וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: הג'ודאית הנלעגת שמסעירה את ערב הסעודית

ניר יהב

5.8.2012 / 18:49

וג'דאן שרחהני, הספורטאית האולימפית הראשונה של הסעודים, הפכה לבדיחה במדינתה. אביה הבטיח: "אתבע את כולם"

הספורטאית הראשונה שייצגה אי פעם את ערב הסעודית במשחקים האולימפיים, הג'ודאית וג'דאן שרחהני, החזיקה אמנם מעמד דקה ועשרים שניות בלבד לפני שהפסידה באיפון, אולם השתתפותה באולימפיאדת לונדון 2012 ממשיכה להסעיר את ערב הסעודית. רבים בממלכה צחקו על הספורטאית ולעגו לה, ובתגובה הבטיח אביה, עלי סראג' שרחהני, לתבוע את כל מי שפגע בכבודה של בתו.

האב הזועם הודיע כי שיגר איגרת "בהולה" לשר הפנים הסעודי, אחמד בן עבד אל-עזיז, שאליה צרף את כל הקללות והנאצות שהוא ובתו בת ה-17 חטפו ברשתות החברתיות, ובראשן האתר טוויטר. "אתבע לדין את כל מי שפגע בי ובבתי וכבר מיניתי עורך דין שיטפל בתיק", כתב. "היו שני אנשים שהתחזו לי. כבר איתרנו אחד מהם, ואנו כעת פועלים כדי לאתר אדם נוסף".

"אין לי שום בעיה עם מי שמתח ביקורת על כך שבתי השתתפה במשחקים האולימפים", אמר אביה של שרחהני, שעלתה להתחרות בכיסוי ראש והפסידה למתחרה מפורטו ריקו. "עם זאת, יש לי בעיה עם אלו שפגעו בכבודה וכינו אותה בשמות בלתי ראויים. אני נחוש לתפוס את כל מי שפגע בי ובבתי כדי שישלם על כך". עלי שרחהני התלווה לבתו באולימפיאדה ואף ניחם אותה כשבכתה לאחר שהפסידה ליריבתה לאחר דקה ו-22 שניות בלבד.

"התגובות על השתתפותה של בתי באולימפיאדה היו מצוינות", הוסיף האב. "העולם ראה לראשונה בהיסטוריה אישה סעודית שמשתתפת במשחקים האולימפיים. השתתפותה באולימפיאדה היא גאווה עבורי ועבור בתי, משום שהיא ייצה את הממלכה באירוע עולמי חשוב כמו זה. היא תמשיך להתאמן עד שתהיה מוכנה להשתתף גם באולימפיאדה ב-2016 ואף להשיג תוצאות טובות. כל בני המשפחה עודדנו את וג'דאן משום שהיא צעירה, בסך הכול בת 17. אנו גאים בה מאד".

וג'דאן שרחהני היא כאמור הספורטאית הסעודית הראשונה בהיסטוריה שמייצגת את הממלכה במשחקים האולימפיים. השתתפותה באולימפיאדה עוררה ויכוחים רבים בחברה הסעודית: בעוד שהשמרנים והדתיים גינו את השתתפותה וקראו לה לחזור בה, הזרם הליברלי עודד אותה. שרחהני הפסידה בקרב הראשון, אך אמרה בסופו כי היא גאה להשתתף באולימפיאדה. זו הייתה התחרות הבינלאומית הראשונה של שרחהני, שכן עד היום נאסר עליה להשתתף משום שהמארגנים לא אפשרו לה להתחרות עם כיסוי ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully