וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות של תשוקה

מעיין דוידוביץ'

5.8.2012 / 7:00

הרוח הגבית, המנטליות החזקה והיכולת להלחיץ את היריבות. הגולשת מעיין דוידוביץ' מפרגנת ליריבה שהדיחה אותה מלונדון ומסבירה: מדוע לי קורזיץ עשויה לחגוג זכייה במדליה כבר היום

כמו מרבית הישראלים וכל עולם השייט, גם אני מצאתי את עצמי נרגשת ומחכה ליום השיוטים הרביעי בגלשני ניל פרייד לנשים. התחזית ללי קורזיץ נראתה מבטיחה - רוח חזקה כמו שהיא אוהבת ושאיתה היא מרגישה בבית. אחרי שיוט שישי לא מוצלח, היה מעניין לראות אם היא תצליח להביא את היכולות שלה ליום החדש, בידיעה שזה אחד הימים הגדולים בקריירה שלה.

והיא עשתה את זה, ובגדול. כבר מהזינוק קורזיץ הפגינה שליטה, לא עשתה טעויות, חיכתה לשגיאות של מתחרותיה והצליחה לסיים במקום השני, כאשר היא שומרת על המהירות והיציבות שמאפיינים אותה בתנאים אלה. זו לא רק הפתיחה המעולה והתוצאה – קורזיץ הצליחה להראות את הגב לספרדייה מרינה ניירה אלבאו, שנמצאת במקום הראשון בדירוג הכללי, וגם לפולניה זוחה קלפצ'קה, שעשתה שיוט לא מוצלח במיוחד, דבר שמגביר את הלחץ בקרבתן.

אל השיוט השמיני לי נכנסה בחשש מסוים ובידיעה שאסור לה לפשל. בתור גולש או שייט, אתה מודע לכך שכל שיוט עומד בפני עצמו, ומה שהיה בשיוט הראשון לא בהכרח יהיה נכון לשיוט השני. למה שקרה אתמול עלול להיות תסריט הפוך לחלוטין היום או מחר. בנוסף, קורזיץ באה בידיעה שביום השיוטים הזה אסור לה לפשל, והיא לא יכולה לעשות עוד שיוט גרוע ולחזור על הטעות שעשתה לפני כן.

גם ביום חמישי פתחה במקום השני, אבל את השיוט שלאחר מכן סיימה רק במקום ה-11. זה משהו שלא קרה ללי בשנה האחרונה, ואני מאמינה שהיא הבינה שאסור שדבר כזה יחזור על עצמו הפעם. את השיוט הזה לי פתחה בצורה פנטסטית, כאשר כבר מהפתיחה היא הצליחה לבצע זינוק מושלם עם רוח נקייה. מהרגע הראשון היא הובילה את השיוט ונתנה ליריבותיה להיאבק על המקומות האחרים. לי סיימה את השיוט בפור ניכר מיתר הגולשות, ועם ידיעה שעוד יום מוצלח כמו זה ייתן לה את הדבר שהיא כל כך ציפתה לו והתאמנה אליו - מדליה אולימפית.

היום לי צפויה לזנק לשיוטים התשיעי והעשירי, כאשר תחזית הרוחות קצת ירדה. זו לא בשורה טובה במיוחד, משום שרוחות חלשות עשויות להקשות עליה מול מתחרותיה, אבל עד היום הרוח הייתה עם לי. אם היא לא תבגוד בה, גם הפעם היא תבוא לעוד יום שיוטים מוצלח, דבר שעשוי להבטיח את המדליה כבר הערב, ולהשאיר ליום שלישי רק את הבחירה בצבע המדליה.

אסיים בנימה אישית. בתור גולשת ומתחרה, עברתי ביחד עם לי הרבה דברים נעימים יותר ונעימים פחות - מהניצחון על הכרטיס לאולימפיאדת בייג'ינג 2008 ועד הפסד הכרטיס לאולימפיאדת לונדון. אני יוצאת מהאולימפיאדה הזאת בתור צופה עם הרגשה של גאווה על כך שהפסדתי את המבחנים לאדם הראוי, ועם תקווה ומוטיבציה שבריו 2016 אוכל להציג את אותן היכולות שלי מציגה בשבוע הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully