וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

17.9.2012 / 22:28

ליאנקיז יש אס מפתיע, אוקלנד מנהלת קרב בשתי חזיתות ומי תיקח את הווילד קארד ב-NL? עידן ויניצקי מסכם שבוע מותח

עונת ה-MLB נמצאת על סף רתיחה, כאשר נותרו 17 ימים בלבד עד לסיומה והמאבקים על כרטיסי הפלייאוף השונים בשתי החטיבות שוב מגיעים צמודים מאוד אל הישורת האחרונה. נכון, אולי לא צפוי לנו סיום משוגע כמו בעונה שעברה, אבל כשב-AL נלחמים בכל בית על הבכורה וב-NL חצי מהקבוצות בערך מעורבות בקרב על כרטיס הווילד קארד, בהחלט יש למה לצפות. לקראת הסיום הדרמטי, סיכום השבוע שלנו ישתנה מעט עד לסיום העונה והחל מהשבוע, ננסה לבחון מה עבר על המעורבות בצמרת ומה ממתין להן בשבוע הקרוב.

מני מצ'אדו שחקן בולטימור אוריולס חוגג עם חבריו לקבוצה. Rob Carr, GettyImages
המילה שאתם מחפשים היא: טירוף. מצ'אדו ובולטימור לא מוותרים/GettyImages, Rob Carr

AL:

תמונת מצב:

מזרח:

ניו יורק יאנקיז 63:83
בולטימור 64:82 (משחק אחד מאחור)
טמפה ביי 68:78 (5)

מרכז:

שיקגו וויט סוקס 66:79
דטרויט 68:77 (2)

מערב:

טקסס 59:87
אוקלנד 62:84 (3)

ווילד קארד:

אוקלנד 62:84
בולטימור 64:82
לוס אנג'לס איינג'לס 67:80 (2.5)
טמפה ביי 68:78 (4)
דטרויט 68:77 (4.5)

ב-AL ייאבקו עד סוף העונה בעיקר על ראשות הבתים. כרגע נראה כי באופן כמעט ודאי, שני כרטיסי הווילד קארד יילכו לסגניות המזרח והמערב, כך שבמרכז נלחמות שתי קבוצות על כרטיס בודד ואילו בשני הבתים האחרים, כולם מנסים לשפר מיקומים.

במזרח, בולטימור מנסה להשלים את ההפתעה הענקית של העונה ולהשאיר את היאנקיז מאחור, אבל זה לא פשוט מול הקבוצה המנוסה מהברונקס. אחרי שבשבוע שעבר נפגשו השתיים לסדרה, שקירבה את האוריולס למרחק נגיעה, הרי שהשבוע היאנקיז הצליחו להישאר בצמרת, עם יתרון של משחק בודד. הפסים אומנם איבדו שני משחקים, אבל לקחו סדרות חשובות בבוסטון ומול טמפה ביי, כשההתקפה שלהם ממשיכה לתת תפוקה וממוקמת שנייה בליגה בכמות הריצות. קרטיס גרנדרסון ממשיך בעונה החלומית שלו, עם 39 הומראנים, ארבעה מתוכם הגיעו השבוע. בנוסף, שימו לב להירוקי קורודה, שהפך לאס הבכיר של היאנקיז ואמש סיפק שישה ועשרה בניצחון על הרייז.

הירוקי קורודה שחקן ניו יורק יאנקיז. רויטרס
לוקח אחריות. קורודה/רויטרס

בולטימור לעומת זאת, חיה על הקצה. גם האוריולס סיימו את השבוע במאזן 2:4, כשאחרי סוויפ על הרייז, הם שומטים סדרה באוקלנד. מול טמפה ביי, הקבוצה של באק שוואלטר עשתה את זה הכי דרמטי שרק אפשר, עם שני ניצחונות 2:3 בווקאוף, השני מתוכם אחרי 14 אינינגים מסינגל של המלך החדש של הבלטווי, מני מצ'אדו. השבוע, הציפורים יישארו במערב לסדרה בסיאטל ויחזרו מזרחה לעוד סדרה מול בוסטון. בהתחשב בכך שמדובר בשתי יריבות משועממות, אין סיבה שהם לא ישפרו עמדות, כשבמקביל, היאנקיז מארחים את טורונטו החלשה, אבל גם את אוקלנד, שנלחמת על כל משחק. מהפך בבית המזרח בהחלט נראה אפשרי השבוע.

בית המרכז מספק דו קרב עיקש בפני עצמו, בין הוויט סוקס המפתיעים לדטרויט. הטייגרס בנו קבוצה נפלאה השנה, בתקווה ללכת עד הסוף, אבל הם לא מצליחים לתפוס את שיקגו והלחץ נותן את אותותיו. מי שלא מאמין, שיצפה בסרטון למטה בו לוקח מיגל קבררה המצוין שלט מאוהד, שקורא לפטר את המאמן ג'ים לילנד. השתיים פתחו את השבוע בסדרה ישירה, בה דטרויט הראתה עליונות עם צמד ניצחונות, לפני שהמשחק השלישי בוטל בגלל גשם (ויושלם הלילה, בין שני לשלישי, במשחק בודד שייאלץ את הטייגרס להגיע לעיר הרוחות לערב אחד). לצערם של הטייגרס, אחרי צמד ניצחונות גם מול קליבלנד, הם קרסו בסיום המשחק האחרון, כשחוזה ולורדה מנפץ את השמירה ומרשה צמד ריצות בתשיעי, שהובילו להפסד. בינתיים, הוויט סוקס לא מתרגשים מכלום והם טאטאו את מינסוטה בחוץ כדי לשמור על הפער. כאמור, לשתי הקבוצות די ברור שרק מנצחת הבית תלך לפלייאוף, כך שהאקשן בבית המרכז עוד רחוק מסיומו.

ומה קורה בבית המערב? אוקלנד מנהלת קרב כפול. האייז מנסים לברוח לאיינג'לס ובמקביל, להתקרב לטקסס ואולי אף לבצע עקיפה מפתיעה. החבורה של בילי בין לקחה שלושה מתוך ארבעה משחקי חוץ מול האיינג'לס וחתמה את השבוע ב-1:2 ביתי על בולטימור, כשהשבוע מחכה לה המבחן האמיתי בדמות סדרות חוץ מול דטרויט והיאנקיז. למרות שממוצע החבטה שלה הוא ה-29 בלבד בליגה, אוקלנד ממשיכה לשעוט קדימה והיא קרובה להיות הנציגה השנייה של המפרץ בפלייאוף השנה. האיינג'לס, למרות הרכש הנוצץ בפגרה, צפויים להישאר בחוץ, כשמלבד ההפסדים לאוקלנד, הם גם איבדו משחק מול קנזס סיטי החלשה וכעת מצפות להם סדרות מול טקסס והוויט סוקס. הטקסנים, שמובילים את הבית כל השנה, הורידו מעט את הרגל מהדוושה וסגרו את השבוע על 2:4 בלבד, אבל הם עדיין נראים כמו הקבוצה הטובה בליגה ובאופן מדהים, נמצאים במקום הראשון בכל הקטגוריות ההתקפיות הקבוצתיות החשובות: ריצות, אחוזי חבטה, עלייה לבסיס וסלאגינג.

NL:

תמונת מצב:

מזרח:

וושינגטון 57:89
אטלנטה 63:84

מרכז:

סינסינטי 59:88
סנט לואיס 70:77 (11)

מערב:

סן פרנסיסקו 63:83
לוס אנג'לס דודג'רס 71:76 (7.5)

ווילד קארד:

אטלנטה 63:84
סנט לואיס 70:77
לוס אנג'לס דודג'רס 71:76 (1)
מילווקי 72:74 (2.5)
פיטסבורג 72:73 (3)
פילדלפיה 74:73 (4)
אריזונה 74:72 (4.5)
סן דייגו 76:71 (6)

מבט קצר על טבלאות ה-NL מבהיר את התמונה. וושינגטון מהמזרח, סינסינטי במרכז, סן פרנסיסקו במערב ואטלנטה מהווילד קארד, סגורות בפלייאוף ב-99 אחוזים. המאבק המטורף הוא על כרטיס הווילד קארד השני ומלבד שתי המובילות במאבק הזה, יש עוד לא פחות מחמש קבוצות שמחזיקות בסיכוי סביר, מי יותר ומי פחות.

הסדרה הגדולה של השבוע הייתה בסנט לואיס, שם האלופים אירחו את הדודג'רס לקרב ישיר על ההובלה. הקבוצות חלקו את הסדרה, שהייתה רוויה בתהפוכות ונסגרה עם ניצחון של סנט לואיס במשחק הרביעי 2:5 ב-12 אינינגים, מה ששמר עבורה על יתרון של משחק. השבוע, הקרדינלס ינסו לא למעוד בצמד סדרות קלילות על הנייר מול יוסטון והקאבס, בעוד שהדודג'רס יתאמצו הרבה יותר, עם משחקים בוושינגטון ובסינסינטי, שרוצות מאוד להבטיח כבר את המקום בפלייאוף באופן סופי. אם כל זה לא מספיק, הרי שהדודג'רס צריכים להסתדר ככל הנראה עד סוף העונה ללא קלייטון קרשאו הפצוע. האס של הקבוצה מעיר המלאכים עלול להחמיץ גם את תחילת העונה הבאה אם אכן ייאלץ לעבור ניתוח, כפי שהשמועות טוענות. בינתיים, הוא לא עלה לפתיחה שנקבעה לו שלשום.

קלייטון קרשאו שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Eric Risberg, AP
ההיעדרות שלו היא מכה גדולה לשאיפות הפלייאוף של הדודג'רס/AP, Eric Risberg

אם במקרה לוס אנג'לס וסנט לואיס יחליטו לפשל ברגע האמת, לא מעט קבוצות יהיו שם כדי לקפוץ על המציאה. מילווקי הכי קרובה והיא נהנית מריאן ברון בכושר שיא. ה-MVP השאיר לחלוטין מאחוריו את פרשיית החומרים האסורים מתחילת העונה והוא מפציץ ללא הכרה. את השבוע החולף, אותו סגרו הברוורס על 1:5, כשברון מספק שבע חבטות בארבעת המשחקים האחרונים, כולל צמד הומראנים בניצחון על המטס אמש. השבוע מילווקי יוצאת לסדרות בפיטסבורג המפורקת ובוושינגטון והיא תמשיך לרדוף.

הזכרנו את פיטסבורג ואכן, היא הבאה בתור, אבל כנראה שלא לאורך זמן. הפייראטס נראים זוועה והם הפסידו 18 מתוך 24 המשחקים האחרונים שלהם. ממש כמו בשנה שעברה, משחק של 19 אינינגים הפיל אותם, הפעם זה קרה מול סנט לואיס ומשם הכל התדרדר. מי שמסמל אולי יותר מכל את הנפילה של הפיראטים הוא ג'יימס מקדונלד. לפני חודשיים המאזן שלו היה 3:10, היום הוא כבר עומד על 8:12 וה-ERA קפץ ביותר מריצה. מקדונלד נותן חצי שני כל כך רע, שהשבוע החליטו בפיטסבורג שנמאס להם והוא הוצא אחר כבוד מהרוטציה.

ג'יימס מקדונלד שחקן פיטסבורג פייראטס. Gene Puskar, AP
בצניחה חופשית. מקדונלד/AP, Gene Puskar

מאחורי הפייראטס, גם פילדלפיה, אריזונה וסן דייגו עוד חולמות על ריצת סיום משוגעת, אבל יהיה להן קשה מאוד לעשות זאת. הפיליז נראים מצוין מאז שהחליטו לפרק את החבילה, אבל השבוע הם נפלו דווקא מול יוסטון עם שלושה הפסדים מתוך ארבעה משחקים ביוסטון. השבוע הם פוגשים את המטס ואת אטלנטה ואולי, עם שתי פתיחות של קליף לי ואחת של קול המלס ורוי האלאדיי, עוד יש להם סיכוי. מול לי, המטס יעמידו הלילה את אר איי דיקי, שמחפש ניצחון 19 העונה, למה שצפוי להיות משחק מרתק.

אריזונה וסן דייגו יפגשו החל מהלילה לסדרה במדבר, בסיומה אחת מהן תצא סופית מהמירוץ והשנייה אולי עוד תוכל לחלום. הפאדרס חזרו לעניינים עם תשעה ניצחונות ב-11 משחקים והם נשארים בתמונה בעיקר בזכות יכולת פנומנלית של שחקן החצי השני של העונה, צ'ייס הדלי, שהשבוע נחלש מעט, אבל חזר לעצמו במשחק הפרוע מול קולורדו בליל אמש, בו סן דייגו שמה שמונה ריצות בחמישי, חטפה שש בשמיני וניצחה 11:12 בווקאוף סינגל של יונדר אלונסו.

בייסבול בוואלה! ספורט

רוי האלאדיי שחקן פילדלפיה פיליז. H. Rumph Jr., AP
לדוקטור ולפיליז עוד יש סיכוי? האלאדיי/AP, H. Rumph Jr.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully