וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלושה תצא קבוצה?

1.9.2012 / 7:00

היהלום ובעיית הכושר והתנועה, הסילון ובעיית הקללות וההחמצות, והלוחם ובעיית המסירה והחשיבה. גם העונה, בית"ר ירושלים תצטרך להסתמך של צעירים שייזרקו למרכז הבמה. הכירו את נחמני, אליחן וקריאף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יינצלו על ידי הנוער? שחקני בית"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומר נחמני: הבייבי של אלי כהן

עומר נחמני, שיחגוג באוקטובר 19, הוא בן למשפחה של כדורגל. האח עדן גדל בבית"ר ירושלים ושיחק בה עד העונה שעברה; האב שוקי היה שחקן עבר, וכעת עומר משלים את השושלת. לפני שנתיים, באחד ממשחקי מחלקת הנוער, שאלו מספר אוהדים את איתן מזרחי אם יש עידן ורד חדש במועדון. הסקאוט ענה: "תזכרו את עומר נחמני. יש עוד הרבה עבודה איתו, אבל מבחינת כישרון יש לו לא פחות ואפילו יותר מורד".

במהלך השנתיים האלה נחמני הפך לשחקן משמעותי בקבוצת הנוער ובנבחרת הנוער, אך מאחורי כל זה הסתתרה בעיה מנטאלית לא קטנה. כששאלנו לפני שנה את אלי אוחנה בנוגע אליו הוא אמר: "הוא מאוד מוכשר, אבל צריך לעלות כמה דרגות ברמת ההשקעה והחריצות. מה שיש לו היום לא יספיק להצלחה בבוגרים, אם לא יעבוד על עצמו מנטאלית".

בכלל, על נחמני עברו שנים לא קלות בכדורגל, אם כמה נקודות שבירה בהן רצה לפרוש מהמשחק. בגילאי נערים הוא שיחק בכלל כקשר אחורי וסבל מקושי בהתאוששות ממאמץ והיה מאוד מאוכזב מעצמו. הוא לא ראה את עצמו מגיע רחוק. איתן מזרחי עשה לו הסבה לחלק ההתקפי ואמר לו: "אתה תרוץ על 30 מטר ספציפיים בחלק הקדמי וככה תתמודד עם ההתאוששות ותביא את היכולות שלך מקדימה". התהליך עבד ונחמני החל להביא את הכישרון לידי ביטוי.

גם העונה שעברה לא עברה לו בקלות. בחלק הראשון של העונה התחושה בבית"ר הייתה שהוא חוזר לסורו ועדיין לא מספיק רציני כדי לעשות את הקפיצה לבוגרים. יובל נעים, המאמן באותה תקופה בוגרים, התלהב מהכישרון שלו, אבל כרמז להשקעה שלו אמר פעם: "שאלתי את חנן אזולאי אם אני יכול להשתמש בעומר נחמני. הוא אמר לי שכן, אבל יש לו כושר רק ל-20 דקות".

נחמני שמע לא מעט ביקורות ובחלק השני של העונה השינוי המנטאלי שלו בא לידי ביטוי. השריף אלי כהן, מחליפו של נעים, החליט לבוא לראות את נחמני במשחק של קבוצת הנוער מול הפועל באר שבע בגביע. נחמני לא השאיר לכהן סימני שאלה, בית"ר ניצחה 4:1, כשנחמני כובש את כל הרביעייה. אפילו כהן הופתע ובסיום המשחק אמר: "ידעתי שיש לו איכויות, אבל היום גיליתי פה שחקן שהולך להגיע לרמות הכי גבוהות. צריך לעבוד עליו, ללמד אותו לעשות תנועה נכונה ולדעת לחלק כוחות. אבל מבחינת כישרון יש כאן יהלום".

כהן תיכנן לשתף את נחמני בסוף העונה שעברה לא מעט, אך השחקן קרע שריר והקרדיט האמיתי מהשריף נדחה לתחילת העונה הנוכחית. כהן, כמו שהבטיח, מדבר עם השחקן לאורך כל הקיץ ודורש ממנו לקחת עליו כמה שיותר ולדחוף קדימה. נחמני מוגדר על ידי השחקנים כ"בייבי" של אלי כהן. בשבת האחרונה בקרית שמונה ההיעדרות של בן שושן סידרה לנחמני מקום בהרכב והביטחון שלו במשחק צד את העין של הרבה מאוד אוהדים. איזי שרצקי הציע עבור השחקן לפני כשנה 100 אלף דולר, אך בית"ר לא רצתה לשמוע. אחרי המשחק בשבת אמר שרצקי: "אני מוכן לתת עליו עכשיו 250 אלף, הוא שחקן. תבוא אליי כל שנה ולדעתי הסכום יגדל. יש לו הכל מבחינה מקצועית, זה רק בראש שלו מה הוא יעשה עם זה".

עומר נחמני שחקן נבחרת הנוער של ישראל (ימין) מול ארנס ריבוקס שחקן נבחרת ליטא. ברני ארדוב
איתן מזרחי אמר: "תזכרו את עומר נחמני. יש עוד הרבה עבודה איתו, אבל מבחינת כישרון יש לו לא פחות ואפילו יותר מורד". נחמני/ברני ארדוב

צחי אליחן: מהיר ועצבני

כשמנסים לברר קצת פרטים על האישיות של צחי אליחן, תמיד שומעים את המשפט "אפשר לכתוב ספר עם מה שהוא עבר בחיים". אליחן, כיום בן 21, נולד לאמא שבדית ואבא ממוצא מרוקאי. הוא גדל בשבדיה וכשהיה בן 4 אימו נפטרה. לאחר מספר שנים, עלה עם אביו לארץ, לנצרת עילית, ושיחק במועדון הכדורגל המקומי. בגיל 14 קיבל איתן מזרחי המלצות עליו ממאמן השוערים משה בן דוד ונסע לראות אותו בנצרת עילית. הקבוצה הצפונית סירבה לשחרר את השחקן, אך אחרי שיכנועים ולחץ של השחקן הוא נמכר לבית"ר תמורת כ-18 אלף שקל.

בבית"ר אליחן הפגין מהירות גבוהה מאוד, כח וכישרון, אך גם סבל לאורך השנים מבעיות התנהגות קשות ונקודות שבירה רבות. בחלק מהמקרים הפסיק להגיע לאימונים ונתקל בקשיי התאקלמות בירושלים, שם עבר להתגורר עקב המרחק הגדול מהבית בגיל צעיר. בבית"ר לא ויתרו. הם ידעו אילו קשיים עברו על אליחן בחייו וניסו לעצב אותו אחרת.

זה לא היה פשוט. אליחן עצמו עבר התבגרות קשה. הוא עצמו העיד שהסתבך לא מעט בקטטות ואף אמר פעם לשחקנים בקבוצת הנוער: "אצלי זה ייגמר לכאן או לכאן, או שאני אהיה שחקן או שאני אגמור בכלא". אליחן ידוע כאחד שזורק קללות לכל עבר על כל דבר, והשחקנים כבר לקחו את זה למקום של הומור. אחד השחקנים סיפר כי "הוא זורק קללות על כל דבר שלא מוצא חן בעיניו בלי הכרה, זה כבר בדם שלו. בן זונה אצלו זה בוקר טוב. כשקלטנו את זה במחנה האימון, שחקנים התחילו לזרוק לו יציאות רק כדי לשמוע אותו מקלל".

כשאלי כהן הגיע לבית"ר בעונה שעברה הוא העביר בשלב ראשון את אליחן לקבוצה השלישית, שהתאמנה עם חנן אזולאי. אליחן, שזכה כבר לדקות משחק אצל יובל נעים כמה חודשים לפני כן, לקח את זה קשה והיה נראה על סף שבירה. אך מספר ימים לאחר מכן אלי כהן בא לראות אימון של הקבוצה השלישית ומיידית העביר את אליחן לקבוצה הראשונה. לאחר מספר ימים כבר העלה אותו בהרכב במשחק נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר. "אנחנו נשלב כאן צעירים כמו צחי אליחן שיש להם כישרון ונתונים וצריך לעצב אותם ולעשות אותם שחקנים שיתרמו המון למועדון, חייבים לעשות את התהליך הזה", אמר אז אלי כהן.

גם השנה אליחן עושה את אותם הדברים. אלא שהבעיה הגדולה ביותר שלו היא מול השער. בכל המבדקים הנתונים הפיזיים שלו הם מהטובים בקבוצה, בעיקר בכל הקשור למהירות. "יש לו מהירות בלתי רגילה", אומר אלי כהן. "הוא גם משפר את התנועה שלו, עושה אלכסונים ומגיע בכל משחק למצבים. מכאן הוא חייב לשפר את הפוקוס, החדות והריכוז מול השער, כי זה מה שיכריע את הקריירה שלו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
צחי אליחן שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
"בן זונה אצלו זה בוקר טוב". אליחן/מגד גוזני

אופיר קריאף: ברגע האחרון

כשפוגשים אוהדים של בית"ר ירושלים מהיציע המזרחי שומעים מכולם את אותו המשפט: "תפרגנו לאופיר קריאף, הוא אחד משלנו, הוא גדל ביציע המזרחי וממנו ירד לדשא. כאלה שחקנים אנחנו רוצים, שייתנו את הנשמה בשבילנו".

קריאף אמנם באמת צמח ביציע ותמיד היה חדור אמונה שיגיע לקבוצה הבוגרת, אך הקפיצה שלו לבוגרים התעכבה והוא עבר שלוש שנים בקבוצת הנוער, כשרק בתחילת העונה שעברה הפך להיות חלק מהרוטציה בבוגרים בגיל 21. אצל יובל נעים הוא ראה דקות משחק חלקיות בסיבוב הראשון של העונה ובעקבות זאת הגיע הזימון לנבחרת הצעירה של גיא לוזון. מאמן הנבחרת הצעירה אמר אז על קריאף: "יש לו נתונים פיזיים של שחקן אירופאי. הוא חזק, אגרסיבי, אוהב לעבוד קשה. הוא צריך למנף את זה למשחק טקטי ולחשוב יותר מהר כדי להיות שחקן דומיננטי בבית"ר ובנבחרת הצעירה".

כשאלי כהן הגיע לבית"ר הוא ראה את אותם הדברים שלוזון חזה בהם. בהתחלה אלי כהן מאוד התלהב מהשחקן ורצה לראות אותו ברוטציה, אך אחרי שהחל לשלב אותו לקח אותו המאמן לשיחה ואמר לו: "יש לך את כל הנתונים, אבל אתה חייב לעשות שינוי בחשיבה. אתה מחזיק יותר מדי את הכדור, משחק עם הראש באדמה ולא חושב מהר. אתה צריך לעבוד על עצמך כדי לנצל את כל מה שיש לך ולהצליח".

קריאף יצא מהרוטציה של השריף וגם מהסגל. כתוצאה מכך הוא גם נופה מהנבחרת הצעירה ונכנס למשבר. הוא הרגיש שהוא בדרך החוצה מבית"ר ירושלים וכמו כולם היה לו את החשש שמי שעוזב את בית"ר אולי כבר לא יחזור. בקיץ האחרון, כשהחלו להתאמן, לקח כהן את קריאף לשיחה נוספת ובה הבהיר לו בדיוק את השינוים שהוא מצפה ממנו. קריאף יישם זאת הלכה למעשה.

אחרי משחק גביע הטוטו נגד הפועל רמת גן, נשאל קריאף על הקרדיט שקיבל ואמר: "הפנמתי את הדרישות של אלי כהן, עשיתי שינוי במשחק שלי - אני משחק יותר חכם, יותר שקול, מרים את הראש ומרשה לעצמי לחשוב עוד חצי שנייה לפני פעולה". כהן מפרגן לילד ואומר: "אין דבר יותר מספק מלראות שחקן צעיר שכל כך רוצה, עושה את השינויים הדרושים ומתאים עצמו למסגרת הטקטית והמקצועית. יש עוד דרך ארוכה לפניו, אבל בשבילי הוא חלק מחבורת הלוחמים שיש לנו ונלך איתם בגאווה לכל מגרש".

אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים (מימין) שומר על ישראל זגורי שחקן בני יהודה. קובי אליהו
"נתונים פיזיים של שחקן אירופי". קריאף/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully