וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: בהנהלה שוברים את הראש בנוגע לתמוז

הבאת ורמוט יצרה גירעון: החלוץ עשוי להימכר למכבי ת"א או להישאר אם כהן וחיימוביץ' יעזבו. בן חיים: "יש לנו קבוצת כוכבים"

צילום ועריכה: קובי אליהו

אם מישהו היה מספר לניצן שירזי לפני כחודשיים שכך תיראה קבוצתו בסופו של דבר, ספק אם היה מאמין. אמש (ראשון) החגיגה באדום לא הייתה בגלל הניצחון החלק על הפועל חיפה (0:2), אלא בעיקר בגלל מהלכי ההנהלה שהחתימה שלושה שחקנים חדשים בקבוצה, יממה לפני תום מועד רישום השחקנים לאירופה. מעל כולם, הקהל האדום היה בטירוף לראות את גילי ורמוט חוזר למועדון אחרי שנת גלות. למרות ששירזי היה חולה, קשה היה למחוק את החיוך משפתיו ומאלה של שביט אלימלך בסיום המשחק, לאור החיזוק שהקבוצה קיבלה. עכשיו, אחרי שהנהלה סיימה את חלקה עם הסגל הנוצץ, הלחץ עובר לצוות המקצועי: כל דבר פחות מאליפות, ייחשב ככישלון.

אולם למרות האופוריה, להנהלת הקבוצה עדיין יש לא מעט כאבי ראש. על מנת לממן את חזרתו של ורמוט תצטרך הפועל תל אביב למכור שחקנים. עלותו של הקשר היא כ-300 אלף יורו, כשהעסקה פרוסה לשלוש שנים, (כלומר, שלושה תשלומים של 100 אלף יורו). בנוסף, אם האדומים יעפילו לליגה האירופית או לליגת האלופות בשנים הבאות, עלות העסקה עלולה להיות מוכפלת: העפלה לליגה האירופית תאלץ את הפועל תל אביב להעביר לקייזרסאלוטרן כ-50 אלף יורו נוספים, ואילו ההעפלה לצ'מפיונס תעלה להפועל בכ-100 אלף יורו נוספים בכל אחת מהשלוש השנים הבאות. כל זה לא כולל כמובן את שכרו של ורמוט, שנעמד בערך בכ- 3 מיליון שקל בעונה לחמש השנים הבאות.

גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
במועדון מאושרים, אך גם מנסים לפתור את הבעיות הכלכליות שמגיעות עם הבאתו. גילי ורמוט/ברני ארדוב

הבעיה: למועדון אין כרגע את התקציב לממן את העסקאות החדשות, זאת למרות שעלותם של תומר בן יוסף וניקולה פטקוביץ' לא גבוהה במיוחד. בשל כך, גורמים בכירים התבטאו אתמול ואמרו שהפועל תאלץ לשחרר שחקנים. על גרדום כרגע הם הבלם זאב חיימוביץ' ואלרואי כהן ששכרם יחדיו כמעט משתווה לשכרו של ורמוט. הקבוצה מקווה למצוא לשניים קבוצות שיממנו את שכרם. לגבי הבלם, אמרו אתמול בהפועל כי הוא צריך עוד זמן לחזור לכושר, בעוד הסיבות לשחרר את כהן די ברורות: הקשר הגיע לאדומים על תקן המחליף של ורמוט, וכעת, כשזה חזר, אקס קרית שמונה לא צפוי לקבל דקות משחק מרובות. בקבוצה מיהרו להכחיש את אפשרות שחרור השניים, וטענו: "אין כל כוונה לשחרר מי מהשחקנים, הקבוצה הולכת לקראת עונה ארוכה".

כאב הראש הגדול יותר של ההנהלה האדומה: דילמת טוטו תמוז. מכבי תל אביב הציעה להפועל כחצי מיליון יורו על החלוץ, ובקרב האדומים שוברים את הראש האם לקבל הצעה זו. מצד אחד, האוהדים לוחצים על ההנהלה לא לשחרר את תמוז ליריבה השנואה. מצד שני, החלוץ מסיים את חוזהו בעונה הבאה ולא מוכן לחתום על חוזה חדש, כך שיהפוך לשחקן חופשי. אם מוסיפים לכך את החיסכון בשכרו ואת 2.5 מיליון השקלים שאמורים להגיע מהצהובים, מובן כי הסכומים יעזרו מאוד לכסות את הגרעון שנוצר בתקציב. כמו כן, בשלב זה תמוז עדיין לא הוריד את תביעת הבוררות והדרישה להשתחרר מהפועל, ועד שהדברים לא יגיעו לידי סיכום עם הקבוצה, הוא גם לא מתכוון להסירה. בסביבתו של השחקן טוענים כי הוא מאוד מעוניין להישאר בהפועל, אך ספק אם הקבוצה תהיה מכונה לוותר על הכסף מהיריבה העירונית. אפשרות נוספת היא לנסות ולמכור את אביחי ידין למבי חיפה או למכבי תל אביב, אם תרצה בו הקבוצה, וכך למעשה תיסלל הדרך של תמוז להישאר בקבוצה, כמובן יחד עם שחרורם של כהן וחיימוביץ'.

בנוגע לורמוט יש לציין כי עסקת הקשר עצמה עדיין לא נחתמה סופית והיום אמורים המועדונים להעביר ביניהם טיוטות אחרונות, כשבהפועל מקווים כי הבקרה התקציבית לא תערים קשיים להעביר את שלושת השחקנים החדשים מחר, על מנת שיהיה אפשר לרשום אותם לליגה האירופית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
רוצה לחזור, במועדון לא בטוחים שזו האופציה הטובה ביותר. טוטו תמוז/ברני ארדוב

טל בן חיים מאושר: "שער של דמארי הוא כמו שער שלי"

"גילי הוא כוכב כדורגל ואני מאוד שמח שהוא מצטרף", פרגן גם טל בן חיים בסיום המשחק. "הוא יכול רק להועיל לנו. קטונתי מלדבר על גילי ורמוט". באשר לאפשרות הישארותו במועדון של טוטו תמוז אמר בן חיים: "זו תהיה אבידה אם טוטו יעזוב. הוא גם כוכב. יש לנו הרבה כוכבי כדורגל בקבוצה הזו. אני מקווה שהוא יישאר וגילי יבוא ותהיה לנו קבוצה טובה ועם תחרות בריאה על ההרכב. כשאתה משחק במועדון כמו הפועל תל אביב אין מצב שמישהו יכול להיות קבוע בהרכב. אמורים להיות עם פלפלים בתחת כל הזמן, כי לקבל חולצת הרכב של הפועל, זה לא דבר של מה שבכך. אני מברך כל שחקן שיגיע לכאן ויכול לעזור. אחרי הכל, אין שחקן שגדול יותר מהמועדון והדבר הכי חשוב שהמועדון יגיע להישגים השנה".

בן חיים נשאל על יחסיו עם עומר דמארי, והסיבה בגינה ויתר אמש לחלוץ ואפשר לו לבעוט את הפנדל מול הפועל חיפה, והשיב: "הריב הזה מאחורינו כבר הרבה לפני. היה חשוב לי לפרגן לעומר ושהוא יבקיע. אתם עשיתם מהסיפור הזה הרבה ממה שהוא היה באמת. אין טעם להתייחס יותר לסיפור הזה. שער של עומר מבחינתי הוא כמו שער שלי ואני ממש שמח".

לסיום שיבח החלוץ את היכולת במשחק, והציב כבר מטרות לקראת המשחק מול אתלטיקו מדריד: "לא יודע לשים את האצבע מה קרה היום אבל השגנו את התוצאה שרצינו וגם נראינו טוב. אנחנו צריכים לשמור על היכולת הזו. אני מקווה שנעשה קמפיין טוב גם באירופה. אנחנו נסתכל לכל יריבה אירופית בגובה העיניים. אנחנו רוצים להציג משחק טוב מול אתלטיקו ולנצח אותם".

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"כשאתה משחק במועדון כמו הפועל תל אביב אין מצב שמישהו יכול להיות קבוע בהרכב. אמורים להיות עם פלפלים בתחת כל הזמן, כי לקבל חולצת הרכב של הפועל, זה לא דבר של מה שבכך". טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully