וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: תחל שנה וברכותיה?

15.9.2012 / 12:00

אחרי הפסדים במחזור הפתיחה, הג'איינטס האלופים (מול טמפה ביי) והסיינטס (בקרולינה) ינסו להתאושש בערב ראש השנה

נו, איך היה ההאנגאובר? התאוששתם ואתם מוכנים לעוד סיבוב? אין הרבה ימים משמחים בשנה כמו יום הפתיחה של ה-NFL ואכן, המחזור הראשון סיפק לנו דרמות וסיפורים למכביר. עכשיו אנחנו רוצים עוד מנה, שתעשה לכולנו את ערב ראש השנה אצל החמות להרבה יותר נעים. העונה בקושי יצאה לדרך, אבל הלחץ כבר נותן את אותותיו אצל חלק מהקבוצות, בעיקר אצל האלופה ניו יורק ג'איינטס ואצל ניו אורלינס, שפתחו עם הפסדים ולא ירצו להיקלע לבורות מיותרים. הענקים מחכים לטמפה ביי, הקדושים יוצאים לקרולינה. עוד במוקד: מפגש שלפתע הפך לענק בין סן פרנסיסקו לדטרויט, רוברט גריפין השלישי ינסה להמשיך להרשים, כשוושינגטון תפגוש את סנט לואיס, פילדלפיה תארח את בולטימור, פיטסבורג את הג'טס, ניו אינגלנד את אריזונה והדובדבן, פייטון מאנינג ודנבר אצל אטלנטה במאנדיי נייט.

דוד רוזנטל, שלקח על עצמו את נטל ההימורים בשבוע הפתיחה, החל בטירוף את משחקי יום ראשון, אבל כמו כל ספורטאי ישראלי שמכבד את עצמו, הוא נחלש בישורת האחרונה וסיים עם 9 מ-16. לצד ההימור השגוי פלוס על הברס ביום חמישי, האחוזים הלא מזהירים בעליל שלנו עומדים על 52.9. לפני שיוצאים לדרך, הנה מה שמכינות לנו הרשתות:

איליי מאנינג, קוורטרבק ניו יורק גאיינטס. רויטרס
הג'איינטס צריכים להתעורר לפני שהבור נהיה גדול מדי. איליי ואחמד בראדשו/רויטרס

20:00:

FOX: ניו אינגלנד – אריזונה
METV: פילדלפיה – בולטימור

23:25 (למה???):

FOX: טנסי – סן דייגו
METV: פיטסבורג – ניו יורק ג'טס
5+ לייב ו-HD: סיאטל – דאלאס

בין ראשון לשני, 3:20:

ESPN: סן פרנסיסקו – דטרויט

בין שני לשלישי, 3:30:

ESPN: אטלנטה – דנבר

פייטון מאנינג שחקן דנבר ברונקוס. David Zalubowski, AP
שומרים את הטוב לסוף. פייטון מאנינג/AP, David Zalubowski

20:00: מה חדש בפוקסבורו?

ניו יורק ג'איינטס (1:0) – טמפה ביי (0:1)

לזה ממש לא ציפו בניו יורק. הענקים הפכו לראשונים שמופיעים כאלופים למשחק פתיחת העונה ומפסידים אותו ועוד בבית, לדאלאס! לפני שהם נקלעים לבור מיותר, הג'איינטס צריכים לחזור לעניינים במשחק הזה, שנראה נינוח על הנייר. כדי שזה אכן יקרה, כל מערכי הקבוצה צריכים להתעורר, בעיקר איליי מאנינג, שלא היה מספיק חד ונעצר על 213 יארדים מול הקאובויס. מריו מנינגהאם אומנם כבר לא עומד לשרותו, אבל איליי יהיה חייב להפעיל טוב יותר את התופסים שלו, שמצידם יחפשו דבק לכפפות, אחרי לא מעט השמטות מיותרות בשבוע שעבר. המנוחה הארוכה צפויה לעזור גם היא לאלופים, שפוגשים יריבה ללא יומרות רציניות, אבל כזו שדווקא השיגה ניצחון במחזור הראשון. ג'וש פרימן עדיין לא שווה אגורה, אבל משחק הריצה היה אפקטיבי והגנת הריצה הייתה נהדרת ובלמה את קרולינה על עשרה יארדים קרקעיים. אם היא תעשה אותו דבר לאחמד בראדשו, יש סיכוי להפתעה.

התחזית: היא לא תעשה. ג'איינטס, בקלות

ניו אינגלנד (0:1) – אריזונה (0:1)

שנה באה ושנה חולפת והפטריוטס ממשיכים בשלהם. טראומת ההפסד בסופרבול חלפה כלא הייתה והקבוצה של ביל בליצ'יק באה חדה מאוד לעונה הנוכחית ולא השאירה מקום לטעויות מול טנסי. ההגנה של ניו אינגלנד נראתה טוב לשם שינוי, אחרי עונה רעה ביותר, משחק הריצה בראשות סטיבן רידלי עשה את העבודה ועל צמד הטייט אנדים המפלצתי, גרונקובסקי והרננדז, אין כבר טעם להכביר במילים. אריזונה תגיע לפוקסבורו אחרי שחילצה ניצחון ביתי מול סיאטל האנמית, למרות פציעתו של ג'ון סקלטון. קווין קוב עלה במקומו ועשה את העבודה עם כמה מהלכים טובים ודרייב מנצח, אבל לא בטוח שזה יספיק גם הפעם, בעיקר לא כשניו אינגלנד כבר תתחיל לחמם מנועים לקראת בולטימור בשבוע הבא. באריזונה עדיין לא ממש בטוחים איזה קוורטרבק יפתח.

התחזית: 0:2 לבריידי והפטריוטס בפתיחת העונה

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Jow Howell, AP
בריידי והפטריוטס רוצים להמשיך לשייט/AP, Jow Howell

פילדלפיה (0:1) – בולטימור (0:1)

ואם ברייבנס עסקינן, הרי שכבר השבוע מצפה להם מבחן ענק. שתי הקבוצות הללו יודעות שהן יכולות, אבל אף פעם לא ממצות את עצמן עד הסוף וכמו בכל פתיחת עונה, האופטימיות בשיאה. פילי הייתה חלודה במיוחד מול קליבלנד, בעיקר מייקל ויק, שהתעקש לשתף את הגנת היריבה במשחק ואיבד ארבע מסירות. למזלו, הוא גם הצליח לתקן עם דרייב מנצח ובזכות ההגנה ששמרה את הקבוצה במשחק, אבל מה שטוב מול קליבלנד, ממש לא יספיק מול בולטימור. החבורה מהבלטווי נראתה קשוחה מתמיד ופירקה את סינסינטי, כאשר גם ההתקפה וגם ההגנה משחקות בדיוק כמו שבבולטימור רוצים. אגב, אם נחבר את סיום העונה שעברה, האיגלס כבר עם חמישה ניצחונות רצופים ובקיצור, הולך להיות משחק גדול.

התחזית: לבולטימור יש נטייה ליפול מהר. פילדלפיה מנצחת

סינסינטי (1:0) – קליבלנד (1:0)

הדרבי הראשון של אוהיו יפגיש בין שתי קבוצות שהפסידו במחזור הבכורה, תוך שהן מפגינות פוטבול רע במיוחד. סינסי, שכזכור הגיעה עד לפלייאוף בעונה שעברה, חטפה בומבה רצינית מבולטימור, בעוד שההגנה של קליבלנד הייתה טובה וקירבה אותה להפתעה מול פילדלפיה, אבל ההתקפה חירבה הכל והבראונס הפסידו בשניות הסיום. הרוקי הקשיש ברנדון ווידן, שנבחר לפתוח עבור קליבלנד, סיים את משחקו הראשון בליגה עם רייטינג מחפיר של 5.1 ומכאן יש רק לאן לעלות, אבל זה לא יהיה קל מול אחת ההגנות הטובות בליגה, שבוודאי תרצה למחוק את טראומת המשחק האחרון. סינסינטי ניצחה בשישה מבין שבעת המפגשים האחרונים.

התחזית: עוד ערב קשה לווידן. סינסינטי

אד ריד חוגג ניצחון של בולטימור רייבנס עם ג'ו פלאקו. Nick Wass, AP
האם בבולטימור יכולים לשמור על הרמה הגבוהה? פלאקו ואד ריד/AP, Nick Wass

בפאלו (1:0) – קנזס סיטי (1:0)

עוד שתי קבוצות שלא הראו ניצוצות במחזור הראשון. הבילס אומנם קיבלו שלושה טאצ'דאונים מריאן פיצפטריק ומשחק מצוין מסי ג'יי ספילר, שהשתלט בלעדית על עמדת הרץ האחורי בהיעדרו של פרד ג'קסון הפצוע, אבל ההגנה של הייתה זוועתית והרשתה 48 נקודות לג'טס. הצ'יפס לא היו רחוקים משם ולמרות שגם הם נהנו מערב ריצה לא רע של ג'מאל צ'ארלס השב מפציעה, ההגנה שלהם נתנה לאטלנטה להגיע ל-40 בדרך להפסד. מאט קאסל לא מצליח למצות את הפוטנציאל וגם הוא יודע שזו עלולה להיות העונה האחרונה בה הוא יקבל צ'אנס, כך שהוא יהיה חייב להעלות את הרמה ולמצוא יותר את דווין בואו המצוין, שהסתפק בשלוש תפיסות במשחק הראשון.

התחזית: בפאלו יותר טובה ממה שהיא הראתה ובבית, היא תנצח את זה

מיאמי (1:0) – אוקלנד (1:0)

ממשיכים לדבוק במפסידות המחזור הראשון. כמו בערך חצי מקבוצות הליגה, גם מיאמי שלחה קוורטרבק רוקי למגרש עם פתיחת העונה ולא קיבלה ממנו יותר מדי. ריאן טאנהיל לא ליקק דבש מול הגנת יוסטון וכנראה שגם הריידרס מכינים לו כמה הפתעות. רג'י בוש, שסופסוף נראה כמו רץ לגיטימי בליגה בעונה שעברה, יצטרך לקחת עוד יותר אחריות, אחרי פתיחה סבירה ולא יותר. אוקלנד, שהייתה לא רעה בעונה החולפת, חזרה שני צעדים לאחור עם הפסד ביתי לא הכרחי לסן דייגו. ההתקפה של הקבוצה מהמפרץ לא הייתה קיימת כמעט והטאצ'דאון היחיד הגיע 54 שניות לסיום, כשהמשחק כבר הוכרע. בלי מייקל בוש, שעזב לשיקגו, משחק הריצה היה תקוע והפיק 45 יארדים בלבד, נתון שאוקלנד תהיה חייבת לשפר בפלורידה.

התחזית: אין למיאמי כלים התקפיים להתמודד מול הריידרס. אוקלנד

אינדיאנפוליס (1:0) – מינסוטה (0:1)

הנה היתרון הגדול בלפרק את הקבוצה ולבנות אותה מחדש לחלוטין. אף אחד באינדיאנפוליס לא נלחץ ולא השמיע ביקורת אחרי התבוסה לשיקגו במחזור הראשון ואנדרו לאק יקבל, לפחות העונה, את כל הזמן הנחוץ על מנת להסתגל לליגה. ההבטחה הגדולה של הקולטס גילה את הליגה של הגדולים, עם ערב לא פשוט מול הברס ואולי הפעם זה יהיה קצת יותר קל. יחד עם זאת, מינסוטה מריחה הזדמנות נדירה לפתוח עם שני ניצחונות, אחרי הקאמבק הגדול מול ג'קסונוויל. כריסטיאן פונדר היה מאוד מדויק ולא רע בכלל והוא ינסה להוביל את הווייקינגס לניצחון שני רצוף מזה 21 חודשים ולניצחון ראשון על אינדי מאז 1997.

התחזית: מזל טוב לאנדרו לאק, על ניצחון בכורה בליגה. אינדיאנפוליס

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Michael Conroy, AP
אחרי שהשתפשף בליגה, אנדרו לאק רוצה ניצחון ראשון באינדי/AP, Michael Conroy

קרולינה (1:0) – ניו אורלינס (1:0)

שתיים ממאוכזבות מחזור הפתיחה ייפגשו לקרב פנימי של ה-NFC דרום. הפנת'רס הפסידו במשחק לא ידידותי לצפייה לטמפה ביי, תוך שהם מציגים משחק ריצה מזעזע וקאם ניוטון אחד, שלא הספיק. בניו אורלינס היו עסוקים בחגיגות ביטולי ההשעייה של השחקנים, אבל שכחו להופיע למשחק הביתי מול וושינגטון, נקלעו לבור גדול והפסידו אף הם. דרו בריס, שמגיע אחרי עונה בה שבר את שיא היארדים במסירה, יצא לדרך עם 339 יארדים ושלושה טאצ'דאונים והוא רחוק שלושה משחקים בלבד מהשוואת שיאו המיתולוגי של ג'וני יונייטס – 47 משחקים רצופים עם טאצ'דאון אחד לפחות. אבל לפני שיתפנה לשיא, בריס צריך קודם כל להוביל את קבוצתו לניצחון וגם זה לא יהיה פשוט כל עוד על הקווים עומד המאמן השלישי בהיררכיה, ארון קרומר.

התחזית: בקרולינה מריחים דם מול היריבה השנואה והם יקחו את המשחק הזה

ג'קסונוויל (1:0) – יוסטון (0:1)

אחרי העלייה ההיסטורית לפלייאוף בעונה שעברה ולצד החולשה של שלוש היריבות לבית ה-AFC דרום, יוסטון ממשיכה למצב את מעמדה כאחת הקבוצות החזקות בליגה. הטקסאנס הפגינו ביטחון מרשים וטיילו מול מיאמי ועכשיו הם רוצים לעשות בדיוק את אותו דבר מול נציגה פלורידיאנית נוספת. היגוארים כבר היו עם הניצחון על מינסוטה עמוק בכיס, אבל איכשהו הם נתנו לו לחמוק, למרות שעלו ליתרון 20 שניות לסיום. קשה להאמין שדווקא מול יוסטון וההגנה החזקה שלה בליין גבארט ימצא את המוג'ו שלו, כאשר אנדרה ג'ונסון מנגד, ינסה לחגוג גם על האין הגנה של ג'קסונוויל.

התחזית: לא כוחות. יוסטון

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
ינסה להימנע מבור גדול מדי. בריס/רויטרס

23:05-23:25: אדומים וממש לא מבושה

סנט לואיס (1:0) – וושינגטון (0:1)

סערה. רק כך אפשר היה להגדיר את הדרך בה רוברט גריפין השלישי נכנס לליגה. 320 יארד, שני טאצ'דאונים וניצחון עצום בניו אורלינס הפנו את כל הזרקורים לבחירה מספר 2 בדראפט האחרון. פייר גארסון סייע עם משחק מצוין והרדסקינס גם הוכיחו אופי, כשלא התקפלו בפני ניסיון הקאמבק הנואש של הסיינטס. מצד שני, הם גם הוכיחו שיש להם עוד הרבה מה לשפר בדרך לצמרת, עם הגנה לא מאוזנת, שסיימה את השבוע הראשון במקום ה-31 ביארדים האוויריים, לעומת המקום הרביעי ביארדים על הקרקע. במשחק החוץ השני שלה ברציפות, תפגוש הקבוצה מהבירה בקוורטרבק צעיר נוסף, שהבטיח המון ובינתיים מתקשה לקיים. אחרי עונה נוראית, סנט לואיס קיוותה לראות שיפור, אבל סאם בראדפורד שוב לא פגע והראמס הפסידו בדטרויט בשניות הסיום.

התחזית: כל עוד וושינגטון לא תראה לנו אחרת, נמשיך לתת לה את הקרדיט המגיע. רדסקינס

סיאטל (1:0) – דאלאס (0:1)

בחלומות הכי ורודים שהיו לג'רי ג'ונס במהלך הפגרה, הוא ראה את הקבוצה שלו מנצחת בחוץ את האלופה והיריבה השנואה מניו יורק במשחק פתיחת העונה, בדרך לעונה חלומית. החלק הראשון אכן קרה ועכשיו הטקסנים צריכים לעבוד על החלק השני, הארוך והמסובך יותר. מול הג'איינטס, דאלאס הייתה חדה ומכאיבה, ידעה לעקוץ היטב והציגה הגנה שהותירה את איליי מאנינג בלי טאצ'דאון לאורך 57 וחצי דקות. טוני רומו היה חלומי עם שלושער אווירי, דימרקו מארי שרף את הקרקע וקווין אוגלטרי היה האקס פקטור, עם 114 יארדים בשמונה תפיסות. בסיאטל הלכו עם הרוקי ראסל ווילסון מאחורי הסנטר במקומו של מאט פלין, מה שהוביל אותם כל הדרך למקום ה-30 ביארדים במסירה ולהפסד דרמטי מול אריזונה. ההתקפה של הסיהוקס תהיה חייבת להראות שיפור ניכר, קשה להאמין שזה יקרה דווקא הפעם מול הקאובויס, שמריחים הזדמנות לרוץ קדימה.

התחזית: דאלאס

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Gerald Herbert, AP
מה הוא מכין לנו הפעם? RG3/AP, Gerald Herbert

סן דייגו (0:1) – טנסי (1:0)

בניגוד להרגלם, הצ'ארג'רס פתחו את העונה עם ניצחון ואולי הפעם הם יצליחו לא להסתבך. פיליפ ריוורס צריך להחזיר הרבה מאוד מהאמון בו אחרי עונה חלשה ובביתו החמים והנעים בדרום קליפורניה, אין סיבה שהוא יפול במשחק שכזה. ג'ייק לוקר עשה טעות מטופשת בהפסד של הטייטאנס לפטריוטס ולאחר שאיבד ותיקל, הוא נפצע ונטש לטובת מאט האסלבק. לא ברור מי מהשניים יעלה למגרש הפעם, אבל טנסי כולה הייתה גרועה מול ניו אינגלנד, בעיקר כריס ג'ונסון שממשיך לאבד מניות ואם לא יתעורר, עלול למצוא את עצמו מובטל בקרוב מאוד.

התחזית: סן דייגו ממשיכה בפתיחה החיובית

פיטסבורג (1:0) – ניו יורק ג'טס (0:1)

יופי, אחרי כל ההקדמה הארוכה, הגענו לשלושת המשחקים הגדולים של המחזור. נתחיל בפנסילבניה, שם הסטילרס ממש לא רוצים לרדת למאזן של שני הפסדים, מה שיגרום להם להיות במרדף מתמיד בהמשך הדרך. פיטסבורג לא שיחקה רע מול דנבר, אבל הסיוטים מהמייל היי סיטי חזרו לרדוף אותה, כמו גם אחד העונה לשם פייטון והיא הפסידה. הג'טס לעומת זאת, השאירו את כל הצרות בצד והיו מצוינים מול בפאלו, בעיקר מארק סאנצ'ז בחלק ההתקפי. השאלה הגדולה היא האם הקוורטרבק הירוק סופסוף ישמור על יציבות לאורך זמן ומקסימום, אם צריך להזכיר לסטילרס עוד קצת מסיוטי הפלייאוף הקודם, טים טיבו מחכה על הספסל. הסילונים ייאלצו להסתדר ללא דארל ריוויס ודסטין קלר הפצועים. בפיטסבורג, טרוי פולאמלו וג'יימס האריסון בספק.

התחזית: תמיד קשה להמר נגד פיטסבורג, אבל נעשה זאת. הג'טס לוקחים את זה

טים טיבו שחקן ניו יורק ג'טס. Rich Schultz, AP
היי, פיטסבורג, תראי מי מחכה לך על הספסל... טיבו/AP, Rich Schultz

בין ראשון לשני, 3:20: סן פרנסיסקו – דטרויט

בסיום העשור הקודם, זה היה אחד המשחקים הגרועים בליגה, עכשיו זו בונבוניירה. שתי קבוצות שהיו בפלייאוף האחרון ובונות על הופעה גם בפוסטסיזן הנוכחי יתעמתו במאבק ענקים במפרץ. למי ששכח איך נגמר המשחק בעיר המכוניות בעונה שעברה, נזכיר את המהפך הדרמטי של הניינרס בסיום, שהוביל להפסד הראשון של דטרויט וכמעט למכות בין שני המאמנים, ג'ים שוורץ וג'ים הארבו. גם הפעם לא צפויה אהבה גדולה במיוחד, כשאלכס סמית' וחבורתו, אחרי הניצחון העצום בגרין ביי, ינסו לשמור על הבית, בעוד שמת'יו סטאפורד והלהקה, שגירדו ניצחון קשה במשחק לא מרשים על סנט לואיס, יקוו להמשיך ולהוכיח את האופי הטוב שפיתחו בשנה שעברה. סן פרנסיסקו ניצחה 13 מתוך 14 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל את כל שמונה האחרונים.

התחזית: יהיה דיסקו, אבל הרצף של הניינרס יימשך

בין שני לשלישי, 3:30: אטלנטה (0:1) – דנבר (0:1)

אוי פייטון, פייטון, כאילו שמעולם לא עזבת אותנו. 21 חודשים בלי סנאפ אמיתי לא הפריעו למשיח החדש של המייל היי סיטי והוא הוביל את הברונקוס לניצחון גדול על פיטסבורג. עכשיו מצפה לו עוד מבחן גדול, שוב בפריים טיים. אטלנטה הוכיחה שיש על מי לסמוך, עם הופעה מצוינת של מאט ריאן בניצחון על קנזס סיטי, אבל משחק הריצה יצטרך להשתפר באופן ניכר ולהגנה, ובכן, מחכה פייטון מאנינג.

התחזית: כל עוד הוא בריא, הוא ינצח. פייטון ודנבר ממשיכים לדהור

פוטבול בוואלה! ספורט

ג'ים הארבו מאמן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Rick Osentoski, AP
ככה זה נגמר בעונה שעברה. ג'ים הארבו במרכז הבלגן/AP, Rick Osentoski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully