וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיט: שחר צוברי סיים את השיוט השישי במקום ה-10 כללי

הגולש הישראלי קיווה לשפר עמדות בדירוג הכללי, אך פסל את השיוט החמישי וסיים 12 את השיוט השישי. מעיין: "המצב קשה"

הגולש הישראלי שחר צוברי. Clive Mason, GettyImages
אחר הצהריים לא מוצלח. צוברי/GettyImages, Clive Mason

שחר צוברי קיווה לשפר עמדות בשני השיוטים היום (חמישי), לקראת שיוט המדליות, אבל נפסל בשיוט הראשון וירד למקום ה-12 בדירוג הכללי. גם את השיוט השישי הוא סיים במקום ה-12 בלבד, מרחק 2:22 דקות מהמקום הראשון מניק דמפסי הראשון. בעקבות השיוט השישי, חזר הגולש הישראלי למקום ה-10 הכללי.

אפשר לזרוק את השיוט הזה, אבל זו תהיה בודאות הזריקה היחידה של צוברי וכל שיוט גרוע אחר ייחשב בניקוד שלו. לפני ארבע שנים בבייג'ינג, גידי קליגר ואודי גל נפסלו בגלל דגל שחור בשיוט החמישי, וזה מה שקטע סופית את חלום המדליה שלהם אז.

שחר צוברי נפסל בגלל הרמת דגל שחור. זה חוק שאומר שאסור לסירות להימצא בתוך המשולש שבין קו הזינוק למצוף הראשון במהלך הדקה האחרונה לפני הזינוק. בדרך כלל מפעילים את החוק הזה כשיש הרבה זינוקים מוקדמים. מדובר בפסילה אוטומטית בלי אפשרות לערער. מה שקרה זה שהיה זינוק עם פסילה. במצב כזה מבקשים מכל הגלשנים לחזור לנקודת ההתחלה ולא להיות באיזור מסויים, בו היה שחר צוברי לפני הזינוק. מדובר בסוג של פסילה שהוא די נדיר.

יו"ר איגוד השיט יהודה מעיין הסביר את המצב לוואלה! ספורט ואמר: "הוא יצא בזינוק מוקדם וזה אומר שאתה מקבל את המקום האחרון. הוא יכול לזרוק את השיוט הזה, רק צריך שיהיה מי שיתפוס. אם יהיה לו קשה לזכות במדליה? יהיה לו קשה אפילו להיכנס לעשרה הראשונים".

כנראה שחוסר ההצלחה מהשיוט החמישי פגע בגולש הישראלי גם בשיוט השישי והוא פתח לא טוב. צוברי הגיע במקום ה-18 למצוף הראשון, במרחק של 0.53 שניות מהמקום הראשון ובמקום ה-18 גם למצוף השני, מרחק 1:13 דקות מהמקום הראשון. בהמשך צוברי הצליח להשתפר והגיע למצוף השלישי במקום ה-16, מרחק 1.43 דקות מהמוליך. הוא עלה למקום ה-15 במצוף הרביעי, מרחק 1.43 דקות מהמקום הראשון. צוברי עלה למקום ה-14 במצוף החמישי, מרחק 2:09 דקות מהמקום הראשון. צוברי סיים את השיוט במקום ה-12, מרחק 2:22 דקות מניק דמפסי הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully