וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: אגדת העבר ג'וני פסקי הלך לעולמו

14.8.2012 / 11:33

האיש אשר העמוד הימני בפנווי פארק קרוי על שמו ושיחק, אימן ושידר את בוסטון, הלך לעולמו בגיל 92. 2:8 ליאנקיז על טקסס

עולם הבייסבול קיבל הלילה (בין שני לשלישי) בשורה עצובה במיוחד, עם פטירתו בגיל 92 של ג'וני פסקי, אחת מאגדות המשחק הגדולות בכל הזמנים. פסקי, אשר העמוד הימני באצטדיון פנווי פארק של בוסטון רד סוקס נקרא על שמו, היה מקושר כל חייו לקבוצה מעיר השעועית. הוא כונה "המחט" והחל לשחק במדי הרד סוקס, כבסיס שלישי ושורטסטופ, בשנת 1942. את שלוש העונות הבאות הוא החמיץ לאחר שהתגייס לצבא לטובת מלחמת העולם השנייה, אבל שב לבוסטון לקריירה מרשימה בין 1946 ל-1952.

משם עבר פסקי לשנתיים בדטרויט וסיים את הקריירה במדי וושינגטון סנאטורס. הוא גם אימן בבוסטון בשנים 1963-1964 וב-1980 ואף שידר את משחקי הקבוצה, כשהוא למעשה קשור אליה במשך 61 מבין 73 שנותיו בבייסבול. לכבוד יום הולדתו ה-89, בוסטון הודיעה כי היא מפרישה את החולצה מספר 6 אותה לבש. לאורך קריירת המשחק שלו, רשם פסקי 1,455 חבטות והכניס 404 ריצות ב-30.7 אחוזי חבטה. את ביקורו האחרון בפנווי הוא ערך רק בשבוע שעבר, בניצחון של בוסטון 4:6 על מינסוטה.

"איבדנו את אחד השגרירים הטובים ביותר של המשחק", מסר הקומישינר באד זליג, "ג'וני פסקי, שחי חיים אמריקאים גדולים, היה דוגמא לנאמנות ורצון טוב עבור בוסטון רד סוקס והליגה כולה". נשיא הרד סוקס לארי לוצ'ינו אמר: "ג'וני פסקי יהיה קשור לנצח עם הרד סוקס, הוא חלק מפנווי, כמו המספר שלו והעמוד על שמו, הנמצאים באצטדיון".

והיו גם משחקים הלילה: היאנקיז צירפו את דרק לואו הוותיק מקליבלנד והוא עלה לארבעה אינינגים טובים, בהם לא הרשה אף ריצה וקצר את השמירה ב-2:8 על טקסס, שהושג בעיקר בזכות גרנד סלאם של ניק סווישר. אדם דאן ירה לעוד שני הומראנים, אבל סינגל של דייויד קופר באינינג ה-11 סידר לטורונטו ניצחון 2:3. מינסוטה הכניעה 3:9 את דטרויט, בעוד שקליבלנד גברה 2:6 בחוץ על האיינג'לס, למרות הומראן של אלברט פוחולס. הומראן של בי ג'יי אפטון סידר לטמפה ביי ניצחון שביעי רצוף, 1:4 על סיאטל.

ב-NL: הדודג'רס ניצחו 4:5 בפיטסבורג וצימקו את הפער במאבק על הווילד קארד, הומראן לשיין ויקטורינו. סן דייגו הפתיעה את אטלנטה עם 1:4 בחוץ, בזכות הופעה טובה של אריק שולץ. קול המלס נתן משחק מלא עם חמש הכשות והשתקה של מיאמי ב-0:4 של פילדלפיה. ג'ף סמרדזיה נתן שבעה ו-11 לקאבס, שניצחו 1:7 את יוסטון. ארבע חבטות של די ג'יי לימאיו סידרו לקולורדו 6:9 על מילווקי. וושינגטון דרסה 2:14 את סן פרנסיסקו, קורט סוזוקי הכניס ארבעה.

בואו לדבר על בייסבול בפורום הספורט האמריקאי של וואלה!

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully