וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות הקהל ברמה של אירופה

20.9.2012 / 22:40

עם קישור אחורי כל כך פאסיבי, הפועל ת"א לא יכולה להתמודד עם אתלטיקו. שלום תקוה ציפה ליותר מקוטיניו ודג'מבה ודג'מבה, אבל התעודד מהקהל

חווינו את זה עם הנבחרת, והיום (חמישי) חווינו את זה גם עם הקבוצות. הפער של הכדורגל הישראלי מהטופ של אירופה הוא עצום. אומנם לא מפתיע שהפועל תל אביב מפסידה לקבוצה גדולה כמו אתלטיקו מדריד, אבל מה שהפתיע היה גודל הפער.

אתלטיקו מדריד אומנם הגיעה לישראל בהרכב חסר מאוד, אבל עדיין אפשר היה לראות כמה הקבוצה הזאת מיומנת. היא עלתה על הפועל כמעט בכל פרמטר במגרש: במהירות, בפיזיות, בהנעת כדור, ביציאה קדימה, ובמעבר בין הגנה להתקפה.

הפועל התקשתה מאוד מתחילת המשחק. אין ספק שבמקומות המסוכנים במגרש, חוסר הביטחון של חלק מהשחקנים גרם למספר איבודי כדור קריטיים, דבר שעזר לאתלטיקו, וגרם לשערים קלים עבורה. קלים מדי. אתלטיקו קבוצה חזקה מדי בשביל לחלק לה מתנות.

למרות זאת, אני בהחלט חושב שלמרות המשחק הלא טוב שלה היום, הפועל תל אביב היא עדיין קבוצה עם סגל טוב של שחקנים. אומנם עדיין אין לה קבוצה שמוכנה להתמודד במפעלים האירופאיים כפי שעשתה זאת בשנים האחרונות בהצלחה רבה, אבל הפועל - גם עם הסגל הנוכחי שלה - היא טובה יותר ממה שהיא נראתה היום.

אין ספק שכל הבעיות שעברו על המועדון בקיץ האחרון, שגרמו לצירוף המאוחר של השחקנים רק בחודש האחרון ולעיכוב רציני בבניית הקבוצה, השפיעו על הפועל. למרות שהיא צברה את מלוא הנקודות בליגה – עדיין השחקנים צריכים את הזמן כדי להשתפר, ולהפוך לקבוצה מגובשת ומחוברת.

ראינו היום עד כמה מתקשה הפועל בהנעת הכדור מול קבוצה איכותית שמפעילה עליה לחץ. במיוחד ראינו את ההבדל בין הנעת כדור בליגת העל הישראלית, לבין הנעת כדור בכדורגל האירופאי. המעבר של האדומים בין הגנה להתקפה עדיין מאוד איטי. שחקני הקישור האחורי לא יצרו שום גורם הפתעה לחלק האחורי של אתלטיקו.

דג'מבה דג'מבה וקוטיניו הם אומנם שחקנים טובים ברמת הליגה הישראלית, אבל הם בעיקר עוזרים בהנעת כדור רוחבית ואיטית בחלק האחורי של הקבוצה. התרומה שלהם לחלק הקדמי, לחלק ההתקפי, היא דלה. הם לא תומכים מספיק בחלק הקדמי, כמעט שלא מאיימים על השער, ולא מפעילים את החלוצים.

וזאת להבדיל מקשרים אחוריים כמו שי אבוטבול ואביחי ידין – שהם שחקנים שכן לוחצים וכן עוזרים לחלק ההגנתי, אבל גם יודעים לדחוף קדימה ולאיים על שער היריב. אפילו כשסלים טועמה נכנס, ראינו עד כמה המסירה החכמה הייתה חסרה ואיך החשיבה שלו היא התקפית. להפועל חסרה התמיכה מלמטה, והדחיפה קדימה. כזרים, הציפייה מקוטינו ודג'מבה דג'מבה היא אחרת. הם צריכים להיות יותר מ"טובים".

גם היום ראינו עד כמה הפועל מסתמכת על יכולת אישית בחלק ההתקפי שלה. הבעיה היא שכשאותם שחקנים מתמודדים ברמה הבינלאומית מול הגנות חסרות וחסונות, החלוצים צריכים את הקישור שיתמוך וידחוף. וזה היה חסר. בגלל זה הפועל נראתה מאוד אנמית למעלה. בגלל שלא הייתה תמיכה, טוטו תמוז היה בודד, ונותר חסר אונים מול ההגנה של אתלטיקו. בליגה הישראלית ההתקפה יכולה להסתדר לבד. באירופה זה עולם אחר.

למרות זאת, אני לא חושב שצריך להסיק הרבה מסקנות מהמשחק הזה לגבי המשך העונה. זו קבוצה שנבנתה בתקופה קצרה. אלה שחקנים שעדיין לא שיחקו הרבה ביחד, ועדיין הסגל הטוב שלה יילך וישתפר, גם ברמה הבינלאומית, ככל שהליגה תתקדם.

ואי אפשר לסיים מבלי להזכיר את התמיכה הנפלאה של אוהדי הפועל תל אביב, שלכל אורך המשחק הריעו וכיבדו את אותם שחקנים, שרצו, אבל לא יכלו מול קבוצה טובה יותר. יפה לראות שהאוהדים ידעו להעריך את המאמץ ולכבד את השחקנים על המאמץ. במציאות של הכדורגל הישראלי, זה בהחלט מעודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully