וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: מי אמר שאין מדליית זהב ישראלית?

רמי שני

10.8.2012 / 16:15

ג’ו אלאה, או בשמה העברי קסם שוקרון, זכתה בזהב בשייט עבור ניו זילנד. המשפחה בבאר טוביה: ”גאווה ישראלית”

המשלחת הישראלית לא השיגה מדליה ורבים מחבריה חזרו מלונדון חפויי ראש, אבל מי שרוצה יכול להתנחם במדליית הזהב של השייטת ג'ו אלאה מניו זילנד. אלאה היהודיה, שהגיעה למקום השביעי באולימפיאדת בייג'ינג, התקדמה הפעם עם אוליביה פאוורי וזכתה היום (שישי) במדליית הזהב בשייט מפרשיות 470 לנשים. השתיים סיימו עם 35 נקודות שליליות והקדימו את הצמד הבריטי האנה מילס וססקיה קלארק, שסיימו במקום השני עם 51 נקודות ומדליית הכסף. ליסה וסטרהוף ולובקה ברקהאוט ההולנדיות סיימו במקום השלישי עם 64 נקודות.

ג'ו בת ה-26 היא בתו של שוקי שוקרון, תושב מושב ינון מהמועצה האזורית באר טוביה, והיא מקפידה לבקר כל שנה בישראל. את בת המצווה שלה חגגה בבאר שבע ושמה הישראלי הוא קסם. טלי שוקרון, רעייתו של שוקי, סיפרה: "חיכינו שנים לרגע הזה, יושב שם על הדשא אבא גאה מאוד שתמך בה ולקח אותה לאימונים כל יום. זו גאווה לאומית. זה אמנם לא תחת דגל ישראל, אבל הגנים בהחלט ישראלים".

סבתה של קסם, ניקול שוקרון, צפתה עם כל המשפחה המורחבת בשייט: "היא ילדה רצינית ומקסימה, כשהיא מסמנת מטרה היא משיגה אותה. אנחנו שמחים בשמחתה וחושבים עליה כל רגע".

ראש המועצה דרור שור התקשר למשפחה ובירך על הזכייה ואמר שכל תושבי המועצה גאים בהישג הנפלא של קסם.

תחרויות השייט בדגם 470 הסתיימו עם שיוט המדליות של הגברים. שם היה זה הצמד האוסטרלי מת'יו בלצ'ר ומלקולם פייג', שגרף את הזהב עם 22 נקודות שליליות. לוק פיישנס וסטיוארט בית'ל הבריטים סיימו במקום השני. לוקאס קלאברסה וחואן דה לה פואנטה הארגנטינאים לקחו את הארד.

השייטות הניו זילנדיות ג'ו אלאה (מימין), אוליביה פאוורי. Clive Mason, GettyImages
בישראל קוראים לה קסם שוקרון. ג'ו אלאה, מימין/GettyImages, Clive Mason
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully