וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצטלם עם אף אחד

כיף לראות שיעקב טומרקין אדיש להישג שלו ולשחיינים ששוחים נגדו. דני בורשבסקי מסכם הופעה נדירה של ספורטאי מזן מיוחד

קרדיט: ערוץ 1עריכה: מיכאל ברגמן

באדיבות הערוץ הראשון

עריכה: מיכאל ברגמן

יעקב טומרקין קיבל הרבה מחמאות, עוד לפני המשחקים האולימפיים ובעיקר אחרי ההופעה שלו. אמרנו עליו כבר כמעט הכל, שהוא עשוי מחומר של אלופים, שאפשר לבנות עליו לדברים גדולים לקראת משחקי ריו 2016. אותי בכל אופן, טומרקין הרשים היום במיוחד לאו דווקא בגלל ההישג הגדול ביותר של השחייה הישראלית במשחקים האולימפיים, אלא בגלל ההתנהגות וההתנהלות שלו שמוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ומראה שמדובר באמת בספורטאי מסוג אחר.

הספורטאים כאן נשאלים כל הזמן על האווירה בכפר האולימפי. אחת השאלות היותר פופולאריות היא "את מי מהספורטאים הידועים ראיתם בכפר?". טומרקין ממש לא אוהב את השאלה הזאת. היום הוא אמר לי את המשפט הבא, שנשמע כל כך יפה מספורטאי שכבר הוכיח את עצמו: "אני לא מבין את כל הספורטאים האלה שמבקשים להצטלם עם הכוכבים. למה שאני אעשה כזה דבר אם אני גם ספורטאי?"

הדברים האלה שאמר טומרקין מלמדים עד כמה הוא רציני ומאמין בעצמו. הוא ממש לא מתכוון להיות אחד מהספורטאים האלה שעברו ליד ההצלחה הגדולה, או אלה שהתפרסמו באולימפיאדה אחת, אבל מי יזכור אותם בעוד כמה שנים? הוא כבר אחראי על ההישג האולימפי הגדול ביותר של השחייה הישראלית, אבל זה ממש לא מספיק לו.

כשאיתן אורבך עשה גמר אולימפי הוא כבר היה סלבריטאי, וההצלחה שלו הגיעה כמעט לכל בית בישראל. מרושם ראשוני שאני מקבל מעבר לים, יש לי הרגשה שההישג של טומרקין מעורר קצת פחות הדים. הוא עדיין לא פרץ לתודעה כמו שאורבך ואריק זאבי עשו בשנת 2000. יכול להיות שהזמנים היום קצת שונים. מי שעוררה הרבה התעניינות הייתה דווקא אמא שלו, שהגיעה במיוחד כדי לראות אותו, התקשתה להשיג את הכרטיס המיוחל לערב הגמרים ובסופו של דבר קיבלה אותו בעזרתו של יואב ברוק - סוג של סיפור שחוזר על עצמו בכל משחקים אולימפיים, במיוחד בתחרויות השחייה. ולגבי טומרקין עצמו, הוא יעשה את מה שהוא צריך ויכול לעשות בעבודה קצת יותר קשה, כשהמטרה הבאה תהיה אליפות העולם שתתקיים בקיץ הבא בברצלונה.

איך משמרים את ההצלחה הזאת ואיך ממנפים אותה למשהו הרבה יותר גדול? לפני שנתיים קיימנו ראיון עם טומרקין ערב יציאתו לאולימפיאדת הנוער בסינגפור, ממנה חזר בסופו של דבר עם שתי מדליות. שאלנו אותו כבר אז האם הוא יהפוך לסוג של איתן אורבך או ורד בורוכובסקי, ואם כן – איך הוא יצליח לעשות מזה קריירה ארוכה? הוא אמר אז שליאוניד קאופמן, שאימן את השניים, יידע ללמוד מהטעויות שנעשו איתם ושהוא זה שירוויח מזה בסופו של דבר. כלומר, את התשובה לשאלה הכל כך מעניינת הזאת טומרקין נתן כבר לפני שנתיים. בינתיים הוא מספק את הקבלות, ובכלל, ההרגשה בסביבתו של טומרקין, כלומר באיזור הוועד האולימפי ואיגוד השחייה, היא שבאמת יש כאן עילוי רציני. אלכס שטילוב של השחייה. עכשיו רק נותר לקוות למדליה של שטילוב, שתוכל לגרום לנו לא להיות חזירים מדי ולפנטז על מדליה בשחייה במשחקי ריו 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully