וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: אין סיכום בין גאידמק לעמותת האוהדים

10.8.2012 / 14:40

המשא ומתן בין הצדדים יימשך ורק לאחריו תחליט העמותה האם היא מקבלת את הצעתו של הבעלים, לאור המחלוקת על השליטה

בפגישה שנערכה היום (שישי) בין עורכי דינו ונציגיו של ארקדי גאידמק, לבין נציגי עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים ועורך דינם אבישי ריינמן, הסבירו נציגי האוהדים כי כל מטרת העמותה ומי שהתגייס אליה, הייתה העברת אחוזי בעלות אליה. במידה והעמותה לא תזכה לאחוזים משמעותיים, יבטלו ככל הנראה בימים הקרובים רבים את המניות שרכשו. בסיום הפגישה נותרו פערים גדולים בין הצדדים. כרגע נראה כי הקבוצה תעבור בבקרה בעזרת שני מיליון השקלים שהעביר גאידמק והארבעה מיליון הנוספים שגייס ראש העיר ניר ברקת.

המחלוקת בין הצדדים החלה אמש, כאשר עורכי דינו של גאידמק הציעו לנציגי האוהדים כי הם יזכו לזכויות הניהול בשנה הקרובה בלבד, בתמורה לכספם (כשני מיליון שקלים). עמותת האוהדים סירבה ולכן היום נעשה ניסיון אחרון למצוא פשרה בין הצדדים. כרגע פיתרון הביניים שהוצע הוא שהאוהדים יזכו לחברות בדירקטוריון לשנתיים, עם אופציה לרכוש את הקבוצה יחד עם אנשי עסקים בשנה הקרובה, לצד מספר השגות וזכויות וטו שיהיו לגאידמק. בשעות הקרובות יצטרכו נציגי הבעלים להכין טיוטת הסכם, אותה יבחנו נציגי העמותה ויצהירו מה עמדתם.

ברקת התראיין היום ל"רדיו ירושלים" ואמר: "אני מעודכן במה שקורה בפגישה. מה שחשוב הוא שכרגע ישנו דיון בין הצדדים, שנכנסים לשותפות אוהדים ואפשר לפתוח את העונה. מה שהוצע זו שיטת ניהול, בה ישנם שלושה נציגי אוהדים מתוך תשעה. שיטה כזו מייצגת גמישות חשיבתית, בה האוהדים שותפים וגם ניהול המממש את המדיניות. האתגר הוא לקבוע מדיניות וכאן יש הסכמה רחבה לפיה האוהדים נמצאים ברמת הדירקטוריון ובכל החלטה לגבי הבעלות, צריך לדון בנפרד".

לגבי הבעלות אמר ברקת: "ישנם כמה תרחישים. בראשון, בא אדם כמו ארקדי, אומר שהוא מוכן לשים חמישה מיליון דולר במועדון ומשחרר את ארקדי מההתחייבויות שלו. זה תרחיש שצריכים להסכים לו. אם אין תרחיש כזה, זה יקשה על ארקדי לצאת החוצה וצריך לשמור את האופציה הזאת. האופציה שמומלצת על ידי היא שבכל תרחיש צריך לראות איך אפשר לשלב את האוהדים. צריך לאפשר לארקדי לצאת החוצה, לשכנע משקיע עתידי להצטרף יחד עם האוהדים והם צריכים להסכים גם למצב בו המשקיע החדש לא ירצה אותם, למרות שזה נראה לי תרחיש פתלוגי".

ברקת הוסיף: "שווה לאוהדים לקחת את הסיכון הזה ולראות כיצד יתפתחו הדברים בשנה הקרובה. כמו שהתורמים שמים ארבעה מיליון, כמו שארקדי שם שני מיליון, כך גם האוהדים, ששמו 1,080 שקלים כל אחד, ייקחו את הסיכון, בתקווה שהמבנה יצליח ודברים כן יסתדרו בסוף".

אלי אוחנה, שהיה באולפן, לא הסכים עם דבריו של ברקת: "חברות בדירקטוריון זה יפה ונחמד, אבל המיזם הזה יצא לדרך בשביל שותפות מלאה באחוזי הבעלות. הקבוצה צריכה לעמוד על הרגליים, אבל לא צריך לתרום לה, יש גופים אחרים שצריכים את הכסף. המיזם נולד בשביל אחוזי בעלות והשפעה אמיתית. יש לבית"ר בעל בית עשיר והוא יכול להסתדר. התחושה שלי היא שאין ממש רצון רציני ואמיתי לשתף את האוהדים. זאת תהיה טעות גדולה מאוד של מי שמחליט בבית"ר ירושלים, להוציא את האוהדים החוצה. חבל מאוד שזה קורה".

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully