וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

14.8.2012 / 17:23

הצרות של בובי וי ובוסטון, הכוכב העולה של בולטימור, המכסה האוזלת של שטרסבורג. יובל קליין סוגר עוד שבוע פנטסטי

אינינג ראשון:

בשבוע שעבר התראיין מאמן בוסטון בובי ולנטיין לתחנת רדיו מקומית וטען שהקבוצה שלו עדיין יכולה להעפיל לפלייאוף. רבים בקהילת הבייסבול הרימו גבה, לאחר שגם את השבוע הזה הרד סוקס לא הצליחו לסגור עם מאזן חיובי. הקבוצה נמצאת כרגע במקום הלפני אחרון ב-AL מזרח והם בפיגור 5.5 משחקים במירוץ הווילד קארד הצפוף. מה שבטוח לא יעזור לולנטיין זו הסטטיסטיקה המעניינת הבאה: במשחקים בהם פתחו צמד המגישים הבכירים של הקבוצה, ג'ון לסטר וג'וש בקט, הקבוצה מחזיקה במאזן 26:16, במשחקים בהם פתחו מגישים אחרים, המאזן עומד על 32:42. אין סיכוי שבוסטון תמצא את עצמה בפלייאוף אם לסטר ובקט ימשיכו לאכזב.

במשחק האחרון שלו, לסטר הצליח לגרום לאופטימיות מסוימת ורשם ניצחון ראשון מאז ה-27 ליוני, כשהוא מרשה רק ריצה אחת בשישה אינינגים ושורף 12 מחובטי קליבלנד (אחד פחות מהשיא שלו). אצל בקט לעומת זאת, המצב יותר חמור. מהירות ההגשה של המגיש הימני בן ה-32 ירדה בכל פרמפטר וסגנון הגשה. בנוסף, הוא רושם הכי פחות סטרייקאאוטים פר אינינג בקריירה והיריבים חובטים נגדו ב-25.8 אחוזי חבטה.

לכל הצרות הלללו הצטרף גם וויל מידלברוקס, ששבר את המרפק בסוף השבוע בקליבלנד. רופאי הקבוצה החליטו לא לבצע ניתוח, אלא לתת לרוקי תקופת החלמה שכנראה תגמור לו את העונה והרד סוקס קראו לדני ולנסיה, עליו הקבוצה עשתה טרייד בתחילת השבוע וכך, עמדת הבסיס השלישי בפנווי תמשיך להיות כשרה גם אחרי עזיבתו של קווין יוקיליס. אם האוהדים מחפשים שביב של תקווה לחודש וחצי הקרובים, כדאי להם לשים לב לאדריאן גונזלס, שמאז פגרת האולסטאר נמצא בכושר מטורף. הוא חובט ל-39.3 אחוזים (42 מ-107) עם 35 הכנסות רצים ב-28 משחקים וכרגע הוא מוביל את הקבוצה כולה עם 80 הכנסות רצים מתחילת העונה.

בובי ולנטיין מאמן בוסטון רד סוקס. elisa amendola, AP
לא ברור איך הוא חושב להגיע לפלייאוף. ולנטיין/AP, elisa amendola

אינינג שני:

החלה הספירה לאחור. לא אנחנו לא מדברים על ההכנות לסיום העונה, אלא על מספר האינינגים שנותרו לסטיבן שטרסבורג. כזכור, האס של וושינגטון עבר בשנה שעברה ניתוח טומי ג'ון ובקבוצה רוצים לשמור היטב על המגיש הצעיר, כדי ליהנות ממנו גם בשנים הבאות. הבעיה היא שגם הנשיונאלס לא חלמו על עונה שכזו והם מחזיקים במאזן מדהים של 44:72! הדיווחים הראשונים על הגבלה של שטרסבורג ל-160 אינינגים וכרגע השמועות עומדות על 180. חשוב לציין שהקבוצה מעולם לא הוציאה ידיעה בנושא, אבל בסוף השבוע הג'נרל מנג'ר מייק ריזו רמז על 180 אינינגים, ולא יותר. כרגע שטרסבורג הגיש כבר 133 אינינגים, עם ממוצע של 5.8 למשחק, מה שמשאיר לו כשמונה פתיחות עד לסיום העונה. לוושינגטון נותרו 46 משחקים והם כרגע במקום הראשון ב-NL מזרח, במרחק של 5.5 משחקים מאטלנטה. אם הנשיונאלס ימשיכו לשחק את הבייסבול המצוין שלהם (הם ניצחו 11 מ-13 המשחקים האחרונים שלהם), הם יוכלו להבטיח את מקום בפלייאוף במהרה ולתת לשטרסבורג מנוחה מוקדמת. אפשרות אחרת היא מעבר לרוטציה של שישה מגישים, כדי לשמור על שטרסבורג עד הפלייאוף, שם קשה יהיה להאמין שם קשה להאמין שהוא יוגבל, כשלקבוצה יש סיכוי ממשי ללכת עד התואר.

אינינג שלישי:

ביום חמישי הפתיעה בולטימור וקראה למני מצ'אדו להצטרף לסגל המייג'ורס שלה. למי שעוד לא מכיר את הילד, נספר שהוא היה הבחירה השלישית בדראפט 2010, רק בן 20 ובדרך כלל משחק כשורטסטופ, אבל האוריולס היו חייבים חיזוק לבסיס השלישי במאבקי הפלייאוף. הם החליטו להמר ובגדול על הילד מפלורידה וכבר במשחק הראשון שלו בליגה הוא החל להחזיר עם טריפל. למחרת, הוא כבר הפך לסנסציה של העיר עם שני הומראנים, שניהם לאותו מושב באאוטפילד. את הכדורים תפס נער מחוצ'קן, שתמורת הכדורים אותם העביר למצ'אדו כאות הוקרה, זכה לאפשרות לפגוש את כוכב העתיד ואף קיבל ממצ'אדו כדור ומחבט עם חתימות. שלשום מצ'אדו הספיק להוסיף עוד הומראן ובסך הכל הוא עומד על 6 מ-13 עם שלושה הומרים, טריפל ודאבל בפתיחת הקריירה. יכול להיות שהאוריולס סופסוף מצאו את הכוכב הגדול הראשון שלהם מאז קרל ריפקין ג'וניור?

מני מצ'אדו שחקן בולטימור אוריולס. Greg Fiume, GettyImages
הדבר הגדול הבא? מצ'אדו/GettyImages, Greg Fiume

אינינג רביעי:

כנראה שאין שבוע שעובר מבלי התייחסות לדרק ג'יטר. הפעם, הקפטן המיתולוגי של היאנקיז עשה היסטוריה נוספת בספר הבלתי נגמר של 18 שנות הקריירה שלו. בשבת מול טורונטו, ג'יטר חבט לדאבל שהקנה לו את החבטה ה-150 העונה. בכך הוא השווה את שיאו של האנק ארון והפך לשחקן השני בהיסטוריה שחובט לפחות 150 חבטות בעונה, לאורך 17 עונות. בהמשך אותה סדרה, שחקן הבלו ג'ייז ראג'י דייויס, היה חתום על גניבת ההומראן המרהיבה של השנה, מקייסי מגהאי ההמום.

אינינג חמישי:

בצד השני של העיר, בניו יורק מטס תופסים את הראש ולא יודעים מה לעשות עם יוהאן סנטנה. המגיש הוותיק, שרשם העונה את הנו היטר הראשון בהיסטוריה של הקבוצה, נראה שונה לגמרי מאז אותו יום נהדר. בתשע הפתיחות האחרונות, ה-ERA שלו נסק ל-7.89 ובתקשורת הלוחצת של ניו יורק כבר עולים קולות הקוראים לשחרר אותו. הבעיה היא המשכורת הגבוהה של המגיש השמאלי. יהיה קשה למצוא קבוצה שתסכים לקחת אותו ואת 25 מיליוני הדולרים, אותם חייבים המטס לסנטנה. הניו יורק טיימס דיווח אתמול שהקבוצה מעוניינת מאוד במייקל בורן, המסיים חוזה באטלנטה ויהיה מבוקש מאוד אצל מספר קבוצות . גם שמו של מלקי קבררה, שנותן עונת קריירה בסן פרנסיסקו ושיחק כבר בעיר במדי היאנקיז, נזרק לאוויר.

מלקי קבררה שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
בדרך למטס? קבררה/AP, Ben Margot

אינינג שישי:

מייק טראוט, הסיפור הכי גדול של עונת 2012, חגג יום הולדת 21 והוא עשה זאת כמו MVP אמיתי, עם הומראן מספר 20 העונה. אם טראוט אכן יעשה את הבלתי ייאמן ויזכה ב-MVP, הוא יהיה הראשון לעשות זאת בגיל 21. ונישאר באנהיים לשורה סטטיסטית קטנה - כנראה שהצלחנו לנחס היטב את אלברט פוחולס בשבוע שעבר, כי אחרי חודש מעולה מאז פגרת האולסטאר, את השבוע החולף הוא סיים עם 1 מ-23. לפחות הלילה הוא חבט להומראן.

אינינג שביעי:

מסתבר שרנדי וולף וזאק גריינקי מצאו לעצמם תחרות חדשה העונה לשם "מי יכול לזרוק הכי לאט". זו לא טעות ולא בדיחה. את התחרות התחיל וולף בתחילת אפריל, כשזרק ל-56.5 מייל לשעה והמצלמה קלטה את גריינקי צוחק על הספסל. בהמשך החודש, הצליח גריינקי להוריד את הרף ל-53.3 מייל לשעה והשבוע וולף שבר את כל השיאים, עם 49 מייל לשעה. המדהים בכל הסיפור הזה הוא, שמלבד פעם אחת, את כל שאר הזריקות האיטיות הללו החובטים לא ניסו לחבוט. האיטיות גרמה להם לחשוב שמדובר בקארב בול, שהולך החוצה מהסטרייקזון, אבל לרוב ההגשה נרשמה כסטרייק. נותר רק לקוות שהזריקות האיטיות לא יהפכו לטרנד חדש ושבמקום ארולדיס צ'פמן ב-100 מייל, נקבל רנדי וולף בחצי מחיר.

Seventh-Inning Stretch:

ג'יאנקרלו סטנטון הצטרף לאלכס רודריגז והפך לאחד משני השחקנים הפעילים היחידים כיום בליגה, שרשמו שלוש עונות עם 20 הומראנים או יותר לפני גיל 23.

רנדי וולף שחקן מילווקי ברוורס. ross d. franklin, AP
תחרות לא בריאה. וולף/AP, ross d. franklin

אינינג שמיני:

יוסטון אסטרוס החלה מסורת השנה ובמשחקי הבית שלה בימי שישי היא עולה עם מדי רטרו. בשישי האחרון, היו אלה המדים של תחילת שנות ה-90. עד כה לאסטרוס לא היה כל כך מזל עם אופנת הרטרו, אבל הפעם הקבוצה ניצחה והשחקנים ביקשו מההנהלה להמשיך עם אותם מדים גם במשחק שנערך למחרת, מול מילווקי. כנראה שזה עזר, כי בריאן בוגסביץ' חבט לחבטת ניצחון ויוסטון הורידה את הקוף מהגב בתור הקבוצה היחידה שלא נהנתה מווקאוף העונה. כמו שהבנתם, מדים מנצחים לא מחליפים ביוסטון וגם ביום ראשון הם עלו לבושים בשנות ה-90, אבל יש גבול לכל תעלול והקבוצה חזרה להראות כמו קבוצת המיינור ליג שהיא נראית בדרך כלל והפסידה לברוורס. חבל, הניינטיז שולטים!

אינינג תשיעי:

השבוע אנחנו מקבלים כמה מפגשים שיגרמו לנו ללקק את האצבעות. היאנקיז יארחו את הרד סוקס בסדרה שתמיד מספקת עניין ועוד לפני כן, בוסטון תתארח בבולטימור, אצל מצ'אדו וחבריו. עוד בסוף השבוע: קרב ישיר על הווילד קארד בין פיטסבורג לסנט לואיס, הדודג'רס מתארחים באטלנטה ולא כדאי להחמיץ גם את המפגש הלילה (5:15), בין מדיסון בומגארנר וסן פרנסיסקו לג'ורדן צימרמן והנשיונאלס. תבלו.

בואו לדבר על בייסבול בפורום הספורט האמריקאי של וואלה!

בייסבול בוואלה! ספורט

ג'ורדן צימרמן שחקן וושינגטון נשיונאלס. Joel Auerbach, AP
קרב ענק מול בומגארנר. צימרמן/AP, Joel Auerbach

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully