וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טומרקין, אפשר להגיד "אמרנו לכם"

התקשורת בחרה לעקוב אחרי שטילוב וקורזיץ, אבל טומרקין לא לקח ללב. ולמה הוא חגג לבד את העלייה? דני בורשבסקי מדווח

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו ביעקב טומרקין עולה לגמר ה-200 מטר גב

התקציר באדיבות ערוץ 1
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

שחיין ישראלי יעקב טומרקין. קובי אליהו
עדיין לא מעכל. טומרקין/קובי אליהו

בזמן שיעקב טומרקין שחה במקצה ל-200 גב, מרבית העיתונאים הישראלים צפו בתחרות הקרב-רב של אלכס שטילוב, או חזרו מווימבלדון אחרי הסנסציה של אנדי רם ויוני ארליך. עד כמה שזה נשמע מוזר, טומרקין היה השחיין הישראלי הראשון במשחקים האלה, שעבר באזור התקשורת בסיום המשחה שלו מבלי להתראיין, כי אף אחד לא ממש חיכה לו. אף אחד לא רצה להזניח את שטילוב, וכמה שטומרקין מזכיר את שטילוב בקור הרוח והרצינות שלו.

אנחנו פגשנו את טומרקין שעה אחרי המשחה, מלווה במאמנו ליאוניד קאופמן בהליכה לילית מהבריכה לכיוון הכפר האולימפי. הם לא חייבים ללכת ברגל, אבל הם יודעים שאנחנו מחכים להם ולא יוותרו על התקשורת בכזה יום היסטורי. טומרקין נראה אדיש לגמרי, עדיין לא מעכל את ההישג כנראה. הטלפונים מהארץ לא מפסיקים להגיע והאשדודי בן ה-20, כמו כוכב חדש ולא מנוסה, עונה בנימוס לכל החברים ולכל המברכים ומתפנה גם לראיון עבור התקשורת הישראלית שהגיעה ברגע האחרון כדי לסקר את ההיסטוריה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחיין ישראלי יעקב טומרקין. קובי אליהו
התקשורת לא ממש חיכתה לו. טומרקין מתראיין/קובי אליהו

המאמן לאוניד קאופמן נראה לידו כמו האבא הגאה. הוא לא האבא האמיתי שלו, אבל הוא זה ש"מגדל אותו" כפי שמעיד טומרקין בעצמו. כדי להישאר עם קאופמן הוא ויתר על יציאה מוקדמת ללימודים במכללות בארצות הברית, ונראה שהוא עשה את ההחלטה הנכונה. קאופמן מזהה הזדמנות מצוינת להגיד "אמרתי לכם". אמרתי לכם שמדובר בשחיין עם הנתונים הפיזיים הטובים ביותר שנראו כאן, אמרתי לכם שהוא יגיע רחוק - לא אמרתי לכם שהוא יגיע לגמר.

דרך אגב, הרבה מאוד אנשים בעולם השחייה הישראלי האמינו ביכולתו של יעקב טומרקין להעפיל לגמר אולימפי כבר בלונדון 2012. אף אחד מעולם לא הצהיר על זה בפומבי, אבל הדיבור הזה קיים בשנתיים האחרונות. יש אפילו ציפייה, שלא נשמעה בפומבי, שטומרקין אמור להיות השחיין הישראלי הראשון שיזכה במדליה אולימפית במשחקי ריו 2016. אחרי הכל, הוא הביא גמר אולימפי בגיל 20. איתן אורבך עשה את זה בשיאו כשהיה בן 23, תחשבו עד כמה רחוק יוכל להגיע טומרקין בגיל הזה?

שחיין ישראלי יעקב טומרקין יחד עם מאמנו ליאוניד קאופמן. קובי אליהו
כמו אב ובן. טומרקין עם קאופמן הגאה/קובי אליהו

ובחזרה לטומרקין. את הדקות שאחרי ההישג האדיר שלו לא ממש היה לו עם מי לחלוק פיזית. האדם הראשון שהוא ראה אחרי המשחה היה את גל נבו, בבריכת החימום. נבו התחמם למשחה ה-200 מעורב וטומרקין הגיע להשתחרר, כך שהם לא ממש יכלו לחגוג ביחד. לאחר מכן הוא פגש את קאופמן ואת אנשי המשלחת הישראלית במקום ואותנו במרכז המסחרי של סטרטפורד. טומרקין הודה שבניגוד למקצי המוקדמות בבוקר, עכשיו הוא כבר מבין על מה ההתלהבות של כולם. הוא גם הסביר באותה נשימה שמבחינתו המשימה עדיין לא נגמרה, ושיש לו שאיפות גדולות לשפר עמדות מהמקום השמיני בו הוא מצוי כרגע. אגב, אם הוא יעשה זאת, הוא יהפוך רשמית לשחיין הישראלי המוצלח ביותר אי פעם.

הוא אומר שאמא שלו בהלם, שהחברים שלו לא מפסיקים להתקשר, וליאוניד – במקום לשלוח אותו להסגר, מאפשר לו ליהנות מכל מה שקורה מסביב. הוא מאמין שזה יכול לעזור לו. גם לפני משחה חצי הגמר קאופמן שלח אותו לכמה שעות של זמן איכות עם עצמו, ואמר לו לעשות ככל העולה על רוחו. טומרקין סיפר שהוא התחרפן מזה כי הוא אפילו לא ידע מה לעשות עם עצמו, אבל כנראה שקאופמן יודע מה טוב.

שחיין ישראלי יעקב טומרקין. קובי אליהו
מרשים לו להינות מהרגע. טומרקין עונה למבול הטלפונים/קובי אליהו

ועכשיו נותר משחה אחד לפני שאנחנו מסכמים את הופעתה של המשלחת הישראלית, אבל הסוף שלו ממש לא משנה. מדליה לא תהיה שם, מקסימום שיפור עמדות של מקום או שניים. אנחנו יודעים שיש לנו שחיין ישראלי בכיר מאוד שעבר טבילת אש אולימפית מוצלחת ביותר, ומוכן ורעב לקראת משחקי ריו 2016. יש לו את כל הנתונים שצריך, יש לו גם את כל הניסיון ויש לו מאמן מצוין. עכשיו צריך רק לקוות שהכל יימשך ככה וכן, אפשר להגיד את זה בקול רם כבר מעכשיו – אפשר לבנות על מדליה ישראלית בשחייה בריו 2016, אבל אולי עדיף שלפני כן נזכה ביום ראשון הקרוב במדליה אחרת בענף גדול.

השחיין הישראלי יעקב טומרקין. רויטרס
יחזור עם אחת כזאת מריו? טומרקין והמדלייה מאליפות אירופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully