וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחפשים הצגות, מחפשים תחרות

מופע הדאנקים של הדרים טים לא עשה רושם על הקהל הבריטי, שבחר לעודד את טוניסיה. שליחנו ללונדון מדווח מאולם הכדורסל

ערוץ 1 - אולימפיאדה

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

בלונדון 2012 כבר יצא לי להיות בתחרויות שחיה, התעמלות מכשירים, ג'ודו וקליעה ואולי כל דבר שידליק את הבריטים יותר מכדורסל. אם היה נדמה לנו שבשנים האחרונות יש במדינה הזאת התעוררות בזכות שחקנים כמו לואל דנג – טורניר הכדורסל האולימפי הוכיח אחרת. היכל הכדורסל הממוקם בפארק האולימפי הכיל כצפוי 12 אלף צופים במשחק בין ארצות הברית לטוניסיה, אבל האווירה נותרה אותה אווירה מהמשחק בין צרפת לארגנטינה שקדם לו. בעצם – יתכן והמשחק הקודם אפילו היה רועש יותר, יש כאן המון צרפתים.

זה לא שהבריטים לא אוהבים אמריקאים, הם פשוט לא אוהבים כדורסל ולא ממש מתחברים למשחק הזה. מי כמונו הישראלים מכיר את מילוי הזמן ה"שרוף" וכל מיני משחקי זריקות לסל בשיתוף הקהל. כאן בלונדון ישנו כרוז\בדרן פעלתן במיוחד, שצריך להלהיב את הקהל בדרכים אטרקטיביות. באחת הפעמים הוא אסף מהקהל שלושה גברים לתחרות. מה הייתה התחרות? לכדר עד לחצי ולחזור. בכלל, נדמה שהמארגנים עושים כאן הכל כדי ללמד את הבריטים כדורסל. בכל הזדמנות הכרוז מסביר מה בדיוק קרה כאן – אם זו זריקה לשלוש נקודות או למשל מדוע השחקנים מחליפים מתנות לפני המשחק. ואז הגיעו הדרים טים, יהירים במיוחד לפני המשחק נגד טוניסיה.

שחקני נבחרת ארצות הברית לברון ג'יימס, קווין דוראנט, כריס פול. GettyImages
הגיעו יהירים במיוחד. לברון והחברים/GettyImages

החימום שלהם שלוש דקות לפני הפתיחה כלל בעיקר דאנקים. כשלברון ג'יימס העביר כדור בין הרגליים, זרק אותו על הקרש וקפץ לדאנק מהאוויר – אין ספק שהקהל שיחרר קריאת התפעלות, אבל זה היה רחוק שנות אור לעומת משהו שהיינו שומעים בארץ, או בארצות הברית. הבריטים, כך למדנו, יותר בעניין של תחרות. קשה להם להגיע לאירוע ספורט ולראות מישהו מושפל. במקרה כזה הם ירצו לעודד אותו. וכך, במחצית הראשונה כשטוניסיה עוד הייתה בעניינים, בכל פעם שהיא עלתה ליתרון או חזרה למשחק – הקהל הריע לא פחות ממהלכים שכללו שיתופי פעולה היסטוריים בין לברון ג'יימס, קווין דוראנט וקובי בריאנט.

במחצית המשחק, אותו כרוז/"איש פרקט" שנוהג לעבור בין הקהל ולשאול שאלות לא מעניינות, מצא בשורות הראשונות ספורטאי מהמשלחת הבריטית – לא מישהו ידוע, עוד ספורטאי. הוא צעק לקהל "ועכשיו אנחנו עם... תנו לי מחיאות כפיים". תסלחו לי שלא עליתי על השם של הספורטאי, פשוט זה היה הרגע שבו הדציבלים בהיכל הכדורסל הגיעו לשיא השיאים. משהו שהזכיר קצת את מה שקורה בבריכת השחיה. זו הייתה ההתלהבות האמיתית של הבריטים, ואולי זה משהו שיכול להסביר את הלחץ האדיר בו נמצאים הספורטאים שלהם, שעדיין לא הצליחו להשיג מדליית זהב. מצד שני, זה מסביר גם את העובדה שהכדורסל ככל הנראה לעולם לא יהפוך כאן לענף ספורט ראוי. אוהדי מכבי תל אביב יכולים להתנחם בזה. אחרי הכל, הפיינל פור הבא יתקיים כאן בלונדון, ואם הצהובים יעלו – הם יוכלו להשתלט על היציעים כאן, הקהל המקומי יוותר על התענוג.

ארצות הברית גמגמה אבל התעשתה בדרך ל-63:110 טוניסיה

עוד בטורניר האולימפי: נצחונות לרוסיה, ספרד, ליטא וברזיל

למה דיוויד בלאט נאלץ להתנצל בפני מלכת אנגליה?

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully