וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות MMA: ניק דיאז חוזר לכלוב

איתי לייבוביץ'

1.8.2012 / 11:22

הלוחם שחרר הצהרה לא מפתיעה על חזרה מפרישה וקורא תיגר על אנדרסון סילבה. וגם: אירועים שהיו ויהיו בכלובי העולם

השבוע אתן לכם בלוג במתכונת מקוצרת, מתוך התחשבות באירועי האולימפיאדה (פשוט לא נעים לי לקחת את אור הזרקורים ואת תשומת הלב) ובמקום הסיקור השבועי של לוחם ואירוע היסטורי תקבלו את החדשות החמות מעולם ה-MMA. לסיכום אירוע UFC 148 שנערך בשבוע שעבר ולסקירה מקיפה של הקרבות המרכזיים באירוע UFC on FOX 4 בשבוע הבא, אתם מוזמנים לצפות בתכנית ה-MMA שלנו. וכן, היא היחידה בעולם.

בשבת הקרובה יערכו שני קרבות מעניינים בקטגוריית המשקל החצי-כבד, פחות בגלל הלוחמים ויותר בגלל ההשלכות. באירוע המרכזי יפגשו שוגון רואה, שמגיע לאחר הפסד, בהחלטה חצויה באחד הקרבות המלהיבים אי פעם מול דן הנדרסון וברנדון וורה ש... לא עשה כלום לאחרונה. שוגון יעבור את וורה בקלות אך מה שעושה את הקרב הזה למעניין הן לא איכויות הקרב אלא התמיהות שבו. מזלו של שוגון לא שפר עליו לאחרונה אך הוא עדיין נחשב ללוחם טופ 5 ואילו וורה כאמור לא עשה כלום בשנים האחרונות. אז איך זה שהוא נמצא באירוע המרכזי? אין לי מושג. אמנם היריב המקורי של שוגון, טיאגו סילבה, לא נמנה עם הטופ של המחלקה אבל וורה זה סיפור אחר לגמרי של "What the fu..?". התהיות לא נגמרות כאן שכן דיינה ווייט הצהיר שהמנצח יקבל קרב על התואר מול ג'ון ג'ונסה. קרב חוזר בין שוגון וג'ונס נראה מעניין אבל ורה בקרב על התואר?

בקרב השני של הערב יפגשו ליוטו משידה וריאן ביידר. מאז שהיה האלוף הבלתי מנוצח הספיק משידה להפסיד 3 מ-4 הקרבות האחרונים שלו שהניצחון היחיד שלו היה בבעיטת קרטה-קיד מרהיבה על רנדי "אני זקן" קוטור. ביידר לעומתו מגיע לאחר שני ניצחונות רצופים על ג'ייסון ברליז וקווינטון "רמפייג" ג'קסון. זהו קרב מעניין מכיוון שהעוצמה של ביידר תנסה לתפוס את החמקמקות של משידה ואילו הדרקון ינסה לבחון את לסת של ביידר עם אגרופים מהירים ומפתיעים. אך שוב, גם כאן המאצ-אפ בין הלוחמים אינו הסיפור אלא עוד הצהרה של דיינה וייט לפיה גם בקרב הזה המנצח יכול לקבל קרב מול ג'ונס.

במהלך חצי גאוני בנה דיינה וייט טורניר עם 3-4 קרבות מעניינים כאשר המנצחים ילחמו על הזכות לפגוש את סילבה והמפסידים יילחמו על מקומות 2-3 שיקדמו אותם משמעותית בדירוג. אז למה חצי גאון? כי מה וורה, מה?? וורה?!? כדי שנראה את זה עוד הפעם?

דיינה וייט נשיא התאחדות קרבות הלחימה UFC. Jeff Chiu, AP
חבר, מגיע לך הרבה קרדיט, אבל מה נסגר עם השיבוץ הזה של ורה? דיינה וייט/AP, Jeff Chiu

ג'ון ג'ונס, אלוף העולם במשקל חצי-כבד ומי שקרוב לנקות את הקטגוריה שלו לחלוטין תוך פחות משנתיים, הצהיר כי הוא התכוון להתחרות במשקל הכבד עד סוף השנה אך ה-UFC התנגדו למהלך ולא בכדי. מעבר של ג'ונס למעלה או למטה בדירוגי המשקל יכול לספק קרבות עליהם האוהדים מריירים. אם יעלה קטגוריה יכול ג'ונס לפגוש את אליסטר אוברים התפלצתי, קיין וולסקז, צ'יק קונגו וכמובן שבאלוף ג'וניור דוס סאנטוס. אם ירד קטגוריה מצפה לו קרב חלומות מול אנדרסון סילבה. כל מהלך צופן סיכון למורשת של ג'ונס (כן, כבר מדברים על מורשת של הלוחם בן ה-24). ה-UFC לא מוכנים לסכן את הפוסטר בוי החדש שלהם ויעדיפו לחלוב את הפרה עד זוב דם. אם נסתכל על תקדימי סילבה וסיינט פייר שמנקים את המחלקות שלהם כבר 6 שנים, יעבור זמן רק עד שנראה את ג'ונס עולה קטגוריה. מצד שני, ג'ונס הוא גדול, מאד גדול וככל שיתבגר יתקשה לחתוך משקל ויאלץ לעלות קטגוריה. להערכתי ה-UFC ידחו את המעבר ככל שיוכלו. ואולי נוקאאוט מידי דן הנדרסון ב-UFC 151 ישנה את התמונה?

ואם כבר מדברים על סילבה, הפעם קיבל האלוף קריאת תיגר מכיוון בלתי צפוי. זוכרים את ניק דיאז? ההוא שפרש לאחר הקרב עם קרלוס קונדיט בפברואר? אז הוא חוזר! ואם החזרה ה"מפתיעה" שלו לא מספיקה הצהיר דיאז כי הוא מוכן לעלות מהמשקל המעורב למשקל הבינוני וקרא תיגר על האלוף העכבישי אנדרסון סילבה. דיאז, עזוב אותך. הסטרייקינג שלך יפה ויעיל, הכושר שלך עילאי, הג'יו ג'יטסו שלך מעולה ל-MMA ואתה די ארוך אבל.. .אתה מבין... סילבה סטרייקר קצת יותר טוב והוא... קצת יותר גדול עם טווח ידיים... קצת יותר גדול משלך. אני מודה שזה מעניין אבל עזוב אותך. נסה לנצח את קונדיט או את סיינט פייר ולהיות אלוף המשקל המעורב. אל תיתן לאישיות הבעייתית שלך להרוס לך קריירה יפה.

רוז'ימר "טוקניו" פלהרס נפצע ולא יפגוש את יושין אוקאמי ב-UFC 150. חזיר היבלות הברזילאי רצה להתאושש מההפסד המפתיע אך המשכנע לאלן בלצ'ר וחיפש לשוב לדרך הניצחונות עם ניצחון על היפני. אוקאמי חיפש גם הוא לשוב ולנצח לאחר שהושמד ע"י אנדרסון סילבה ולאחר מכן ע"י טים בוטץ' בפברואר האחרון. הפציעה תאלץ את טוקיניו להמשיך ולהמתין לפני שינסה לנצח שוב. אוקאמי לעומתו יפגוש את באדי רוברטס שרוכב על רצף של 6 ניצחונות אך לא פגש ביריב רציני עד כה. אוקאמי מפסיד בעיקר בהחלטות ורוג'רס מנצח בעיקר בהכנעות. אוקאמי לא יכול לקבל הזדמנות טובה יותר לחוזר לכושר.

ניק דיאז לוחם MMA. Jeff Chiu, AP
תגיד, חבר, אתה באמת חושב שאתה יכול להתחרות בעכביש? ניק דיאז/AP, Jeff Chiu

אלן בלצ'ר, מי שבניגוד להערכות המוקדמות ניצח את טוקיניו תוך שהוא שורד את התקפות הרגליים של הגרפלר המאיים, יפגוש את ויטור בלפורט ב-UFC 153. בלצ'ר לא נלחם הרבה וזו אחת הסיבות לכך שרבים לא מכירים אותו ולכך שהוא לא הגיע לפסגת הקטגוריה. בלצ'ר נלחם פעם בשנה וזו הפעם הראשונה מאז 2009 שיערוך שני קרבות באותה השנה. לאחר ניצחונות על ווילסון גוויבה, פטריק קוטה, ג'ייסון מקדונלד וכמובן פלהרס (את כולם אגב עצר בנוקאאוט או בהכנעה), ניצחון על בלפורט יעמיד אותו בעמדה טובה להילחם על התואר מול אנדרסון סילבה. בלפורט לעומתו כבר הפסיד לסילבה (בבעיטה יפיפייה) אך לאחר ניצחונות על אקיימה ואנתוני ג'ונסון הוא מקווה שניצחון נוסף יביא לו הזדמנות נוספת מול סילבה או להאבק על התואר לאחר שסילבה יפרוש.

רגע. "מי זה סילבה"? אז הנה.

ולבסוף, אלוף ה-UFC לשעבר, ומי שהושמד ע"י דוס סאנטוס רק לפני חודשיים, פרנק מיר יפגוש בסטרייקפורס (כן כן) דניאל קורמייר. מיר ילחם בקורמייר, זוכה הגראנד פרי של סטרייקפורס, במה שכנראה יהיה הקרב האחרון במשקל הכבד של ליגת סטרייקפורס, קטגוריה שתיבלע ע"י ה-UFC. מיר גדול בהרבה מקורמיאר אבל כבר ראינו את קורמיאר מנצח לוחמים גדולים ממנו בהרבה בעזרת האבקות מצוינת ואוברהאנד ואפרקטים חזקים. למיר יש כלים לנתח את קורמיאר אבל המידה ולא יצליח הוא צריך לשקול את המשך דרכו כלוחם בטופ.

האתר של איתי לייבוביץ'
Itay.leibovich@gmail.com

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully