וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

24.9.2012 / 15:45

באסטר פוזי הוא האקס פאקטור של הג'איינטס, סינסי דומיננטית וה-AL על סף רתיחה. עידן ויניצקי סוגר שבוע כמעט אחרון

עשרה ימים ושני סיכומי שבוע בלבד הם מה שמפרידים בינינו לבין פלייאוף ה-MLB, שמבטיח להיות השנה מרתק, כמו בכל שנה למעשה. לקראת הרגעים האחרונים של העונה הסדירה, חלק מהסיפורים מתחילים להיסגר, בעוד שחלק אחר רק צוברים תאוצה ככל שהימים חולפים. השבוע, נמשיך במסורת אותה התחלנו בשבוע שעבר ונבדוק מה עבר על הקבוצות הנאבקות על המקום באוקטובר ומה ממתין להם בשבוע הקרוב.

הומר ביילי שחקן סינסינטי רדס חוגג זכייה באליפות הבית. John Grieshop, GettyImages
מגיע להם כל הכבוד. הומר ביילי וסינסי חוגגים זכייה ב-NL מרכז/GettyImages, John Grieshop

NL:

תמונת מצב:

מזרח:

וושינגטון 60:92 (עלתה לפלייאוף)
אטלנטה 65:88 (4.5)

מרכז:

סינסינטי 61:92 (זכתה בבית)

מערב:

סן פרנסיסקו 64:89 (זכתה בבית)

ווילד קארד:

אטלנטה 65:88
סנט לואיס 71:82
מילווקי 73:79 (2.5 משחקים מאחור)
לוס אנג'לס דודג'רס 74:79 (3)
אריזונה 75:77 (4.5)
פילדלפיה 76:77 (5)

הפעם נפתח עם ה-NL, שם כמעט הכל גמור וחובה לתת את הקרדיט למי שמגיע. לא פשוט לייצר דומיננטיות בבייסבול, ענף בו 35 אחוזי הצלחה לחובט או 60 לקבוצה נחשבים ליוצאי דופן. ובכל זאת, נראה כאילו זה הכיוון אליו הולכות שתי הקבוצות שהיו, באותו יום ממש השבוע, לראשונות לזכות באליפות הבית שלהן.

סן פרנסיסקו, האלופה מלפני שנתיים, לקחה את המערב בפעם השנייה תוך שלוש עונות. אם בשנה שעברה הג'איינטס הופתעו על ידי אריזונה, הרי שהפעם הם לא השאירו מקום לטעויות. הענקים אומנם פתחו בעצלתיים מול הדודג'רס הדוהרים וכבר היו בפיגור 7.5 משחקים בסוף מאי, אבל כשהם נכנסו לעניינים, כבר היה בלתי אפשרי לעצור אותם ומרגע שכבשו סופית את המקום הראשון ב-20 לאוגוסט, הם לא הביטו לאחור ופתחו פער ענק, שנתן להם שבועיים של שקט. מלקי קבררה, הכתם היחיד על העונה המצוינת הזו של סן פרנסיסקו, הודיע השבוע שהוא פוסל את עצמו מתואר מלך החבטות, בו הוא צפוי לזכות ומי שעשוי להרוויח מהפסילה הזו הוא דווקא חברו לקבוצה באסטר פוזי, שניצב כרגע במקום השלישי, אחרי קבררה ואנדרו מקאצ'ן.

פוזי חובט העונה ל-33.2 אחוזים, רק ארבע עשיריות פחות משחקן פיטסבורג. בעונת הרוקי שלו, פוזי תרם רבות לזכייה באליפות ואילו בעונה שעברה הוא נפצע בצורה קשה וכמעט לא שיחק. העונה הוא שוב מפציץ. הוא זומן לאולסטאר הראשון שלו, תפס את המשחק המושלם של מאט קיין ואולי יוביל את הג'איינטס לעוד טבעת.

באסטר פוזי שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס עם סקוט האריסון שחקן ניו יורק מטס. seth wenig, AP
סן פרנסיסקו צריכה אותו יותר ממה שהיא חשבה. פוזי/AP, seth wenig

מועמדת ראויה נוספת היא סינסינטי. הרדס, שהתאוששו אחרי עונה חלשה, זכו אף הם בבית בפעם השנייה בשלוש עונות ועם מאזן נהדר, הם כנראה ייאבקו בוושינגטון על המאזן הטוב בחטיבה (ואולי גם בליגה כולה, תלוי בטקסס), עד לסיום העונה. סינסינטי באמת הייתה רמה מעל בית המרכז העונה ומאז ה-13 ליולי היא מובילה את הבית. הקבוצה נמצאת במקום השלישי בליגה מבחינת ERA ופתיחות איכותיות וכידוע, בפלייאוף ההגשה בדרך כלל מנצחת, כך שלסינסינטי יש את הכלים ללכת עד הסוף. בעיקר עם ג'וני קווטו ימשיך ביכולת הפנומנאלית, שהביאה לו 18 ניצחונות עד כה ועזרה לו להתאושש מתקופה פחות טובה, עם משחק מצוין מול הקאבס.

גם וושינגטון הבטיחה מקום באוקטובר. כמו שכולם יודעים, האירגון השיג פלייאוף ראשון מאז ימי האקספוס, ב-1981 ואילו בירת ארצות הברית תזכה לארח משחק פלייאוף ראשון מאז 1933. הנשיונאלס חוגגים גם בלי סטיבן שטרסבורג וברגעים רבים הם נראים כמו הקבוצה הטובה בליגה. ג'יו גונזאלס, אחד המועמדים הבכירים לסיי יאנג, סגר השבוע ניצחון מספר 20, עם ERA של 2.84 והחברים לא נמצאים רחוק מדי ממנו. השבוע גם זכינו לעוד הוכחה ליכולות יוצאות הדופן של ברייס הארפר. במשחק אותו הפסידה וושינגטון לבסוף 4:2 למילווקי, אראמיס רמירז חבט לסינגל באינינג הרביעי, מה ששלח את ריאן ברון מהבסיס השני לכיוון הבית. הארפר אסף את הכדור באאוטפילד ושיחרר פצצה מדויקת אל התופס שלו, חסוס פלורס, שחסם את ברון ההמום ושרף אותו. באותו מהלך, רמירז התקדם לבסיס השני וכעבור מספר רגעים, ג'ונתן לוקרוי חבט לסינגל נוסף לכיוונו של הארפר. רמירז למד את הלקח ממקרה ברון ונשאר על הבסיס השלישי, מבוהל מהיכולות של הילד בן ה-19 של וושינגטון.

ברייס הארפר ריאן צימרמן שחקני וושינגטון נשיונאלס. Rob Carr, GettyImages
כל שבוע, ברייס הארפר/GettyImages, Rob Carr

הבעיה היחידה העומדת כרגע בפני הנשיונאלס היא אטלנטה. הברייבס לא מוכנים לוותר ולאחר שוושינגטון איבדה שלושה מתוך ששת משחקיה השבוע, האמיצים צימקו את הפער בצמרת המזרח ל-4.5 משחקים בלבד. בהתחשב בעובדה שלאטלנטה נותרו שלוש סדרות מול קבוצות משועממות כמו מיאמי, המטס ופיטס בורג, בעוד וושינגטון תפגוש בחוץ ובבית את פילדלפיה, שתשמח לקלקל, כמו גם את סנט לואיס הנאבקת על חייה, אולי עוד מצפה לנו מהפך דרמטי בראשות הבית.

ואחרי שסיימנו לחלוק מחמאות, בואו נציץ רגע על הכרטיס היחידי שעוד פתוח: הווילד קארד השני ב-NL. אחרי שבוע של 1:5, שכלל סדרות קלילות מול יוסטון והקאבס, סנט לואיס נראית בעמדת שליטה, עם יתרון 2.5 משחקים על פני מילווקי. בהתחשב בעובדה שגם הסדרה הבאה של האלופה היא מול האסטרוס, קשה להאמין שהפער הזה יקטן בימים הקרובים, מה גם שלמילווקי מצפה עוד משחק בוושינגטון ואז סדרה בסינסינטי. הברוורס, שנמצאים בזון ועומדים על מאזן 7:24 בחודש וקצת האחרונים, יקוו שהמשך השבוע, שם הם פוגשים את יוסטון בעוד סנט לואיס מארחת את הנשיונאלס, יסיע להם לצמק פערים לפני הסדרה האחרונה. בהחלט ייתכן שכבר השבוע הקרדינלס יבטיחו את מקומם בפלייאוף.

שלוש הקבוצות האחרונות שעוד נשארו במרדף נראות כאילו הן כבר השלימו עם העובדה שזה גמור, אבל אולי הדודג'רס, שמשחקים מול סן דייגו וקולורדו השבוע, יצליחו לצמק מעט את פער שלושת המשחקים שלהם. אריזונה, שתשלים משחק מול קולורדו ואז תפגוש את סן פרנסיסקו והקאבס ופילדלפיה, לה מצפות סדרות מול וושינגטון ומיאמי, צריכות נס רציני.

ריאן ברון שחקן מילווקי ברוורס. Brian Kersey, GettyImages
ריאן ברון ומילווקי בזון, לא בטוח שזה יספיק להם/GettyImages, Brian Kersey

AL:

תמונת מצב:

מזרח:

ניו יורק יאנקיז 64:88
בולטימור 65:87 (1)
טמפה ביי 70:83 (5.5)

מרכז:

שיקגו וויט סוקס 71:81
דטרויט 72:80 (1)

מערב:

טקסס 62:90
אוקלנד 66:86 (4)
לוס אנג'לס איינג'לס 69:84 (6.5)

ווילד קארד:

בולטימור 65:87
אוקלנד 66:86
לוס אנג'לס איינג'לס 69:84 (2.5)
טמפה ביי 70:83 (3.5)

ב-AL, כל יום הוא חגיגה בפני עצמה. השבוע שחלף, סיפק סדרות בין היאנקיז לאוקלנד, הוויט סוקס לאיינג'לס, הוויט סוקס לדטרויט, דטרויט לאוקלנד, הריינג'רס והאיינג'לס ובקיצור, מי לא. אבל כשהתפזר העשן, גילינו שהתזוזות היו מינוריות. היאנקיז שמרו על פער של משחק מבולטימור, בדיוק כמו לפני שבוע. דטרויט ירדה מפיגור שני משחקים לאחד בלבד מהוויט סוקס. טקסס הייתה בפלוס שלוש על אוקלנד ועכשיו היא בפלוס ארבע והאייז עצמם, שמרו על 2.5 משחקי ביטחון מהאיינג'לס.

ומה מצפה לנו השבוע? במערב, אוקלנד והאיינג'לס מגיעות בזו אחר זו לטקסס, כך שבסוף השבוע נדע האם הבית הזה סגור או שמא הוא נפתח לחלוטין ומכין סיום דו או אפילו תלת ראשי. בזמן שהקבוצה של נולאן ריאן תזיע, גם האיינג'לס וגם האייז יארחו את סיאטל בחצי השני של השבוע והן יכולות להשיג שם כמה ניצחונות חשובים.

אדריאן בלטרה שחקן טקסס ריינג'רס. AP
אדריאן בלטרה והריינג'רס עומדים בפני שבוע לא פשוט/AP

בבית המרכז, שם רק הזוכה תעלה לפלייאוף, דטרויט מארחת את קנזס סיטי ויוצאת למינסוטה, בעוד שלוויט סוקס מצפות שתי סדרות בית, מול קליבלנד החלשה, אך גם מול טמפה ביי המסוכנת, שכבר ניצחה חמישה משחקים ברציפות ויודעת שסדרה מוצלחת בבוסטון ולאחר מכן בשיקגו עוד יכולה להחזיר גם אותה לחיים. הוויט סוקס מצידם, כבר עם חמישה הפסדים רצופים ולמזלם דטרויט מעדה הלילה והפסידה את שני משחקי הדאבל הדר הביתיים שלה למינסוטה, במה שיכול היה להשלים מהפך בבית. שיקגו הובילה את הבית לאורך 124 ימים העונה והיא לא ירדה מהמקום הראשון במרכז מאז ה-24 ליולי, אבל כדי להשלים את אחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות, החבורה של רובין ונטורה צריכה לתת עוד פוש אחד אחרון. דטרויט מצידה, פונה שוב ושוב לנשק האימתני שלה, מיגל קבררה, שהשבוע השתווה לג'וש המילטון בטבלת ההומראנים בחטיבה. קבררה מוביל את אחוזי החבטה והכנסות הרצים והוא על סף זכייה היסטורית בטריפל קראון, הישג שלא נרשם על ידי אף חובט מאז קארל יסטרמסקי ב-1967.

נקנח במזרח, שם מלבד טמפה ביי שכבר הזכרנו, הקרב הגדול מתרכז כמובן סביב המקום הראשון. בולטימור עשתה השבוע 1:5 ורק הלילה ראתה את רצף ששת הניצחונות שלה נגדע בהפסד לבוסטון. מה שיותר מטורף הוא, שהאוריולס עם 16 (!) ניצחונות רצופים באקסטרה אינינגים. אם נצא מנקודת הנחה שהסטטיסטיקה הזו הייתה אמורה להתיישר בשלב מסוים, בולטימור הייתה יכולה להיות היום עם עוד 7-8 הפסדים ורחוקה ממירוץ הפלייאוף. אבל היא לא, היא ממש שם, מתעלקת על היאנקיז ששורדים בגבורה והשבוע הגיע משחק מטורף לחלוטין, בו האוריולס ניצחו ב-18 אינינגים, 2:4 בסיאטל. אגב, מאט וויטרס מבולטימור ומיגל אוליבו של סיאטל, תפסו לכל אורך המשחק הזה, שארך חמש שעות ו-44 דקות. סתם, למקרה שמישהו מכיר רופא ברכיים וגב איכותי.

מיגל קבררה שחקן דטרויט טייגרס. Duane Burleson, AP
בדרכו להיסטוריה. מיגל קבררה/AP, Duane Burleson

אבל כאמור, היאנקיז שורדים בפסגה והם עושים זאת בעיקר בזכות העומק שלהם, שמאפשר להם לנצח 1:2, 7:10, 1:2 ו-9:10, כמו שעשו השבוע. פעם הגשה ופעם התקפה – היאנקיז ממשיכים לנצח. גם להם נקטע רצף, של שבעה ניצחונות עם הפסד הלילה לאוקלנד וכעת הם יצאו לסדרות במינסוטה ובטורונטו, לפני שיסיימו בבית מול בוסטון. במקביל, בולטימור מארחת את טורונטו ובוסטון ומסיימת בטמפה ביי, כך שהמאבק יהיה צמוד עד לסיום.

ואיך אפשר לסיים מבלי להזכיר את הניצחון של היאנקיז 9:10 על אוקלנד. הפסים כנראה התקנאו במשחק 18 האינינגים של בולטימור ואירגנו לעצמם מרתון ניו יורק פרטי, עם 14 אינינגים, שלקחו בדיוק דקה פחות מהמשחק בסיאטל. באינינג ה-13 האייז חבטו לשלושה הומראנים, שנתנו להם ארבע ריצות והמשחק נראה גמור. אבל ניו יורק ביצעה קאמבק ענק, עם ארבע ריצות משלה, כשראול איבנייז משווה בהומראן של שתי ריצות. באינינג הבא, סינגל פשוט עם שני אאוטים של אדוארדו נונייז חמק מידיו של ברנדון מוס, איצ'ירו אמר תודה ושלח את כולם הביתה. היאנקיז הוכיחו שגם להם יש תשע נשמות והשבוע, חוץ מאופי, שתי הקבוצות יצטרכו להראות גם בייסבול טוב כדי לא לאבד גובה.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully