וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אכן, משחק של אינצ'ים

17.9.2012 / 2:03

אריזונה הדהימה עם 18:20 בניו אינגלנד, הפטריוטס החטיאו בעיטה בשניית הסיום. פיטסבורג ניצחה 10:27 את הג'טס

אומרים שכל עונת פוטבול היא עולם ומלואו וברגע שהיא מתחילה, כל מה שהיה קודם לכן נמחק והכל מתחיל מחדש. אם יש מישהו שעוד פיקפק בדברים הללו, הרי שהמחזור השני של העונה, שנערך ברובו הערב (ראשון), סיפק לנו כבר בסדרה הראשונה מספר הפתעות מרעישות. סגנית האלופה ניו אינגלנד הופתעה בפוקסבורו על ידי אריזונה, שיצאה עם ניצחון 18:20 אחרי שהפטריוטס החטיאו בעיטה בשנייה האחרונה. ניו אורלינס סופרת עד שתיים בטור ההפסדים אחרי שחטפה 35:27 מקרולינה. האלופה ניו יורק ג'איינטס נחלצה בעור שיניה מהמשחק מול טמפה ביי וניצחה 34:41, איליי מאנינג מסר ל-510 (!) יארד במשחק הזה. בולטימור ופילדלפיה התכתשו בקרב אימתנים בעיר האחווה, עד שלבסוף הניצחון הלך לאיגלס, 23:24. מיאמי גברה על אוקלנד 13:35, הדרבי של אוהיו הלך לסינסינטי עם 27:34 על קליבלנד, בפאלו שכחה מהצרות עם 17:35 קליל על קנזס סיטי החלשה, יוסטון לא התקשתה לשמור על מאזן מושלם עם 7:27 מול ג'קסונוויל ותגידו מזל טוב לאנדרו לאק, שקצר ניצחון ראשון בקריירה ב-20:23 של אינדיאנפוליס על מינסוטה.

בסדרה השנייה, דאלאס הוכיחה שאין עליה כשזה מגיע לבעיטות בדלי והובסה 27:7 בסיאטל. פיטסבורג לא התקשתה לנפנף את ניו יורק ג'טס עם 10:27 מוחץ בהיינץ פילד. סן דייגו נותרה מושלמת עם 10:38 קל על טנסי החלשה. סנט לואיס יצאה עם 28:31 על וושינגטון בתום דרמה גדולה. במשחק הלילה, סן פרנסיסקו שוב הוכיחה את כוחה, עם 19:27 על דטרויט.

טום בריידי דני וודהד שחקני ניו אינגלנד פטריוטס. Jim Rogash, GettyImages
כמה חוסר מזל! בריידי עם הפסד ראשון העונה/GettyImages, Jim Rogash

ניו אינגלנד (1:1) – אריזונה (0:2) 20:18

איזו רכבת הרים הייתה בפוקסבורו ובסיומה, אחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות. הפטריוטס לא נראו טוב כבר מהרגע הראשון, כשארון הרננדז נפצע ונוטש את המשחק במהלך השלישי בלבד ומצבו לא ברור כרגע, אבל לא נראה מבטיח. הגנת אריזונה, שהייתה טובה מאוד גם בשבוע שעבר, עשתה את העבודה בענק והמחצית הסתיימה ב-6:6 בלבד ועם טום בריידי מתוסכל מאוד. תשע שנים חלפו מאז הפטריוטס סיימו משחק ביתי ללא טאצ'דאון וזה נראה היה בדרך, כשפטריק פיטרסון האדיר חסם פאנט והקרדינלס רשמו צמד טאצ'דונים שהעלו אותם ל-9:20 מבטיח ברבע המכריע. רוב גרונקובסקי הצליח בכל זאת לתפוס טאצ'דאון למארחת והיתרון צומק לשתי נקודות בלבד, שתי דקות לסיום. אריזונה הייתה צריכה לשמור על הכדור, אבל פאמבל של ריאן וויליאמס נתן לפטריוטס סיכוי אחרון והם הגיעו למצב בעיטה נוח, אבל סטיבן גוסטקובסקי האמין מאוד, שקודם לכן כבש מ-51 ו-53 יארד, החמיץ דווקא מ-42 ושלח את האורחים לחגוג את הסנסציה. בריידי סיים עם 316 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, ווס וולקר תפס ל-95 יארד. מהצד המנצח, קווין קוב הסתפק ב-140 יארד וטאצ'דאון, כשהוא גם מזנק לאחד בעצמו ובעיקר נהנה מההגנה שלו, שניצחה את המשחק. בשבוע הבא הפטריוטס נוסעים למשחק קשה בבולטימור ואם לא די בצרות, גם וינס ווילפורק נפצע.

מיאמי (1:1) – אוקלנד (2:0) 13:35

אחרי שחטפה מיוסטון בשבוע שעבר, מיאמי התאוששה מול אוקלנד המאכזבת, שחצתה את היבשת לריק והציגה יכולת רעה במיוחד פעם נוספת. במחצית זה עוד היה 7:10 לאורחים, אבל הדולפינים טסו ל-3:28 במחצית השנייה ולניצחון קליל, כשהרבע השלישי שייך כולו לרג'י בוש, עם צמד טאצ'דאונים קרקעיים ל-23 ו-65 יארד. ריאן טאנהיל היה סולידי וניהל את המשחק היטב עם 200 יארד וטאצ'דאונים במסירה וריצה, אבל בוש השתולל עבורו עם 172 יארדים קרקעיים, כשמן הצד המפסיד, התקפת הריצה כולה נעצרת על 23. קרסון פאלמר ניסה, עם 373 יארד, אבל הסתפק ב-50 אחוזי דיוק, טאצדאון ואיבוד.

קווין קוב שחקן אריזונה קרדינלס. Jared Wickerham, GettyImages
קווין קוב לא הדהים, אבל ניצח בפוקסבורו/GettyImages, Jared Wickerham

ג'קסונוויל (2:0) – יוסטון (0:2) 27:7

עוד ניצחון קליל לטקסאנס החזקים, ששומרים על מאזן נקי מהפסדים ולא נראה שיש משהו או מישהו שיוכל לעצור אותם בבית ה-AFC דרום. האורחים פגשו יריבה מפלורידה שבוע שני ברציפות וסגרו עניין כבר במחצית הראשונה, עם גיחות לאנדזון של איראן פוסטר ובן טייט, שמאוחר יותר אף השלים צמד. מן העבר השני, גם מוריס ג'ונס דרו השיג טאצ'דאון קרקעי, אבל החדשות הגדולות מצד היגוארים מהמשחק הזה הן פציעתו של בליין גאברט, שנפגע ברגלו ונטש. גבארט לא הרשים יותר מדי גם לפני הפציעה, עם 53 יארדים מביכים ב-7 מ-19. מאט שאוב סגר 195 באחוזים לא רעים, פוסטר פינק עם 110 קרקעיים והוסיף 37 באוויר.

קרולינה (1:1) – ניו אורלינס (2:0) 27:35

ריח ההפתעה הזו עמד באוויר והעונה של הקדושים, שגם כך לא התחילה טוב במיוחד עם פרשת "צייד הראשים", מתחילה ללכת לאיבוד עם הפסד שני ברציפות. הקהל בשארלוט זכה לחגיגת נקודות אמיתית, כאשר בשלוש הדקות האחרונות של המחצית הראשונה המארחים מחברים שני טאצ'דאונים ובתוספת אחד של דיאנג'לו וויליאמס ברבע השלישי, היתרון צמח ל-13:28. הסיינטס ניסו לחזור והתקרבו עם טאצ'דאון ריצה של דרו בריס שתי דקות לסיום, אבל זה לא הספיק והפנתרים יצאו פנתרים, עם ניצחון מוראלי ענק. קאם ניוטון מסר ל-253 יארד וטאצ'דאון. הוא גם הוסיף 71 בריצה. דרו בריס סיפק 325 יארד וטאצ'דאון, אבל גם שני איבודים. לניו אורלינס לא עזרו גם 110 יארד של פייר תומאס בריצה ו-128 של דארן ספרולס באוויר.

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
דרו בריס והסיינטס בצרות צרורות/רויטרס

אינדיאנפוליס (1:1) - מינסוטה (1:1) 20:23

אדם ויינטרי, אחד שיודע משהו או שניים על הכרעות משחקים בדרמטיות, עשה זאת שוב ועל הדרך סידר לאנדרו לאק ניצחון ראשון ובוודאי לא אחרון בקריירה המקצוענית שלו. הקולטס כמעט שמטו את המשחק אחרי יתרון גדול, כשראו את מינסוטה שמה שני טאצ'דאונים בחמש הדקות האחרונות וסוגרת מינוס של 14 נקודות, אבל עם שמונה טיקים על השעון ויינטרי הפציץ מ-53 יארד וסידר את הניצחון. עוד קודם לכן, לאק והקוורטרבק האורח כריסטיאן פונדר הוכיחו שיש להם הרבה מה להציע לעתיד, כשניהלו דו קרב נאה עם 224 יארד וצמד ללאק ו-245 וצמד לפונדר. מי שסייע ללאק הוא דוני אייברי, שתפס תשע פעמים ל-111 יארד.

סינסינטי (1:1) – קליבלנד (2:0) 27:34

התוצאה אומנם מראה משחק צמוד, אבל הדרבי של אוהיו התנהל כמעט לכל אורכו ביתרון קטן של הבנגאלס, שהתאוששו מעט אחרי ההתפרקות מול בולטימור במחזור הראשון. סינסי הצליחה לשים נקודות על הלוח, אבל קליבלנד הייתה שם בכל פעם כדי לענות ולהישאר קרובה, עד שנגמר לה הזמן. אנדי דלטון נראה כמו שהוא צריך להראות וסיים משחק מצוין מול הגנה לא פשוטה עם שלושה טאצ'דאונים מול איבוד בודד ומספרים נהדרים של 318 יארד ו-24 מ-31. ברנדון ווידן של הבראונס, היה הרבה יותר טוב מאשר בניסיון הראשון שלו וסיפק 322 ב-26 מ-37, כשהוא מוסר לצמד. לצערו, זה לא הספיק וקליבלנד עדיין בלי ניצחון.

בפאלו (1:1) – קנזס סיטי (2:0) 17:35

בשבוע שעבר בפאלו הושפלה, הפעם זה היה הרבה יותר פשוט מול יריבה באמת איומה. סי ג'יי ספילר המצוין רץ ורץ ורץ והבילס עלו ל-3:35 לפני שהאורחת מיזערה מעט את הנזקים. הרץ של הבילס סיים עם 123 יארד ב-15 נשיאות בלבד (ממוצע של 8.2 לנשיאה) והוסיף צמד טאצ'דאונים. ריאן פיצפטריק סגר ערב חלש של 179 יארד ב-10 מ-19 בלבד. יחד עם זאת, הוא מסר לשני טאצ'דאונים. בקנזס סיטי? שממה. מאט קאסל סיים עם 301, צמד ואיבוד. דווין בואו תפס ל-102 יארד.

אנדרו לאק רג'י ווין שחקני אינדיאנפוליס קולטס. Joe Robbins, GettyImages
יש לו מה להציע. לאק חוגג עם רג'י ווין/GettyImages, Joe Robbins

פילדלפיה (0:2) – בולטימור (1:1) 23:24

ממש לפי התוכניות, קיבלנו קרב אדיר בעיר האחווה ובסיומו, האיגלס גירדו עוד ניצחון, השני שלהם העונה, שניהם בהפרש של נקודה. דווקא הרייבנס, שהרשימו מאוד בשבוע הראשון, שלטו במחצית הראשונה וירדו למנוחה ביתרון 7:17, כשג'ו פלאקו מחלק כדורים לכל כיוון. האיגלס חזרו ברבע השלישי ו-1:55 לסוף, ממש כמו בשבוע שעבר, מייקל ויק ניצח עבורם את המשחק, הפעם לבדו עם גיחה לאנדזון מיארד בודד. את שאר העבודה, עשתה ההגנה המצוינת והקבוצה של אנדי ריד נראית כמו שהיא הייתה אמורה להראות בשנה שעברה. ויק סיים עם 371 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים. ברנט סלק היה הנהנה העיקרי עם ערב ענק של 157 יארד בשמונה תפיסות בלבד. פלאקו נתן 232, טאצ'דאון ואיבוד, כשריי רייס רץ ל-99 יארד.

ניו יורק ג'איינטס (1:1) – טמפה ביי (1:1) 34:41

אוי, כמה שהאלופים היו קרובים להפסד ביתי שני ברציפות העונה. רבע שני מטורף של שודדי הים, בו השיגו שלושה טאצ'דאונים (כולל פיק סיקס ל-60 יארד של אריק רייט), עזר להם לעלות ליתרון 14 נקודות בפתיחת המחצית השנייה. אבל לג'איינטס, גם אם אין כושר וריכוז, יש אופי בכמויות והם חזרו, כשאיליי מאנינג מוצא את ויקטור קרוז ל-80 יארד, כל הדרך לסלסה באנדזון. הטאצ'דאון השני של איליי ברבע המכריע היה למרטלוס בבנט, שהעלה את הענקים ליתרון, אבל טמפה לא ויתרה והשוותה שתי דקות לסיום. איליי הוביל דרייב מנצח, בסיומו הגיח אנדרה בראון לטאצ'דאון של שני יארד, 31 שניות לסיום. מיד לאחר מכן, חטיפה של מייקל בולי נתנה את האות לחגיגות, אבל לג'איינטס יש הרבה מקום לשיפור. אם תהיתם כמה משוגע היה הערב של איליי מאנינג, הרי שהקוורטרבק של הג'איינטס סיים עם 510 (!) יארד, כולל 199 להאקים ניקס ו-179 לויקטור קרוז. איליי רשם שלושער, אבל גם שלושה איבודים. ג'וש פרימן הסתפק ב-243, עם צמד וצמד, 128 יארד וטאצ'דאון באוויר לוינסנט ג'קסון.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס מול קארל ניקס שחקן טמפה ביי באקנירס. Elsa, GettyImages
לכל מי שעוד לא בטוח, איליי מאנינג הוא קוורטרבק על/GettyImages, Elsa

סיאטל (1:1) – דאלאס (1:1) 7:27

איך ולמה זה תמיד קורה לקאובויס? אחרי שפתחו את העונה נהדר, עם ניצחון חוץ על הג'איינטס, הטקסנים פשוט לא הופיעו למשחק החוץ הזה בחוף המערבי וחטפו בראש, כשכל המומנטום שלהם הולך לאיבוד. זה נראה רע מההתחלה ועד הסוף עבור האורחים, כשמנגד, סיאטל נותנת תצוגת תכלית למרות הקשיים המתמשכים של הקוורטרבק הרוקי שלה ראסל ווילסון. מי שהתעלה על עצמו היה מרשואן לינץ', שסיים עם 122 יארד וטאצ'דאון בריצה. ווילסון סיפק 151 יארד וטאצ'דאון אווירי, טוני רומו רשם 251, טאצ'דאון ואיבוד.

סן דייגו (0:2) – טנסי (2:0) 10:38

כנראה שבדרום קליפורניה סופסוף למדו לקח אחרי החמצת הפלייאוף בעונה שעברה והצ'ארג'רס החליטו לפתוח עונה כמו שצריך לשם שינוי. המשחק הזה היה רשום על שמם כבר מהסנאפ הראשון ויכולת טובה של פיליפ ריוורס, שפתח עם צמד מסירות לטאצ'דאון ברבע הראשון, סידרה יתרון מבטיח, אותו ידעה סן דייגו לא לשמוט. ריוורס סיים עם 284 יארד, שלושה טאצ'דאונים ואיבוד ואילו בטנסי, ג'ייק לוקר הפצוע אכן נראה כאילו הוא פצוע וסגר משחק עגום של 174 ב-15 מ-30. על כריס ג'ונסון אפשר להתחיל לדבר כבר כשחקן עבר לאחר שהוא שוב התבזה, הפעם עם 17 יארד בשמונה נשיאות.

פיטסבורג (1:1) – ניו יורק ג'טס (1:1) 10:27

הסטילרס לא נתנו להפסד לדנבר לבלבל אותם ולקחו את המשחק הזה בעיקר בזכות כמויות הניסיון שמסתובבות אצלם בקבוצה. הסילונים פתחו היטב ומארק סאנצ'ז מצא את סנטוניו הולמס לטאצ'דאון מול האקסית. משם, ההגנה בצהוב-שחור ננעלה והג'טס הלכו לאיבוד, כשבן רות'לסברגר מוצא את הית' מילר לטאצ'דאון של יארד אחד ואת מייק וואלאס לעוד טאצ'דאון, מרשים במיוחד, של 37 יארד. ביג בן סגר 275 יארד. סאנצ'ס הסתפק ב-138 בעוד הופעה פחות מבינונית וללא הפצועים שלהם, ביניהם דארל ריוויס, הג'טס פשוט היו חסרי אונים.

סנט לואיס (1:1) – וושינגטון (1:1) 28:31

רק לפני שבוע רוברט גריפין השלישי והמפתיע פירק את ניו אורלינס, אבל הפעם הוא למד שיש לו עוד הרבה מה ללמוד. זה דווקא התחיל מצוין מבחינת הקבוצה מהבירה, שהשיגה שני טאצ'דאונים כבר ברגע הראשון, מהחזרת פאמבל במהלך הראשון של המשחק וריצה של RG3 והוסיפה מסירה של הקוורטרבק הצעיר ל-68 יארד שהסתיימו בטאצ'דאון של לאונרד האנקרסון וקבעו יתרון מבטיח 6:21. אבל סנט לואיס, שמנסה להתרומם אחרי עונת נפל, נעזרה בקהל וחזרה למשחק, כשהיא עולה ליתרון עם פתיחת המחצית השנייה. גריפין רץ לעוד טאצ'דאון והחזיר את ההובלה, אבל המילה האחרונה הייתה של מתיו מוליגן, שקיבל מסירה ליארד אחד באנדזון מסאם בראדפורד וקבע את התוצאה, לא לפני שבילי קאנדיף ניסה ולא הצליח לכבוש מ-62 יארד.

סן פרנסיסקו (0:2) – דטרויט (1:1) 19:27

אחרי שבשנה שעברה המפגש הזה כמעט הסתיים במכות, הפעם הדברים עברו חלק יותר והניינרס שוב הוכיחו שאולי, רק אולי, הם הקבוצה הכי טובה בליגה היום. תצוגת תכלית של ההתקפה המארחת, כולל צמד טאצ'דאונים אוויריים מאלכס סמית' לורנון דייויס, הבטיחו את הניצחון, כשסמית' מסיים עוד ערב חיובי עם 20 מ-31 ל-226 יארד. פרנק גור טחן על הקרקע עם 89 יארד וטאצ'דאון ואצל דטרויט, מתיו סטאפורד סיים עם 230 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, כשהוא נותר אבוד לרוב מול ההגנה הפנטסטית של סן פרנסיסקו.

ורנון דייויס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
הניינרס ממשיכים להפציץ. דייויס/AP, Paul Sakuma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully