וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון: "השינוי המרכזי - הפעם יש לנו יותר כישרון"

3.9.2012 / 12:30

קפטן הנבחרת נשמע אופטימי לקראת אזרבייג'אן. גם גוטמן: "אנחנו יודעים עליהם הכל". שכטר: "יהיה מאוד קשה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נבחרת ישראל קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים חגיגית לרגל השקת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014, ובה נחשף הספונסר הראשי החדש - אלטשולר שחם - וכן הוצגו המדים החדשים של חברת אדידס. המאמן הלאומי אלי גוטמן, הקפטן יוסי בניון ואיתי שכטר ענו על שאלות העיתונאים, ונשמעו מוכנים למדי לקראת פתיחת הקמפיין והמשחק הראשון מול אזרבייג'אן ביום שישי. הערב (19:00) תערוך הנבחרת אימון ראשון בשפיים, וביום רביעי תמריא לאזרבייג'ן.

יוסי בניון, עומר דמארי, גילי ורמוט, שחקני נבחרת ישראל במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול אזרבייג'אן. ברני ארדוב
משנים מדים, משנים מזל? בניון, ורמוט ודמארי/ברני ארדוב

"בפעם הראשונה כמאמן כדורגל אני מרגיש מה זה שמדינה שלמה רוצה שתצליח, ועם הרוח הגבית הזו נצא לדרך", אמר מאמן הנבחרת אלי גוטמן. "אני בראש שלי במשחק מול אזרבייג'ן, מול רוסיה, אני מרגיש את השחקנים שלי שם. אנחנו נבחרת מלוכדת, וכשאני מקבל הודעות טקסט משני שחקנים שלא יהיו איתנו כי הם פצועים כמו ערן זהבי, ששולח לי - "איזו זכות יש לכל אחד מהחברים שלי להיות שם, ודווקא כשאני לא אהיה איתם אני מבין מה זה להיות שייך לנבחרת", או בירם כיאל, שכותב לי כמה כואב לו שלא יוכל לעזור - זה התלכיד שלנו. אמרתי לשחקנים שלי שזה יהיה הכוח שלנו - כוח הקבוצה. ואת הכוח שלנו והאמונה והביטחון אני שואב מהשחקנים האלה. אני יודע הכל על נבחרת אזרבייג'אן, אני יודע איזה משחק הם היו רוצים שיתפתח, והמפתח להצלחה הוא אם נדע לשלוט בקצב המשחק. הם נבחרת עם חלק קדמי מהיר ומסוכן" .

גוטמן נשאל על כך שמספר משחקניו לא מקבלים דקות משחק קבועות, והשיב: "אין לי ספק שהמאמן של נבחרת קרואטיה מזמין את מודריץ'. אנחנו עדיין לא נמצאים בחודש נובמבר-דצמבר, שאפשר לבוא ולומר ששחקן זה או אחר לא משחק. השחקנים שלא משחקים מקצוענים ויודעים לתת מעצמם טיפה יותר באימונים ולעשות את האקסטרות. אבל אין ספק שמאמן רוצה שהשחקנים שלו ישחקו כמה שיותר, כי אין תחליף לדקות משחק וכושר משחק".

על משחק ההגנה של הנבחרת אמר המאמן: "אני רוצה שנגיע למצב ששחקני ההתקפה יעשו כל כך הרבה הגנה, בכדי שכשהיריבה תגיע לקישור זה יהיה עם כוחות פחותים משמעותית. שחקני הקישור יגרמו שעל כל פס יהיו 2-3 שחקנים כחולים, תהיה הנתפלות, וייקח זמן עד שהיריבה תגיע להגנה. בכדורגל המודרני אין דבר כזה שרק שחקני ההגנה עושים הגנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אורי שילה, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אולי הפעם? אלי גוטמן/ברני ארדוב

קפטן הנבחרת יוסי בניון סיפר על החתימה שלו בווסטהאם: "המטרה שלי היתה למצוא קבוצה בה אקבל יותר דקות משחק, והיה ברור לי מהרגע הראשון שהסתיימה העונה שעברה שלא אישאר בצ'לסי. היה צריך לחכות לרגע הנכון, לקבוצה המתאימה. היו לי שנתיים נהדרות בווסטהאם. היו לי הצעות מאנגליה וגם מחוץ לאנגליה, אבל רציתי להישאר בטופ. אמנם זה היה ברגע האחרון וסיכמתי לפחות עד ינואר עם אופציה להמשיך עד סוף השנה, והמטרה שלי היא להגיע בכושר טוב לנבחרת ולתרום כמה שיותר. אני בכושר טוב מאוד, השחקנים שלא שיחקו בצ'לסי מתאמנים בצורה הרבה יותר רצינית".

בניון נשאל על מעמדו בנבחרת, וסיפר: "אני מרגיש כמו שהרגשתי כל השנים. אתם גרמתם לזה להיראות כאילו זה אני ועוד 10 שחקנים. תמיד אמרתי שהנבחרת לא יכולה להיות בנויה על שחקן אחד. אני לא רוצה לפגוע, אבל אני חושב שהשינוי המרכזי הוא שהפעם יש שחקנים יותר מוכשרים, במיוחד בחלק ההתקפי, וזה יתרון גדול. גם לשחקן כמוני, לשחק עם שחקנים כאלה זה הכיף הכי גדול. אני מבחינתי אעשה מה שעשיתי עד עכשיו: אתרום מתי שיגידו לי לתרום, ותמיד אהיה מוכן ב-100 אחוז לנבחרת".

איתי שכטר הוסיף: "אזרבייג'אן נבחרת מאוד קשה, נבחרות יותר גדולות מישראל הגיעו לשם והתקשו. אני מקווה שנבוא מאורגנים ומסודרים ונעשה תוצאה טובה. יהיה מאוד קשה, משחק עם 40 אלף צופים, לא נעימים כל כך, ונעשה את המקסימום לבוא עם תוצאה טובה לארץ. אנחנו לא חושבים על רוסיה".

יוסי בניון, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מרוצה מאוד מהאופציות הרבות בחלק ההתקפי. יוסי בניון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully