וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עוד בעיה אחת, מכבי חיפה

23.9.2012 / 10:56

המצוקה היחידה שמכבי חיפה מתקשה לפתור זו ההתקפה, והבעיה הזו מתחילה באופן שבו גולסה ועזרא מתפקדים באגפים. שלום תקווה מנסה לשחרר את הפלונטר

יש האומרים שהניצחון של אשדוד בקרית אליעזר יכול להיות נקודת ציון של סינדרלה חדשה בליגת העל. שנים חיכינו שאשדוד תעשה את הצעד קדימה מחממת שחקנים מעולה למועמדת לאליפות, אבל ספק אם הניצחון שלה על מכבי חיפה בשבת הוא הצעד לו חיכינו. מלבד שלוש הנקודות, אשדוד לא יכולה לקחת שום דבר חיובי מההישג שלה. בסגנון שהיא הגיעה לשחק בחיפה, אין שום בשורה של התבגרות. גם אם היא ניצחה, בעזרתה הרבה של הגנת חיפה, זה לא היה מספיק מאיים, לא היה מספיק טוב. מצב רוח טוב תמיד יש אחרי ניצחון כזה, אבל השאלה היא האם זה הכיוון שהיא רוצה ללכת בו בהמשך העונה.

כדאי גם לאשדוד לזכור, מכבי חיפה שיחקה לא מעט לידיים שלה. אנחנו רואים כיצד מכבי חיפה פותרת את הבעיות שלה משבוע לשבוע: ההגנה השתפרה, הקישור האחורי הפך חזק יותר. דמאו בא, אחר כך ידין, ויחד שניהם יכניסו המון אגרסיביות שהיתה חסרה לקישור של מכבי חיפה. אבל את הבעיה של מכבי חיפה בהתקפה, עטר עדיין לא פתר. גם מול אשדוד, כל ההזדמנויות של מכבי חיפה הגיעו מחטיפות כדורים ולא ממהלכי משחק מסודרים. בכל פעם שמכבי חיפה ניסתה לבנות הזדמנות דרך הנעת כדור, היא נכשלה. בכל פעם שניסתה לייצר מצב ברחבה כתוצאה ממהלך מסודר, היא עשתה את הדברים הלא נכונים.



לדעתי, הבעיה בתחכום המשחק של מכבי חיפה מתחילה קודם כל בשחקני הקו שלה, עוד לפני שיימצא החלוץ הנכון לקבוצה. שני שחקני הקו שעטר בחר לשים על הקווים, עזרא וגולסה, אוהבים יותר מדי את הכדור, ולא משחקים כמו שחקני קו קלאסיים שאמורים לרווח את המשחק וליצור שטחים לאחרים. עזרא וגולסה נכנסים מהר מדי לרחבה, רוצים יותר מדי את הכדור אצלם ויוצרים פקעת של שחקנים ברחבת היריב, בכל התקפה של מכבי חיפה. הם לא מרווחים את המשחק ולא משאירים שטחים פנויים בשביל שחקנים אחרים שיחדרו פנימה. התוצאה: מכבי חיפה שוב נשענת על יכולתו של יניב קטן. קטן רוצה, קטן משתדל, אבל בגילו ולאור יכולתו הנוכחית, קשה לו כבר לעשות את זה.

לכן, הציפייה המרכזית לשינוי צריכה לבוא מעזרא וגולסה. ברור, זו הבחירה של עטר לשלב אותם בעמדות האלה, וזו קודם כל העבודה שלו להכווין אותם מתי להיכנס לרחבה, איך לעשות תנועה של שחקן אגף ומה הם לא עושים נכון. ככה, אי אפשר להניע כדור. נגד קבוצה לא חזקה הגנתית כמו אשדוד, ראינו כמה חיפה התקשתה להכניס כדורים פנימה. כמות השחקנים שנשלחה קדימה רק יצרה צפיפות במקום ליצור הרתעה והפתעה.

מכבי חיפה נמצאת במקום הכי גרוע שיש כעת, אבל יש שם קבוצה טובה שלומדת מהטעיות של עצמה. אם עטר יפתור את הבעיה שלו בחלק הקדמי, כמו שעשה בחלק האחורי, מכבי חיפה תצעד קדימה. הדרך לשם יכולה להתחיל בשילוב של אביחי ידין וג'ואל דמאו. כן, כן. שמעתי את הביקורות שהיו על רכישתו של השחקן הזר, אבל בעיני הוא בדיוק מה שעטר היה צריך. בלעדיו, חיפה היתה חוטפת יותר מאשדוד. לדעתי, לא יהיה נכון שידין יבוא על חשבונו. שילוב של שניהם יעזור למכבי חיפה לעבור את התקופה הזו. שליחה מאסיבית של שחקנים קדימה לא מועילה תמיד, כפי שמכבי חיפה ראתה במחזורים האחרונים, דווקא שחקנים שיודעים לחלץ זו התשובה לבנאליות הזו. ידין ודמאו יכולים להפוך את המשחק של מכבי חיפה לפחות בנאלי ויותר מפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully