וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "קוראת למדינות נוספות לקבוע דקת דומיה"

12.9.2012 / 19:33

שרת התרבות והספורט נאמה בטקס האזכרה השנתי לי"א חללי מינכן, והדגישה את רצונה לשנות את עמדת הוועד האולימפי

באנדרטה לזכר י"א חללי מינכן בתל אביב נערך הערב (רביעי) טקס האזכרה השנתי לנרצחי הטבח שקרה לפני 40 שנה. בנוסף למשפחות השקולות, ספורטאי העבר והווה, ראשי הוועד האולימפי הישראלי ומשרד התרבות והספורט, הגיע לאירוע גם הורסט זייהופר, שהיה מנהל הכפר האולימפי במינכן.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה בנאומה: "פתיחת הארכיונים בישראל מהימים ההם והגילויים האחרונים של ה'דר-שפיגל' חושפים את אוזלת היד של גרמניה דאז אל מול הטרור. את הרשלנות הפושעת והאדישות של אלו שהיו אמורים לדאוג לביטחון של ספורטאינו. אולם יותר מהכול, היא חושפת את האמת אותה מדינת ישראל למדה על בשרה שוב ושוב: שאין אנו יכולים לסמוך על אחרים שיגנו על בנינו. אין אנו יכולים להסתמך על הקהילה הבינלאומית שתפעל בזמן הנכון וברגע הנכון. מדינת ישראל יכולה לסמוך רק על עצמה כדי להגן על אזרחיה".

לבנת התייחסה לעניין דקת הדומיה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, הדרישה שנדחית פעם אחר פעם כולל במשחקי לונדון 2012. השרה ציינה את קנדה, שפרט לעובדה שניתקה את יחסיה עם איראן, פעלה גם בנושא דקת הדומיה: "קנדה עשתה צעד ראוי נוסף. בחודש יוני האחרון העביר הפרלמנט הקנדי, בפה אחד, החלטה הקוראת לקיום דקת דומיה לזכר הנרצחים במשחקים האולימפיים בלונדון. בכך הוא הצטרף לשורה ארוכה של פרלמנטים, מנהיגים פוליטיים וקבוצות אזרחיות מכל קצוות תבל, ובכלל זה הפרלמנט הגרמני. ואני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להודות לכל מדינה ומדינה ולכל אחת ואחד מהתומכים, ואני קוראת למדינות נוספות לקבוע דקת דומיה בריו 2016".

ענפים נוספים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully