וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

20.8.2012 / 17:43

הרננדז מצדיק את הכינוי "קינג פליקס", מלקי קבררה עושה שטויות באינטרנט וקונרקו ודאן מחרפנים אוהד. קליין עם הסיכום

אינינג ראשון

יום רביעי האחרון היה רכבת הרים בעולם הבייסבול. היום הזה החל עם הידיעה המאכזבת על השעייתו של מלקי קבררה מ-50 משחקים בגלל שימוש בחומרים אסורים, ונמשך עם פליקס הררנדז, שעשה חתיכת היסטוריה עם פרקפטו מספר 23 בהיסטוריה של הליגה, והשלישי השנה.

המגיש של סיאטל הצדיק את הכינוי שלו, "קינג פליקס", שרשם את המשחק המושלם הראשון של סיאטל מארינרס בהיסטוריה. 27 פעמים שחקני טמפה ביי רייז עלו לחבוט ו-27 פעמים הם נשלחו בחזרה לספסל, כש-12 מהם עשו זאת אחרי סטרייקאאוט. הפרפקטו של הרננדז הוא הפרפקטו השני העונה שנזרק בסייפקו פילד בסיאטל, אחרי שפיליפ האמבר עשה זאת גם במשחק צהריים באפריל. שניהם מצטרפים למאט קיין, שזרק למשחק מושלם מול יוסטון בתחילת יוני, וזאת הפעם הראשונה בהיסטוריה ששלושה משחקים מושלמים נזרקים באותה עונה.

מאט קיין, פיל האמבר, פליקס הרננדז, שלושת זורקי המשחק המושלם ב-2012. AP
אכן, עונה היסטורית. שלושת הטנורים שזרקו לנו היטר השנה. מימין: הרננדז, האמבר ומאט קיין/AP

המגיש הימני, שזכה בסי-יאנג ב-2010, התרגש מאוד מהמעמד ונהנה מתשומת הלב שקיבל. הרננדז סיפר ש-300 שיחות שלא נענו הופיעו על מכשיר הטלפון שלו לאחר המשחק, ואף אחת מהן לא היתה מאשתו. אחרי שהבין שאשתו עדיין לא מודעת למה שקרה מוקדם יותר, הוא שלח לה הודעה פשוטה: "היי מותק, ראית שניצחנו?". בנוסף, הרננדז קיבל את הכבוד הראוי למלכים, כשיום שישי האחרון במחוז סיאטל במדינת וושינגטון נקרא "יום קינג פיליקס". "רואים", אמר הרננדז לכתבים, "עכשיו אני חלק מסיאטל ולא יכול ללכת לשום מקום". אם המלך לא מתכנן ללכת לשום מקום, אנחנו רק מקוום שסיאטל תוכל יום אחד לנצל את הכישרון שלו במשחקי הפלייאוף.

כמו לכל משחק מושלם, יש גם צד לא מושלם, בו עמדו טמפה ביי רייז, שכבר התרגלו לסיטואציה הזאת. שלושה מתוך ששת המשחקים המושלמים בארבע העונות האחרונות נזרקו נגד הרייז. מארק בהרלי עשה זאת ב-2009, דאלאס בריידן ב-2010 וכעת גם הרננדז. כנראה שמאמן הקבוצה ג'ו מאדון הבין את הכיוון של המשחק ועלה להתווכח עם השופט על אזור הסטרייקאאוט. אנשי סיאטל הופתעו מהמלך שנועד "לקרר" את הרננדז על הגבעה, אבל ההיסטוריה לא מעניינת את מאדון שמנסה לנצח: "בסופו של דבר זה משחק של 0:1, ואנחנו בעיצומו של מירוץ לפלייאוף. לא מעניין אם זה משחק מושלם או נו-היטר, אין לי אינטרס בהצלחת סיאטל מארינרס. מבחינתי הכל על הרייז וזכותי להגן על הבחורים שלי במקום לתת ליריב להיכנס לספרי ההיסטוריה".

פליקס הרננדז שחקן סיאטל מארינרס. Ted S. Warren, AP
אשתו אפילו לא ידעה מה קרה. הרננדז חוגג את הפרפקטו/AP, Ted S. Warren

אינינג שני

בעוד הרננדז היה מושלם, מלקי קבררה היה הרבה פחות ממושלם. האאוטפילדר של סן פרנסיסקו ג'איינטס נותן את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, ועכשיו אנחנו יודעים למה. קבררה נמצא חיובי בבדיקת חומרים אסורים, שגילתה שמדובר בטסטוסטרון. קבררה הושעה ל-50 משחקים וייעדר עד סוף העונה. לפני שנדבר על סיכויי הג'איינטס להגיע לפלייאוף בלי מלקי, נשאל האם 50 משחקים זה עונש מספיק כבד שירתיע את השחקנים.

התשובה היא לא, אם שואלים את מאמן אריזונה קירק גיבסון, שאמר: "אני חושב שזה צריך להיות מינימום לשנה". מלבד המשחקים, קבררה נמצא במצב מאוד מסובך מבחינתו. הוא מסיים חוזה העונה וייצא לשוק החופשי. ללא הפרשייה האחרונה, קבררה יכול היה לזכות בחוזה של 60-70 מיליון דולר, אך כנראה שללא החומרים האסורים הוא גם לא היה חובט ל-34.6 אחוזי חבטה. אותם אחוזי חבטה לא נמחקים למרות היותם "מלוכלכים", ויש סיכוי גדול שקבררה יסיים את העונה כאלוף החבטות של הנשיונל ליג, אלא אם אנדרו מקאצ'ן יציל את האנושות וימשיך לחבוט בטירוף כל הדרך למקום הראשון.

בניגוד להודעת ההתנצלות שלו בסוף השבוע, לקבררה היה קשה לקבל את החלטת הליגה להשעות אותו. הוא ניסה לעשות תרגיל שיסביר את רמת הטסטוסטרון הגבוהה שלו. קבררה שילם לגורם חיצוני 10 אלפים דולר כדי ליצור אתר אינטרנט מזוייף, שיציג את הסיבות לרמת הטסטוסטרון הגבוהה כתוצאה של תוסף מזון שאושר על הליגה בעבר. אך אנשי הליגה עלו על התרגיל מהר מאוד, ובמקום להיות ה-MVP של הנשיונל ליג, למלקי קבררה תהיה לעד כוכבית שחורה מעל שמו.

אינינג שלישי

בסוף השבוע נפגשו ניו יורק יאנקיז ובוסטון רד-סוקס לעוד מפגש של היריבות הכי גדולה בבייסבול. אך עם כל הכבוד להיסטוריה האדירה בין שתי הקבוצות, היו שלושה מפגשים אחרים בסופ"ש שעניינו אותנו יותר, וכולם בזכות הגדלת הווילד-קארד לשתי קבוצות מכל ליגה. הסדרה הראשונה הפגישה את בולטימור עם דטרויט בעיר המכוניות. בתחילת הסדרה האוריולס החזיקו את הווילד-קארד במרחק משחק אחד בודד מדטרויט, ולמרות שהטייגרס ניצחו ב-17 מ-20 משחקים האחרונים שלהם בבית, בולטימור לא ויתרה בקלות. בשישי ג'סטין ורלאנדר ופרינס פילדר היו גדולים על הציפורים מבולטימור, אבל בשבת ובראשון האוריולס הראו שהשנה הם יכולים לנצח כל קבוצה בכל מגרש. הופעה יוצאת מן הכלל של זאק בריטון וחבטות קלאץ' של כריס דיוויס ונייט מקלאות' עזרו לאוריולס להגדיל את הפער לאוקטובר בעוד משחק. "זה ניצחון גדול שלנו", אמר המאמן באק שוואלטר והוסיף שהם חבורה שלא מתרגשת משום מעמד: "הם רואים מי עומד מולם ומתחילים לעבוד". אנחנו עוד מעט בסוף אוגוסט, ולא נראה שבולטימור מתכננת את החופשה הקרובה כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות.

מלקי קבררה שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
תגיד, יא מחורפן - אתה בסדר? מלקי קבררה/AP, Ben Margot

אינינג רביעי

הסדרה השניה שגרמה לנו לשבת דבוקים מול המסך היתה בסנט לואיס בין הקרדינלס לפייראטס. המשפט האחרון נכון מאוד ללילה של ראשון, שם שתי הקבוצות נאבקו במשך שש שעות ושבע דקות, עד שפדרו אלברז מפיטסבורג חבט להום-ראן ששלח את האוהדים המקומיים העייפים מאוכזבים. במהלך החלק האחרון של המשחק הרגשנו דה ז'ה-וו לעונה שעברה, אז הפייראטס נאבקו במשך 19 אינינגים עם אטלנטה ברייבס ללא הצלחה. לאחר אותו הפסד באטלנטה, הפייראטס איבדו גובה וסיימו את העונה עם מאזן של 43:19. אותה חבטה של אלברז אתמול הוכיחה לנו שפיטסבורג של השנה היא לא פיטסבורג של השנה שעברה. הקבוצה מובילה ביחד עם הברייבס את המירוץ לווילד-קארד והכי חשוב, אנחנו מאמינים שהפעם היא יכולה לעשות זאת. אחת הסיבות לכך היא מי שכבר זכה לתואר "סליפר הפנטזי של השנה", איי.ג'יי בארנט, שהפך לפייראט הראשון מאז 1999 שרושם 15 ניצחונות.

אינינג חמישי

הסדרה האחרונה מבין השלוש היתה באנהיים בין האיינג'לס לרייז. בעוד לוס אנג'לס חיפשה לסיים בצורת של 34 אינינגים ללא ריצות נגד טמפה ביי, האחרונים באו לעבודה עם מטאטאים. טמפה ביי רשמה סוויפ מרשים על האיינג'לס בחוץ, שכלל ניצחון אחרי פיגור של שמונה ריצות, והרייז חולקים את עמדת הווילד-קארד עם בולטימור באמריקן ליג. מי שעלה לכותרות אצל טמפה ביי היה בן זובריסט, שידוע בוורסטיליות שלו לשחק באאוטפילד הימני או בבסיס השני. השבוע, זובריסט הוסיף לרזומה שלו גם את תפקיד השורטסטופ וכנראה גם קיבע את מקומו שם. "זה נותן לנו את הליין-אפ ההתקפי הטוב ביותר", אמר המאמן ג'ו מאדון וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני אוהב אינפלדרים משעממים ולא מתנשאים. בן זובריסט עושה את זה בשבילנו". "זורילה" ממשיך את העונה המצויינת שלו בתפקיד החדש, וביום שישי רשם שני הום-ראנס על חשבונו של מי שאולי יזכה בסי-יאנג השנה, ג'רד וויבר, שמבחינתו ירצה לשכוח את המשחק האחרון, בו הרשה תשע ריצות לרייז. בנוסף, זאת היתה הפעם הראשונה בקריירה של וויבר שהוא מרשה שני הומראנס לאותו שחקן במשחק בית.

עוד שתי סטטיסטיקות מאוד מעניינות לגבי זובריסט שמוכיחות עד כמה הוא לא מוערך: הוא חובט באוגוסט ל-35.8 אחוזי חבטה, מקום חמישי באמריקן ליג, ובשנתיים האחרונות הוא מקום שני ב-WAR בכל ה-MLB. זורילה!

אינינג שישי

ג'אנקרלו סטנטון שיחק שש פעמים בקריירה שלו בקורס פילד, ושלא במפתיע הוא רשם בכל אחד מהם הום ראן. אחד מהם נרשם לארוך ביותר העונה, 494 רגל.

בן זובריסט שחקן טמפה ביי רייז. GettyImages
לא סתם קוראים לו זורילה. זובריסט אחרי אחד משני ההומרים על ג'רד וויבר/GettyImages

אינינג שביעי

אדם דאן הצטרף לחברו לשיקגו וייט סוקס פול קונרקו עם 400 הומרים בקריירה. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה ששני שחקנים מאותה קבוצה מגיעים לאותו הישג באותו שנה. אוהד אחד של הווייט-סוקס התלהב מדי מהמקרה וקפץ למזרקה ביציע השמאלי של קאופמן פילד, כדי להשיג את אותו כדור היסטורי. רק שבקנזס-סיטי אסור לאוהדים לקפוץ למזרקה, ואותו אוהד מצא את עצמו באזיקים ועם קנס של 2,500 דולר.

Seventh Inning Strech

זה אולי יפתיע אתכם (1), אבל הטייגרס עדיין ללא גרנד-סלאם העונה. מצד שני, בחמישה משחקים העונה מיגל קבררה ופרינס פילדר חבטו להומראן.

אינינג שמיני

גם זה אולי יפתיע אתכם (2), אבל השחקן במקום הראשון עם הכי הרבה הומראנס והכנסות רצים בחודש אוגוסט הוא... צ'ייס הדלי. שחקן הבסיס השלישי של סן דייגו פאדרס הוא נקודת האור הבודדה בחושך של הקבוצה הזו. הדלי ממשיך את היכולת הטובה שלו משנה שעברה, אבל בניגוד לשנה שעברה, בה חבט לאחוזים, השנה הוא חובט ליציעים. הדלי עם שיא קריירה של 20 הומרים ו-76 ריביז מתחילת העונה.

אינינג תשיעי

השבוע נמשיך לראות מאבקי פלייאוף ובעיקר מאבקי ווילד-קארד, כשכבר הלילה נקבל חתיכת משחק בין שתי המובילות של ה-NL מערב, הג'איינטס והדודג'רס. על הגבעה יעמדו קלייטון קרשו ומדיסון בומגארנר, שני אסים צעירים ומבטיחים, בהחלט שווה צפייה. היאנקיז ייצאו לשיקגו לפגוש את הווייט-סוקס ולאחר מכן יעברו לקליבלנד, שם הם אמורים לקבל בחזרה את סי.סי סבאת'יה, שצפוי לחזור מפציעה היישר למפגש מול האקסית.

סי. סי. סבאת'יה שחקן ניו יורק יאנקיז. Mike Stobe, GettyImages
חזרה היישר למפגש עם האקסית. סבאת'יה/GettyImages, Mike Stobe

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully