחד עם ההימור המוצלח על בולטימור, אנחנו על 25 מ-48 (52 אחוזי הצלחה מעליבים). אז מה רואים השבוע?

גולדן טייט שחקן סיאטל סיהוקס תופס לטאצ'דאון. Otto Greule Jr, GettyImages
שלא נראה עוד שערוריות כאלה. גולדן טייט מסיאטל מנצח את גרין ביי. אולי/GettyImages, Otto Greule Jr

19:00:

FOX: ניו יורק ג'טס – סן פרנסיסקו
METV: ניו אינגלנד – בפאלו

22:05-22:25:

FOX: דנבר – אוקלנד
METV: גרין ביי – ניו אורלינס
5+ לייב: טמפה ביי - וושינגטון

בין ראשון לשני, 2:20, ESPN:

פילדלפיה – ניו יורק ג'איינטס

בין שני לשלישי, 2:30, ESPN:

דאלאס – שיקגו

טים טיבו עם מארק סאנצ'ז במשחק של ניו יורק ג'טס. Matt Rourke, AP
המפגש המסקרן בין סאנצ'ז, טיבו והגנת הניינרס, יפתח לנו את הערב/AP, Matt Rourke

20:00: מי מפחד ממאזן שלילי?

אטלנטה (0:3) – קרולינה (2:1)

זה לא יהיה מטורף לומר שאטלנטה נמצאת כבר עם רגל וחצי בפלייאוף. בזכות בית באמת קל, בעיקר בשל ההתפרקות של ניו אורלינס ובתוספת הגרלה לא מסובכת יותר מדי, הפאלקונס נמצאים בדרך הנכונה. יחד עם זאת, מגיע גם להם הרבה מאוד קרדיט על הדרך בה הם משחקים, התקפית והגנתית. אחרי ניצחון מלא בהצהרה מול סן דייגו בחוץ, בו שיתקו את פיליפ ריוורס וטיילו ל-W, בג'ורג'יה מקבלים את קאם ניוטון הנפיץ, שמתקשה לשחזר את יכולתו משנה שעברה, אבל תמיד יכול להתעלות. ניוטון והפנתרים לא נראו טוב בתבוסה מול הג'איינטס, אבל אולי העובדה שהם נחו חצי שבוע יותר ואטלנטה טסה לחוף המערבי, תוכל לעזור להם.

התחזית: זה יהיה יותר צמוד מהצפוי, אבל בבית אטלנטה לוקחת את זה

בפאלו (1:2) – ניו אינגלנד (2:1)

מי היה מאמין שככה יראו המאזנים של הקבוצות לפני המשחק הזה. בפוקסבורו הלחץ חוגג ואם ההפסד הביתי לאריזונה התקבל כמעידה חד פעמית, הרי שהפסד שני ברציפות, שוב בשנייה האחרונה והפעם בבולטימור, כבר הדאיג את ביל בליצ'יק וגרם לו לדחוף שופט. הפסד שלישי רצוף, דבר שלא קרה לניו אינגלנד מאז 2002 (העונה היחידה בה בריידי החמיץ את הפלייאוף, אחרי האליפות הראשונה), יכול להכניס את המערכת לסחרור. למזלם של הפטריוטס, בפאלו נראית הרבה פחות מאיימת ללא סי ג'יי ספילר, שנפצע בניצחון על קליבלנד ולא צפוי לשחק. בלעדיו, התקפת הבילס תחת ריאן פיצפטריק תהפוך לחד גונית והפטריוטס ינסו לנצל זאת ולנקום בבפאלו, שבמשחק הביתי שלה מול ניו אינגלנד בעונה שעברה, שברה שיא ליגה של 15 ניצחונות רצופים על אותה קבוצה מצד הפטריוטס.

התחזית: ניו אינגלנד הולכת לסבול, אבל הניסיון שלה ינצח את זה, כי היא חייבת

דטרויט (2:1) – מינסוטה (1:2)

מלחמה פנימית ב-NFC צפון בין עוד שתי קבוצות שהתרגלו לאחרונה להיות במאזנים הפוכים. הליונס לא פתחו טוב את העונה וההפסד בשבוע שעבר לטנסי נגרם עוד לפני הסיום ההזוי של המשחק. ההגנה הייתה חלשה מאוד וכך גם הספיישל טים והקבוצה הרשתה חמישה טאצ'דאונים לטייטאנס, שהקצר מביניהם היה 61 יארד, משהו שאסור שיימשך מבחינתה. התקפת המסירה ראשונה בליגה, אבל הפציעה של מתיו סטאפורד, שנטש מול טנסי ונמצא בספק, מדאיגה. מחליפו שון היל היה אחראי לדרמה בסיום המשחק ההוא, אבל לא בטוח שהוא יכול להוביל את ההתקפה מול ההגנה הקשוחה של מינסוטה, שהפתיעה את סן פרנסיסקו בשבוע שעבר. כריסטיאן פונדר ממשיך להיות סולידי, אדריאן פיטרסון שורף את הקרקע ובמינסוטה ישמחו להיות הפתעת העונה.

התחזית: אם סטאפורד לא משחק ונצא מנקודת הנחה שהוא לא, מינסוטה לוקחת את זה

טום בריידי קוורטרבק ניו אינגלנד פטריוטס עם המאמן ביל בליצ'יק. רויטרס
בליצ'יק ובריידי חייבים לנצח בבפאלו/רויטרס

קנזס סיטי (2:1) – סן דייגו (1:2)

אחרי שבועיים קטסטרופליים, הצ'יפס גילו את עצמם מחדש בשבוע שעבר, עם קאמבק ענק וניצחון חוץ מפתיע על ניו אורלינס. ג'מאל צ'ארלס השאיר את הפציעה מאחוריו והתקפת הריצה בראשותו ראשונה בליגה, בזמן שמאט קאסל משתדל לטעות כמה שפחות. סן דייגו לעומת זאת, התעוררה מהפתיחה הטובה שלה עם תבוסה ביתית לאטלנטה, אבל היא יודעת שהדרך לפלייאוף מתחילה במשחקים כאלה, בתוך הבית ושם, כל עוד פייטון ודנבר לא מחוברים, היא יכולה לברוח קדימה.

התחזית: חצי הפתעה. נלך עם סן דייגו

סנט לואיס (2:1) – סיאטל (1:2)

13 מבין 14 המפגשים האחרונים בין הקבוצות הלכו לסיהוקס, שנראים פייבוריטים גם הפעם למשחק פנימי בבית המפתיע בליגה עד כה, ה-NFC מערב. הראמס חזרו לסורם והציגו משחק גרוע במיוחד בשיקגו, כשסאם בראדפורד לא פוגע בכלום והמסירה מדורגת 27 בלבד בליגה. סיאטל לעומת זאת, הייתה בצד המחייך של הבלגן מול גרין ביי וזכתה בניצחון שני ברציפות, גם אם הוא מעורר מחלוקת עד מאוד. הסיהוקס אומנם נותנים לראסל ווילסון זמן התאקלמות ואצלם התקפת המסירה היא האחרונה בליגה, אבל ברגעי ההכרעה מול הפאקרס, הילד הוכיח שיש לו את זה וכל עוד הוא צריך, מרשואן לינץ' המצוין וההגנה החזקה נמצאים שם כדי לשמור על הקבוצה בתמונה.

התחזית: סיאטל תמשיך ביכולת המרשימה

ניו יורק ג'טס (1:2) – סן פרנסיסקו (1:2)

בלי ספק, אחד המשחקים הגדולים של המחזור. מלבד המשחק הראשון מול בפאלו, הג'טס עדיין לא מרשימים העונה והשבוע הם קיבלו בשורות מרות בדבר פציעתו של דארל ריוויס, שגמר את העונה. בלעדיו, מי שיקבל את ההזדמנות הוא קייל ווילסון האלמוני יחסית, מה שאומר ששאר ההגנה תצטרך להתעלות על עצמה. זה לא יהיה פשוט מול הניינרס, שנראו כמו הקבוצה הטובה בליגה, אבל נפלו במינסוטה ובאים להוכיח שזו הייתה רק מעידה. הניינרס, שמאזנם מול הג'טס עומד על 2:9 לאורך ההיסטוריה, נראים טוב, אבל עדיין קיימות חריקות במשחק שלהם. ניצחון חוץ על הג'טס, בהחלט עשוי להשכיח את החריקות הללו.

התחזית: סן פרנסיסקו כאן כדי להישאר ובלי ריוויס, הג'טס יהיו מבולבלים מדי. סן פרנסיסקו

יוסטון (0:3) – טנסי (2:1)

נו, אז מה הסיכוי של הטקסאנס לעונה מושלמת? האמת, לא גבוה במיוחד, אבל בינתיים הם נראים מצוין. ניצחון החוץ בדנבר על פייטון מאנינג השתיק את אחרוני הספקנים ויוסטון נראית היום כמו הקבוצה הכי טובה ב-AFC. רגע לפני שהיא נכנסת לסדרת משחקים לא פשוטה (בחוץ מול הג'טס ואז גרין ביי ובולטימור), יוסטון רוצה להמשיך לברוח לבית החלש שלה ולסגור את הסיפור במהרה. ההגנה ומשחק הריצה המצוינים, אמורים לעזור לה מול היריבה החלשה, שהדהימה את דטרויט בשבוע שעבר, בעיקר בזכות משחק משוגע ופחות בשל יכולת יוצאת דופן. כריס ג'ונסון ממשיך להיות ביזיוני והוא צפוי לאכול הרבה, הרבה חצץ ברליאנט סטדיום. מאט שאוב, בסגנון איבנדר הוליפילד ועם קצת פחות אוזן זכר למשחק מול הברונקוס, צפוי לשחק.

התחזית: יוסטון, בקלות

מייקל קראבטרי שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Marcio Jose Sanchez, AP
מייקל קראבטרי והניינרס רוצים להוכיח שהם הטובים בליגה/AP, Marcio Jose Sanchez

22:05-22:25: חיקויים ב-NFC מערב

דנבר (2:1) – אוקלנד (2:1)

הברונקוס במאזן שלילי והקולות לגירושו של פייטון מאנינג והחזרתו של המשיח טים טיבו, כשהוא רכוב על חמור, מתחילים להישמע. סתם, לא באמת, אבל אין ספק שבמייל היי סיטי ציפו לפתיחה מוצלחת יותר לתקופת פייטון. ההפסד באטלנטה התקבל בהבנה, אבל ההפסד ליוסטון בבית כבר היה מרגיז ועכשיו, אולי בחסות היריבה הנוחה ושבוע לפני שהם מטיילים לפוקסבורו, שם ידועים באהבתם למאנינג, דנבר תוכל לנצח. אוקלנד הדהימה את פיטסבורג עם קאמבק גדול בסיום, אבל היא הייתה חלשה להחריד בשני המשחקים הראשונים שלה ומשחק הריצה לא מתפקד. למזלה, דווקא קרסון פאלמר מצליח להתעלות על עצמו עד כה והוא לוקח את התקפת המסירה למקום השביעי בליגה.

התחזית: אם פאלמר יהיה הקוורטרבק הטוב על המגרש במשחק הזה, השטן עלול לעלות מהגיהנום. הוא לא יהיה, דנבר מנצחת

אריזונה (0:3) – מיאמי (2:1)

בשנה שעברה הייתה קבוצה אחת, שאף אחד לא נתן לה צ'אנס, אבל בזכות הגנת ברזל ויצירתיות בהתקפה, הפתיעה את כולם, עשתה מאזן נהדר והייתה רחוקה שניות מהסופרבול. אנחנו כמובן מתכוונים לסן פרנסיסקו, אבל התיאור הזה, לפחות ההתחלה שלו, מתאים בדיוק לפתיחת העונה של אריזונה. הקרדינלס מינפו את הניצחון הגדול בניו אינגלנד להצגה מול פילדלפיה, כשקווין קוב מראה לקבוצתו הקודמת מאיפה משתין הגמל במדבר. אגב, רוצים עוד דימיון בין היריבות ל-NFC מערב? קבלו את ג'יי פילי, הבועט שעומד על שש משש העונה. מיאמי הייתה לא רעה מול הג'טס ונראה שריאן טניהיל עוד יבין מה רוצים ממנו, אבל הפציעה של רג'י בוש, שאולי תמנע ממנו לשחק ובטוח תגביל אותו, לא תשאיר לדולפינס מרחב תימרון.

התחזית: אריזונה ב-0:4, מי היה מאמין?

ג'קסונוויל (2:1) – סינסינטי (1:2)

הבנגאלס עדיין לא קבוצה גדולה, אבל לפחות הם מראים אופי והשיגו ניצחון נהדר בוושינגטון. אנדי דלטון השאיר מאחור את התבוסה לבולטימור ונראה מצוין בשבועיים האחרונים, כשדווקא בנג'ארוויס גרין אליס מעט מאכזב. על הג'אגוארס החלשים, שגירדו ניצחון ראשון העונה באינדיאנפוליס, בזכות מסירת 80 יארד של בליין גאברט ברגעי הסיום, אין יותר מדי מה להרחיב, אבל מוריס ג'ונס דרו צפוי לכייף מול הגנת הריצה החלשה של סינסינטי.

התחזית: כיף בצד, סינסי הרבה יותר טובה. אבל, הפתעה! ג'קסונוויל מנצחת

קווין קוב שחקן אריזונה קרדינלס. Jared Wickerham, GettyImages
קווין קוב ואריזונה מתחילים להזכיר את היריבה לבית/GettyImages, Jared Wickerham

גרין ביי (2:1) – ניו אורלינס (3:0)

המשחק של המחזור. מפגש שנשמע כמו גמר חטיבה, אבל כרגע הוא בין שתיים מהקבוצות הכי לחוצות בליגה. נתחיל בפאקרס, שספק נשדדו מול סיאטל ונפלו למאזן שלילי. משהו לא מתקתק לארון רוג'רס השנה עד כה והקוורטרבק, שנתן עונת שיא ב-2011, חייב להרים את עצמו, כי בבית המסובך של גרין ביי, כל הפסד עלול להתברר כקריטי. הריצה והגנת הריצה של הפאקרס לא קיימות, אבל הגנת המסירה ראשונה בליגה והיא תפגוש את דרו בריס האומלל, שעושה הכל ונותר חסר אונים. ניו אורלינס מפורקת לחלוטין ורק רוצה שהעונה המסויטת הזו תיגמר. לצערה, היא בקושי התחילה והסיינטס, שהצליחו איכשהו להפסיד גם בשבוע שעבר לקנזס סיטי בבית, אחרי יתרון גדול, ייאלצו לאסוף את עצמם. המשחק האחרון בין השתיים, אם שכחתם, היה בפתיחת העונה שעברה והסתיים ב-34:42 ענק לגרין ביי. והפעם?

התחזית: הסיינטס שבורים, הפאקרס שוב מנצחים

טמפה ביי (2:1) – וושינגטון (2:1)

זה לא שההתלהבות מרוברט גריפין השלישי הייתה מוקדמת מדי, פשוט לילד יש עוד המון מה ללמוד והפסדים מתסכלים, כמו לסנט לואיס וסינסינטי בשבועיים האחרונים, עוד יגיעו עד שהוא יצליח לייצב את הקבוצה שלו. עכשיו הרדסקינס פוגשים עוד קבוצה ברמתם, שמשחקת לא רע העונה, אבל הפסידה שני משחקים צמודים בניו יורק לג'איינטס ובדאלאס. טמפה, שהגנת הריצה שלה ראשונה בליגה והגנת המסירה אחרונה, נכנסת לרצף של שלושה משחקי בית ושבוע לפני החופש שלה, היא תשמח לשוב למאזן חצוי. כדי שזה יקרה, היא צריכה למצוא דרך לעצור את גריפין, גם על הקרקע וגם באוויר.

התחזית: יש לה את הדרך. טמפה מנצחת

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. Marcio Jose Sanchez, AP
מתי תיגמר הצלילה של הסיינטס? דרו בריס/AP, Marcio Jose Sanchez

2010. מהפך

פילדלפיה (1:2) – ניו יורק ג'איינטס (1:2), בין ראשון לשני, 2:20

כשחושבים על המפגש הזה, שנערך כבר לא פחות מ-160 פעמים בעבר, מיד צפים זכרונות על משחקים גדולים והטרי שבהם, הקאמבק הבלתי אפשרי של האיגלס לפני שנתיים, עם 28 נקודות רצופות ברבע האחרון בדרך לניצחון. אלא שמאז, ניו יורק כבר הספיקה לרשום עוד אליפות, בעוד שהעיטמים מחדשים את עצמם אחרי עונה מאכזבת במיוחד. הג'איינטס פתחו בצליעה, אבל איליי נכנס לעניינים, תחילה עם משחק של 510 יארד בניצחון על טמפה ביי ואחר כך, עם כתישה קלילה של קרולינה. למייקל ויק מנגד, נגמרו הקסמים ואחרי שני ניצחונות דרמטיים, פילדלפיה חטפה בעיטה בישבן מאריזונה. לאיגלס יש הגרלה מטורפת, כשבשבועות הבאים מצפים להם מפגשים מול פיטסבורג, דטרויט, אטלנטה, ניו אורלינס ודאלאס, כך שכל שבוע הוא מבחן.

התחזית: קשה, קשה. ניתן את זה לאיגלס

דאלאס (1:2) – שיקגו (1:2), בין שני לשלישי, 2:30

סוגרים את הסקירה עם עוד משחק נהדר, הפעם בטקסס. הבוקרים הרימו את עצמם מההפסד בסיאטל וניצחו את טמפה ביי, אבל ההתקפה שלהם ממשיכה לא להרשים, בעיקר הריצה, שעם דמארקו מארי מדורגת רק 29 בליגה. דאלאס מסתמכת בינתיים בעיקר על ההגנה ועל הברקות רגעיות של טוני רומו ובבית המשוגע שלה, זה ממש לא יספיק. גם הברס הרימו את עצמם אחרי הפסד וטיילו מול סנט לואיס. אלא שגם בעיר הרוחות ההגנה היא זו שעושה את רוב העבודה והיא שישית בליגה בשתי הקטגוריות, בעוד שג'יי קאטלר וקו ההתקפה הרעוע שלו (שם מעולה לספר, דרך אגב), לא מייצרים מספיק יארדים.

התחזית: בבית, זה של הקאובויס

פוטבול בוואלה! ספורט

דישון ג'קסון שחקן פוטובול של פילדלפיה איגלס. Al Bello, GettyImages
אתם עוד זוכרים את זה? כי בפילדלפיה וניו יורק בטוח שכן. דשון ג'קסון והאיגלס מהממים את הג'איינטס ב-2010/GettyImages, Al Bello

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully