וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקרע לי הלב"

כלום לא הכין את פופס מנסה בונסו להתקפה מטורקיה. כעת הוא מסביר בדיוק מה היה שם, מה באמת המצב הרפואי שלו ומה הולך להיות מיוחד כל כך בחיבור שלו עם מכבי תל אביב

שחקן מכבי תל אביב פופס מנסה בונסו. GettyImages
מרגיש פגוע. מנסה בונסו/GettyImages

עשרות הודעות המתינו במכשיר הסלולרי של פופס מנסה בונסו כשהתעורר אתמול בבוקר. "הסתכלתי על כל ההודעות ולא הבנתי מה קורה, לא הבנתי מה פתאום אנשים שואלים אותי אם אני בסדר ומנחמים אותי", מספר סנטר מכבי תל אביב הטרי בשיחה עם וואלה! ספורט. "רק כשביררתי סיפרו לי שפורסם ראיון עם אנשים מבשיקטאש, שטענו שאני פצוע קשה ושגמרתי את הקריירה. אמרתי: מה לעזאזל? למה שמישהו יגיד כזה דבר? למה שמישהו ישקר? למה שמישהו ינסה לפגוע בי, אחרי התקופה המצוינת שהייתה לי שם ואחרי כל מה שנתתי למועדון הזה?".

ואז הוא הבין. "הם כנראה רוצים לנקום בי על זה שהחלטתי לעזוב אותם. אנשים לא יודעים, אבל בקיץ האחרון בשיקטאש דיברו איתי על הארכת חוזה. הם רצו אותי לעוד שנתיים והיו מוכנים לשלם הרבה כסף. דיברנו, אבל אז הגיעה ההצעה ממכבי – שהייתה, אגב, הרבה יותר נמוכה מבחינה כספית – והחלטתי להגיע לישראל. אני חושב שהם פשוט נעלבו והחליטו להמציא סיפור כדי לפגוע בי. בעצם, אני בטוח: זה נובע מקנאה.

"אני לא הבן אדם היחיד שהמציאו עליו שמועות כדי לפגוע בו, אבל זה העציב אותי כי מי שעומד מאחורי זה אלו אנשים שעבדתי איתם בשנה שעברה, ואנשים שרצו להמשיך לעבוד איתי גם בעונה הבאה", ממשיך מנסה בונסו. "נקרע לי הלב כששמעתי את הדברים שלהם. כששיחקתי בבשיקטאש נתתי הכל למועדון, הדבר החשוב ביותר עבורי היה לנצח עבורם. מי שאומר דברים כאלו, שגמרתי כביכול את הקריירה, פשוט לא יודע כלום. להגיע שאני סובל מפציעה דראסטית, שהקריירה שלי גמורה, אלו דברים בעייתיים מאוד. פוגעים בבן אדם, בשם הטוב שלו.

"כשהתעוררתי אתמול ושמעתי על כל הסיפור הזה נלחצתי, כי לא ידעתי מה אנשי מכבי יחשבו", הוא אומר. "דיברתי עם הסוכן שלי, והוא אמר לי: 'אל תדאג, מכבי יודעים שהכל בסדר. רק נשחרר איזו הודעה, אולי כדאי שתכתוב משהו בטוויטר כדי להרגיע את כולם'. וזה בדיוק מה שעשיתי".

שחקן נבחרת ספרד פאו גאסול מול שחקן נבחרת בריטניה פופס מנסה בונסו. רויטרס
כנראה שהגוף קצת התעייף מהאולימפיאדה. מנסה בונסו מול גאסול/רויטרס

מנסה בונסו מבקש לעשות סדר בדברים, ושוטח לראשונה את גרסתו באשר להשתלשלות העניינים הרפואית שלו מהחודשים האחרונים.

"הייתה לי עונה ארוכה מאוד בבשיקטאש, שהסתיימה מאוד מאוחר", הוא פותח. "מיד עם סיום העונה נסעתי לוושינגטון. היה לי בדיוק יום אחד לנוח, ולמחרת כבר הייתי צריך לצאת ללונדון, כדי להצטרף לנבחרת בריטניה. שיחקתי את כל האולימפיאדה, וכנראה שהגוף שלי קצת התעייף. כשחזרתי לארצות הברית אחרי האולימפיאדה הרגשתי שהברך שלי קצת כואבת", מספר מנסה בונסו.

"לא משהו דרמטי, אבל ליתר ביטחון הלכתי לראות את הרופא. אחרי שהוא בדק אותי הוחלט שאעבור איזה ניקוי קטן בברך, לא משהו רציני בכלל, וזה מה שהיה. הרופא אמר שבתוך כמה שבועות אני אחלים לחלוטין והברך תהיה במצב טוב מתמיד. עברו כבר שבועיים מאז האורתוסקופיה, אני מרגיש מצוין והרגל מתחזקת בכל יום. בעוד עשרה ימים אני אמור להגיע לישראל, ואני מקווה להיות מוכן לגמרי עד אז. בחיי, אני לא מצליח להבין איך הפכו את הטיפול הרפואי הפשוט הזה למשהו שאמור לאיים על הקריירה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
בטוח שיתאים לסגנון של המאמן. בלאט/מגד גוזני

העיכוב בבואו של מנסה בונסו לישראל נובע מחתונתו הקרבה, שאמורה להתקיים במהלך השבוע הבא. "הכל מתואם עם מכבי", הוא אומר. "אני רק נמצא בלחץ של זמן. אני מקווה שנספיק לארגן את הטקס", הוא צוחק.

והוא מתרגש – מאוד מתרגש – לקראת נחיתתו בישראל.

"אני במכבי. זה מטורף, הא? היו דיבורים גם בקיצים הקודמים, הייתי צריך לחתום כבר כמה פעמים. לפני שנתיים היו דיבורים מאוד רציניים. לכן אני שמח שהקיץ זה יצא סוף-סוף לפועל".

החזקת הצעות ממועדונים נוספים באירופה. למה בחרת דווקא במכבי?

"הסיבה הכי גדולה הייתה המסורת של מכבי באירופה. יש לה היסטוריה עשירה ביורוליג, זו קבוצה שכמעט בכל שנה מגיעה לפיינל פור, ואני רוצה להגיע לשם. בעונת 2009/10 שיחקתי בצסק"א והגעתי איתה לפיינל פור, אבל הפסדנו לברצלונה. הפיינל פור חסר לי ואני חושב שעם מכבי יש לי הזדמנות טובה לעשות את זה. מעבר לזה, גם הפיינל פור הבא יהיה בלונדון, העיר שלי, ואמרתי לעצמי: 'מה יכול להיות יותר טוב מאשר להופיע בפיינל פור הקרוב עם אחד המועדונים הכי טובים באירופה?'. אם נעשה את זה, עבורי זה יהיה משהו מאוד מיוחד".

יצא לך לדבר במהלך האולימפיאדה עם דיוויד בלאט, שאימן את נבחרת רוסיה?

"החלפנו כמה הודעות, אבל שנינו היינו מאוד עסוקים עם הנבחרות שלנו. ראיתי את כל המשחקים של רוסיה, וכששיחקנו נגדם בסיבוב המוקדם ראיתי את סגנון המשחק שלו ושיטת האימון. הוא עשה איתם עבודה מצוינת. חשבתי איך אשתלב בסגנון שלו, ונראה לי שאוכל לעשות דברים טובים בסגנון המשחק האתלטי הזה. אני עוקב אחרי דיוויד בלאט כבר כמה שנים ומאוד מצפה לעבוד עם כזה מאמן מצוין".

גם מרחוק עוקב מנסה בונסו אחר הקבוצה המתגבשת של מכבי, והוא משוכנע שנבנית שם קבוצה חזקה.

"שמחתי לשמוע שניק קיינר מדלי חתם. היינו יריבים בבית הספר. לא מזמן דיברנו בטלפון, על כמה אנחנו מתרגשים שנוכל לשחק אחד עם השני. מי בכלל חשב שזה יקרה? אני וניק נבנה יחד קו קדמי חזק מאוד. חוץ מזה, אני מכיר את ריקי היקמן ושחקנים אחרים. אני חושב שנהיה טובים. הרי מכבי תמיד רוצה להגיע הכי רחוק ביורוליג ובליגה הישראלית. אני מאוד מרוצה להצטרף למועדון הישגי שכזה. אני מקווה שנתחבר מהר, שאעשה את החלק שלי כמו שצריך ושאהיה אחד הגורמים המשמעותיים בהצלחה של הקבוצה בעונה הקרובה".

עוד לפני כן, אני מניח שתעבור בדיקות רפואיות מקיפות כשתגיע.

"כן, יבדקו שוב את הברך שלי. אני חושב שקצב ההתקדמות שלי טוב, אבל לא יכול להגיד בדיוק עוד כמה ימים אהיה מוכן. בטוח שלעונה אגיע מוכן, ובטוח שבגדול הכל איתי בסדר".

ניק קיינר מדלי במדי מרילנד בשנת 2007. AP
נלהב לקראת שיתוף העפולה איתו. קיינר מדלי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully