וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: שווים צפייה

22.9.2012 / 11:00

שני שליש מהליגה במאזן חצוי ובמוקד המחזור השלישי, בולטימור תחכה לפטריוטס, יוסטון לדנבר ופייטון וסיאטל לגרין ביי

העובדה שה-NFL היא אחת הליגות הכי שוויוניות בעולם, אם לא השוויונית מכולן, היא לא חדשה. ובכל זאת, נדמה כאילו פתיחת העונה הנוכחית היא באמת יוצאת דופן. ערב המחזור השלישי (שנפתח בלילה שבין חמישי לשישי עם ניצחונה של ניו יורק ג'איינטס על קרולינה, הימור שגוי מאוד למדור), לא פחות מ-20 מבין 32 קבוצות הליגה החזיקו במאזן חצוי של 1:1. מלבד העובדה ששוב אנחנו לומדים שכולם יכולים לנצח את כולם (ואריזונה הבהירה זאת בפוקס בורו למי שפיקפק), ישנה תחושה שהעונה באמת הכל יכול לקרות ושהשבועות הקרובים יכריעו מי תרוץ קדימה בסגנון סן פרנסיסקו של העונה שעברה ומי תישאר מאחור.

במוקד המשחקים השבוע, נקבל בסדרה הראשונה בין היתר את הפייט בין דאלאס הלא יציבה לטמפה ביי המפתיעה לטובה, מיאמי תארח את הג'טס למשחק שתמיד מספק עניין, ניו אורלינס הלחוצה תחפש ניצחון בכורה מול קנזס סיטי החלשה והניינרס יקוו לשמור על שלמות במינסוטה. בסדרה השנייה, אריזונה מול פילדלפיה וסן דייגו מול אטלנטה בקרבות המושלמות, פייטון ודנבר מחכים ליוסטון החזקה ואוקלנד לפיטס בורג. החגיגה תושלם בסאנדיי נייט ענק בין בולטימור לניו אינגלנד ובמאנדיי נייט בסיאטל, לשם תגיע גרין ביי. שבוע ההימורים השני שלנו הסתיים בדיוק כמו הראשון, עם 9 מ-16 (18 מ-32, 56.2 במאזן הכללי) ולפני שנצא לדרך, הנה מה שנראה השבוע ואל תשכחו, עוברים לשעון חורף!!!

שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס דייויד אייקרס. AP
אייקרס והניינרס רוצים עוד ניצחון/AP

19:00:

FOX: טנסי – דטרויט
METV: ניו יורק ג'טס - מיאמי

22:25:

FOX: סן דייגו – אטלנטה
METV: יוסטון – דנבר
5+ לייב: אוקלנד – פיטסבורג

בין ראשון לשני, 2:20:

ESPN: בולטימור – ניו אינגלנד

בין שני לשלישי, 2:30:

ESPN: סיאטל – גרין ביי

ראסל ווילסון שחקן סיאטל סיהוקס. Otto Greule Jr, GettyImages
משוכה גבוהה לראסל ווילסון וסיאטל/GettyImages, Otto Greule Jr

20:00: חלאס, דאלאס

שיקגו (1:1) – סנט לואיס (1:1)

אחרי פתיחה מרשימה לעונה, הצמד המאוחד קאטלר את מרשל לא הסתדר מול גרין ביי והברס חטפו. כעת הם ינסו לחזור למאזן חיובי באחד הבתים הצפופים בליגה, בו כל הפסד עלול לעלות במקום בפלייאוף. כדי שזה יקרה, קאטלר חייב להשתפר. הקוורטרבק שתמיד נע על הגבול שבין מצוין לבכיין, בין כוכב לנלעג, מסר בשני המשחקים הראשונים 459 יארד ושלושה טאצ'דאונים בקצת יותר מ-50 אחוזי דיוק. יש קוורטרבקים בליגה שעושים את זה במשחק אחד וקאטלר צריך להעלות את הרמה במהירות, לפני שהברס שוב ישארו מאחור. הוא לא יכול לעשות זאת לבד ויהיה חייב את עזרת הקו שלו, שבינתיים מתפרק ומרשה ליריבות לפרק את קאטלר. הברס הרשו שבעה סאקים מול גרין ביי ובקצב הזה, קאטלר יפצע גם העונה. סנט לואיס מנגד, נראית לא רע בינתיים ובשבוע שעבר גירדה ניצחון על וושינגטון. היא תקווה להפתיע ולרשום ניצחון חוץ שני בלבד ב-12 המשחקים האחרונים שלה.

התחזית: שיקגו

קליבלנד (2:0) – בפאלו (1:1)

לבראונס אין מה לחפש בבית הקשה בו הם משחקים. ברנדן ווידן אומנם נראה מעט יותר טוב בשבוע השני, אבל גם המשחק הזה הסתיים בהפסד, מול סינסינטי בדרבי של אוהיו. הבילס מנגד, התאוששו מול קנזס סיטי אחרי ההשפלה שספגו מהג'טס והם ינסו להמשיך במסלול החיובי, לפני המשחקים מול ניו אינגלנד וסן פרנסיסקו. כדי שזה אכן יקרה, סי ג'יי ספילר צריך להמשיך בכושר המטורף שלו. הרץ האחורי, שבכלל מחליף את פרד ג'קסון הפצוע, עושה עבודה גדולה עם 292 יארד בשני משחקים והתקפת הריצה ראשונה בליגה, מה שמחפה על העובדה שהתקפת המסירה של ריאן פיצפטריק רק במקום ה-28. גם ההגנה, שאמורה להוביל את הקבוצה, חייבת להשתפר, אבל נראה שהפעם היא תסתדר.

התחזית: יהיה צמוד, אבל בפאלו תיקח

דאלאס (1:1) – טמפה ביי (1:1)

הקאובויס תמיד מקלקלים את מה שהם בונים. אחרי ניצחון חוץ ענק על הג'איינטס במשחק פתיחת העונה, הגיעה תבוסה מביכה בסיאטל, שם ההתקפה לא תפקדה לרגע. כעת הבוקרים מגיעים לראשונה העונה הביתה והם ינסו שלא למעוד מול הבאקנירס המפתיעים. טמפה ניצחה את קרולינה והייתה קרובה קצת ניסיון וקצת יכולת מלהדהים את הג'איינטס. ג'וש פרימן עדיין לא מספק את הסחורה והגנת המסירה חטפה 510 יארד מאיליי מאנינג, אבל הגנת הריצה מספקת מספרים בינתיים ונראה שההגעה של המאמן החדש גרג שיאנו עוד תביא דברים טובים לשודדי הים, שניצחו את דאלאס רק בשלושה מפגשים מתוך 15, האחרון שבהם ב-2003.

התחזית: הרצף יימשך. דאלאס

דמארקו מורי שחקן דאלאס קאובויס. Sharon Ellman, AP
מתי דאלאס תשמור על יציבות? דמארקו מארי/AP, Sharon Ellman

טנסי (2:0) – דטרויט (1:1)

היו היה רץ, שבעונתו השנייה בלבד בליגה עשה היסטוריה והפך לשיאן היארדים הכוללים לעונה, כשהוא גם מצטרף לרשימת הגדולים בתור הרץ השישי בתולדות הליגה עם למעלה מ-2,000 יארדים קרקעיים בעונה. חלפו להן קצת פחות משלוש שנים ואם מישהו יודע איפה הוא נמצא, שיפנה בבקשה למשטרת נאשוויל וידווח. כריס ג'ונסון נראה איום ונורא, או יותר נכון, לא נראה בכלל. בשני המשחקים הראשונים הוא הפיק מספרים נפלאים של 21 יארד ב-19 נשיאות והצלילה נמשכת. השבוע מחכה לו הגנת דטרויט הקשוחה, שרוצה להתאושש מההפסד בסן פרנסיסקו. הליונס עדיין מחכים שמתיו סטאפורד וקלווין ג'ונסון יכנסו לעונה באופן מוחלט, אבל גם כך הם הרבה יותר טובים כרגע מטנסי.

התחזית: דטרויט, בהליכה (או בריצה)

אינדיאנפוליס (1:1) – ג'קסונוויל (2:0)

כמו שהבטחנו בהימורי השבוע שעבר, אנדרו לאק קצר ניצחון בכורה בליגה. זה לא היה פשוט ואינדי שמטה יתרון גדול מול מינסוטה, אבל הרגל הבטוחה של אדם ויינטרי שוב הכריע משחק בשניית הסיום. השבוע, לאק ינסה להכפיל את מאזן הניצחונות בקריירה שלו והיריבה שמנגד בהחלט עשויה להיות משוכה נוחה עבור הבחירה מספר 1 בדראפט. הג'אגוארס נראים רע אפילו בסטנדרטים הנמוכים שלהם ולא נראה שעם בליין גאברט, שעדיין נמצא בספק אבל צפוי לפתוח, יש להם יותר מדי מה להציע.

התחזית: לאק 2, ג'קסונוויל 0

מיאמי (1:1) – ניו יורק ג'טס (1:1)

זה הולך להיות מעניין. בפעם האחרונה שטים טיבו הגיע עם הקבוצה שלו למיאמי, האצטדיון השתולל כשהאליל של הקולג' המקומי החזיר את הקבוצה שלו, דנבר, מפיגור לניצחון בלתי אפשרי בדקות הסיום. הפעם, לפחות בינתיים, טיבו על הספסל ומי שינסה לצאת מהסאנשיין סטייט עם ניצחון הוא מארק סאנצ'ז. הקוורטרבק של הסילונים פתח מצוין מול בפאלו, אבל נעלם נגד פיטסבורג והקולות הצפויים מראש, הלוחשים את שם המשיח, כבר מתחילים לעלות לאיטם. בינתיים, סקסי רקסי ריאן דובק בסאנצ'ז והוא יקבל בחזרה ככל הנראה את דארל ריוויס, המחלים מזעזוע מוח: "תהמרו נגדנו ונראה מה יהיה. אני יודע מה יהיה", הבטיח ריאן לקראת המשחק. במיאמי, אחרי משחק וחצי חלשים, הגיע התפוצצות של רג'י בוש במחצית השנייה, שסידרה ניצחון גדול על אוקלנד. הדולפינס רוצים להישאר בתמונה כמה שיוכלו והם יודעים שכמו שעשו פעמיים בשלוש השנים האחרונות, יש להם כלים לנצח את הג'טס.

התחזית: רג'י בוש ימשיך להפציץ. מיאמי

רג'י בוש שחקן מיאמי דולפינס. Wilfredo Lee, AP
תמיד מעניין בין מיאמי לג'טס. רג'י בוש/AP, Wilfredo Lee

מינסוטה (1:1) – סן פרנסיסקו (0:2)

האם הניינרס הם באמת הקבוצה הכי טובה בליגה היום? בהחלט ייתכן והפרשנים שטוענים כך מצטרפים בהמוניהם לעגלה מדי שבוע. החבורה הנהדרת של ג'ים הארבו ממשיכה את מה שבנתה בעונה שעברה: הרבה ריצה, הרבה הגנה, מעט שטויות של אלכס סמית'. הקוורטרבק לא לוקח על עצמו יותר מדי, אבל עושה את העבודה בצורה נהדרת ובינתיים השלים למעלה מ-70 אחוז מהמסירות, עם ארבעה טאצ'דאונים ואפס איבודים. כן, כן, אלכס סמית'. אחרי שעברו שני מבחנים קשים מול נציגות ה-NFC צפון, גרין ביי ודטרויט, הפעם מחכה לניינרס הקבוצה החלשה בבית והם ינסו לא למעוד. מינסוטה הפסידה באכזריות לאינדיאנפוליס אחרי קאמבק גדול וכריסטיאן פונדר משחק לא רע בכלל בינתיים, אבל קשה לראות אותה צולחת את המשחק הזה.

התחזית: סן פרנסיסקו, בלי בעיות

ניו אורלינס (2:0) – קנזס סיטי (2:0)

סיר לחץ. רק ככה אפשר להגדיר את המצב בביג איזי. הסיינטס בלי ניצחונות, בלי מאמן ובלי אמונה ואם המצב לא ישתפר ומהר, הם יאבדו עניין בעונה הזו בערך בעוד שבועיים. אם את ההפסד הביתי לוושינגטון עוד אפשר היה להסביר בהלם ראשוני אחרי מכת "צייד הראשים", הרי שהמשחק מול קרולינה הציג קבוצה מבולבלת, שאפילו הקסמים של דרו בריס כבר לא מספיקים לה. שיאן היארדים לעונה בכל הזמנים פתח גם הפעם בקצב מסחרר, אבל לסיינטס אין הגנה וככה אי אפשר לנצח. אולי רק מול קנזס סיטי, שמסתמנת כאחת הקבוצות החלשות בליגה. הצ'יפס חטפו כבר שתי תבוסות, כשהם מרשים 75 נקודות ונראים אבודים לחלוטין.

התחזית: יש גבול לכל תעלול ולקנזס סיטי אין סיכוי מול בריס. ניו אורלינס

וושינגטון (1:1) – סינסינטי (1:1)

אחלה משחק בבירה. רוברט גריפין השלישי שילם בשבוע שעבר חלק משכר הלימוד שלו בכניסה לליגה, כשהרדסקינס הפסידו משחק שיכלו לקחת מול סנט לואיס. RG3 נראה מצוין, אבל עוד יצטרך להשתפר ולהשתכלל כדי לפרק הגנות בליגה ובנוסף, קצת עזרה מהגנת המסירה לא תזיק לו, כשזו ממוקמת כרגע 31 בליגה. סינסי התאוששה יפה מהתבוסה מול בולטימור, עם ניצחון על קליבלנד והיא מקווה שההגרלה הנוחה יחסית (בשבועות הקרובים מצפים לה משחקים מול ג'קסונוויל, מיאמי וקליבלנד), תאפשר לה שוב להיות בתמונת הפלייאוף. סינסינטי ניצחה בפעם האחרונה שהגיעה לוושינגטון, ב-2004, הניצחון היחיד שלה מתוך ארבעה ביקורים בבירה.

התחזית: עוד קצת שכר לימוד. סינסינטי מנצחת

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. Scott Halleran, GettyImages
הגיע הזמן לנצח. בריס/GettyImages, Scott Halleran

אריזונה (0:2) – פילדלפיה (0:2)

גם האוהדים הכי שרופים של שתי הקבוצות הללו לא ממש מבינים איך הן עדיין מושלמות. בשבוע שעבר, אריזונה עשתה את הניצחון הכי גדול שלה מאז ימי קורט וורנר, בחוץ על ניו אינגלנד. אבל למרות יכולת הגנתית מצוינת, גם הניצחון הזה כמעט ברח ורק החמצת בעיטה של הפטריוטס נתנה את הניצחון לקווין קוב הבינוני. פילי נהנית עד עכשיו מעצבי ברזל של מייקל ויק, שלצד שישה איבודים בשני משחקים גם הוביל שני דרייבים מנצחים והאיגלס ניצחו פעמיים בנקודה. אחרי שגברו על בולטימור וכשההגנה שלהם סופסוף נראית כמו שהיא הייתה אמורה להראות כשהורכבה בתחילת העונה שעברה, השחקנים של אנדי ריד מלאי אמונה ויכולים לעשות עוד צעד לעבר הפלייאוף.

התחזית: המזל של אריזונה ייגמר, של האיגלס יימשך. פילדלפיה

סן דייגו (0:2) – אטלנטה (0:2)

עוד משחק מושלם, בו שתי הקבוצות מאמינות ביכולתן להשלים פתיחה חלומית של העונה. לשם שינוי, הצ'ארג'רס נראים טוב גם בספטמבר ולא רק בדצמבר והם עברו את טנסי בלי בעיות. פיליפ ריוורס מדויק, הגנת הריצה ראשונה בליגה בינתיים וסן דייגו רוצה לפתוח פער שייתן לה שקט ב-AFC מערב. אלא שמולה עומדת יריבה שגם היא טוענת כרגע לכתר הקבוצה החזקה בליגה. אטלנטה הכתה בפייטון מאנינג, שמסר מולה שלושה איבודים בשמונה המסירות הראשונות שלו במשחק, מה שאיפשר לפאלקונס לשייט לניצחון היוקרתי. רודי וויט וטוני גונזאלס הגיעו חדים העונה והחבורה מג'ורג'יה מקווה להגדיל את הפער מניו אורלינס כמה שאפשר, למקרה שזו תתעורר. חוליו ג'ונס בספק למשחק.

התחזית: החלטה לא פשוטה, אבל נבחר בסן דייגו

טוני גונזאלס שחקן אטלנטה פאלקונס. rick osentoski, AP
הגיע מפוקס לעונה. טוני גונזאלס/AP, rick osentoski

דנבר (1:1) – יוסטון (0:2)

אם תטיילו יום אחד במסדרונות אצטדיון רליאנט ביוסטון, חפשו את בובת הוודו שהכינו שם בוודאי לפייטון מאנינג. מאז שהטקסאנס הוקמו בגלגולם החדש ביוסטון, הקוורטרבק ששיחק באינדיאנפוליס היה מקפיד להתעלל בהם על בסיס דו שנתי. 2:16 הוא מאזן האימה בו מחזיק פייטון מול יוסטון לאורך השנים, אבל לטקסנים יש כעת מאזן משלהם להציג, 0:2. הם הקבוצה היחידה בליגה שפתחה את כל שלוש העונות האחרונות עם צמד ניצחונות. בעוד שפייטון ינסה להתאושש מפתיחת הנפל באטלנטה (שם כמעט החזיר את דנבר למשחק למרות הכל), ביוסטון בטוחים בעצמם. כל מערכי הקבוצה נראים טוב וכרגיל, ההגנה חזקה מאוד וההתקפה ע"ש אנדרה ג'ונסון מספקת את הסחורה. אחרי שני טיולים מול מיאמי וג'קסונוויל, הטקסאנס מגיעים למבחן אמיתי ראשון במייל היי סיטי.

התחזית: ביוסטון כל כך רוצים לנצח את פייטון. והם יעשו את זה. טקסאנס

אוקלנד (2:0) – פיטסבורג (1:1)

לא כך חלמו באוקלנד לפתוח את העונה. אחרי סיום חלש לעונה שעברה, הריידרס ממשיכים בצניחה החופשית והם היו חלשים להחריד בצמד משחקי הפתיחה, בהם ההתקפה ייצרה רק 27 נקודות. קרסון פאלמר מנסה ומוסר המון, אבל החיים בלי מייקל בוש קשים ודארן מקפאדן לא בא לידי ביטוי בכלל. השיא הגיע עם התפרקות משפילה במיאמי וההגרלה הלא פשוטה עלולה להשאיר את האוהדים בחור השחור בלי ניצחון גם בשבועות הקורבים. פיטסבורג לעומת זאת, התאפסה על עצמה, טחנה את הג'טס וניצחה לראשונה העונה. בעוד שביג בן רות'לסברגר וההתקפה עדיין לא הגיעו לעונה, הרי שהסטילרס תמיד יכולים לבנות על ההגנה וזה מה שאכן קרה מול הסילונים, ש"לא עברו את החצי" במחצית השנייה. במשחקים שנערכו בקולוסאום, המאזן בין הקבוצות עומד על 3:6 לאוקלנד.

התחזית: לא הפעם. פיטסבורג

בן רות'לסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. Mike Ehrmann, GettyImages
על איזה צד ביג בן יקום הפעם? רות'לסברגר/GettyImages, Mike Ehrmann

זכרונות מגמר ה-AFC

בולטימור (1:1) – ניו אינגלנד (1:1), בין ראשון לשני, 3:20

וואו. גיצים, ניצוצות, אש ותמרות עשן הולכים לעוף בבולטימור, כשהפטריוטס מגיעים לביקור. שתי הקבוצות מנסות להתאושש ממפלה. הרייבנס איבדו ניצחון חשוב מול פילדלפיה, ניו אינגלנד הייתה חלשה לאורך רוב המשחק ונענשה עם הפסד ביתי מול אריזונה. אם מישהו כבר הספיק לשכוח (ותאמינו לנו שיש מישהו בשם בילי שבטח לא שכח) את המשחק האחרון בין השתיים, הוא נערך בפלייאוף האחרון, בגמר ה-AFC ובולטימור החמיצה בעיטת שדה משווה וקלה, מ-32 יארד בלבד, בשניית הסיום, מה ששלח את הפטריוטס לסופרבול. בבולטימור רוצים נקמה ובדרך נס, ניו אינגלנד מגיעה השבוע דווקא אחרי שסטיבן גוסטקובסקי, הבועט האמין בדרך כלל, החמיץ בעיטת ניצחון בשניית הסיום מול הקרדינלס. ללא ארון הרננדז הפצוע, אבל עם קלן ווינסלו שהצטרף השבוע, מערך שני הטייט אנדים של ניו אינגלנד ינסה להתייצב ולהחזיר לעניינים את טום בריידי, שפתח את העונה מתחת לרמתו. עוד במסגרת השיחזורים: הפטריוטס החזירו את התופס דיון בראנץ', שבפעם הקודמת שחזר לקבוצה, סיפק במשחקו הראשון הצגה בניצחון מול בולטימור ב-2010.

התחזית: קשה לדמיין את ניו אינגלנד במאזן שלילי תחת בריידי, אבל זה בדיוק מה שיקרה. בולטימור

סיאטל (1:1) – גרין ביי (1:1), בין שני לשלישי, 3:30

הפאקרס הוכיחו שעוד מוקדם להספיד אותם, עם תצוגת תכלית וניצחון על שיקגו. ארון רוג'רס עדיין לא עוצר נשימה כמו בשנים עברו, אבל גם כשהוא בחצי יכולת, לגרין ביי יש המון מה להציע. סדריק בנסון התייצב אחרי בכורה גרועה בקבוצתו החדשה והוא ינסה להמשיך לסייע בהזדמנויות המועטות יחסית שהוא מקבל ומנגד יעמוד ראסל ווילסון, שעדיין מנסה להתאקלם בליגה ומשאיר את רוב העבודה בינתיים למרשואן לינץ' המצוין. אם ווילסון יתקשה, מי שבוודאי ישמח לזנק מהספסל הוא מאט פלין, עד לפני שנה המחליף של רוג'רס בויסקונסין.

התחזית: אחרי שהפילו את דאלאס, הסיהוקס ינסו לעשות אותו דבר מול גרין ביי. לא יצליחו – הפאקרס מנצחים

פוטבול בוואלה! ספורט

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
בריידי והפטריוטס ירדו למאזן שלילי?/AP, Elise Amendola

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully