וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עולה לגבעה

יובל קליין

7.8.2012 / 0:50

האחים אפטון עושים היסטוריה משוגעת, סינסי דוהרת וג'יטר לא מתרגש מניתוחים מוזרים. יובל קליין מסכם שבוע פרוע במיוחד

אינינג ראשון:

תשומת הלב בסוף השבוע האחרון הופנתה לסינסינטי, שם הקבוצה החמה בליגה אירחה את העוקבת אחריה במירוץ לזכייה ב-NL מרכז, פיטסבורג פייראטס. הפעם האחרונה ששתי הקבוצות הללו נפגשו לסדרה משמעותית הייתה אי שם בפלייאוף 1990, אז הרדס, עם חבר היכל התהילה החדש בארי לרקין, ניצחו את פיטסבורג בדרך לזכייה בוורלד סירייס. לסדרה הנוכחית, הופיעה סינסי ללא הכוכבים שלה ג'ואי ווטו וברנדון פיליפס הסובלים מפציעות, אך למרות זאת היא יצאה ממנה עם ידה על העליונה.

שני הניצחונות של סינסינטי בסדרה הביאו אותה למאזן הטוב בליגה, 42:66 וקהילת הבייסבול מתחילה לשאול האם יש לקבוצה את הכלים ללכת עד הסוף השנה? על הנייר, התשובה היא כן, במיוחד אם סינסי תהנה מיתרון ביתיות בפלייאוף. הרדס הפסידו רק ב-20 משחקי בית מתחילת העונה. המגיש הפותח שלהם מאט לאטוס נתן הצגה מול הפייראטס, עם שבעה אינינגים ללא ריצת חובה, לצד הומראן של שתי ריצות, שהבטיח את הניצחון. כמו בכל השנה הבולפן מככב, כאשר השבוע הוא רשם רצף של חמישה משחקים ללא ריצה ואף לא הרשה חבטה ב-17 ניסיונות רצופים. החזרה של ווטו ופיליפס אמורה לסייע והרדס רק צריכים להיזהר לא להיות חמים מדי באוגוסט וספטמבר ולהתקרר דווקא באוקטובר.

ארולדיס צ'פמן שחקן סינסינטי רדס. Joe Robbins, GettyImages
צ'פמן והרדס ינסו לא להתקרר/GettyImages, Joe Robbins

אינינג שני:

מדי שבוע אנחנו מוצאים עבורכם איזושהי סטטיסטיקה איזוטרית, שמציינת לרוב הישג שנרשם לראשונה בעולם הבייסבול. הפעם, האחים לבית משפחת אפטון באמת עשו משהו שקשה להאמין. גם בי. ג'יי, שמשחק בטמפה ביי וגם ג'סטין שחקן אריזונה, חבטו להומראן ה-100 שלהם בקריירה. באותו יום! יתרה מכך, בשני המקרים היה מדובר בסולו הומראן, שנתן לקבוצה יתרון 0:1. ג'סטין, הצעיר יותר, הראה את האופי התחרותי שלו ואמר: "רציתי לנצח אותו, אבל אני שמח בשבילו, זה יום גדול למשפחה". בי. ג'יי מצידו, סיפר שג'סטין שלח לו הודעה לאחר המשחק שהוא ניצח, כי ההומראן שלו היה ראשון. זאת לא הפעם הראשונה שהאחים אפטון חובטים להומראן באותו יום, זה קרה כבר בשנה שעברה ולאורך ההיסטוריה היו 13 מקרים בהם אחים זכו להקיף את הבסיסים באותו יום.

אינינג שלישי:

"אנחנו מצטערים להודיע שדרק ג'יטר יחמיץ את שארית העונה בשל ניתוח לשינוי מין. הוא מבטיח לחזור חזק יותר לעונת 2013, כמיני מנטלז". את ההודעה הזאת אפשר היה למצוא בעמוד הפייסבוק הרשמי של ניו יורק יאנקיז, לאחר שהאקרים עם חוש הומור משובח פרצו לרשת החברתית. ג'יטר עצמו לא התרגש במיוחד וסיים את השבוע כחובט המוביל של היאנקיז, עם 11 חבטות וארבע הכנסות רצים.

הפסים אירחו את סיאטל בסוף השבוע ויממה אחת בלבד אחרי שסי. סי סבאת'יה נתן הצגה על הגבעה, עשה זאת גם פליקס הרננדז האורח. "קינג פליקס" עלה בצהריים והגיש כאילו שהייתה לו הזמנה לשולחן לארוחת ערב במנהטן. הרננדז השאיר את היאנקיז על אפס ריצות במשחק ביתי אחרי שעתיים וחצי והפך למגיש השני בלבד לאורך ההיסטוריה שמנצח את היאנקיז 0:1 בברונקס.

ג'סטין אפטון שחקן אריזונה דיאמונדבקס. Gus Ruelas, AP
חגיגה משפחתית. ג'סטין אפטון/AP, Gus Ruelas

אינינג רביעי:

השנה אוקלנד אתלטיקס לא מציגה רק קבוצה מנצחת, אלא גם קבוצה פייטרית. השבוע האייז הלכו פעמיים להארכה ובשני המקרים הם ניצחו לאחר 15 אינינגים, מה שהעלה את מאזנם ל-13 ניצחונות באקסטרה אינינגים העונה. אבל האופי של אוקלנד הוא רק חלק קטן מהתבשיל שמקנה להם את המקום השני ב-AL מערב עד כה. המרכיב העיקרי הוא הרוטציה. שמות כמו דן סטרלי, אי. ג'יי גריפין וטומי מילון לא אמרו לנו הרבה בתחילת העונה, אולם כעת אנו רואים אותם באור שונה לחלוטין. סטרלי, המגיש הימני בן ה-23, נתן בסוף השבוע את הופעת הבכורה שלו במייג'ורס אחרי קריירה מרשימה במיינור ליג, עם שישה אינינגים בהם הרשה ריצה בודדת. גריפין בן ה-24, עדיין לא רשם הפסד בשמונת המשחקים שלו ומחזיק ב-ERA מרשים של 2.42, אך שלשום הוא נפצע ונשלח ל-DL. אחרון הוא מילון, שאולי נתן משחק לא טוב אמש מול טורונטו, אבל במפרץ מרוצים ממנו מאוד והוא אוחז במאזן 9:9.

מי שאחראי על הרוטציה הצעירה והמוצלחת הזאת הוא כמובן בילי "בראד פיט" בין, שאמר השבוע: "קבוצות מחפשות שחקנים צעירים ומבטיחים בטריידים, אלה השחקנים שהקבוצות רוצות. ההבדל הוא שאנחנו נותנים להם הזדמנות לשחק, במקום להעביר אותם בטריידים". כרגע האייז מצליחים לשמור על המקום השני והמאזן נותן להם את אחד מכרטיסי הווילד קארד, אבל האיינג'לס נושפים בעורפם ונצטרך לחכות ולראות האם לחבורה מקליפורניה יש את היכולת לרוץ עוד חודש וחצי.

אינינג חמישי:

לניו יורק מטס יש בעיה ברוטציה, עם פציעתו של יוהאן סנטנה. הקבוצה העלתה את הילד מאט הארווי, שהרשים במשחק הראשון שלו ודעך מאז והמאמן טרי קולינס מרגיש שאין לו כל כך על מי לסמוך, לאחר שגם ג'ונתן ניסה לא מגלה יציבות. לכן, פונה קולינס למגיש הכי טוב שלו השנה אר. איי דיקי והוא מתכנן לשלוח אותו לגבעה כל ארבעה ימים, במקום חמישה כנהוג. הנאקלבולר עצמו מרוצה מאוד מהמצב החדש שנוצר. למטס לא היה מגיש עם מעל 20 ניצחונות מאז 1990 והגברת הקצב תעזור לדיקי להגיע להישג, כאשר כרגע הוא עומד על 14 ניצחונות. השינוי הזה גם יכול להיות חיזוק משמעותי עבור דיקי במירוץ לסיי יאנג. כרגע הוא מוביל את הנשיונאל ליג בניצחונות, חמישי ב-ERA ושני בסטרייקאאוטים. ייתכן שלמטס יהיה גם נו היטר ראשון בהיסטוריה וגם סיי יאנג בעונה ללא מאזן חיובי? כנראה שכן, כי אחרי הכל, מדובר בניו יורק מטס.

אינינג שישי:

זוכרים את אלברט פוחולס? אם שכחתם אותו, אז הוא בא לומר שלום, עם 25 הכנסות רצים מאז פגרת האולסטאר.

אר. איי. דיקי שחקן ניו יורק מטס. AP
בדרך לסיי יאנג? דיקי/AP

אינינג שביעי:

נשאר ב-AL מערב, עם טקסס ריינג'רס, שעוברת שינוים משמעותים ברוטציה בימים אלה. הקבוצה הביאה את ריאן דמפסטר משיקגו קאבס, אבל הוא לא הרשים בכלל במשחק הבכורה שלו והרשה שמונה ריצות בפחות מחמישה אינינגים מול קנזס סיטי. בנוסף, לריינג'רס נודע שנפתלי פליז גמר את העונה עם ניתוח הטומי ג'ון האכזרי. הפציעה הזו הכריחה את הריינג'רס לפנות לבולפן ולקרוא משם לסקוט פלדמן, מה שהתגלה כדבר הטוב ביותר שקרה לריינג'רס לאחרונה. בשבעת המשחקים האחרונים שלו, פלדמן עומד על מאזן של 0:6 ו-ERA של 2.81. היכולת המעולה שלו הכריחה את טקסס לשלוח את רוי אוסוולט לבולפן, למורת רוחו של המגיש הוותיק, שחזר מפציעה בגב.

Seventh-Inning Stretch:

לפחות משהו טוב אחד יצא מהפרויקט החדש של מיאמי השנה. חוזה רייס מחזיק ב-24 חבטות רצופות, הרצף הארוך במייג'ורס השנה.

אינינג שמיני:

אחד הקסמים הלא מובנים של ענף הבייסבול בכלל וה-MLB בפרט, הוא האפשרות לבצע טריידים גם לאחר הדדליין. כך זכתה השבוע לוס אנג'לס דודג'רס במגיש ג'ו בלנטון מפילדלפיה, שכבר אתמול עמד על הגבעה בניצחון על הקאבס. הקבוצה החדשה של מג'יק ג'ונסון טיאטאה את היריבה החלשה מעיר הרוחות והיא רחוקה חצי משחק בלבד מסן פרנסיסקו, המובילה את ה-NL מערב. אבל שימו לב לאריזונה, שלאט לאט מתחילה לסגור פערים ורשמה סוויפ על הדודג'רס בתחילת השבוע, עם וויד מיילי המפתיע על הגבעה והתופס מיגל מונרטו, שמאז פגרת האולסטאר משחק כמו התופס שחשבו שיהיה, עם 19 הכנסות רצים וחמישה הומראנים.

אינינג תשיעי:

יש לנו אחלה סדרות השבוע. היאנקיז נוסעים לדטרויט וכבר הלילה הם יפגשו את ג'סטין ורלאנדר, שיעבוד גם בהמשך השבוע, מול טקסס ריינג'רס. לוס אנג'לס איינג'לס יהיו קל"ב בתחילת השבוע מול אוקלנד, בקרב ישיר על המקום השני ב-AL מערב, כולל קרב מעניין ביום רביעי בין זאק גריינקי לילד דן סטרלי. הג'איינטס ינסו לשמור על המקום הראשון מול סנט לואיס ואילו פיטסבורג תארח את אריזונה, לקרב בין שתי קבוצות שחולמות על אוקטובר.

בואו לדבר על בייסבול בפורום הספורט האמריקאי של וואלה!

בייסבול בוואלה! ספורט

מאט קמפ שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Jeff Golden, GettyImages
מאט קמפ והדודג'רס הם חלק ממירוץ משולש ב-NL מערב/GettyImages, Jeff Golden

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully