וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

10.9.2012 / 15:31

הפספוס הגדול של סטיבן שטרסבורג, ההחלקה של פיטסבורג והדם החם בין היאנקיז לבולטימור. יובל קליין סוגר שבוע

אינינג ראשון

המירוץ לאוקטובר העלה הילוך בסוף השבוע האחרון בבולטימור, שם אירחה הקבוצה המקומית את ניו יורק יאנקיז בקרב ישיר על המקום הראשון ב-AL מזרח. תושבי בולטימור, שלא נשארו אדישים להצלחת הקבוצה השנה ובפעם הראשונה מילאו את האיצטדיון למשך סדרה שלמה, זכו לראות לא רק ארבעה משחקי בייסבול מרתקים, אלא גם קשוחים, שהוציאו את המיטב משתי הקבוצות.

ניק מרקאקיס שחקן בולטימור אוריולס עוזב את המגרש עם יד חבושה. Nick Wass, AP
כן, אפשר להגדיר את זה כחם. ניק מרקאקיס יורד מהמגרש עם אצבע שבורה/AP, Nick Wass

השיא של הסדרה הגיע בשבת. באינינג החמישי נחתה הגשה של סי.סי סבאת'יה היישר בבוהן השמאלית של ניק מרקאקיס ושלחה את האאוטפילדר לבית החולים, שם התגלה שהוא סיים את העונה. גם בלי מרקאקיס, האוריולס הצליחו להגדיל את הפער במשחק לשלוש ריצות, אך היאנקיז לא נכנעו וצימקו לריצה בודדת, כשמארק טשיירה עלה לחבוט באינינג התשיעי. טשיירה חבט לדאבל-פליי ששלח את הזיקוקים להאיר את קמדן יארדס, אבל בהילוך החוזר רואים בבירור כיצד הוא גולש עם הראש קדימה ונוגע בבסיס לפני שהכדור מגיע למארק ריינולדס.

היאנקיז זעמו, טשיירה הטיח את הקסדה על הרצפה בחוזקה וכל מה שנשאר לפסים הוא לכלות את זעמם על השופטים ועל האוריולס, אותם הביסו למחרת 3:13. באותו משחק ניסה ג'ייק ארייטה להחזיר ליאנקיז על הפציעה של מרקאקיס עם הגשה מכוונת לעבר המרפק הפגועה של אלכס רודריגז. א-רוד, שרשם את ההומר ה-300 שלו בקריירה במדי היאנקיז באותה סדרה, שמר על קור רוח, והלך לעבר הבסיס הראשון תוך כדי שהוא צועק לארייטה "זה לא כאב". לצערנו, זה היה המשחק האחרון בין שתי הקבוצות האלה השנה, אבל אולי נראה שחזור של הסדרה הפיקנטית הזאת בפלייאוף.

עוד שני דברים קטנים/גדולים אצל היאנקיז: טשיירה מתח את השריר ברגל שמאל וייעדר לפרק זמן לא ידוע, אך שחקן הבסיס הראשון טוען שהוא עוד ישחק השנה. זו לא הסיבה היחידה לדאגה אצל היאנקיז, כשסבאתיה ממשיך להראות יכולת חלשה. "אני מרגיש שאני מאכזב את כולם", אמר האס של הפסים בשבת. הפאסטבול שלו לא הצליח להתרומם ל-92 מייל לשעה, וחובטי בולטימור הצליחו מדי פעם לענות להגשת הסליידר, שנחשבת לחזקה ביותר שלו. בכלל, הרוטציה של היאנקיז מעלה סימני שאלה לגבי ההמשך, כשבתשעה משחקים בחודש זה ה-ERA נוסק ל-6.61 עם שני ניצחונות בודדים.

סי סי סבאת'יה שחקן ניו יורק יאנקיז. Nick Wass, AP
משהו לא דופק. סבאת'יה/AP, Nick Wass

אינינג שני

גם בסן פרנסיסקו קיבלנו סדרה מעולה, שהפגישה שתי קבוצות שמתכננות לשחק באוקטובר. הג'איינטס גברו על הדודג'רס 1:2 בסדרה והגדילו את הפער ל-5.5 משחקים. בעוד הג'איינטס מקבלים חיזוק ממקומות לא צפויים, כמו שישה אינינגים ללא ריצה של בארי זיטו אתמול או התקופה הנהדרת של אנחל פאגאן, הדודג'רס לא מקבלים חיזוק מהמקומות הצפויים שלהם. ביום שישי הרביעייה החזקה בליין אפ - גונזאלס, אית'ייר, קמפ ורמירז - סיימה את המשחק עם 0 מ-16. בנוסף, פציעות ממשיכות להטריד את הדודג'רס, שהפסידו 12 מתוך 19 המשחקים האחרונים שלהם. קמפ ישב בחוץ בשבת ובראשון בגלל פציעה בכתף וקלייטון קרשו לא הגיש אתמול בגלל פציעה אף הוא, אבל אמור להגיש כבר בהמשך השבוע מול אריזונה.

אינינג שלישי

הנה זה קורה שוב. פיטסבורג מובילה את ה-NL מרכז ביולי וגורמת לקהל שלה לחשוב שסופסוף 20 השנים הרעות נגמרו, ואז מגיע ספטמבר המר, שם הקבוצה נזכרת שהיא עדיין נקראת פיטסבורג פייראטס. השודדים הפסידו ב-13 מתוך 17 המשחקים האחרונים, כולל סוויפ מביך מול הקאבס בסופ"ש האחרון, שכלל שבע שגיאות במשחק אחד. הפייראטס עדיין במירוץ לווילד קארד, כמו שאמר גארט ג'ונס לאחר המשחק: "אנחנו עדיין במירוץ והביטחון שלנו גבוה".

פיטסבורג העלתה בשבוע האחרון את ברוק הולט בן ה-24 בעקבות פציעתו של ניל ווקר, ובינתיים הולט מציג יכולת שאולי תשאיר אותו בליין-אפ. הרוקי פגש את הכדור בהצלחה תשע פעמים השבוע והכניס שלושה רצים. עוד סיבה לאופטימות לפייראטס האומללים.

ברוק הולט שחקן פיטסבורג פייראטס. Keith Sarkocic, AP
נקודת אור בודדת. ברוק הולט חוגג ריצה עם גארט ג'ונס/AP, Keith Sarkocic

אינינג רביעי

השבוע היה אמור להיות משחקו האחרון של סטיבן שטרסבורג לעונת 2012, כשלאחר ערב קשה ביום שישי הקבוצה החליטה לשים את הפנומן בארון עד לשנה הבאה. כתבנו הרבה על שטראסבורגייט בשבועות האחרונים, על הדמיון בין שטראסבורג למארק פריור ועל ההזדמנות ההיסטורית של הנאשיונלס להגיע לוורלד סיריס. כאן היה לג'ים קאט מה לומר. מגיש העבר ששיחק בוושינגטון עוד כשהיתה ידועה כוושינגטון סנאטורס והגיש עם הקרדינלס בוורלד סירייס כתב מכתב פתוח לשטרסבורג, בו הוא טוען שעליו כן להגיש משום שמי יודע מתי הקבוצה שוב תגיע למעמד דומה. תארו לעצמכם שהשנה תהיה הפעם היחידה שהקבוצה תגיע לוורלד-סירייס בכל הקריירה של שטרסבורג והוא לא ייקח חלק בזה.

לסנאטורס היה פתגם ידוע: "ראשונים במלחמה, ראשונים בשלום, אחרונים באמריקן ליג". עיר הבירה של ארה"ב לא ראתה פלייאוף בייסבול מאז 1933, והנה, לוקחים מהם את ההזדמנות הכי גדולה להיות פייבוריטים לזכייה בוורלד סירייס. כל מה שאנחנו יכולים לומר זה שאנחנו שמחים שלא אנחנו צריכים לקחת את ההחלטה הזאת. היא כולה של הג'נרל מנג'ר מייק ריזו.

אינינג חמישי

רגע מפחיד מאוד נרשם השבוע, כשכדור שנחבט על ידי אריק אייבר מהאיינג'לס פגע ישירות בראשו של מגיש אוקלנד ברנדון מק'ארתי. המגיש השמאלי היה צריך לעבור שני ניתוחים באותו ערב בגלל דימום מוחי וסדק בגולגולת. במזל, מצבו של מק'ארתי התייצב והשחקן חזר לספר בדיחות בטוויטר. את החולצה מספר 32 שלו תלו שחקני אוקלנד בספסל בכל משחק מאז המקרה, ובסופ"ש האחרון הקבוצה הצליחה להתאושש מהמקרה ומהסוויפ של האיינג'לס עליה עם סוויפ משלה על סיאטל. אוקלנד רחוקה רק שלושה משחקים וחצי מטקסס שבמקום הראשון, וכרגע הסיכויים שלה להגיע לפלייאוף עומדים על 79%.

אינינג שישי

אנחנו רגילים כבר לריצות המדהימות של הרייז בספטמבר לעבר הפלייאוף, ופשוט מקבלים אותן כמובנות מאליהן. מה שאנחנו לא מקבלים כמובן מאליו, זה מה שהיה לבי.ג'יי אפטון אתמול – שלושה הומראנס. הסיפור המדהים פה הוא שאחרי המשחק אפטון איבד את הארנק שלו, ואזרח בשם ברנט סוטון שלח לו הודעה בטוויטר שמצא את האבדה. לא תמיד קארמה איז א ביץ'.

סטיבן שטרסבורג שחקן וושינגטון נשיונאלס. Chris Trotman, GettyImages
ואם הנשיונאלס יגיעו לוורלד סירייס והוא לא יהיה חלק? סטיבן שטרסבורג/GettyImages, Chris Trotman

אינינג שביעי

המצב של דטרויט טייגרס לא פשוט. הקבוצה חטפה סוויפ מהאיינג'לס ובכך, בעצם, איבדה את הסיכוי לזכות בכרטיס הווילד-קארד, כשיש ארבע קבוצות לפניה במרוץ. הדרך היחידה של הנמרים להיכנס לאוקטובר תהיה דרך זכייה ב-AL מרכז, ולמזלה שיקגו וייט-סוקס לא משחקת בייסבול ששווה לדבר עליו. הקבוצה רשמה השבוע מאזן של 3:3 בבית נגד קבוצות חלשות כמו הטווינס והרויאלס. הווייט-סוקס מתחילים הערב סדרה ביתית של ארבעה משחקים נגד דטרויט, כשהדובדבן שבקצפת יהיה המפגש ביום חמישי בין כריס סייל וג'סטין ורלנדר.

Seventh Inning Stretch

מייק טראוט עשה הכל השבוע. חוץ מעוד תפיסה מדהימה באאוטפילד, הוא גם הפך להיות השחקן הראשון מתחת לגיל 22 שרושם שני משחקים ברצף עם הומראן בחבטה הראשונה במשחק. אחד מהם היה על ג'סטין ורלנדר.

אינינג שמיני

נחשו מי מוביל את ה-MLB בהומראנס וריביז מאז פגרת האולסטאר? תנו לעצמכם כיף אם נחשתם שזה צ'ייס הדלי מסן דייגו פאדרס, עם 19 הומראנס ו-60 ריביז.

אינינג תשיעי

ונסיים עם אנקדוטה מעניינת: העיר סיאטל רושמת 49 ימים ללא גשם, קרוב לשיא של 51 ימים מ-1951. מה הקשר לבייסבול, אתם שואלים? ובכן, בפעם האחרונה שגשם ירד בעיר, איצ'ירו סוזוקי עדיין היה חלק מהמארינרס. האם מצאנו בעולם הבייסבול קללה חדשה?

בואו לדבר בייסבול בפורום ספורט אמריקאי של וואלה!

איצ'ירו סוזוקי שחקן ניו יורק יאנקיז. Otto Greule Jr, GettyImages
הלך ליאנקיז ואתו גם הגשם. איצ'ירו במדי ניו יורק במשחקו הראשון מול המארינרס/GettyImages, Otto Greule Jr

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully