וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחזור בלאומית: לוזונים, תתחילו לדאוג

ניר קפלן, אתר "השישית"

25.9.2012 / 12:07

התיקו של מכבי פתח תקוה ערב מפגש קשה מול מכבי יבנה ודרבי סוער, רק ממחיש שוב שבלאומית יש רק דבר אחד בטוח: ששום דבר לא בטוח

לאתר "השישית"

המלכה מתה, תחי המלכה החדשה. לאחר שלושה מחזורים מושלמים שמטה בסוף השבוע מכבי פתח תקוה נקודות ראשונות (1:1 מול הפועל ירושלים), ומי שהייתה שם כדי לתפוס את מקומה היא עירוני ראשון לציון (1:4 על הפועל כפר סבא). אחד ממאפייניה הידועים של הליגה הלאומית הוא שלרוב הטבלה של תחילת העונה לא דומה כלל לזו של המחזור האחרון. מכבי פתח תקווה הוכיחה כי היא פגיעה, לפני שני מחזורים קריטיים מבחינתה – בשבוע הבא מחכה לה מכבי יבנה המרשימה, ובזה שאחריו הדרבי הגדול מול הפועל. פחות מארבע נקודות בשני המשחקים הללו, והחזרה המהירה של הלוזונים לליגת העל כבר לא תהיה כל כך מובנת מאליה.

חלוץ מכבי פתח תקוה עומר גולן מעל קשר הפועל ירושלים אופיר עזו. ברני ארדוב
פתאום החזרה לליגת העל כבר לא מובנת מאליה. עומר גולן מול אופיר עזו/ברני ארדוב

ובצד השני של העיר

ואם מכבי פתח תקוה מתחילה רק עכשיו לחוות את קשייה הראשונים העונה, בהפועל עושים את הדרך ההפוכה. לאחר פתיחת עונה צולעת, ולמרות פנצ'ר מול אום אל פאחם, נראה שחניכיו של אלי מחפוד מתחילים להתייצב. ניצחון החוץ 0:1 על בני לוד (ומי שפספס את שערו הנפלא של יניב לוזון, שיתבייש ויתחיל לתור ברשת) היה הסימן המעודד הראשון, החתמתו של ליאור ז'אן הייתה כבר ההוכחה – בהפועל מסתערים על הצמרת, ועל העיר כולה. במחזור הבא מחכה להפועל פתח תקוה משחק מול סקציה נס ציונה. אם רציניים שם לגבי כוונות העלייה, זה משחק שניצחון בו הוא חובה. ואם תשאלו את אוהדי הקבוצה, הגעה לדרבי לאחר שני ניצחונות רצופים, עם רכש יעיל ועם יריבה עירונית חבולה – משתווה רק לזכייה של איתי שגב בהישרדות.

אוהדי הפועל פתח תקוה. נמרוד סונדרס
יש סיבה להרים את הראש. אוהדי הפועל פתח תקווה/נמרוד סונדרס

אם כבר הצהרת כוונות

אבל לא רק בהפועל פתח תקוה עסקו ברכש בשבוע האחרון. מכבי הרצליה רכשה שני שחקנים מליגת העל – שי רביבו ממ.ס. אשדוד ולירון דיאמנט מבית"ר ירושלים. אם מישהו פקפק ביכולותיהם של השניים להשתלב בליגת המשנה, הגיע הניצחון 0:3 על בית"ר תל אביב רמלה, שכלל שערים של השניים, וגרם לו להבין שמסע הרכש של אריאל שיימן הוא לא רק סתימת חורים, אלא הצהרה שמכבי הרצליה לא שייכת למקום התשיעי. מקומה במאבקי העלייה.

לירון דיאמנט שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער נגד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חיזוק טוב. לירון דיאמנט/ברני ארדוב

צדק פואטי

לפני שבועיים, כחלק מטור על הצד המכוער של הליגה הלאומית, הוזכרה כאן החלטתו השערורייתית של בית הדין, שהחליט לזכות את פרוספר אזגי מאשמת גזענות. לאחר ארבעה מחזורים ניתן לומר שאולי היכן שבית הדין טעה, הקארמה צדקה. הפועל אשקלון, קבוצתו של אזגי, הושפלה בסוף השבוע בביתה 3:0 על ידי מכבי אחי נצרת. תצוגה עלובה זו מתווספת לפתיחת עונה פשוט זוועתית של האשקלונים, שכרגע ממוקמים במקום הלפני אחרון עם נקודה אחת בלבד. היינו שוקעים בהזיות על עולם אוטופי בו כל אחד נענש על מעשיו בדרך זו או אחרת, אם לא היינו נזכרים שהנצרתים הם בכלל אלו שהיו אמורים לרדת ליגה עקב בעיות כלכליות, והם אלו שהפסידו בצורה מפוקפקת לבני לוד בסיום העונה הקודמת. בכל זאת לא אוטופיה. ליגה לאומית.

פרוספר אזגי הבעלים של הפועל אשקלון. קובי אליהו
יש צדק בכדורגל. בערך. פרוספר אזגי/קובי אליהו

כי ידוע הרי שחודש תשרי מאוד הפכפך

ואם מישהו היה צריך תזכורת לכך שכל מחזור בליגה הלאומית הוא יחידה נפרדת, ושצריך לחכות שבועות רבים לפני שניתן להכריז על מגמות, הגיעו תוצאותיהן של מכבי יבנה (1:1 מול סקציה נס ציונה) ומכבי אום אל פאחם (הפסד 2:1 להפועל נצרת עילית). השתיים, שהוכרזו טרם פתיחת העונה כמועמדות בכירות לירידת ליגה, פתחו את העונה בסערה עם ניצחונות מרשימים והשתלבות בצמרת. הקושי שלהן מול קבוצות שלא נמנות על אריות הליגה רק מוכיחות שתוצאות יפות וכדורגל חיובי יעלו אותך לכותרות ל-15 דקות של תהילה, אבל המפתח לעלייה טמון אך ורק במילה אחת – יציבות. לתשומת ליבן של יבנה ואום אל פאחם. וגם של הלוזונים.

הליגה הלאומית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully