וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

27.8.2012 / 18:00

לא רק הדיל הגדול, אלא גם סייקל של בלטרה, הופעה ענקית של קואטו וקאמבק של רוג'ר קלמנס. יובל קליין מסכם שבוע פרוע

מג'יק ג'ונסון בזמן ההכרזה על הטרייד בין בוסטון רד סוקס לבין לוס אנג'לס דודג'רס. Mark Terrill, AP
ללא ספק, שיחת השבוע, החודש ואולי השנה - מג'יק מציג את הטרייד של שלישיית בוסטון ללוס אנג'לס/AP, Mark Terrill

אינינג ראשון

יש טריידים גדולים ויש את הטרייד הזה. שתי קבוצות ביג-מרקט, אחת הולכת קדימה על כל הקופה והשניה מחפשת זהות חדשה, הדהימו אותנו בשבת האחרונה. בוסטון רד-סוקס שלחה ללוס אנג'לס דודג'רס ארבעה שחקנים, שחולקים ביניהם 11 בחירות אול-סטאר וחוזים בסך 261 מיליון דולר. אם נוציא את קרל קרופורד מהמשוואה ונסתכל על העונה הנוכחית, הדודג'רס בהחלט יכולים למחוק את פער שני המשחקים ביניהם לסן פרנסיסקו ג'איינטס.

לא סתם צייץ מאט קמפ "וואו" כשראה את הליין אפ שמאמנו, דון מטינגלי, העלה בשבת בערב. זה בהחלט הרכב שגורם לאוהדים לחייך ולפיצ'רים לפחד. אך בניגוד לליין-אפ המרשים של הדודג'רס, רוטציית המגשים הפותחים עדיין בסימן שאלה גדול, שיכול בהחלט להכריע לרעתם את מאבקי הפלייאוף. הקבוצה כבר איבדה את טד לילי במהלך העונה, והשבוע התברר שגם צ'אד בילינגסלי ילך ל-DL לתקופה של 15 יום. ג'ו בלנטון שהגיע מפילדלפיה כדי לעזור לבעיית ההגשה אכזב מאוד בשלוש הפתיחות האחרונות שלו וכרגע ה-ERA שלו מעל 5.00. הלילה יעלה לגבעה בקולורדו ג'וש בקט, שהגיע במגה-טרייד עם בוסטון. למגיש הימני יש עם המון ניסיון, אבל הוא חווה את אחת העונות הגרועות בקריירה. ה-ERA שלו בחודש אוגוסט: 9.92.

בנוסף, לוח המשחקים לא עובד לטובת הדודג'רס, שצריכים לשחק חמש סדרות נגד יריבות שמתחרות על כרטיס לפלייאוף. הם יצטרכו לארח את סנט לואיס, לנסוע לוושינגטון וסינסינטי והכי חשוב – לפגוש פעמיים את הג'איינטס, כולל את הסדרה האחרונה בעונה, בה הדודג'רס יארחו את סן פרנסיסקו. בניגוד ללו"ז היחסית קשה של הדודג'רס, הג'איינטס יבקרו ביוסטון ובשיקגו, שתי קבוצות שהוציאו את החכה מהבוידעם וכבר בדרך לים. כמובן, אסור לשכוח את מאבקי הווילד-קארד, אך ייתכן שהמהלך האמיץ של הדודג'רס היה סדרה אחת מאוחר מדי. בכל מקרה, עונת 2013 נראית ורודה מאוד בדודג'רס סטדיום.

אדריאן גונזאלס שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Mark Terrill, AP
ההתקפה בסדר, אבל לחפות על הגשה חלשה הוא לא יכול. אדריאן גונזאלס/AP, Mark Terrill

אינינג שני

ללא המגה-טרייד, השבוע האחרון של אדריאן בלטרה היה מחייב אותנו לפתוח איתו. ביום חמישי שחקן הבסיס השלישי של הריינג'רס כמעט חיקה את חברו לקבוצה ג'וש המילטון, כשרשם שלושה הומראנס על בולטימור אוריולס. למחרת בלטרה המשיך לתת בראש עם סייקל. בלטרה הוא השחקן הראשון בהיסטוריה שרושם משחק של שלושה הומראנס וסייקל באותו שבוע מאז ג'ו דימאג'יו ב-1948. בזכות היכולת הנהדרת של שחקן הבסיס השלישי, הצליחו הריינג'רס להגדיל את הפער שלהם ל-5.5 משחקים מאוקלנד, ו-9.5 מלוס אנג'לס באמריקן ליג המערבי.

אינינג שלישי

נישאר עם מאבקי הפלייאוף ונעבר לאמריקן ליג מרכז, שם דטרויט טייגרס לא מצליחה למחוק את הפער משיקגו וייט-סוקס. האחרונה מחזיקה במקום הראשון כבר 23 ימים רצופים. עם זאת, הפער מעולם לא היה גדול יותר מ-2.5 משחקים. שיקגו חוותה שבוע נהדר עם סוויפ על היאנקיז (סוויפ ביתי ראשון על הפסים מאז 1991) ועל סיאטל. אבל הטייגרס לא יכולים לתרץ את המיקום שלהם בגלל היכולת של הווייט-סוקס, אלא פשוט להאשים את עצמם. נדמה שביום שהמגיש של הטייגרס טוב ההתקפה לא, ולהפך.

החלק השלילי הבולט ביותר אצל הקבוצה הם החובטים החמישי והשישי בליין אפ. דלמון יאנג בדרך כלל מאייש את המקום החמישי בליינאפ, והוא מדורג רביעי מהסוף באמריקן ליג במיקום זה. בנוסף, ברנן בוש ואלכס אבילה שמייאשים את המקום השישי ממוקמים אחרונים באמריקן ליג. הקבוצה רושמת רק 4.56 ריצות למשחק, מספר מאכזב לליין-אפ שכולל את פרינס פילדר, מיגל קבררה ואוסטין ג'קסון. הווייט-סוקס והטייגרס ייפגשו פעמיים עד סוף העונה, כשהסדרה הראשונה תהיה בסופשבוע הקרוב בדטרויט. זאת ההזדמנות של הטייגרס לשים ריצות על הלוח ולמחוק את הפער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדריאן בלטרה שחקן טקסס ריינג'רס. AP
איזה בומבה של שבוע. בלטרה/AP

אינינג רביעי

סנט לואיס מנסה להיות הקבוצה הראשונה מאז היאנקיז של סוף שנות ה-90 שרושמת זכייה רצופה בוורלד-סירייס. הקבוצה משחקת לא רע בכלל ומחזיקה בהבדל ריצות של פלוס 106, למרות האובדן של המגיש כריס קרפנטר וחסרונם של הלשעברים - המאמן טוני לה-רוסה והכוכב אלברט פוחולס. המעניין הוא שאם נסתכל על סייברמטריקס ועל פיתוגרם ניצחונות-הפסדים המסובך שפיתח ביל ג'יימס, הקבוצה אמורה להיות במאזן 53:74 כשבמציאות הקרדינלס במאזן של 57:70, במרחק שישה משחקים מסינסנטי המובילה.

ההסבר להבדל בארבעת המשחקים מגיע משני גורמים עיקרים המלווים בחוסר מזל. במשחקים שנגמרו בהבדל של ריצה אחת, הקבוצה במאזן 21:13, ובמשחקים שהלכו לאקסטרה-אינינגס הקבוצה במאזן 9:3. כלומר, משחק לפה, ומשחק לשם התמונה היתה נראית אחרת. כרגע הקרדינלס מחזיקים בווילד קארד, אך זה לא אומר שהם לא צריכים לעשות ריצה בספטמבר לפלייאוף, דבר שלא זר להם אחרי הריצה המדהימה שלהם בשנה שעברה.

אינינג חמישי

נישאר ב-NL Central, ונגיד שלום לג'וני קואטו. המגיש הימני של הרדס נותן עונה מדהימה, שמחייבת אותנו להזכיר אותו ברשימת המועמדים לסיי-יאנג. הוא מחזיק בשיא קריירה של סטרייקאאוט להליכות (3.65), 16 ניצחונות העונה וה-ERA הטוב ביותר בנשיונל ליג עם 2.47. מסתבר שהתפנית בקריירה של קואטו בשנתיים האחרונות קשורה ליכולת ההכנה המקצועית שלו. עד לפני שנתיים קואטו לא התאמן באופן סדיר בכל יום (בכל זאת, הוא שחקן בייסבול), והתחיל להתייחס ברצינות לרמת השומן בגוף שלו. המגיש החל לרוץ כל יום, דבר ששיפר את היכולת האתלטית שלו ואיפשר לו לשנות את טכניקת הזריקה שלו. בעזרתה, קואטו הוא המגיש שמרשה הכי פחות הום-ראנס בנשיונל ליג. מועמד לסיי-יאנג כבר אמרנו?

אינינג שישי

המשחק המושלם של פליקס הרננדז עשה רק טוב לסיאטל ולאוהדים שלה. הקבוצה ניצחה שמונה משחקים ברציפות בפעם הראשונה מאז 2007, ומול קליבלנד ניתנה הזדמנות לקהל המקומי להראות את ההערכה כלפי המגיש המושלם. כ-40 אלף איש מילאו את סייפקו פילד במשחק הראשון של קינג פיליקס מאז הפרפקטו, כולם לובשים חולצה צהובה עם הכיתוב: "המלך המושלם". "זה היה מדהים", אמר הרננדז, "באמת משהו מיוחד". המארינרס עדיין במאזן שלילי, ורוב הסיכויים שיסיימו כך, אך לפחות לאוהדים המסכנים שלהם ניתנה הזדמנות נדירה לשמוח ולהיות גאים בקבוצת הבייסבול של סיאטל.

ג'וני קואטו שחקן סינסינטי רדס. H. Rumph, Jr.), AP
הרצינות עזרה. ג'וני קואטו/AP, H. Rumph, Jr.)

אינינג שביעי

את העונה של דרק ג'יטר קשה לתאר במילים, לכן מדי שבוע אנחנו נותנים לכם עוד פרט סטטיסטי מעניין: השבוע השורטסטופ של היאנקיז רשם בפעם הראשונה בקריירה שלושה הומראנס בשלושה משחקים שונים. אה, והוא גם במקום השלישי באחוזי חבטות באמריקן ליג עם 32.6. הבדל הגילאים בין ג'יטר למקום הראשון, מייק טראוט (שעבר סדרה קשה בסופ"ש מול דטרויט עם 1 מ-13), הוא 17 שנים.

Seven Inning Strech

עוד שיאים נשברים העונה בניו יורק מטס: דיוויד רייט הוא השחקן השלישי בהיסטוריה של הקבוצה שמגיע ל-200 הום-ראנס. דריל סטרוברי עם 252, ומייק פיאצה עם 220.

אינינג שמיני

אתמול הגיעו עוד חדשות טובות ללוס אנג'לס דודג'רס, עם ההודעה שהשדר של הקבוצה וין סקאלי ימשיך גם בעונה הבאה. במידה שאתם לא מכירים את סקאלי, מדובר במגיש המפורסם ביותר בעולם הבייסבול. השנה הבאה אמורה להיות העונה ה-64 שלו עם המועדון, וכן, זה הולך אחורה עוד לימי ברוקלין דודג'רס. אז, בעונתו הראשונה עם המועדון, טד ויליאמס היה השחקן היקר ביותר בתולדות ה-MLB עם 125 אלף דולר לעונה. שלשום הקבוצה הוסיפה לתקציב שלה שלושה שחקנים שעולים יחד 261 מיליון דולר.

אינינג תשיעי

בשבת האחרונה החליט רוג'ר קלמנס לחזור לכותרות, הפעם בצורה חיובית עם קאמבק במדי שוגר-לנד סקיטרס. הסקיטרס הם קבוצה עצמאית שלא משוייכת לשום קבוצה ומשחקים בליגה עצמאית מקומית בדרום ארה"ב. נגלה לכם סוד - עבדכם הנאמן רחוק כ-40 דקות משוגר-לנד וניסה להשיג כרטיסים למשחק, רק שהם נחטפו כשעתיים אחרי הודעת הקאמבק של "רוקט". על הגבעה, המגיש בן ה-50 נראה כבד אבל הראה שעדיין יש לו את זה, עם שלושה אינינגים ושליש שבהם הרשה רק חבטה בודדת אחת. הפאסט-בול של קלמנס הגיע ל-88 מייל לשעה. הקאמבק היה תרגיל מעולה ביחסי ציבור, שיעזרו למגיש הותיק להאיר אותו באור חיובי לקראת מועמדתו הקרובה להיכל התהילה, ועזר לסקיטרס למכור את כל הכרטיסים בפעם הראשונה העונה. בעקבות הקרנבל של קלמנס בסופשבוע האחרון, נשמעים קולות לתת ל"רוקט" הופעה גם במדי האסטרוס. הרי הם הולכים לנצח בכל מקרה, נכון?

בשבוע הבא המדור יעלה באופן חד פעמי ביום רביעי.

רוג'ר קלמנס שחקן שוגר לנד סקיטרס. David J. Phillip, AP
לא פלא שכל הכרטיסים נמכרו. קלמנס/AP, David J. Phillip

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully