וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל: "זה אותו צביקה שלא שינה כלום 15 שנה"

15.8.2012 / 10:00

אבנר קופל יורה בחזרה ערב הבחירות לאיגוד: "פיני וצביקה עברו לצד השני מתוך טירוף כי הם לא קיבלו ג'ובים. כל האנשים שם מאינטרס, אם הייתי מסכים לתת לו חצי מיליון שקל להיות ראש הועדה המקצועית כמו שהוא דרש, הוא היה יושב כמו פודל באיגוד"

אבנר קופל נושא נאום נרגש על אודות עתיד הכדורסל הישראלי ומדבר בפאתוס, שומר על הטון הממלכתי שלו, עד שעולה מסיבת העיתונאים שבדיוק ערכו צביקה שרף ופיני גרשון – יריביו לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל. ההשוואה לה זכה מן השניים הייתה מחמיאה ומתריסה כאחד: "אפילו למובארק מצאו מחליף", הם אמרו. אז קופל שולף מקלעים.

"אם לפני חמישה חודשים הייתי חותם על צ'ק של חצי מיליון שקל לצביקה – זה הסכום שהוא דרש כדי לעמוד בראש הוועדה המקצועית, תפקיד שהצעתי לו – הוא היה היום יושב כמו פודל במשרדי האיגוד. לא הייתי מוכן לשלם לו כזה סכום על תפקיד שבמשך 30 שנה היה התנדבותי. חוץ מהכסף, צביקה דרש שכל ההחלטות המקצועיות שהתקבלו בעבר ובהווה יבוטלו ושהוא יקבע הכל לבד. אז צביקה כל כך כעס עליי, שלא הסכמתי לכל התנאים שהוא הציב, עד שהוא יצא למרוץ נגדי. פיני? הוא כועס עוד מהמנהלת. כשהוא הלך להפועל חולון הוא חשב שיקבל יותר כסף מהמנהלת, אז גם הוא סוגר חשבונות. פיני גם כועס עליי שמיניתי את שרון דרוקר, שהוא שנוא נפשו, לנבחרת העתודה – אבל אותו דרוקר החזיר את העתודה הקיץ לדרג א'.

"היום צביקה צועק, 'אני רוצה שינוי'. שינוי? נו, באמת. זה לא אותו צביקה שישב 15 שנה באיגוד בכל התפקידים הכי בכירים – מאמן לאומי, אגף מקצועי. 15 שנה הוא לא שינה כלום. הוא והאנשים שלו באים כולם מתוך אינטרס, לא מתוך רצון לפעול ולייצר בהתנדבות".

אבנר קופל ממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל. קובי אליהו
"צביקה דרש שכל ההחלטות המקצועיות שהתקבלו בעבר ובהווה יבוטלו ושהוא יקבע הכל לבד". קופל/קובי אליהו

אם היית יודע שמערכת הבחירות הזו תדרדר כפי שהתדרדרה, היית הולך על זה בכל זאת?

"אם הייתי יודע שזה מה שיקרה, לא הייתי הולך לכיוון הזה. לא הייתי נכנס למעגל הלכלוכים ובתי המשפט. לא הייתי רוצה לקחת כל כך הרבה שעות מהמשפחה ומהילדים שלי. אבל מצד שני, באיגוד הכדורסל יש הרבה מה לעשות. ואני כאן כי ביקשו ממני להיות כאן. אני כאן כדי לעשות. בחודשים האחרונים עשינו המון: יצאנו למהלך מקצועי מקיף וסגרנו את צוות האימון של הנבחרת הבוגרת עם שיבק, קטש ואלפסי, הבאנו את דרוקר, מוישל'ה ויינקרנץ, אלי רבי ואנשי מקצוע נוספים. החלטנו שאנחנו לא מעמידים פוליטיקאים בראש ועדות, אלא אנשי מקצוע, והזזנו את כל העסקנים. הקמנו מנהלת ליגה לאומית. השקענו מאמצים גדולים בשדרוג הנבחרות, שחוץ מהבוגרת כולן התדרדרו לדרג ב', ואנחנו מחזירים אותן למעלה. אגב, את ה'ירושה' הזו של הנבחרות קיבלתי מצביקה ומשאול איזנברג ומשי שני. כבר החזרנו את העתודה לדרג א', ואני מקווה שבקרוב גם הנוער יחזרו. בתקופה הזו גייסנו למעלה משני מיליון שקל לאיגוד הכדורסל ממקורות חיצוניים".

צביקה שרף קרא לך רב עסקן. הוא אמר שאתה לא מסוגל לנהל את הכדורסל הישראלי. שאתה מבין רק באוהלי VIP.

"רק כדי לסבר את האוזן, בתשע שנות המנהלת גייסתי עבור קבוצות ליגת העל למעלה מ-120 מיליון שקל. הפעילות שלי מודעת וידועה. הוויכוח הזה עם צביקה, שיורד לפסים אישיים, הוא לא לעניין. אני לא רציתי את זה. לא צפיתי את זה. מעולם לא רבתי 20 שנה עם אנשים כמו שרבו פיני וצביקה. מעולם לא הגעתי לבית משפט עם אנשים כפי שהגיע שאול. אין לי עניין במקומות האלה.

"אני בעד בחירות, שלא יהיו אי הבנות. אני בעד התמודדות. כל החיים התמודדתי, ובכל התמודדות שהלכתי אליה ניצחתי. הירידה לפסים אישיים, ההתלכלכות ובתי המשפט שהם גררו אותנו אליהם, זה לא לעניין. פיני וצביקה עברו לצד השני מתוך טירוף, כי הם לא קיבלו ג'ובים. הם אנשי מקצוע ראויים, אנשי כדורסל מצוינים, אבל הם לא אנשי ניהול. מי שעומד בראש איגוד הכדורסל צריך להיות איש ניהול. ולא כל מי שיודע ללמד צעד וחצי יכול לנהל ארגון. מנהל ארגון צריך לדעת שיווק, לדעת לגייס כספים, לפעול בזירות בינ"ל. לא סתם עומדים מאחוריי אנשים כמו שמעון מזרחי, מוטי אמסלם, חיים אוחיון ועוד הרבה אחרים. המגזר הערבי, שמחזיק בכמעט 20% מהקולות, הודיע שיתמוך בי כגוף אחד".

מימין: שאול אייזנברג, צביקה שרף, פיני גרשון, סיעת עוז. מגד גוזני
קופל: "מעולם לא רבתי 20 שנה עם אנשים כמו שרבו פיני וצביקה. מעולם לא הגעתי לבית משפט עם אנשים כפי שהגיע שאול"/מגד גוזני

אם תיבחר, אילו חידושים אתה מתכוון להביא לאיגוד הכדורסל?

"קודם כל, אנחנו ניתן שירות לקבוצות. נפתח את האקדמיה לנוער. נקדם תוכנית לבניין בית לאומי לנבחרות בוינגייט. רק לפני שבוע, באמצעות הקשרים שלי, הצלחתי להבריג את נבחרת ישראל ב-3 על 3 – שעדיין אין לנו – לאליפות העולם שתתקיים ביוון. זה תת-ענף חדש בכדורסל, שמדברים עליו שאולי אפילו יהפוך לענף אולימפי בריו. אין מה לדבר, האיגוד יהיה בקרוב גוף שונה לחלוטין, בלי קשר לבחירות. אין יותר עסקנים. צמצמנו ועדות של 18-19 איש, לשישה. הכל יתנהל בשקיפות, עם רואה חשבון וחשב. לא סתם מרכזי מכבי, הפועל ואליצור באו אליי ואמרו לי: 'אדוני, יש לך קארד בלאנש, צא לדרך'. אנחנו רוצים להקים ליגה לשחקנים בגילאי 19-23, כמו ליגת הקולג'ים של ארה"ב. נעשה סדר עם כל ליגות התיכונים והנוער. כל קבוצה בליגת העל תחזיק קבוצה בליגה הזו. אולי עוד נספיק להוציא את זה לדרך העונה. נשווק את הנבחרת באופן אגרסיבי ונהפוך את המשחקים שלה להפנינג משפחתי ושמח. ויש עוד הרבה תוכניות".

מה תעשה בינתיים עם המנהלת?

"אני לא אעזוב את המנהלת לאנחות. אנשים ניסו לצייר תמונה כאילו המנהלת קורסת כלכלית, אבל אלה שטויות. אני מבטיח לך שכל קבוצה בליגת העל תקבל לא פחות ממיליון שקל בכל אחת משלוש השנים הקרובות. אני מעריך שבין מיליון ל-1.2 מיליון שקל בשנה. גם אם בשנים האחרונות קיבלו 1.4 מיליון בעונה, ירידה של עשרה אחוז זה לא נורא. שום דבר לא קורס והמנהלת לא מתפרקת. התחייבתי שאביא כספים גם למנהלת החדשה של הליגה הלאומית".

מאיפה הגיעו הדיבורים על דיל בין הסיעות שתומכות בך שקשור לנציגים בוועד האולימפי?

"איזה דיל? כשאין מה למכור, מוכרים שקרים. אני צריך לעשות דילים עם שמעון (מזרחי)? אני הולך בצילו כבר 35 שנה. לא תמיד אנחנו מסכימים בינינו על הכל, מותר שיהיו חילוקי דעות, אבל החברות נשארת. בניגוד אלינו, פיני וצביקה לא דיברו 20 שנה. צביקה ושאול הלכו לבימ"ש. תאמין לי, אם הצלחתי לגרום לכך שהחבר'ה האלה יחזרו לדבר אחד עם השני, אני צריך לקבל את פרס השלום של הכדורסל הישראלי".

יו"ר מנהלת ליגת העל ואיגוד הכדורסל אבנר קופל יחד עם הבעלים של מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קובי אליהו
"אני הולך בצילו כבר 35 שנה". קופל עם מזרחי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully