וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טומרקין: "הייתי בשוק, עכשיו אין לי מה להפסיד"

השחיין הישראלי חגג את ההעפלה ההיסטורית לגמר אולימפי ב-200 מטר גב: "אני לא כל כך מעכל כרגע, זה הישג ענק עבורי"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

איזה ערב ענק לספורט הישראלי, איזה ערב ענק לשחייה הישראלית, איזה ערב ענק ליעקב טומרקין. השחיין הישראלי הדהים הערב (רביעי) כשהצליח להעפיל לגמר אולימפי, כשסיים שמיני בחצי גמר 200 מטרים גב, ועלה למעמד המכובד לראשונה מאז אולימפיאדת סידני 2000, אז עשה זאת איתן אורבך. טומרקין עצר את השעונים על 1:57.33, והשווה את שיאו הישראלי אותו קבע במוקדמות מוקדם יותר הבוקר, ועכשיו כל מה שנותר הוא להתמלא בגאווה, ולקוות שיצליח לשפר במעט את התוצאה גם בגמר שייערך מחר (21:48, ערוץ 1).

"הייתי בשוק", אמר יעקב טומרקין על הרגעים שלאחר המקצה. "ראיתי שסיימתי חמישי במקצה שלי, עם אותה תוצאה מהבוקר ולא ידעתי אם לשמוח או לא. הסיכויים לא היו לטובתי. חיכתי לראות את המקצה השני, ואז ממש הייתי בשוק, לא ידעתי מה להרגיש באותו הרגע. אני לא כל כך מעכל כרגע, כי אני מנסה להישאר מפוקס בתחרות. אני צריך להתכונן למחר ולהישאר בעניין".

על הסיכויים שלו בגמר אמר טומרקין: "אין לי מה להפסיד, אני יכול רק לשפר את המיקום והתוצאה, אבל אני לא יודע להגיד. המטרה הריאלית עבורי היתה להגיע לחצי גמר. הפתעתי את עצמי. גמר זה הישג ענק עבורי, משהו שקיוויתי אליו אבל לא יכולתי לנחש. משהו קורה באולימפיאדה, זו תחרות שונה מכל מה שהכרתי. ריאלית אין שום בושה לקוות, אני לא בתמונת המדליות, אבל בתור ספורטאי אני בא במטרה לשפר גם מיקום וגם תוצאה, ומה שייצא מהם אני אשמח".

על השחייה לצד אגדות כמו מייקל פלפס וריאן לוכטה אמר טומרקין: "אני עדיין לא יריב שלהם, אבל זה מאוד נחמד לשחות איתם, וזה משפר לי את התוצאות. האמריקאים בדרך כלל מאוד נחמדים, וכולם חברים טובים".

מאמן נבחרת השחייה של ישראל, הלא הוא ליאונד קאופמן היה נרגש מאוד מההישג של טומרקין, ואמר: "הרגשתי מעולה, אני חושב שזו עבודה משותפת. אנחנו עובדים ביחד שבע שנים, ויעקב היה גיבור אמיתי".

צפו בטומרקין מעפיל לגמר ובגל נבו מסיים 10 בחצי הגמר

ערב מטורף בבריכה: שני שיאי עולם ושלושה שיאים אולימפיים

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully