וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומרקין: "אני עדיין לא מרגיש סיפוק"

אחרי שהעפיל לחצי הגמר, הישראלי לא מתכוון לעצור בשלב הזה. גל נבו: "לא רציתי לסיים את האולימפיאדה בהרגשה חמוצה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו, שליחנו בלונדון

באמת שקשה להירגע מההישג המצוין של יעקב טומרקין, אחד משחייני העתיד של ישראל. בגיל 20 שחיין הגב של ישראל העפיל הבוקר (רביעי) לחצי הגמר במקצה ל-200 מ' גב, תוך שהוא מקזז שתי מאיות משיאו וקובע שיא ישראלי חדש. טומרקין סיים שמיני בדירוג הכללי, וב-21:50 (שידור ישיר בערוץ 1) הוא ינסה להפוך לישראלי השני שמעפיל אי פעם לגמר אולימפי בשחייה.

טומרקין, שקבע תוצאה מצוינת של 1:57.33 דקות במוקדמות, היה נרגש לאחר שיצא מהבריכה, ואמר: "אני שמח מאוד, אבל לא נראה לי שהתוצאה הזו תהיה שווה גמר. הרגשתי טוב ושהכל התחבר לי. השתחרר אצלי הרבה לחץ אחרי ה-100 גב, לא הבנתי מה היה לא בסדר אז. אני מרגיש טוב ו-200 מ' גב זה המקצה החזק שלי. אני שמח שהלך לי חלק".

כזכור, טומרקין איכזב במקצה ל-100 מ' גב כשהוא סיים במוקדמות במקום ה-24 בלבד ולא הצליח להעפיל לחצי הגמר עם זמן של 54.91 שניות. "הקפיצה הראשונה בכל תחרות היא הכי מלחיצה, אבל בקפיצה השנייה נכנסתי כבר למעגל התחרויות, והאווירה רק עזרה לי. לפני המקצה ישבתי עם לאוניד (מאמן הנבחרת, ד.ב), כל הזמן ראיתי את הסיני ששחה לידי וידעתי שהוא יותר מהיר ממני. זה עזר לי שהוא שחה לידי. עכשיו אני אצטרך לתכנן את הטקטיקה לערב. יותר קל לשחות בערב. שלוש פעמים נכנסתי למים כדי להעיר את הגוף. אני אהיה עייף בצהריים, אבל אני אשן טוב ואגיע מוכן".

שאלת השאלות כמובן היא האם טומרקין באמת מאמין שהוא יכול להשתחל לגמר, בעקבות העובדה שהוא סימן לעצמו את חצי הגמר כמטרה, ואמר: "יש את מה שאני אומר לכם העיתונאים, ויש את הדברים שאני שומר לעצמי. אני עדיין לא מרגיש סיפוק. אני עדיין בתחרות, ואני לא יכול להרגיש שעשיתי את הכל".

המאמן קאופמן: "מי שלא חולם על גמר, לא צריך להיות פה"

מאוחר יותר הצטרף אליו גם גל נבו, שהחמיץ את העלייה לחצי הגמר ב-400 מעורב אישי ו-200 פרפר, עשה את העבודה במוקדמות ה-200 מעורב אישי עם 1:59.56 שהספיקו לו למקום ה-12.

"קצת לחץ ירד, ועכשיו צריך להתכונן לערב", אמר נבו בסיום. "זה לא היה שונה משאר המשחים, גם את הקודמים שחיתי בביטחון ויצאתי למים בהרגשה טובה. היה קצת מלחיץ הבוקר, כי ידעתי שאם אכשל אסיים את האולימפיאדה בהרגשה חמוצה והיה לי חשוב לעשות את זה, אבל עכשיו יהיה כיף. צריך לרדת מה-59 כדי לעלות לגמר, ואם אני אעשה את זה הכל אפשרי".

המאמן ליאוניד קאופמן הוסיף: "מי שלא חולם על גמר לא צריך להיות פה. אנחנו מקווים להכניס לפחות שחיין אחד לגמר הערב. יעקב טומרקין צריך להתקדם עם התוצאה שלו ואז יש מצב שהוא יישאר בדירוג הזה. אני חושב שגם גל יכול להצליח יותר, אני מקווה שהכל יתחבר בשבילו עד הערב ואז הוא יוכל לעשות את הכל כמו שצריך.

"יעקב הוא שחיין 200 גב יותר מאשר 100, הייתה לו הצלחה ב-100 באליפות אירופה, אבל הוא הגיע לשם עם תוצאה של 54.9 וזה מה שהוא עשה באליפות אירופה. אני עוד לא יודע מה קרה לו כאן ב-100 גב, צריך לנתח את זה, אבל זו הייתה אכזבה קלה, לא יותר מזה. היום הכל עבד אצל יעקב, הוא עשה את זה כמו באליפות אירופה אבל יותר טוב. היה יותר יעיל, יציאות יותר טובות. זה לא רק שיפור של שתי שניות לשיא אלא גם שחיה מעולה. הוא צריך 1:57:00 או 1:57:10 כדי להגיע לגמר. המטרה בלונדון זה לעשות חצי המטרה בריו זה לעשות את זה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully