וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "צריך לציין 40 שנה לטבח במינכן, לא לגמר"

מאמן רוסיה ענה לעיתונאי אמריקאי ששאל על פספוס שחזור גמר 72'. על ההפסד לספרד: "כל הקבוצות שלי קולעות רע מבחוץ"

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בהפסדה של רוסיה לספרד, באדיבות הערוץ הראשון

עריכה: מיכאל ברגמן

מאמן נבחרת רוסיה, דיוויד בלאט, נתן היום (שישי) שתי הצגות במשחקים האולימפיים בלונדון. הראשונה הייתה עם נבחרתו במחצית הראשונה של משחק חצי הגמר נגד ספרד, כשרוסיה הובילה 20:31. ההצגה השניה הייתה במסיבת העיתונאים בסיום, אחרי שהוא כבר השלים עם העובדה שהוא לא יופיע בגמר האולימפי בעקבות ההפסד 67:59 לאלופת אירופה, אבל אולי יזכה במדליית הארד.

כמובן שגם העיתונאים הישראלים היו שם כדי לשאול את מאמן מכבי תל אביב על הזווית הישראלית, אבל את התשובה המעניינת ביותר הוא סיפק דווקא לכתב ה"וושינגטון פוסט", ששאל אותו על הקרבה שלו לשחזור הגמר הגדול ב-1972 בין ארצות הברית לברית המועצות. בלאט אמר בתגובה שאת מה שהוא חושב כתב בעיתונות האמריקאית מאמן פילדלפיה 76, דאג קולינס, עליו אמר המאמן הישראלי: "יש לו זכות יותר גדולה ממני להגיד את זה כי הוא היה שם ושיחק".

ומה שבלאט ענו לו, כשהוא מצטט את דבריו של קולינס ומזדהה איתם: "הרבה דברים השתנו מאז המשחק ההוא. כיום שתי המדינות האלה הן בכלל ידידות, בזמן שאתם מציינים 40 שנה למשחק. מה שבאמת חשוב זה לציין 40 שנה לרציחתם של 11 ספורטאים ישראלים באותם משחקים. אני מצדיע לדאג קולינס שאמר את זה".

לאחר מכן המשיך בלאט ואמר בשיחה עם העיתונאים הישראלים: "יש דברים שעוברים ומשתנים, אבל יש דברים שלעולם לא צריך לשכוח. עד היום יש אנשים שמנסים להשכיח את השואה הנוראית ויש כאלה שמנסים להשכיח את הטבח בי"א חללי מינכן. אסור לתת לאנשים לשכוח את זה. האיום של זה עדיין קיים והאיום של המלחמה הקרה כבר לא קיים. אולי זה בא היום מכיוונים אחרים. הציון של 40 שנה זה ציון להתחלה הממשית של הטרור, ועדיין לא מספיק מתייחסים לזה".

מאמן נבחרת רוסיה דיוויד בלאט. קובי אליהו
"יש דברים שלעולם אסור לשכוח". דיוויד בלאט/קובי אליהו

"אני מייצג את ישראל בדרך הטובה ביותר"

גם על משחקה של נבחרת רוסיה סיפק בלאט תשובות מעניינות, כשהתייחס לאחוזים החלשים של שחקניו מהשלוש: "מה גורם לזה? אנחנו פשוט זורקים נורא מהשלוש, אין לי מה להגיד. אני זרקתי טוב מהשלוש כשחקן, גם הבן שלי בן ה-15 זורק מצוין מהשלוש, אבל כל הקבוצות שאני מאמן זורקות גרוע מהשלוש? למה, לא יודע. אולי אני עושה משהו לא בסדר, אולי אני לא בוחר את השחקנים הנכונים, אבל זה כל הזמן קורה. זה קרה גם עם מכבי תל אביב בעונה שעברה. אין לי תשובה לזה".

על ספרד אמר בלאט: "אני רוצה לברך את המאמן סקאריולו והנבחרת הספרדית. שיחקנו נגדם פעמיים בשבוע אחד וזה אף פעם לא קל, בטח מול קבוצה עם מסורת וכישרון ושחקנים כאלה. חשבתי שזו הייתה אחת המחציות הראשונות הטובות שלנו בכל הזמנים, אבל לצערי הדברים שעשינו כל כך טוב במחצית הראשונה, לא עבדו בהמשך והמשחק פשוט ברח לנו מהידיים. לא הגבנו אליהם טוב במחצית השנייה. במשך כל הטורניר היינו הטובים ביותר באחוזים מהשדה, היום היו לנו 66 אחוזים לשתי נקודות במחצית הראשונה, אבל הם קלעו שלשות שנתנו להם ביטחון. לספוג 47 נקודות במחצית זה רע, אבל להשאיר את ספרד על 67 נקודות במשחק זה טוב. זה מה שצריך כדי לנסות ולנצח אותם, אבל זה לא עבד לנו. אני חייב לתת להם את הקרדיט וזה מה שאני עושה".

וכמובן שבלאט התייחס במסיבת העיתונאים גם להיותו שגריר ישראל ברמות הכדורסל הגבוהות ביותר ואמר: "אני גאה מאוד במקום שאני בא ממנו, אני גאה בעובדה שלמרות שאני לא לובש את מדי ישראל ולובש בגאווה את מדי רוסיה, אני מייצג את ישראל בדרך הטובה ביותר, ואני מודה לרוסים שהפכו אותי לאחד משלהם ולא מתייחסים אליי בשלילה בגלל שלא נולדתי שם. הם יודעים שלבי איתם, ואני לא מוותר אף פעם".

שחקן נבחרת רוסיה אנדרי קירילנקו. Christian Petersen, GettyImages
אחוזים נוראיים מחוץ לקשת. אנדריי קירילנקו/GettyImages, Christian Petersen

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully