וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה - מכבי נתניה: אקסיות לכל הרוחות

24.8.2012 / 14:54

האדומים מכינים קבלת פנים חמה לבנין וחטיב (שבת, 18:00). קלינגר בהרכב התקפי, סבע ועידו לוי בספק אצל האורחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי נתניה מעולם לא ניצחה את הפועל חיפה כאשר הקבוצות נפגשו במחזור פתיחה. זה קרה שלוש פעמים, פעמיים הפסידו הנתנייתים ופעם אחת נחלצו בתיקו.

* בכלל הצהובים רשמו רק ניצחון אחד במחזור הראשון בחמש העונות האחרונות, 1:4 על בית"ר ירושלים לפני שנתיים. אשתקד הובסו באותה תוצאה על ידי מכבי חיפה. האם גם מחר ייכבשו חמישה שערים?

* מאז שבו האדומים לליגת העל לפני שלוש שנים, ארבעה מששת המפגשים בין הקבוצות לא הוכרעו ואף קבוצה לא ניצחה בביתה.

* הפועל חיפה לא הפסידה משחק בית בליגה בכל שנת 2012. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בנובמבר 2011, 2:1 לבני סכנין.

* טל בנין הוא האיש שחתום על ההישג שמוזכר לעיל. בנין שיפגוש את קבוצת נעוריו אותה הדריך אשתקד, הוא המאמן ה-29 של מכבי נתניה בכל הזמנים.

* המשחק האחרון של ניר קלינגר כמאמן בליגת העל היה דווקא נגד הפועל חיפה, הקבוצה אותה הוא מאמן כיום. קלינגר ניצח עם הפועל באר שבע את חיפה והפתיע כשהתפטר מיד לאחר הניצחון.

* עומר פרץ, שחקן הרכש של הצהובים כבש את השער האחרון שלו בליגת העל, דווקא נגד מכבי נתניה. החלוץ כבש צמד במדי הפועל רמת גן, אבל נפצע באותו משחק ונעדר תקופה ארוכה כשעכשיו הוא חוזר לבמה המרכזית.

טל בנין מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מפגש פיקנטי ועסיסי. טל בנין/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

הפועל חיפה:

בעוד בהנהלת הקבוצה עסקו בעיקר השבוע במפגש הפיקנטרי עם טל בנין, שלא צפוי אפילו לטקס הוקרה, ובשיחות עם אושרי רואש, הרי שעל כר הדשא ניר קלינגר ניסה לנתק את שחקניו מכל הרעש מסביב וערך אימונים מפרכים מאוד. קלינגר הבהיר לשחקניו שפתיחת עונה טובה תיתן להם דחיפה אדירה להמשך. ההתלבטות הגדולה ביותר של היא בעמדת המגן הימני, עליה מתחרים שלושה: עאהד עזאם, סטפן דנקוביץ' והרכש הצעיר גיא ליפקה. קלינגר יודע שעזאם, שמילא את התפקיד בעידן בנין, מעדיף לשחק בקישור וגם הוא רוצה אותו בעמדה קדמית יותר.

על פי התרגול, בחלק ההתקפי קלינגר נוטה לפתוח עם שלושה חלוצים - מהראן לאלה, ולדימיר גלושצ'ביץ' ויובל אבידור - כשגיא צרפתי יחל את המשחק מהספסל. צמד הבלמים הזרים דושאן ברקוביץ' ודנילו ניקוליץ' עברו בבקרה ויעמדו לרשות המאמן. באימון המסכם ערכו שחקני הקישור וההתקפה משחקונים בעוד שחקני ההגנה עברו אימון טקטי על ידי קלינגר. באסיפה המסכמת הראה קלינגר כמה קטעי וידאו של נתניה, אך ביקש מהשחקנים להתמקד בעיקר בעצמם וללחוץ כמה שיותר גבוה את החלק האחורי של נתניה.

מכבי נתניה:

אם לא די בפציעות של קובי דג'אני ועומרי בן הרוש, הרי שבמכבי נתניה עשויים לעלות למשחק בלי השחקן הכי חשוב שלהם, הקפטן אחמד סבע. בקבוצה חוששים שהפציעה של החלוץ חמורה ממה שחשבו ורק במהלך היום יתברר אם יוכל לשחק או שמא מדובר בפציעה שדורשת בדיקה מקיפה בהרבה. השחקן קיבל מכה חזקה ברגל ומתקשה מאוד לדרוך עליה.

בנין ביקש מהשחקנים לשכוח מהתבוסה למכבי תל אביב (3:0) ולעלות למשחק נחושים במיוחד. מי שאמור לעלות כבלם הוא עידו לוי, שמחלים מהפציעה, אך בנין כבר מתרגל גם את האפשרות שלוי לא יהיה כשיר ומי שיחליפו במקרה שכזה הוא עומר צלישר. הבלם הפולני דריוש פטרשאק, שחוזהו לא הופקד בבקרה, לא ישחק והוא צפוי לעזוב את הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עאהד עזאם שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין
לא רוצה לשחק כמגן ימני. עזאם/אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

הפועל חיפה: רן אבוקרט

אחרי קיץ ארוך שכלל משא ומתן מייגע עם הקבוצה וחששות שאבוקרט לא ימשיך בקבוצה, הקשר צריך העונה לרשום את עונת הפריצה האמיתית שלו ואחרי העזיבה של חנן ממן לתפוס את תפקיד הצעיר הבולט. אבוקרט יצטרך כבר בשבת לתפוס פיקוד בחלק ההתקפי ולהעניק שער או לכל הפחות בישול לאחד החלוצים.

מכבי נתניה: עלי חטיב

מלבד טל בנין, הפיקנטריה של המשחק סובבת גם סביב עלי חטיב. הקשר יעמוד במוקד המפגש מול האקסית הפועל חיפה אותה דרש לעזוב בקיץ כדי לחבור לבנין. חטיב הוא האיש צפוי להכניס את הברק למשחק ההתקפה של נתניה ולנוכח קבלת הפנים החמה שמכינים לו אוהדי חיפה יהיה מעניין לראות איך הוא יתפקד תחת הלחץ.

שחקן מכבי נתניה, עלי חטיב. ברני ארדוב
איך יתפקד תחת הלחץ? חטיב/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל חיפה: קאלה דרשלר, סטפן דנקוביץ' (עאהד עזאם), דושאן ברקוביץ', פביאן סטולר ,אייל טרטצקי, יוסי דורה, גל אראל, רן אבוקרט, יובל אבידור, מהראן לאלה, ולדימיר גלושצ'ביץ'.

מכבי נתניה: לואיג'י צ'נאמו, טובארנו פינאס, ליאוניד קרופניק, עידו לוי (עומר צלישר), אורי שטרית, יוסי שבחון, עומר צלישר (ארנון טמיר), בן בנימין, עלי חטיב, עומר פרץ, אחמד סבע (עידן שריקי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully