וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - עירוני קרית שמונה: דוידוביץ' ייעדר כחודש

השוער הוותיק נפצע בידו באימון, אמיר אדרי יחליפו מול קרית שמונה (ש', 17:30, ספורט1). טואטחה יפתח, בוליאט יחזור?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* בעונה שעברה רשמה מכבי חיפה את הפסד הבכורה הביתי שלה לעירוני קרית שמונה. זה הסתיים בתבוסה, 3:0, ובאליפות היסטורית של הקבוצה הצפונית בליגת העל.

* בשניים מתוך שלושת הניצחונות האחרונים של חיפה על קרית שמונה בקריית אליעזר, שחקן אחד כבש צמד. פעם רפאלוב ופעם פאנטני.

* הידעת? הניצחון הגדול ביותר של חיפה על קרית שמונה הושג דווקא במפגש הבכורה בין הקבוצות. זה קרה באוקטובר 1965 ונגמר עם שבעה כדורים ברשת. אהרון גרשגורן האגדי כבש שישייה (!).

* על האפס: ב-12 מתוך 18 המפגשים בין הקבוצות בכל הזמנים, לפחות קבוצה אחת לא כבשה.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

מכבי חיפה קיבלה בשורות רעות מאוד כבר באימון המסכם לקראת המשחק, כאשר השוער ניר דוידוביץ' נפצע בכף ידו, נלקח לבית החולים, ועבר צילום בו נקבע כי הוא סבל משבר בשתי אצבעות. המשמעות: השוער הוותיק ייעדר כחודש מהמגרשים. מי שיחליפו מחר (שבת, 17:30, ספורט1 ו-HD) מול עירוני קרית שמונה ובתקופה הקרובה יהיה אמיר אדרי, כשהשוער השלישי רון שושן יישב על הספסל.

בחיפה הודיעו כי לאחר המשחק מחר תיעשה הערכת מצב מחודשת לגבי השוערים בסגל. בויאן שראנוב עדיין לא מצא קבוצה ובמועדון ישקלו להחזירו לסגל במידה והפציעה של דוידוביץ' תתברר כחמורה יותר. יש לציין כי עטר מעריך מאוד את אמיר אדרי ולא בטוח שירצה אותו בסגל. סיבה נוספת שבגללה בחיפה שוקלים את העניין הזה: יוריצה בוליאט עדיין לא מצא קבוצה והוצע שוב לעטר שבוחן את מועמדותו כזר החמישי של הקבוצה (עטר רוצה קשר זר שיהיה הזר הרביעי בסגל). מועד ההעברות בחלק מצומצם מאוד ממדינות אירופה מסתיים בשבוע הבא וזאת אופציה נוספת עבור חיפה שמנסה להיפטר מהחוזה של השוער והבלם.

טאלב טואטחה יפתח בודאות באגף השמאלי על חשבונו של שמואל שיימן, אך שאר החלק ההגנתי לא ישתנה. ההתלבטות של ראובן עטר נוגעת לחוד ההתקפה. המאמן תרגל בתחילת האימון את דינו אנדלובו בחוד, אבל לא התעלם מהיכולת של שלומי אזולאי שהרבה לסכן את השער ולכן הוא החליף בניהם והאחרון תורגל בחלק השני של האימון בהרכב הראשון. אזולאי ואנדלובו יכולים לשחק גם יחד (ויאם עמאשה הפצוע ישוב רק שבועיים-שלושה), אבל עטר לא רוצה לשנות את המערך ששיחק מול מכבי תל אביב: 4:3:2:1. במצב הנוכחי תמיר כהן הוא הקשר האחורי הטבעי ולמרות הדעה הרווחת בקרב השחקנים, עטר עדיין לא משנה את השיטה שלו ומשחק עם שני קשרים אחוריים. הסיבה העיקרית לכך היא שמלבד גוסטבו בוקולי שלא מקבל קרדיט אצל המאמן אין קשר אחורי נוסף בסגל, וגם הוא אינו קשר אחורי קלאסי.

באופן חריג למדי, עטר קיים אתמול שתי אסיפות לקראת המשחק. אחת האסיפות התמקדה במשחק האחרון מול מכבי תל אביב, השניה ביריבה. "קרית שמונה קבוצה התקפית מאוד, צריך להיזהר ממשחק האגפים שלהם ומהכניסות לעומק של שמעון אבוחצירא ולאסלו לאנצ'ה", אמר עטר לשחקנים. "שחקנים שלהם מגיעים הרבה לאמצע ומשם הכדור עובר לאגף. אני מבקש שתעמדו על המגרש כמו בוריסוב (הדיחה את קרית שמונה בשלב האחרון של מוקדמות ליגת האלופות, א"י)". לגבי המשחק מול מכבי תל אביב אמר המאמן: "המשחק הזה לא היה מספיק טוב מבחינת ההגנה. אנחנו חייבים להיות מתואמים ויותר טובים בחלק ההגנתי".

החלוץ חן עזריאל לא התאמן אתמול והבוקר כבר הופיע שוב לאימון בית"ר ירושלים. הסיבה: בחיפה אפשרו לו להתאמן בבירה מתוך הנחה שבשבוע הבא יחתום על הסכם חדש בשורות הירוקים, שמקצץ חלק מהחוזה עליו הוא חתום - 900 אלף שקל ברוטו. לאחר שבקרית שמונה לא מצאו תקציב מתאים להחתמת אזולאי, נראה כי החלוץ יעבור לקבוצה שנותרה המועמדת המובילה לקלוט אותו – בני יהודה. הבלם איציק כהן, שעל הפניה מקרית שמונה בה סיכם פורסם בוואלה! ספורט, טרם חתם. נראה כי המעבר הסופי יתבצע ביום ראשון, לאחר חזרת סוכניו מחו"ל.

עירוני קרית שמונה:

איזה שבוע מטורף עבר על קרית שמונה: זה התחיל עם חתימתו של הקשר רוני פורוקארה, המשיך עם הסיכום מול הבלם איציק כהן שיחתום בקבוצה בתחילת השבוע וההצעה לדן אייבנדיר מבית"ר ירושלים ושלומי אזולאי ממכבי חיפה, והסתיים עם המעבר המפתיע של ברק בדש לבוורן הבלגית. "ברק קיבל הזדמנות של פעם בחיים להתקדם ואני מאחל לו המון בהצלחה ומקווה שלכל אחד מכם בזמן שלו יוכל להתקדם לקבוצות באירופה", אמר גילי לנדאו לשחקניו על העזיבה של החלוץ. שחקנים הקבוצה היו בהלם למשמע הידיעה על עזיבתו של החלוץ ואמרו: "לא שמענו שום דבר על זה לפני, קיבלנו את ההודעה על ברק בהלם והפתעה מוחלטת. אין ספק שהוא יחסר לנו מאד".

את כל השינויים האלה צריכים לשים שחקני הקבוצה בצד ולהתרכז במפגש מול מכבי חיפה. המאמן ערך היום אסיפה לשחקניו בה צפו בוידיאו של מכבי חיפה ממשחקיה מול סכנין ומול מכבי תל אביב, כשלנדאו הזהיר את חניכיו מפני שחקני ההתקפה של הירוקים. הקשר סינטאיהו סלליך לא יוכל ליטול חלק במשחק מול קבוצת האם שלו בשל סעיף מיוחד שמכבי חיפה הכניסה בחוזהו, ונראה כי לנדאו ימשיך לעלות עם שלושה חלוצים כשליד שמעון אבוחצירא ולאסלו לנצ'ה ישחק אחמד עאבד. "מכבי חיפה היא קבוצה מצוינת, אבל אנחנו גם קבוצה טובה", אמר רביד גזל. "אין ספק שיהיה משחק מעניין וטוב. אני מקווה שנצא כשידנו על העליונה".

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: טאלב טואטחה

המגן רוצה שהקהל של מכבי חיפה יפסיק לשרוק לו בוז ויעבור למחיאות כפיים, ובשביל זה הוא פשוט יצטרך להציג את היכולת הרגילה שלו בהתקפה ולשפר מעט את משחק ההגנה. אחרי שההצעות מפ.צ קלן וגנק לא הגיעו לכדי חתימה, לטואטחה נותר להוכיח לשני מאמנים שהם צריכים לתת לו טאבו בצד שמאל של ההגנה. לראשון קוראים ראובן עטר ולשני אלי גוטמן. בשבוע כזה, כל מהלך שלו ייבחן בזכוכית מגדלת.

עירוני קרית שמונה: אחמד עאבד

פעמים ספורות פתח החלוץ בהרכב קרית שמונה בעונה שעברה ובהמשך לכך גם העונה. לפני כשבועיים הודה עבאד בראיון לוואלה! ספורט שהוא עדיין לא קיבל את ההזדמנות האמיתית שלו, מחר הוא ככל הנראה יפתח לצידם של אבוחצירא ולאנצ'ה וינסה להוכיח ללנדאו למה המקום שלו ראוי להיות בהרכב הראשון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, אדין צוצאליץ', אנדריי פיליאבסקי, טאלב טואטחה, תמיר כהן, אייל גולסה, עידן ורד, חן עזרא, יניב קטן, דינו אנדלובו (שלומי אזולאי).

עירוני קרית שמונה: דני עמוס, אלעד גבאי, שיר צדק, סלאח חסארמה, דושאן מאטוביץ', רביד גזל, דרקו טאסבסקי, אדריאן רוצ'ט, שמעון אבוחצירא, לאסלו לנ'צה, אחמד עאבד.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

עירוני קרית שמונה בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully