וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאסוס: "גאידמק רצה אותי. אשמח בעתיד לחזור לבית"ר"

23.8.2012 / 14:45

תוך זמן קצר הצליח לאונרדו פאסוס להפוך לאחד החלוצים המסקרנים בליגת העל. העונה תראו אותו בהפועל עכו, ומבחינתו אין לו ספק: "נוכל לסיים במקום הרביעי". ראיון

לאונרדו פאסוס הוא ללא ספק אחד הזרים שהצליחו להשאיר חותם גדול בכל כך מעט זמן. החלוץ הברזילאי שעבר הקיץ מבית"ר ירושלים להפועל עכו יודע שישוו אותו, לפחות בחודשים הקרובים, לסטפן שצ'פוביץ', מלך שערי עכו בעונה שעברה ומי שהיה התגלית הגדולה של העונה כולה. במהלך מפתיע במיוחד בחר פאסוס (21), ששיחק בתחילת הקריירה בגרמיו ובקורינתיאנס, להגיע דווקא לגבעת נפוליאון, הרחק מאור הזרקורים.

לאונרדו פאסוס שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
"מבחינתי בית"ר תישאר המועדון מספר 1 בארץ, למרות שאני מכיר את מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב". לאונרדו פאסוס, משמאל/אדריאן הרבשטיין

"הפועל עכו היא קבוצה טובה", מספר פאסוס בראיון לוואלה! ספורט. "התחלנו את העונה עם משחקים קשים מול מכבי חיפה, סכנין וקרית שמונה, ולמרות ההפסדים שספגנו, נראינו טוב. יש לנו מאמן טוב ואני בטוח שאנחנו נצליח. יש הבדל גדול בין עכו לבית"ר ירושלים. מבחינתי בית"ר יישאר המועדון מספר 1 בארץ, למרות שאני מכיר את מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב. עכו זה מועדון שונה, הוא יותר משפחתי. כשנתחיל לנצח, אני מאמין שנצבור ביטחון ונוכל להצליח בליגה. יש לנו את כל התנאים להצליח, ואני מאמין שנוכל אפילו לסיים במקום הרביעי. זו לא תהיה הפתעה מבחינתי".

מדבר עם הדרי ספרדית

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"התקשורת שלי עם שמעון טובה יותר, הוא מכוון אותי ומסביר לי את מה שאני צריך לעשות". פאסוס/מערכת וואלה, צילום מסך

כבר במהלך הקיץ ברור היה לפאסוס שלא תהיה לו אפשרות להישאר בבית"ר ירושלים. הצרות הכלכליות של המועדון הביאו את סוכניו לחפש לו קבוצה בחו"ל, אבל בסופו של דבר הוא בחר בעכו. "הייתי בחופשה בברזיל, ושמעון (הדרי, א.ק.) דיבר עם הסוכן שלי. היו לי עוד אופציות, אבל כששוחחתי עם שמעון, שאותו לא הכרתי, הבנתי שאני רוצה להגיע לעכו. הוא הסביר לי שהמועדון שלנו זה כמו משפחה, והתחברתי לזה. חוץ מזה שדייויד גומז משחק כאן, וידעתי שיוכל להיות לי שיתוף פעולה טוב איתו".

הדרי, שנחשב לחסר ניסיון בליגת העל ומקבל את הזדמנות חייו אחרי שבשנים האחרונות בילה במכבי אחי נצרת, זוכה לשבחים מהחלוץ שלו, בעיקר בכל מה שנוגע לנושא התקשורת. "היו לי בישראל עד היום שני מאמנים, יובל נעים ואלי כהן ששניהם מאמנים טובים, אבל הם לא מדברים ספרדית. היה קשה לי להבין אותם בצורה מושלמת, ובעיקר השחקנים הם אלה שהעבירו לי את המסרים כי הם היו מדברים בעברית. התקשורת שלי עם שמעון טובה יותר, הוא מכוון אותי ומסביר לי את מה שאני צריך לעשות".

לא מעט לחץ כאמור מוטל על כתפיו של פאסוס, בעיקר לנוכח העובדה שנכון לעכשיו הוא עדיין לא כבש שער במשחק רשמי, ובכלל לעכו יש שער זכות אחד בשלושה משחקים. במהלך השבועות הראשונים של ההכנה בעכו סבל פאסוס מכושר ירוד, ולקח לו לא מעט זמן כדי להוריד חלודה. כיום בעכו מספרים שפאסוס נראה כבר טוב יותר, וכבר מול עירוני קרית שמונה בשבת האחרונה אפשר היה לראות כמה כישרון יש לו ברגליים. "לא הבקעתי עדיין, אבל אני לא מרגיש לחץ", הוא מסביר. "אני מרגיש טוב ושמעון נותן לי להרגיש טוב. אל תשכח שהייתי הקיץ בברזיל, ועוד לפני כן לא סיימתי כמו שצריך את העונה עם בית"ר ירושלים ולא שיחקתי בשבעה משחקים. עכשיו אני חוזר לכושר ואני בטוח שגם השערים שלי יגיעו".

חוסר אמון

לאונרדו פאסוס שחקן בית"ר ירושלים מתחבק עם מאמנו אלי כהן. ברני ארדוב
"לא בגלל אלי כהן אני לא נמצא היום בבית"ר. גאידמק רצה אותי, אבל לבית"ר לא היה מספיק כסף לשלם לי". פאסוס עם אלי כהן/ברני ארדוב

הקדנציה של פאסוס בבית"ר ירושלים הסתיימה בטונים מעט צורמים. במהלך חודש מרץ האחרון נעלם החלוץ יחד עם הרמוני איקנדה והשניים לא הופיעו לאימון הקבוצה. פאסוס איבד את מקומו בהרכב של אלי כהן. "אני לא יודע מה אלי כהן חשב, אבל כולם שאלו מה קרה ומדוע לא שיחקתי", נזכר פאסוס. "אחרי שהבקעתי שער חשוב נגד מכבי פתח תקוה, אלי כהן בירך אותי ואמר לי שעזרתי מאוד, באתי ביום למחרת ופתאום שובצתי עם הקבוצה השנייה. עד היום אני לא מבין למה. הוא כמובן לא אמר לי שום דבר.

"אני חושב שאלי כהן לא האמין לי", הוא מוסיף. "לא בגללו אני לא נמצא היום בבית"ר. גאידמק רצה אותי, אבל לבית"ר לא היה מספיק כסף לשלם לי. אני בטוח שאם היה כסף, הייתי משחק שם היום. כרגע אני נמצא בעכו וטוב לי שם. אני לא יודע מה יהיה בעתיד. אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל אם מחר או בעונה הבאה תהיה לי הזדמנות לחזור לבית"ר, אני אשמח. בבית"ר כשאתה מבקיע שער אחד, כולם נדלקים ואתה רץ כמו משוגע".

את העונה שעברה סיים פאסוס עם שלושה שערים ב-12 משחקים, והעונה הוא מבין שהוא יהיה חייב להגדיל את התפוקה כדי להשכיח את שמו של שצ'פוביץ' מראשם של האוהדים. "שמעתי עליו, אבל אנחנו משחקים בתפקידים שונים כשאני משחק על הקו והוא מתפקד כחלוץ מרכזי. אני מאמין שאני אוכל להעמיד את המספרים שלו. גומז עוזר לי הרבה מאוד, ויש לנו קשר טוב על המגרש. שיתוף הפעולה בינינו יכול להצליח. ברגע שאני אבקיע שער אחד, השערים הבאים יבואו ברצף, ולכן אני לא מודאג". לסיום, פאסוס משוכנע שעכו היא רק תחנה בדרך להגשמת החלום: "אני רוצה להגיע לספרד או לאיטליה. איתן מזרחי אמר לי תמיד שאני יכול לשחק איפה שאני רוצה. אני מאמין שאני אגיע לקבוצה גדולה באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully