וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק זאבי: "קשה לי לחשוב שזה הקרב האחרון בקריירה שלי"

הג'ודוקא מירר בבכי אחרי ההפסד הצורב: "לא מאמין, נכשלתי בגדול". מאמנו: "הוא שבור, הייתה לו שאננות מעודף ביטחון"

קובי אליהו

צילום: קובי אליהו

הקריירה המופלאה של אריק זאבי הסתיימה הבוקר (חמישי) עם הפסד כואב לדימיטרי פיטרס כבר בסיבוב הראשון. הג'ודוקא בן ה-35 קיווה לנצל את ניסיונו העצום כדי לרשום הישג נוסף במשקל עד 100 ק"ג באולימפיאדה הרביעית שלו, אבל התאכזב כשהפסיד באיפון בתוך 43 שניות בלבד.

זאבי התקשה לקבל את ההפסד הצורב אחרי פרץ בבכי, חלף על פני התקשורת הישראלית שהמתינה לו בסיום מבלי לדבר והמשיך נסער מאוד הישר לחדר ההלבשה.

אחרי שהסתגר בחדר ההלבשה במשך דקות ארוכות אמר זאבי ביציאתו: "אני לא מאמין שאיכזבתי. זה התסריט הכי שחור שהיה, כי לא חשבתי על הפסד תוך דקה, התכוננתי רק לסיטואציה של יריבים שלא יתנו לי לפתח את הג'ודו שלי. עד כמה שזה נשמע מצחיק, הרגשתי טוב לפני הקרב. היה לי חימום טוב. אבל זה היה שילוב בין ביטחון עצמי גבוה מדי עם היכולת שלו בקרקע. זה אכזרי, אבל לפעמים זה יפה בג'ודו ולפעמים זה כואב".

"נקלעתי לסיטואציה שיכלותי לצאת ממנה, אבל הכל קרה כל כך מהר", המשיך זאבי. "ברגע שנכנעתי אמרתי לעצמי שאני פשוט לא מאמין שהפרק האולימפי בחיי נגמר ככה. באותו רגע חשבתי רק על עצמי, אני לא זוכר מתי הפסדתי קרב ראשון, בטח לא באולימפיאדה. אי אפשר לדמות את זה לשום דבר אחר. נכשלתי בגדול, אבל עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות".

על תחושותיו בסיום הקרב אמר זאבי: "אני עסוק כרגע בלהבין איך זה קרה ובללקק את הפצעים. אני חושב על כל מיני אנשים שבאו במיוחד כדי לראות אותי ושילמו על זה כסף. אחרי מה שקרה הייתי מאוכזב קודם כל מעצמי, ואחר כך הייתי מאוכזב בשביל שני הרשקו, רווית אשתי ובשביל כולם. זה מה יש".

לגבי האפשרות שיפרוש מיידית אמר זאבי: "אני מנסה לא לחשוב על זה בסיטואציה כזו. גם אחרי בייג'ינג הרגשתי שאני לא רוצה יותר לעלות על המזרון. קודם כל אני אקח הפסקה, אשב עם המשפחה ואראה מה הלאה. זה כנראה היה הקרב האולימפי האחרון שלי, אבל קשה לי עם זה שמה שראיתם ממני היום יהיה הקרב האחרון בקריירה שלי".

מאמנו שני הרשקו אמר אחרי ההפסד: "אני פשוט בשוק. ההכנה הייתה טובה, היו לי הרבה חלומות, אבל חלום כזה גרוע לא היה לי. הייתה סוג של שאננות של אריק, אולי טיפה עודף ביטחון. הייתה קבלת החלטה לא נכונה של אלפית שנייה, כל ההכנות שעשינו ירדו לטימיון. אריק היה בטוח בעצמו, שהגרמני לא יגיע לשום מצב ואת השאר ראיתם".

על התחושות של זאבי בחדר ההלבשה אמר הרשקו: "אריק מרוסק. ההפסד הוא כזה דרמטי ולא צפוי שהוא פשוט בהלם. התחושה היא שהוא לא הביא את היכולות שלו. אמרתי לו שכואב לי ושאני אוהב אותו ורוצה שהוא ירים את הראש. הוא לא כל כך קיבל את זה". לגבי המשך דרכו של זאבי אמר הרשקו: "אנחנו לא יוצרים בהצהרות, אבל סביר להניח שלא נותרו לו עוד הרבה קרבות בקריירה".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת התקשרה לזאבי ואמרה לו: "אריק, רק רציתי להגיד לך שאתה גם בן אדם גדול וגם ספורטאי ענק. אני יודעת שההרגשה שלך כרגע לא טובה, אבל ההפסד לא משנה את העובדה שאתה אחד הספורטאים הכי גדולים שלנו מאז ומעולם. אני מודה לך על הכל ומעניקה לך חיבוק גדול מישראל. אני בטוחה שכך חשים אזרחים רבים".

צפו בנשיא המדינה שמעון פרס משוחח עם זאבי

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully