וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדת הפלא מנס ציונה תנסה לעמוד מהר על הרגליים

1.9.2012 / 22:15

נגיסט ביטאו, הרצה בת ה-15 שנדרסה, מככבת במירוצי כביש ושדה כבר מגיל 10, וכעת מקורביה רק מתפללים שתחלים

דריסתן של הרצות למרחקים ארוכים נגיסט ביטאו ורדיט בלטה הפכה לשיחת היום בקרב קהילת הרצים למרחקים ארוכים בארץ. וזה לא שהיו מסקנות להסיק. אחרי הכל, שתי הרצות שהיו בעיצומו של אימון עם קבוצת רצים גדולה, לא רצו על כביש מהיר, אלא על דרך עפר בשטח - מקום אידיאלי לאימונים בריצות למרחקים ארוכים. הן פשוט היו קורבנות לפשע, ולדריסת פגע וברח מהסוג הנתעב ביותר, דריסה שלפי עדי ראייה בוצעה בכוונה תחילה רק בגלל הערות שנזרקו לכיוונו של נהג הטרקטורון.

וודג' זבדיה, מאמנן של אחת משתי הרצות נגיסט ביטאו, סיפר היום כי מדובר בספורטאית שמיועדת למשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו. אז אולי היא עדיין צעירה מדי, ואולי היא עוד לא קבעה זמנים שהפכו אותה להבטחה אולימפית כל כך גדולה, אבל הרצה בת ה-15 שנפצעה בינוני בהחלט נחשבה להבטחה מבחינת איגוד האתלטיקה. היא ניצחה את ארבע אליפויות בתי הספר האחרונות בריצות שדה, ובעונה האחרונה אפילו השתתפה באליפות בינלאומית עד גיל 17 לבתי ספר שהתקיימה בלטביה. באליפות ישראל האחרונה במירוצי שדה היא סיימה במקום השני. ביטאו מתגוררת בנס ציונה ומשתייכת כבר מגיל 9 לקבוצת "רצי נס ציונה". כבר בגיל 10 וחצי היא הדהימה כשזכתה באליפות ישראל במירוצי כביש (2,500 מטר) לגילאי 12-16. עוד מאז היא הפכה לסוג של "ילדת פלא" באתלטיקה הישראלית. כעת די ברור שהפציעה הקשה תמנע ממנה מלהתחרות בעונה החדשה שיוצאת לדרך בקרוב, ומקורביה רק מתפללים שהפציעה לא תמנע ממנה לחזור לרמות הגבוהות בעתיד.

מאמנה וודג' זבדיה אמר היום על ביטאו: "היא לא זוכרת שום דבר מהתאונה. אני מאמן אותה כבר שש שנים, מאז שהייתה בת תשע. רק בחודש מרץ היא ייצגה את ישראל בלטביה בתחרות מרוץ שדה. צפינו שתגיע רחוק, והיא מתוכננת להגיע למשחקים האולימפיים ב-2016". לדברי זבדיה, הוא עדיין לא שאל את הרופאים האם היא תוכל לחזור לרוץ. "אני לא מתעסק בזה עכשיו. ניתן לזמן לעשות את שלו. כרגע אני רק שמח שהיא יצאה בחיים". ביטאו, כפי שממשיך להעיד מאמנה, נחשבת לאתלטית בעלת משמעת מדהימה. "היא לא מפספסת אימון. מבחינתי היא בהחלט הייתה מועמדת ראויה להגיע למשחקים האולימפיים בריו, ואם לא אז לאלו שיהיו ב-2020. היום הסתבר לי שהיא סבלה אתמול במהלך הלימודים מכאבי בטן חזקים, אבל החליטה שהיא לא מוותרת על אימון. היא התקשרה אליי מספר פעמים אתמול כדי לוודא שאני אוסף אותה לאימון".

הרצה שנפגעה קל הייתה ראדט בלטה, תושבת ראשון לציון שהיא סגנית אלופת ישראל במירוצי שדה לנערות עד גיל 19. גם בלטה נחשבת לרצה כשרונית, שיכולה לטפח את הנתונים שלה כדי להצטיין כאתלטית בוגרת בריצות למרחקים ארוכים.

יו"ר איגוד האתלטיקה, שלמה בן גל, התייחס היום למקרה ואמר: "התעצבתי מאוד למשמע הידיעה. אני מזועזע מכך שגם ריצה בשדות הפכה להיות מסוכנת בימינו. אני מאחל לביטאו החלמה מהירה ומאחל לה שתשוב במהרה לזרועות משפחתה ושתמשיך לעשות את הדבר האהוב עליה מכל – לרוץ".



חברתה של ביטאו רדאיט בלטה: "אולי עוד חצי שנה אוכל לחזור לרוץ"

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully